![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een muggezifterij
Zoveel ondernemingen prober ISO en andere certificaten te verkrijgen om zodoende potentiele klanten te overtuigen van hun bekwaamheid om iets correct te doen, dus inkomen, tewerkstelling, .... Wat is er dan in godsnaam of voor mijn part allah mis mee met het bekomen van dat certificaat, dat hopelijk meer trafiek, dus tewerkstelling en inkomen voor zebrugge zal meebrengen. Er zijn meer bedrijven die specifiek voorschrijven over hoe hun produkten geladen en gelost en behandeld moeten worden. Ge kunt het echt zover gaan zoeken als ge wilt zulle |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk niet dat dit iets is wat op gemeentelijk vlak kan behandeld worden. Op Vlaams niveau echter lijkt me wel dat deze discriminerende handel moet aangepakt worden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het CGKR in zijn wiek schiet omdat er twee sjallekes persé in een cocktailbar willen zijn waar ze geen sjalleke mogen dragen, dan vinden jullie linkiewinkies dit doodnormaal en zeker geen muggenzifterij. Als halve economische organizaties buiten spel worden gezet omwille van zuivere concurrentievervalsende en discriminerende reglementen onder het mom van religieuze verplichting, dan moeten we onze mond houden? Ik wil helemaal geen kaas eten waarbij het stremsel specifiek gemaakt wordt met halalwei (van onverdoofd gemartelde beesten) terwijl dit niet vermeld wordt op het pakket, terwijl de kaasfabrikanten met plezier voldoen aan die halalverplichting zodat ze hun producten naar islamitische landen kunnen uitvoeren. Voor mijn part voeren ze uit wat ze willen, maar ik wil het récht hebben om te WETEN of ze halaltoestanden uitvoeren of niet, want dan kan ik het weigeren. Nu niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan je me even de scheldpartijen quoten, dan kan ik het je misschien verduidelijken;
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus blijft mijn vraag over de nuchtere feiten, zonder uw appreciatie daarover. Wat gebeurt er in zeebrugge dat volgens u niet door de beugel kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lekker niet-discriminerend. maar dat is toch niet zo erg zeker, zolang ze in Rome maar een loeierd van een megamoskee kunnen neerpoten tonen wij wel hoe tolerant we zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja maar ik als heiden mag daar niet binnen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb een deel opgezocht, en vond volgend krantenartikel en verdere informatie: - http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...s-onrein.dhtml : om "halal" te zijn moet een moslim het certificaat uitschrijven Citaat:
- http://www.eurohalal.be/nl/Halal-Certificatie.html (= volledige controle door moslims) - http://www.halalcorrect.com/articles/halal/2/2/ Waar moeten de Halal ingrediënten en additieven in grote lijnen aan voldoen? Citaat:
Citaat:
Vermits er geen enkel contact mag zijn tussen "halal" en "haram" voedsel, betwijfel ik (maar heb daar geen bewijs van gevonden) dat niet-moslim personeel er wèl mee in aanraking mag komen, om contaminatie te vermijden. Nergens wordt gespecifieerd dat ook de Belgische of Europese richtlijnen moeten worden gevolgd (gebeurt al zeker niet bij de slacht). Bij het toekennen van het halal label zal daar dus geen rekening mee moeten worden gehouden volgens de islamitische "bevoegden". Ik vind het dus totaal onverantwoord om in Belgische scholen de kinderen mogelijk onhygienische maaltijden te serveren, enkel en alleen omdat deze "halal" zouden zijn, terwijl tegelijkertijd de Belgische anti-discriminatiewetten worden overtreden door de controle te laten uitvoeren door "islamieten-only". -------------------- Hetzelfde geldt dus voor de Zeebrugse haven: de controles moeten worden uitgevoerd door moslims-only. Zolang ik geen garagpoort mag plaatsen door non-moslims only vind ik dit dus een overtreding van de anti discriminatiewetten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 juli 2012 om 13:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Waar flaminganten zich al niet druk overmaken. Doet me denken aan die discussie over BHV. Belachelijk.
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is dan ook ongetwijfeld uw laatste post in deze draad, over dit thema én over BHV?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 16 juli 2012 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Los van dat is zo'n terminal uiteraard volstrekt idioot en belachelijk, net zoals de mensen die zo'n terminal nodig achten.
Laatst gewijzigd door Восход-1 : 16 juli 2012 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor zal je toch nog even terug naar school moeten gaan. Ik gaf je alle mogelijke links naar de geplogenheden voor halal toestanden en de discriminerende maatregelen die daarvoor nodig zijn. Als je daarbij niet kan afleiden wat het probleem is, dan vrees ik dat ik mijn tijd niet verder aan jou ga besteden. Ga dus maar verder met je blokskes spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is misschien nuttig te weten dat al het schapenvlees en lamsvlees uit Niuw Zeeland
"halal" is - hetgeen in uw supermarkt ligt draagt niet noodzakelijk dat etiket... Verder is het ook zo dat moslims "koosjer" voedsel mogen verbruiken en zelfs "haram" dat laatste op voorwaarde dat ze de eigenschap haram/of Halal niet konden vaststellen... In de meeste voedselverstrekkende instellingen luchtvaartmaatschappijen, hotels, ziekenhuizen e.d. heeft de "gast" gewoonlijk de keuze tussen diverse "soorten" voedsel: vegetarisch, veganistisch, koosjer, halal, glutenvrij enz... De meeste west-europeanen hebben hier de luxe dat eender welk "dieet op ideologische gronden" voor hem geschikt is ; dieetvoorschriften op medische gronden vallen vanzelfsprekend in een andere categorie. Nu kan ik begrijpen dat bepaalde slachtvoorschriften uitgaande van de semietische godsdiensten (en andere) dierenvrienden tegen de borst stoten - de controlverse tussen het koosjer/halal slachten van verdoofde of onverdoofde dieren is intussen reeds een intern-theologische discussie geworden & naar het schijnt worden hoe langer hoe vaker dieren verdoofd geslacht (waarbij men dan van een koosjere/halal verdoving uitgaat). Hard-core veganisten zullen in ieder geval voedsel van dierlijke oorsprong weigeren & ook hier is er goed nieuws via gentechnologie hoopt men binnen afzienbare tijd kompleet kunstmatig via kloning gekweekt voedsel te produceren (men kan het al, maar het heeft momenteel een kostprijs van € 10.000,- per kilogram). Vroeger at men gewoon wat de pot schaft...
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 16 juli 2012 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, als ik daar zeker van wil zijn moet IK maar vegetarisch eten zeker?
|
![]() |
![]() |