![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik woon twintig jaar in een sociale woning als alleenstaande werkende moeder met twee kinderen. Als autochtone. Mijn Marokkaanse achterbuurman heeft aan mijn toenmalige autochtone buurvrouw toevertrouwd (eerder zitten pochen), dat hij twee huizen heeft in Marokko, gekocht voor de som van 60.000 euro. Dat is weinig en kan hier niet bereikt worden. Maar de regel is dat je als je in een sociale huurwoning woont, je geen onroerend goed mag bezitten. Meer nog; buurman kan het hele jaar door die twee huizen verhuren en heeft dus extra inkomsten. Stel dat hij een dubbele nationaliteit heeft, dan kan de Vlaamse overheid zijn inkomsten nooit nagaan op administratief gebied. Eigenlijk kunnen we hier spreken van een onrechtvaardigheid tgo autochtone mensen die in een sociale huurwoning leven. Of die op een wachtlijst staan en een sociale woning echt nodig hebben. Pak nu mijn Palestijnse buurman met zijn inmiddels zes kinderen. Elk jaar sinds drie jaar toch, gaat hij met de hele familie voor een kleine maand naar zijn thuisland. Hij heeft me ooit in een tijd van betere verstandhouding gezegd dat het vliegticket naar Jordanië neerkwam op 500 euro per persoon. Ik tel maar effe: elk jaar spendeert die dus 500 maal 8 = 4.000 euro voor een vakantie van amper drie weken. Ik ben al twintig jaar niet meer op vakantie geweest. Nu wel een beetje. Ik ga om de twee weken een week naar de ouders van mijn vriend om te ontsnappen aan de sfeer van mijn vier windrichtingen buren met een taal die ik niet versta en kinderen die vijftig keer per dag schreien. Als ik dus logisch nadenk dan dient die sociale huurwoning voor hem alleen maar om te kunnen sparen om drie weken of zo naar zijn thuisland te kunnen gaan. Dat kunnen teruggaan is een centraal punt. Het kindergeld van die zes kinderen wordt niet aan die kinderen besteed. Ze spenderen elke schoolvakantie (Allerheiligen, Kerst, Krokus, Paas) thuis. Geen uitstapjes, niks van dat. Het is het huis en de tuin als kinderparking dumpingplek. Al vier jaar lang fietsen die kinderen rondjes in een tuin van 10m op amper 20m met een schommel in het midden. Allerheiligen vakantie = een week binnen. Die kinderen zetten geen stap buiten. En idem voor de andere schoolvakanties. Er is nog een computer te delen met zes. En that's it WANT die drie weken vakantie naar het thuisland moeten bekostigd worden. En wat nog meer? Dat de kinderen naar school gaan is een toegeving 'tot hier en niet verder' wat de westerse maatschappij betreft. En de zes kinderen zijn een administratief sociaal human shield waar meneer zich te sterk achter verschuilt. Ik kijk willens nillens achter de coulissen en trek zo mijn conclusies. Fraude in de sociale huurwoningen? Trek een paar kasten open en de lijken gaan je bedelven. Iedereen vind het maar normaal dat mensen hun belangen fverdedigen in twee landen tegelijkertijd. Ik vind dat niet normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens bij mijn weten wordt de situatie van de bewoners elk jaar geëvolueerd en de huishuur daar op aangepast. De voornaamste taak van die maatschappijen is voor betaalbare woningen zorgen. Ze hebben daarvoor inkomsten nodig en die halen ze uit de huurgelden. Al hun huizen onder de marktprijs verhuren aan minderbedeelden laat weinig ruimte om meer woningen te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ofwel zijn ze hulpbehoevender, ofwel doet men aan positieve discriminatie bij de toekenning.
Maar kom, vorige eeuw, toen Bob Cools (spa) nog ocmw-voorzitter was, mompelde hij toch ook al, dat men er wel rekening mee moest houden, dat er voor zowat elke nieuwe migrant, een nieuwe sociale woning nodig was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
alleen kunt ge niet, omdat die mens valsspeelt, elke bruine eruitgooien (om het ff cru te zeggen) ik ken blanken die ook vlotjes fraudeerden. ook kunt ge niet omwille van een paar fraudeurs het hele systeem van sociale woningen ontmantelen, afbreken en beëindigen. Citaat:
![]() Citaat:
jij mag op congé en je buur niet. dat klopt niet helemaal vrees ik en ja, als die mens veel geld nodig heeft voor a) dan moet hij besparen op b), lijkt me logisch. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kansarm blijven is slechte wil en luiheid . Kansarm zijn op papier en met een pak centen in uw zak rondlopen en in een bmw rondrijden en in een sociale woning wonen is profitariaat . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn geen enkelingen. En Marokko weigert om mee te werken, en gegevens door te sturen. Laatst gewijzigd door Bob : 6 juli 2012 om 07:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar aan de vele Turken en Marokkanen die hier een sociale woning hebben en eigendom in Marokko of Turkije, daar mag echt iets aan gedaan worden, misschien moet je Marokko onder druk zetten en woningen weigeren wanneer niet glashelder bewezen wordt geen eigendom te hebben in land van herkomst. Ik vind niet dat je het woonrecht tijdelijk moet maken, zo straf je enkel wie zich heeft ingespannen vooruit te komen, en beloon je wie op zijn gat bleef zitten, bovendien betalen wie zich inspant veel meer huur, die extra inkomsten buiten gooien voor de zoveelste met inkomen van een uitkering is gene goed idee. Activeer wie er woont, waarom zitten daar zoveel mensen die NIET werken?? Koppel dat woonrecht aan ene sociaal activeringsplan waar op maat wordt gewerkt maar waar binnen vijf jaar actief moeten worden deelgenomen aan de arbeidsmarkt, met enkel uitzondering voor wie een vorm van invaliditeit heeft. Zo verhoog je inkomsten, kan er meer gebouwd worden en krijgen meer mensen die recht hebben een behoorlijke woning! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat zo moeilijk om te begrijpen en te aanvaarden dat we hier niet moeten sociale woonhuizen bouwen voor de ganse wereldbevolking, als ze maar tot hier geraken? En als je dan ziet wat sommigen van die huizen maken: vuile onbewoonbare krotten waar ze soms zelfs de deuren hebben van opgestookt en het sanitair uitgebroken of whatever! En dan moeten die arme dutsen vlug naar nieuwe gebouwen uiteraard! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, het is en blijft een probleem "iets zeggen" over de weldaden van de multiculoverstroming! Als het VB iets zegt moet het direkt in de prullenmand want het komt van het VB! Het NVA probeert men dezelfde weg op te doen gaan, maar als die te groot worden voor een nieuw cordon hypocrite zal dat ook een probleem worden! Het NVA heeft nog niet echt de kans gekregen om te doen wat ze willen of moeten doen, ze worden ook zoveel mogelijk op de zijlijn gehouden door de verzamelde bende verliezers die zichzelf de "democratische partijen" durven noemen! Nu doen die het waarschijnlijk in hun broek bij de gedachte aan de volgende verkiezingen...
Stel je voor dat de bevolking ze dan eindelijk op hun ware waarde zullen schatten en ze nog amper of zelfs niet meer de kiesdrempel halen! Indien het NVA niet doet wat de bevolking van hen verwacht komen er weer mooie tijden voor het VB. Dat zullen ze daar ook wel beseffen zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen hadden zelfs de muur tussen twee appartementen opengebroken want daar woonde ook "familie" en zo konden ze over en weer lopen. In hetzelfde complex stonden nog een blok sociale woningen waar ze dan meestal de autochtonen hadden geplaceerd en nog een blok privé woningen. Dit was ooit een voorstel van Van Peel om "de integratie te bevorderen". jaja. Rond de privéblok werd ondertussen al een hek geplaatst (de mensen kunnen daar amper nog weg, ze krijgen hun eigendom niet verkocht), en ze genieten met z'n allen van de diversiteit: dagelijkse politie interventie noodzakelijk. Dit zijn FEITEN (ik ken mensen die er woonden).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een prachtige reputatie als luilekkerland voor kansarmen en geboefte hebben wij toch, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Altijd goed weer, mooie landschappen, woningen op overschot, nooit files, werk voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een verdrag tussen België en Maroko om een renteloze ( RENTELOZE ) lening aan de Marokaanse staatsbank . Marokanen die in België verblijven kunnen uit deze bank , renteloos geld lenen om een eigendom te verwerven . In België . Mohamet één is een brave man en investeerd en loopt geen enkel risico op een probleem of deurwaarder . De man maakt ook geen aanspraak op uitkeringen en of andere . Hij woont ook niet zelf in de woning , maar verhuurd ze . Maar hij verhuurd de woning in eenheden aan zijn landgenoten , die op hun beurt op het ocmw leven en hun sociale huur laten betalen door het ocmw . De renteloze kado lening die ze krijgen via de overheid ,wordt terug betaald met geld door de overheid zelf . Mooie he . en de autochtonen krijgen de rekening . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou heel graag inzage willen hebben in de wachtlijsten van Leuven en gewoon de grote families eruit willen vissen. Een kluifje voor een overmoedige journalist(e). Een wetenschappelijke analyse maken van wie met wie verwant is en huist in de sociale huisvesting; en dat blijven volgen door de tijd heen. Misschien zouden sociale huisvestingsmaatschappijen aan nieuwkomers met één of twee kinderen gewoon moeten zeggen dat als ze nog meer kinderen krijgen, ze eruit vliegen. Vele allochtone families komen van appartementen met drie kinderen (onhoudbare toestand die ze graag aanhalen, natuurlijk) en dan krijgen ze een huis met vier slaapkamers(eigenlijk drie want de vierde is meer een bergplaats) en dan gaan ze nog verder kindertjes baren. Die hebben helemaal geen projecten om op eigen benen te gaan staan. De clan uitbreiden is veel belangrijker. En hierzittenw e dan met een ferme tegenstelling cultuursgewijs: wij : less is more zij: hoe meer kaf hoe meer koren. Begrijp je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is of dit wel klopt op termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Socilale woningen bouwen voor sociaal behoevenden Ok
Maar sociale woningen bouwen om wille van de busisnes en om mensen aan uw kraam te krijgen is verkeerd . en sociale woningen zijn al lang geen sociale woningen meer maar is een deel van de huizenmarkt die de privé markt ondermijnt . |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Waar ik hier woon klagen de oudjes dat ze geen sociale woning krijgen omdat die vol vreemdelingen zitten. Deze oudjes wonen wel allemaal in eigen woningen, niet gehuurd
![]() |
![]() |
![]() |