Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2012, 01:28   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik ben in het algemeen van mening dat iedereen wat zelf verantwoordelijk is voor de band met zijn buren, maar indien het buren betreft zoals die van jou, dan lijkt het me dat je grote pech hebt.
Waarschijnlijk een flik die denkt alles te mogen. Je kan een rechtzaak tegen hem inspannen, maar de vraag is dan of je het allemaal niet rekt of zelfs doet escalleren. Natuurlijk horen we nu enkel jouw verhaal.
Ik heb die mensen hooguit een paar keer gesproken in mijn leven. De laatste keer bracht ik hen zelfs een kleinigheidje uit Bolivia mee. Ze knippen zelfs de draad door om van onze tuin te kunnen genieten. Teleurstellende 'Vlaamse' mentaliteit. Bomenhaters. Met de buren in Bolivia heb ik goede banden.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juli 2012 om 01:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 08:17   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik laat mijn buren gerust en de buren laten mij gerust. Meer moet dat niet zijn. Ne goeiendag zeggen en mekaar voor de rest gerustlaten, that's the spirit. Nu hout vasthouden dat ze hier nooit beginnen met buurtfeesten te geven of zo.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 09:55   #23
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Ik deel de visie van fox. Elkaar met rust laten is het beste wat je kan doen. Goeiendag en goeienavond en eens een babbelke. Meer hoeft dat niet te zijn.
Bij problemen helpen we elkaar natuurlijk. 1 �* 2 keer per jaar komen ze hier over de vloer om een glas te drinken. Dit is dan echter niks geforceerd en ook niet op voorhand af gesproken. Gewoon spontaan, de ingeving van het moment...
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 09:58   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Ik deel de visie van fox. Elkaar met rust laten is het beste wat je kan doen. Goeiendag en goeienavond en eens een babbelke. Meer hoeft dat niet te zijn.
Bij problemen helpen we elkaar natuurlijk. 1 �* 2 keer per jaar komen ze hier over de vloer om een glas te drinken. Dit is dan echter niks geforceerd en ook niet op voorhand af gesproken. Gewoon spontaan, de ingeving van het moment...
Mijn buren-verhuurders in El Hierro doen enorme dingen voor mij. Ik ben een beetje beschaamd dat ik (hopelijk voorlopig) niets terug kan doen. In België heb ik. op tien keer, een keer een slechte en een keer een onmogelijke buur gehad. En twee keer een onmogelijke huisbaas. Waarvan er één hier mij eens vijf bp bezorgd heeft wegens privacy-schending. Alléz, zijn zoontje.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 juli 2012 om 10:05.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 10:03   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een buur, politieagent, die in mijn afwezigheid eiken die ik plantte heeft omgezaagd om zijn zonnepanelen meer licht te geven. De bomen stonden op rechtmatige afstand van de scheidingslijn en werden geplant voor de zonnepanelen er waren. Het hout van de bomen heb ik ook niet terug gevonden.

Buren houden er ook van om onze tuin te gebruiken voor hun afval, dat ik dan opruim, en soms terug over de draad gooi.

Dat komt ervan als je niet veel thuis bent in Oost Vlaanderen blijkbaar. Ik begrijp dit gedrag niet goed. In Limburg lijkt men me respectvoller onder buren.
Die flik aangeven voor diefstal. Hij zal niet veel meer proberen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be