Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 12:49   #21
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Wat een muggezifterij

Zoveel ondernemingen prober ISO en andere certificaten te verkrijgen om zodoende potentiele klanten te overtuigen van hun bekwaamheid om iets correct te doen, dus inkomen, tewerkstelling, ....

Wat is er dan in godsnaam of voor mijn part allah mis mee met het bekomen van dat certificaat, dat hopelijk meer trafiek, dus tewerkstelling en inkomen voor zebrugge zal meebrengen.
Er zijn meer bedrijven die specifiek voorschrijven over hoe hun produkten geladen en gelost en behandeld moeten worden.
Ge kunt het echt zover gaan zoeken als ge wilt zulle
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:49   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Halal hier, halal daar. Maar Belgische chocolade is toch gegeerd bij onze moslimbroeders. Erg halal is die niet.
Ik heb er nog niemand van weten sterven. Evenmin van halal vlees eten.

Er zitten aan twee zijden mensen die met een plank voor hun kop lopen.
Zeg maar een plank voor hun kop verdienen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:57   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dit het soort "dossiers" waar de gemeentelijke NVBA-fracties zich gaan mee bezighouden?
ik denk niet dat dit iets is wat op gemeentelijk vlak kan behandeld worden. Op Vlaams niveau echter lijkt me wel dat deze discriminerende handel moet aangepakt worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 12:57   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat een muggezifterij

Zoveel ondernemingen prober ISO en andere certificaten te verkrijgen om zodoende potentiele klanten te overtuigen van hun bekwaamheid om iets correct te doen, dus inkomen, tewerkstelling, ....

Wat is er dan in godsnaam of voor mijn part allah mis mee met het bekomen van dat certificaat, dat hopelijk meer trafiek, dus tewerkstelling en inkomen voor zebrugge zal meebrengen.
Er zijn meer bedrijven die specifiek voorschrijven over hoe hun produkten geladen en gelost en behandeld moeten worden.
Ge kunt het echt zover gaan zoeken als ge wilt zulle
Discrimineren ISO certificaten ook op basis van geloofsovertuiging?

Als het CGKR in zijn wiek schiet omdat er twee sjallekes persé in een cocktailbar willen zijn waar ze geen sjalleke mogen dragen, dan vinden jullie linkiewinkies dit doodnormaal en zeker geen muggenzifterij.

Als halve economische organizaties buiten spel worden gezet omwille van zuivere concurrentievervalsende en discriminerende reglementen onder het mom van religieuze verplichting, dan moeten we onze mond houden?

Ik wil helemaal geen kaas eten waarbij het stremsel specifiek gemaakt wordt met halalwei (van onverdoofd gemartelde beesten) terwijl dit niet vermeld wordt op het pakket, terwijl de kaasfabrikanten met plezier voldoen aan die halalverplichting zodat ze hun producten naar islamitische landen kunnen uitvoeren.
Voor mijn part voeren ze uit wat ze willen, maar ik wil het récht hebben om te WETEN of ze halaltoestanden uitvoeren of niet, want dan kan ik het weigeren. Nu niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 13:02.
Oud 16 juli 2012, 13:01   #25
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Discrimineren ISO certificaten ook op basis van geloofsovertuiging?
Zeg nu eens concreet waar je discriminatie ziet, zonder schelden en overdrijven. Feiten aub
Oud 16 juli 2012, 13:03   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg nu eens concreet waar je discriminatie ziet, zonder schelden en overdrijven. Feiten aub
kan je me even de scheldpartijen quoten, dan kan ik het je misschien verduidelijken;

Oud 16 juli 2012, 13:06   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OP zich niks. Alleen ga je dat peperduur betalen.
Zou jij op een terrasje in Mekka durven van jou duurbetaalde alcohol drinken ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:10   #28
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halal hier, halal daar. Maar Belgische chocolade is toch gegeerd bij onze moslimbroeders. Erg halal is die niet.
Ik heb er nog niemand van weten sterven. Evenmin van halal vlees eten.

