![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 89% Unionist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() IK ga nu eens niet mijn tijd verprutsen aan die vragen, vooral als ik lees dat ik stomme vragen gesteld worden over volksliederen en de ijzerbedevaart.
![]() Wat het Leitmotiv voor elke verdere staatshervorming dient te zijn is: Wat is de bonus voor de Nederlandstaligheid? D�*t hoort de toetssteen te zijn en d�*t alleen, verdomme! In het vlinderakkoord zie ik geen bonus, eerder het tegendeel, en dus ben ik daar tegen, ook al is dat misschien een verdere stap richting Vlaamse onafhankelijkheid. Maar nogmaals, onafhankelijkheid mag dus geen doel op zich vormen, als dat betekent dat we bijvb. Nederlandstalig Brussel moeten opgeven, ben ik vierkant tegen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 juli 2012 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In de huidige praktijk der politieke konstellatie is het immers zo dat een wijziging aan de taalgrens ten voordele van de Francité zal zijn.... Het is immers de uitbreiding van Brussel die tenkelmale op de onderhandelingstafel ligt en niet de inkrimping van Brussel.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik had het dan ook niet voor niets over 'de praktijk der huidige politieke konstellatie'..... Goed lezen Koentje..... ![]() Maar inderdaad, in uw redenering zouden de Vlaamse partijen misschien beter als tegengewicht voor de Franstalige eisen tot uitbreiding van Brussel, de afschaffing der faciliteiten kunnen eisen. Die twee eisen zouden dan mekaar kunnen opheffen aan de onderhandelingstafel. Dedjuuu toch!!! ![]() ![]() ![]() Men moet immers veel eisen om weinig te krijgen en wie het meeste eist zal uiteindelijk winnen. De Vlamingen kunnen in dat opzicht les nemen aan de Franstaligen, die telkenmale de arrogante uitbreidingseis van Brussel formuleren maar intussen toch maar mooi de BMG op zak hebben.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 juli 2012 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is dan ook het gevolg van een filosofie die zich helemaal in het Vlaamse onderwerpingsdenken genesteld heeft, namelijk dat verfransing iets definitiefs is en niet teruggedraaid kan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou in de toekomst meer naar Duitsland kijken als grote voorbeeldland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||||
|
![]() 64% separatist. Zie mij eens gematigd zijn. Wat wil je ook, met zo een domme vragen. Lijkt mij een testje opgesteld door een eerste klas middelbare school.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 21 juli 2012 om 13:27. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 72 % unionist
burgeroorlog nu ?
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() OK! Allemaal goed en wel, Koenraad, maar dagdromen en een bruikbare politieke strategie ontwikkelen zijn twee verschillende dingen.
En in die zin vind ik dat de eisen waarmee de Vlamingen naar de onderhandelingstafel trekken in omvang te klein zijn. Ze hebben te weinig durf terwijl de Franstaligen het telkenmale wél aandurven om de Brusselse uitbreidingseis op tefel te leggen. En intussen stond ik daarnet tot tweemaal toe voor gesloten winkels. Blijkt het begoth de B. nat. feestdag te zijn, vandaag.... ![]() Zeer symbolisch voor hoe ze ons 182 jaren na de dramatische en rampzalige feiten nog steeds bij onze kloten hebben! ![]() Gelukkig heb ik nog wat brood en kaas in huis. ![]() Voor de rest zal het dit weekend hongeren zijn .... ...naar de Derde Dietse Vereniging...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 juli 2012 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |