Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2012, 12:08   #21
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Zelfs als ze wél een examen moeten afleggen, zoals in Nederland, dan nog komen zaken voor zoals dat een mohammedaanse meneer voor zijn vrouw de wettelijk verplichte burgerschapseed gaat afleggen terwijl de examinatoren toe staan te kijken en niks doen.

echtgenoot legt eed moslima af

Het mag geen verwondering wekken dat dit in het traditioneel bloedrode Amsterdam gewoon kan.
Wat 'n circus. Vind je het gek?
Moeten Nederlanders "van geboorte" ook zo'n eed afleggen?
Ik zou zelf ook geen woord kunnen uitbrengen moest ik plots in het middelpunt van alle aandacht staan.
En daarbij: zwijgen is toestemmen.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 12:34   #22
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Wat 'n circus. Vind je het gek?
Ja, dat vind ik gek.

Citaat:
Moeten Nederlanders "van geboorte" ook zo'n eed afleggen?
Nee, die hoeven dat niet, daar zijn het immers Nederlanders voor.

Citaat:
Ik zou zelf ook geen woord kunnen uitbrengen moest ik plots in het middelpunt van alle aandacht staan.
Dat begrijp ik best als je door jarenlange religieuze doctrines onmondig gemaakt bent, en tot een voorwerp, tot het bezit van een man gereduceerd bent.

Citaat:
En daarbij: zwijgen is toestemmen.
Zwijgen is hier toestemmen in het feit dat er ondanks die inburgeringscursus helemaal niet ingeburgerd is. Dat die cursus niets voorstelt en slechts een veel te klein doekje voor het bloeden is om de autochtone bevolking gerust te stellen en een rad voor de ogen te draaien.
Oud 17 juli 2012, 14:51   #23
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat vind ik gek.
Nee, die hoeven dat niet, daar zijn het immers Nederlanders voor.[/quote]
En ik vind het gek dat je je druk maakt om een "bergerschapseed" die niet door elke Nederlander afgelegd moet worden.
Als men de nationaliteit van een land aanvraagt of heeft, is het logisch dat men zich als burger aan de wetten van het dat land dient te houden.

Citaat:
Dat begrijp ik best als je door jarenlange religieuze doctrines onmondig gemaakt bent, en tot een voorwerp, tot het bezit van een man gereduceerd bent.
En ik begrijp best dat je door jarenlange a-religieuze doctrines de vrouw tot een schaamteloze, vuilgebekte hoer hebt gereduceerd.
Al de autoreclames met halfnaakte vrouwen al bekeken?
Maar ja, ieder z'n voorkeur... en soort wil soort.
Oud 17 juli 2012, 15:00   #24
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
is het logisch dat men zich als burger aan de wetten van het dat land dient te houden.
De wetten van het land worden misbruikt voor positieve discriminatie.
Het wordt tijd dat de wetten veranderen.
Dat komt nog wel, tenzij de meerderheid linkebies wetten blijft achternahollen. Daarom is het voor de lijnkebies belangrijk om veel te vogelen, en veel volk binnen te laten dat veel vogelt. ZO blijven ze in de meerdeheid. Welke nonsens ze ook opleggen door wetten door het strot van brave mensen te duwen die in een propere straat willen leven maar daar blijkbaar geen recht meer op hebben.

Laatst gewijzigd door kwantum : 17 juli 2012 om 15:01.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 15:20   #25
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon omdat reclamemakers weten dat het meestal de man is die beslist over de aankoop van een nieuwe wagen... Zo lang mannen opgewonden blijven raken bij het zien van een vrouwenlijf zullen ze dat blijven doen.

Maar bij producten voor vrouwen doen ze gewoon hetzelfde hoor, maar dan met mannen:

edit:http://www.girlscene.nl/celebs/model...parfummodellen

Wat denkt u dat wij mannen daarvan denken als wij telkens als ofwel supergespierde arbeider, ofwel sexy bolleboos worden afgeschilderd? Voor ons is dat ook niet makkelijk maar in een vrije maatschappij bouw je daar gewoon een schild tegen. Het lijkt me tijd dat u dat ook eens doet...

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 17 juli 2012 om 15:24.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 15:21   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik vind het gek dat je je druk maakt om een "bergerschapseed" die niet door elke Nederlander afgelegd moet worden.
Als men de nationaliteit van een land aanvraagt of heeft, is het logisch dat men zich als burger aan de wetten van het dat land dient te houden.

En ik begrijp best dat je door jarenlange a-religieuze doctrines de vrouw tot een schaamteloze, vuilgebekte hoer hebt gereduceerd.
Maar ja, ieder z'n voorkeur... en soort wil soort. [/quote]

En kunt u dan nu eens iets toelichten? Het gaat over mensen die uit andere landen, dus geen Nederlanders, die zich permanent in Nederland willen vestigen,waarom maakt u dan de vergelijking met Nederlanders?