Er zitten aan twee zijden mensen die met een plank voor hun kop lopen.
Ik ben principieel tegen halal eten. Ik vind hun manier van slachten absoluut niet aanvaardbaar en barbaars.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:10   #29
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
kan je me even de scheldpartijen quoten, dan kan ik het je misschien verduidelijken;
Ok "schelden" was niet de juiste woordkeuze. Ik bedoelde eerder de toon, het overdrijven alsof de wereld aan het vergaan was.
Dus blijft mijn vraag over de nuchtere feiten, zonder uw appreciatie daarover.
Wat gebeurt er in zeebrugge dat volgens u niet door de beugel kan.
Oud 16 juli 2012, 13:10   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

in Mekka mogen enkel moslims binnen hé.

lekker niet-discriminerend. maar dat is toch niet zo erg zeker, zolang ze in Rome maar een loeierd van een megamoskee kunnen neerpoten tonen wij wel hoe tolerant we zijn.

Oud 16 juli 2012, 13:11   #31
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Ja maar ik als heiden mag daar niet binnen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:12   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in Mekka mogen enkel moslims binnen hé.

lekker niet-discriminerend. maar dat is toch niet zo erg zeker, zolang ze in Rome maar een loeierd van een megamoskee kunnen neerpoten tonen wij wel hoe tolerant we zijn.
Ewel, dan in Caïro of Bagdad of Islamabad ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:15   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok "schelden" was niet de juiste woordkeuze. Ik bedoelde eerder de toon, het overdrijven alsof de wereld aan het vergaan was.
Dus blijft mijn vraag over de nuchtere feiten, zonder uw appreciatie daarover.
Wat gebeurt er in zeebrugge dat volgens u niet door de beugel kan.
Hier een uittreksel uit een mail die ik ooit stuurde over de verplichte halal-voer die onze kinderen moeten opeten in de scholen:

ik heb een deel opgezocht, en vond volgend krantenartikel en verdere informatie:

- http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-onrein.dhtml : om "halal" te zijn moet een moslim het certificaat uitschrijven

Citaat:
Volgens El Machaoud kan een "halalkeurmerk" verkregen worden zonder een doortastende controle te krijgen, of kan het als het ware gekocht worden in Frankrijk. "In de praktijk wordt er vaak gezondigd tegen de regels en zijn de mensen die certificaten uitschrijven geen moslim en dus helemaal niet bevoegd", luidt het
- http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Con...definitie.html (geen contact met niet-halal producten, controle door moslims )

Citaat:
2.1 Halal Food means food permitted under the Islamic Law and should fulfil the following conditions:

2.1.1 does not consist of or contain anything which is considered to be unlawful according to Islamic Law;

2.1.2 has not been prepared, processed, transported or stored using any appliance or facility that was not free from anything unlawful according to Islamic Law; and

2.1.3 has not in the course of preparation, processing, transportation or storage been in direct contact with any food that fails to satisfy 2.1.1 and 2.1.2 above.

2.2 Notwithstanding Section 2.1 above:

2.2.1 halal food can be prepared, processed or stored in different sections or lines within the same premises where non-halal foods are produced, provided that necessary measures are taken to prevent any contact between halal and non-halal foods;

2.2.2 halal food can be prepared, processed, transported or stored using facilities which have been previously used for non-halal foods provided that proper cleaning procedures, according to Islamic requirements, have been observed
- http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Certificatie.html (= volledige controle door moslims)

- http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/2/

Waar moeten de Halal ingrediënten en additieven in grote lijnen aan voldoen?

Citaat:
Deze mogen geen dierlijke eiwitten bevatten van dieren die niet Halal worden beschouwd, zoals varkensvlees en niet ritueel geslachte dieren. Tevens is het gebruik van alcohol en schadelijke stoffen voor de mens niet toegestaan. Bovendien dient de gehele keten van additieven en ingrediënten gecontroleerd en gewaarborgd te worden conform de regels.
Wanneer spreek je van een officiële Halal certificering?

