Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2012, 13:01   #21
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Zelfs bij 15° doe ik geen trui aan hoor. Dan moet het al stevig vriezen voor mij.
Hier bij ons is er nog niet veel regen gevallen, slechts af en toe een buitje. Zelfs aan het onweer zijn we ontsnapt. Echt: vind het prima zo. Momenteel staat mijn achterdeur wijd open, het keukenraam en alle slaapkamerramen in kiepstand.
ja ik ook. Ik draag in feite bijna nooit truien. Vanaf +15°C is dat gewoon in hemd of t-shirt. Regent het, dan doe ik een vest aan. Is het kouder, dan ook.

tot ik ergens binnen ben, dan doe ik dat onmiddelijk terug af. De verwarming gaat ook uit vanaf een graad of 17°C. Jammer voor de zotten die altijd 22°C instellen op de thermostaat en dan opeens bij mij op bezoek zijn
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 13:06   #22
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
eet gewoon veel ajuinen en bonen. Dan komt er ook een windje in uw kamer.

Zolang het niet te veel regent, vind ik het weer prima zo. Ideaal om nog wat te werken in de tuin of te gaan lopen of zo. Eenmaal boven de 25° kan je amper nog iets doen. Dat weer is enkel goed voor luiaards die nooit iets doen of binnenzitten in een ruimte vol aircoots
Mensen die beweren graag in temperaturen van 30+ te vertoeven, zijn idd niet degenen die zwaar werk doen of sporten. Ik ondervind bij zulk heet en ongezond weer niks dan nadelen. Behoorlijk slapen? Vergeet het. Overdag al die zweetgeuren, bah. Ge moet maar eens de tram opstappen wanneer 't zo heet is. (kots-kots).
Ik blijf trouw aan een 20-tal graden met af en toe het zonnetje. Ideaal.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 13:19   #23
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja ik ook. Ik draag in feite bijna nooit truien. Vanaf +15°C is dat gewoon in hemd of t-shirt. Regent het, dan doe ik een vest aan. Is het kouder, dan ook.

tot ik ergens binnen ben, dan doe ik dat onmiddelijk terug af. De verwarming gaat ook uit vanaf een graad of 17°C. Jammer voor de zotten die altijd 22°C instellen op de thermostaat en dan opeens bij mij op bezoek zijn
Hey, een zielsverwant!!!!
In de winter staat de thermostaat hier afgesteld op 19°. Vind ik ideaal. Alleen 's ochtends 1 uurtje op 20°; de tijd om ons te douchen. En 's avonds ook 1 uurtje op 20° tussen 21 en 22u. Op mijn slaapkamer NOOIT de verwarming aan. Bij echt extreme vrieskou zet ik een half uur vooraleer slapen te gaan de chauffage op slpk even aan.
Momenteel slaap ik nu reeds weeeeeeeken met het slaapkamerraam op kiepstand en alleen een laken. Lekker fris toch? Dochter slaapt nog steeds met gesloten raam en donsdeken. Awel ik verklaar haar zot. Zelfs in de winter komt er GEEN donsdeken op mijn bed! (ik heb er wel 2 nieuwe liggen). Hoogstens een dun dekentje.
Verder heb ik de laatste 3-4 jaar geen pull aangehad. Gewoon T-shirt of een blouse.
Ik veronderstel dat dat erfelijk is zeker? Mijn vader zaliger zat 's winters toen het de stenen uit de grond vroor dikwijls in z'n onderhemd (marcelleke) in zijnen hof.
Oud 2 juli 2012, 14:02   #24
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

ik slaap altijd met mijn raam open. En idd ook nooit geen verwarming in de slaapkamer (zelfs als het zo streng aan het vriezen was de laatste paar winters)
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 14:39   #25
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de winter staat de thermostaat hier afgesteld op 19°. Vind ik ideaal. Alleen 's ochtends 1 uurtje op 20°; de tijd om ons te douchen. En 's avonds ook 1 uurtje op 20° tussen 21 en 22u. Op mijn slaapkamer NOOIT de verwarming aan. Bij echt extreme vrieskou zet ik een half uur vooraleer slapen te gaan de chauffage op slpk even aan.
Momenteel slaap ik nu reeds weeeeeeeken met het slaapkamerraam op kiepstand en alleen een laken. Lekker fris toch? Dochter slaapt nog steeds met gesloten raam en donsdeken. Awel ik verklaar haar zot. Zelfs in de winter komt er GEEN donsdeken op mijn bed! (ik heb er wel 2 nieuwe liggen). Hoogstens een dun dekentje.
Verder heb ik de laatste 3-4 jaar geen pull aangehad. Gewoon T-shirt of een blouse.
Ik veronderstel dat dat erfelijk is zeker? Mijn vader zaliger zat 's winters toen het de stenen uit de grond vroor dikwijls in z'n onderhemd (marcelleke) in zijnen hof.
True nordic.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 14:41   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2. In de winter ook. Mag vriezen zoveel het wil, raam blijft open, trui blijft in de kast.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 14:46   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo goed als een dikke 2. Ik hou niet van die verstikkende warmte.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 14:59   #28
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Muggen, wespen, slangen, schorpioenen, vogelspinnen... al het ongedierte houdt van tropisch weer.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 15:00   #29
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Hier idem, ik haat die verstikkende warmte en felle zon.
Ja het mag zonnig zijn , maar dan wel met een aangename temperatuur of een verkwikkend briesje.
Hoe dat sommigen het kunnen uithouden om in die blakende zon te liggen bakken en bruinen is mij altijd al een raadsel geweest.
Op de slaapkamer staan de vensters hier ook dag en nacht open, idem voor onze achterdeur, zowel winter als zomer.
Zolang het niet begint te regenen ben ik een gelukkig mens

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 15:07   #30
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dacht altijd dat ik een uitzondering was!
Vroeg mij soms af of ik wel normaal ben; ben dus blij dat ik niet de enige ben.
Oud 2 juli 2012, 15:09   #31
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ik ben altijd gelukkig, of het nu regent of de zon volop schijnt dat is allemaal irrelevant.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 16:02   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een zomer zoals ik me herinner uit mijn jeugd. Begin/midden jaren 80 dus. De paar dagen die we buiten konden spelen werden afgewisseld met spelen in de garage.

Of we zaten in de dag-speelkampen van Rijmenam.
En natuurlijk de obligate 14 dagen met de mutual naar een of ander oord genaamd naar de lokatie.
Oud 3 juli 2012, 07:21   #33
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de winter staat de thermostaat hier afgesteld op 19°. Vind ik ideaal.
Winter/lente/herfst Thermo hier 15°C ; soms 12°C + hoody aaan
Doenmijn ogne zeeer , effe thermo 20°C
Thermo: mei tot .... ==> af !!!! T-shirt of hoody aaan
Raaam W L Z H open , 's winter dicht bij ijskoudewind & vorst
Slapen => 1 deken , hetgehele jaaar ç!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be