De wetten in Nederland garanderen gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk en staat, holebirechten, geen onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen( voor het geval u nog iemand met ouwe kaffir wil aanspreken!)
Nederland gerandeert aan burgers vrije partnerkeuze, gelijke toegang voor mannen en vrouwen tot de arbeidsmarkt, het recht op seks, ook buiten het huwelijk wanneer je wettelijk gezien daar de leeftijd voor hebt, gaat u en alle in Nederland wonende moslims dit respecteren?
Of maakt u gewoon onderscheid tussen kafirs en broeders en zusters, verwacht u dat mannen hun vrouw onderhouden en dat zij toestemming nodig heeft van hem om te werken, verplicht u moslima's met moslims te trouwen, beweert u dat seks enkel is toegelaten binnen het huwelijk, accepteert u homoseksualiteit onder broeders en zusters en zet u de wetten van Nederland boven het woord van Allah?

Schaamteloze en vuilgebekte hoer? Wie dan, vrouwen met zelfbeschikkingsrecht en zelf bepalen wat ze wel of niet willen? Zegt iets over uw opvattingen over vrouwen.
Stoort reclame u zo? Meeten we dan een voorbeeld nemen aan zusters die anale seks hebben omdat ze maagd moeten blijven, oververtegenwoordigd zijn bij abortussen en hypocriet hun maagdenvlies laten herstellen omdat anders schande over de familie neerdaalt? Familie waarbij eer voornamelijk een mannenzaak is, mannen zelf ieder katje in het donker knijpen?
Vertel maar eens, wat zal het wezen vandaag?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 15:41   #27
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120716_013

Wel, het was meer dan tijd - het water staat onze politiekers aan de lippen?- dat dat "Belg-worden" minder een klucht wordt! Zoals een ballonnetje dat je krijgt als je een kilo waspoeder koopt of doet alsof je er een kilo hebt gekocht, of triestige verhaaltjes kunt vertellen �* la Parwais!
Ondertussen lopen er duizenden vreemdelingen rond die helemaal geen "Belg" zijn, het niet eens willen zijn, het enkel maar zijn onder de vorm "Ocmw-Belg"!
Laten we hopen dat de uitvoering van die goede voornemens niet gaat stranden in eindeloze uitvoeringsdiscussies en vooral... dat men bepaalde van die "reeds-Belg-lieden" die voortdurend en enkel negatief in beeld komen terug hun "Belg-zijn" met bijhorende vetpotten op onze kosten weer afneemt!
En dit is niet bestemd voor "alle vreemdelingen die weer over dezelfde kam worden geschoren" nietwaar, Edina en consoorten! Enkel voor diegenen die hier echt niet thuishoren: we zijn de vuilbak van de wereld niet!
Hoop doet leven.
Eindelijk wordt het voorstel van het Vlaams Belang aanvaard.

30 jaar na datum.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 16:10   #28
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
U ziet, beste vreemdelingen, ook de zogenaamde 'linkse', 'verdraagzame' partijen willen u hier liever niet.

U denkt nu wellicht 'alle Vlamen zijn in wezen hetzelfde' en misschien heeft u wel gelijk.
Ik zou er alvast geen enkele vertrouwen, moest ik een vreemdeling zijn.
Inderdaad...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 16:10   #29
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik lees daar in die link:
"Deze wet wil mensen stimuleren om mee te participeren aan deze samenleving en beloont hen die inspanningen levert door hen sneller toegang te verlenen tot de Belgische nationaliteit."

Enkel 'stimuleren'?????????? Wat een lachertje.
VERPLICHTEN moest dat zijn.
De meeste van die mensen zijn belange niet geïnteresserd om mee te participeren. En die blijven hier gewoon binnenkomen met die nieuwe wet.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 16:28   #30
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet die niet door iedere Nederlander afgelegd worden. Die hoeft zelfs door geen enkele Nederlander afgelegd te worden, enkel door mensen die Nederlander willen worden, maar het nog niet zijn, en waarvan al veel te vaak is gebleken dat ze de Nederlandse (Belgische, Franse etc) wetten vierkant aan hun laars lappen.

Het is trouwens "burgerschapseed". Of was je in de war met een "berberschapseed"? Die kun je desgewenst vast wel in Noord-Afrika gaan afleggen.

Citaat:
In tegenstelling tot jij heb ik gewoon een innerlijke beschaving en zie ik de vrouw gewoon als vrouw. Daarom laat ik me noch door religieuze reclames, noch door commerciële reclames wijsmaken dat een vrouw als hoer dan wel madonna gezien dient te worden.

Heb je verder nog andere vuilgebekte stropoppen die je met ons wil delen?

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 17 juli 2012 om 16:35.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 16:34   #31
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat is er mis met halfnaakte vrouwen? Begin je te trillen en te beven als je een blote oorlel ziet? Of een blote paardestaart?
Moeten ze er soms gaan uitzien zoals de islamitische wandelende wigwams en andere zwarte tafellakens die zichzelf ontvrouwelijken en zich om ter lelijkst maken ?

Laatst gewijzigd door Zenit : 17 juli 2012 om 16:34.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 11:20   #32
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet die niet door iedere Nederlander afgelegd worden. Die hoeft zelfs door geen enkele Nederlander afgelegd te worden, enkel door mensen die Nederlander willen worden, maar het nog niet zijn, en waarvan al veel te vaak is gebleken dat ze de Nederlandse (Belgische, Franse etc) wetten vierkant aan hun laars lappen.

Het is trouwens "burgerschapseed". Of was je in de war met een "berberschapseed"? Die kun je desgewenst vast wel in Noord-Afrika gaan afleggen.

In tegenstelling tot jij heb ik gewoon een innerlijke beschaving en zie ik de vrouw gewoon als vrouw. Daarom laat ik me noch door religieuze reclames, noch door commerciële reclames wijsmaken dat een vrouw als hoer dan wel madonna gezien dient te worden.

Heb je verder nog andere vuilgebekte stropoppen die je met ons wil delen?
Zwakke uitleg.
Ik vind het nog steeds onlogisch dat je zoveel waarde hecht aan die burgerschapseed (en het officiële spektakel errond) voor "nieuwe" Nederlanders. Uiteindelijk dient elke nationaliteitshouder zich als burger aan de wetten van het desbetreffende land te houden. Doet hij of zij dat niet, dan draagt die daar ook de gevolgen van.

En "iets" bij naam noemen is niet hetzelfde als vuilbekkerij.
Jij weet niet eens wat een vrouw is (of een man).
En "religieuze reclames" beweren helemaal niet dat een vrouw als madonna aanzien moet worden. Daar zit al een fout in uw redenering. Misschien moet je je eerst eens verdiepen in religie vooraleer je er allerlei beweringen over uit.
Oud 18 juli 2012, 13:29   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwakke uitleg.
Ik vind het nog steeds onlogisch dat je zoveel waarde hecht aan die burgerschapseed (en het officiële spektakel errond) voor "nieuwe" Nederlanders. Uiteindelijk dient elke nationaliteitshouder zich als burger aan de wetten van het desbetreffende land te houden. Doet hij of zij dat niet, dan draagt die daar ook de gevolgen van.

En "religieuze reclames" beweren helemaal niet dat een vrouw als madonna aanzien moet worden. Daar zit al een fout in uw redenering. Misschien moet je je eerst eens verdiepen in religie vooraleer je er allerlei beweringen over uit.
Misschien moet u zich eens verdiepen in de wettelijke rechten van vrouwen hier,en je dan afvragen of jij dit werkelijk nageleefd ziet door je broeders en zusters?
Denk van niet!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 16:02   #34
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Zwakke uitleg.
Op het moment van de eedaflegging zijn die figuren nog steeds géén Nederlanders. Pas nadat de eed tot aller tevredenheid is afgelegd, wordt het Nederlanderschap verkregen (of bij wijze van spreken gratis bij een pak wasmiddel uitgedeeld, zoals onlangs in Amsterdam).
Een mohammedaan die de eed namens zijn vrouw aflegt, dient dat Nederlanderschap dus echt nóó�*t van zijn leven te krijgen, en zijn vrouw uiteraard ook niet. Dat moge duidelijk zijn. Zulke lui mogen wat mij betreft op het eerstvolgende vliegtuig richting thuisland worden gezet.

Citaat:
Jij noemde niks bij naam, maar jij was gewoon bezig met vuilbekkerij direct aan mij gericht, net zoals je hier weer doet overigens.
Maar goed, naar analogie van deze uitspraak van je:
Citaat:
wil ik wel kwijt dat:

Ik best begrijp dat jij door jarenlange mohammedaanse doctrines die stellen dat niet-mohammedaanse vrouwen hoeren zijn, zelf geworden bent wat jouw mohammedaanse doctrines jou hebben leren verachten.