Citaat:
Er is sprake van een officiële Halal certificering als deze wordt uitgevoerd door een wereldwijd erkende Halal organisatie. Deze organisatie dient Islamitische referenties en erkenningen te hebben. Tevens is het belangrijk dat er volledige certificering is over het gehele product en dat er geen sprake is van een deelcertificering. Uiteraard moet de organisatie over bevoegde mensen beschikken die de controles uitvoeren en dient er tegenover het certificaat een 100% betrouwbaarheid garantie te staan.
Het gaat dus duidelijk niet enkel over het onverdoofd slachten van dieren, uitgevoerd door moslims, onder het luidop prevelen van een dankgebed aan Allah, maar zoals U hierboven kan zien, betreft het de volledige verwerking en verdeling van de goederen die moet voldoen aan de islamitische reinheidsgeboden (die uiteraard niet conform zijn aan onze Belgische voedsel richtlijnen, die meestal strenger zullen zijn: vb. o.a. qua hygiene en temperatuur bij stockage - ik ben ervan overtuigd dat ook de Belgische wetten voorzien dat er geen ongedierte mag rondlopen in de stockage ruimtes) maar die weldegelijk door "de bevoegde islamieten" moeten worden gecontroleerd - vlees kan dus "halal" gecertifieerd worden als het totaal NIET beantwoordt aan onze hygienische normen zoals bepaald in de Belgische wetten, zolang het maar volgens de islamitische wet OK is en door een moslim gecontroleerd.
Vermits er geen enkel contact mag zijn tussen "halal" en "haram" voedsel, betwijfel ik (maar heb daar geen bewijs van gevonden) dat niet-moslim personeel er wèl mee in aanraking mag komen, om contaminatie te vermijden.

Nergens wordt gespecifieerd dat ook de Belgische of Europese richtlijnen moeten worden gevolgd (gebeurt al zeker niet bij de slacht). Bij het toekennen van het halal label zal daar dus geen rekening mee moeten worden gehouden volgens de islamitische "bevoegden".

Ik vind het dus totaal onverantwoord om in Belgische scholen de kinderen mogelijk onhygienische maaltijden te serveren, enkel en alleen omdat deze "halal" zouden zijn, terwijl tegelijkertijd de Belgische anti-discriminatiewetten worden overtreden door de controle te laten uitvoeren door "islamieten-only".
--------------------
Hetzelfde geldt dus voor de Zeebrugse haven: de controles moeten worden uitgevoerd door moslims-only.

Zolang ik geen garagpoort mag plaatsen door non-moslims only vind ik dit dus een overtreding van de anti discriminatiewetten.

Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 13:16.
Oud 16 juli 2012, 13:19   #34
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Waar flaminganten zich al niet druk overmaken. Doet me denken aan die discussie over BHV. Belachelijk.
Oud 16 juli 2012, 13:22   #35
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hier een uittreksel uit een mail die ik ooit stuurde over de verplichte halal-voer die onze kinderen moeten opeten in de scholen:

ik heb een deel opgezocht, en vond volgend krantenartikel en verdere informatie:

- http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-onrein.dhtml : om "halal" te zijn moet een moslim het certificaat uitschrijven

- http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Con...definitie.html (geen contact met niet-halal producten, controle door moslims )

- http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Certificatie.html (= volledige controle door moslims)

- http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/2/

Waar moeten de Halal ingrediënten en additieven in grote lijnen aan voldoen?

Wanneer spreek je van een officiële Halal certificering?

Het gaat dus duidelijk niet enkel over het onverdoofd slachten van dieren, uitgevoerd door moslims, onder het luidop prevelen van een dankgebed aan Allah, maar zoals U hierboven kan zien, betreft het de volledige verwerking en verdeling van de goederen die moet voldoen aan de islamitische reinheidsgeboden (die uiteraard niet conform zijn aan onze Belgische voedsel richtlijnen, die meestal strenger zullen zijn: vb. o.a. qua hygiene en temperatuur bij stockage - ik ben ervan overtuigd dat ook de Belgische wetten voorzien dat er geen ongedierte mag rondlopen in de stockage ruimtes) maar die weldegelijk door "de bevoegde islamieten" moeten worden gecontroleerd - vlees kan dus "halal" gecertifieerd worden als het totaal NIET beantwoordt aan onze hygienische normen zoals bepaald in de Belgische wetten, zolang het maar volgens de islamitische wet OK is en door een moslim gecontroleerd.
Vermits er geen enkel contact mag zijn tussen "halal" en "haram" voedsel, betwijfel ik (maar heb daar geen bewijs van gevonden) dat niet-moslim personeel er wèl mee in aanraking mag komen, om contaminatie te vermijden.

Nergens wordt gespecifieerd dat ook de Belgische of Europese richtlijnen moeten worden gevolgd (gebeurt al zeker niet bij de slacht). Bij het toekennen van het halal label zal daar dus geen rekening mee moeten worden gehouden volgens de islamitische "bevoegden".

Ik vind het dus totaal onverantwoord om in Belgische scholen de kinderen mogelijk onhygienische maaltijden te serveren, enkel en alleen omdat deze "halal" zouden zijn, terwijl tegelijkertijd de Belgische anti-discriminatiewetten worden overtreden door de controle te laten uitvoeren door "islamieten-only".
--------------------
Hetzelfde geldt dus voor de Zeebrugse haven: de controles moeten worden uitgevoerd door moslims-only.

Zolang ik geen garagpoort mag plaatsen door non-moslims only vind ik dit dus een overtreding van de anti discriminatiewetten.
Ik vroeg niet naar uw verzamelde anti halal werken, maar om concrete en bewezen feiten uit zeebrugge die niet door de beugel kunnen. Kunt u zich daar toe beperken, daar gaat deze draad over?
Oud 16 juli 2012, 13:22   #36
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Waar flaminganten zich al niet druk overmaken. Doet me denken aan die discussie over BHV. Belachelijk.
Dit is dan ook ongetwijfeld uw laatste post in deze draad, over dit thema én over BHV?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 16 juli 2012 om 13:23.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:23   #37
Восход-1
Banneling

Standaard

Los van dat is zo'n terminal uiteraard volstrekt idioot en belachelijk, net zoals de mensen die zo'n terminal nodig achten.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 16 juli 2012 om 13:26.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:24   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg niet naar uw verzamelde anti halal werken, maar om concrete en bewezen feiten uit zeebrugge die niet door de beugel kunnen. Kunt u zich daar toe beperken, daar gaat deze draad over?
ik vrees dat ik u geen lessen ga geven over logische gevolgen en oorzaken.
Daarvoor zal je toch nog even terug naar school moeten gaan.

Ik gaf je alle mogelijke links naar de geplogenheden voor halal toestanden en de discriminerende maatregelen die daarvoor nodig zijn.
Als je daarbij niet kan afleiden wat het probleem is, dan vrees ik dat ik mijn tijd niet verder aan jou ga besteden.

Ga dus maar verder met je blokskes spelen.

Oud 16 juli 2012, 13:28   #39
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het is misschien nuttig te weten dat al het schapenvlees en lamsvlees uit Niuw Zeeland
"halal" is - hetgeen in uw supermarkt ligt draagt niet noodzakelijk dat etiket...
Verder is het ook zo dat moslims "koosjer" voedsel mogen verbruiken en zelfs "haram" dat laatste op voorwaarde dat ze de eigenschap haram/of Halal niet konden vaststellen...

In de meeste voedselverstrekkende instellingen luchtvaartmaatschappijen, hotels, ziekenhuizen e.d. heeft de "gast" gewoonlijk de keuze tussen diverse "soorten" voedsel:
vegetarisch, veganistisch, koosjer, halal, glutenvrij enz...

De meeste west-europeanen hebben hier de luxe dat eender welk "dieet op ideologische gronden" voor hem geschikt is ; dieetvoorschriften op medische gronden vallen vanzelfsprekend in een andere categorie.

Nu kan ik begrijpen dat bepaalde slachtvoorschriften uitgaande van de semietische godsdiensten (en andere) dierenvrienden tegen de borst stoten - de controlverse tussen het koosjer/halal slachten van verdoofde of onverdoofde dieren is intussen reeds een intern-theologische discussie geworden & naar het schijnt worden hoe langer hoe vaker dieren verdoofd geslacht (waarbij men dan van een koosjere/halal verdoving uitgaat).

Hard-core veganisten zullen in ieder geval voedsel van dierlijke oorsprong weigeren & ook hier is er goed nieuws via gentechnologie hoopt men binnen afzienbare tijd kompleet kunstmatig via kloning gekweekt voedsel te produceren (men kan het al, maar het heeft momenteel een kostprijs van € 10.000,- per kilogram).

Vroeger at men gewoon wat de pot schaft...

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 16 juli 2012 om 13:28.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 13:31   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
In de meeste voedselverstrekkende instellingen luchtvaartmaatschappijen, hotels, ziekenhuizen e.d. heeft de "gast" gewoonlijk de keuze tussen diverse "soorten" voedsel:
vegetarisch, veganistisch, koosjer, halal, glutenvrij enz.....
En niemand vindt het raar dat in een westers land geen keuze bestaat voor "niet-halal geslacht vlees"? Gewoon vlees geslacht volgens de Europese slachtwetten?

Neen, als ik daar zeker van wil zijn moet IK maar vegetarisch eten zeker?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be