Citaat:
Ik had het over hoer dan wel madonna. Jouw religie hebt ik voldoende bestudeerd om te weten dat niet-mohammedaanse vrouwen er als hoer, potentiële slavin en oorlogsbuit gezien worden. En de eigen vrouwen als domme wezens wier persoonlijkheid absoluut tot nul gereduceerd moet worden, die altijd het bezit van de man zijn, hetzij als dochter, hetzij als echtgenote, hetzij als concubine, en die slechts de helft van de man waard zijn.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 18 juli 2012 om 16:02.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 17:02   #35
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien moet u zich eens verdiepen in de wettelijke rechten van vrouwen hier,en je dan afvragen of jij dit werkelijk nageleefd ziet door je broeders en zusters?
Denk van niet!
Wat bedoel je? Als één van mijn broeders en zusters zich niet aan de wet houden, worden ze daarvoor gestraft... net als jouw broeders en zusters.
Oud 18 juli 2012, 17:05   #36
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Op het moment van de eedaflegging zijn die figuren nog steeds géén Nederlanders. Pas nadat de eed tot aller tevredenheid is afgelegd, wordt het Nederlanderschap verkregen (of bij wijze van spreken gratis bij een pak wasmiddel uitgedeeld, zoals onlangs in Amsterdam).
Een mohammedaan die de eed namens zijn vrouw aflegt, dient dat Nederlanderschap dus echt nóó�*t van zijn leven te krijgen, en zijn vrouw uiteraard ook niet. Dat moge duidelijk zijn. Zulke lui mogen wat mij betreft op het eerstvolgende vliegtuig richting thuisland worden gezet.
Ik blijf het raar vinden dat de ene Nederlander van een andere Nederlander "iets" verwacht dat hij zelf nooit doet.

Citaat:
Jij noemde niks bij naam, maar jij was gewoon bezig met vuilbekkerij direct aan mij gericht, net zoals je hier weer doet overigens.
Maar goed, naar analogie van deze uitspraak van je:wil ik wel kwijt dat:
Dat kan ergens wel kloppen. Ik hou van het principe oog om oog. U bekijkt de zaken nl. ook wel heel zwart-wit.
Oud 18 juli 2012, 17:21   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je? Als één van mijn broeders en zusters zich niet aan de wet houden, worden ze daarvoor gestraft... net als jouw broeders en zusters.
Tenzij ze met zovelen afkomen,en met zovelen strafbare daden plegen dat de gevangenissen ze niet meer kunnen opslokken en er miljoenen aan door autochtonen verdiend beslastingsgeld moet worden verprutst om er voortdurend bij te bouwen plus een legertje ambtenaren die ten dienste staan van al die verrijking!

Met de multicul kennis maken en de verrijking ervan bewonderen? Ga naar de gevangenissen en de ocmw's kijken en geniet!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 17:33   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf het raar vinden dat de ene Nederlander van een andere Nederlander "iets" verwacht dat hij zelf nooit doet.

Dat kan ergens wel kloppen. Ik hou van het principe oog om oog. U bekijkt de zaken nl. ook wel heel zwart-wit.
De ene Nederlander die van die andere "Nederlander" verwacht dat...???
Pure volksverlakkerij! De meeste nieuwkomers zijn allesbehalve Nederlander alleen maar "ocmw-Nederlander" en blijft verder gewoon wat hij/zij was!
Ze moeten niet te vlug denken dat het land hen al toebehoort, want dat is meer hun bedoeling dan "Nederlander" of "Belg" of whatever zijn!
Wellicht ervaren ze dat zelfs als een vernedering!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 17:38   #39
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Er is helemaal geen sprake van een andere Nederlander. Die "andere Nederlander" waar jij het over hebt, is op het moment van eedaflegging nog steeds een buitenlander, een allochtoon. En deze mohamedaanse allochtonen, waarvan de man de eed voor de vrouw wel even ging afleggen, toonden duidelijk aan dat zij het Nederlanderschap absoluut niet verdienen, dat zij geen moer hebben begrepen van hoe het er in Nederland en elders in Europa aan toegaat.

Citaat:
Er was helemaal geen reden voor "oog om oog", tenzij jij die "je" in mijn initiële post bewust verkeerd interpreteert of niet begrepen hebt, aangezien eenieder met een beetje taalgevoel begrijpt dat die "je" namelijk hetzelfde betekent als "men".
De uitspraak dat ik dingen zwart-wit zou bekijken, vind ik vrij komisch, vooral uit de mond van iemand die de mohammedaanse doctrines aanhangt. Als er iets zwart-wit is, is het dat mohammedaanse gedachtengoed wel.
Oud 18 juli 2012, 18:31   #40
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
U ziet, beste vreemdelingen, ook de zogenaamde 'linkse', 'verdraagzame' partijen willen u hier liever niet.

U denkt nu wellicht 'alle Vlamen zijn in wezen hetzelfde' en misschien heeft u wel gelijk.
Ik zou er alvast geen enkele vertrouwen, moest ik een vreemdeling zijn.
Wat we vooral zien is dat het een leugen is dat de sp.a en de PS kiesvee importeren. Dat het een leugen is dat de regering een te laks beleid voert op het vlak van asiel en migratie. Dat diegenen die -aan de rechterkant- nu nog niet content zijn dus wel degelijk extremisten zijn.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be