Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2012, 18:47   #21
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ter informatie, kwestie van te weten waarover het gaat :
http://www.senate.be/www/?MIval=/pub...LGNR=1&LANG=nl
Geachte,
Ik weet jammer genoeg waarover het gaat en ik weet ook dat een wetgeving die overgaat op kinderen de meest belachelijke wet is, die ooit is gestemd.
Maar je kan oorlogsmisdaden wel vergeven, maar voor diegenen die ze gepleegd hebben en ze nu nog goedpraten toont aan dat er nog steeds mensen zijn die blijven volharden in dezelfde boosheid.
En je hebt gelijk de echte "witten" zoals mijn vader altijd zei, werden na de oorlog in wreedheid ver voorbijgestoken door de "gekalkte witten", dus diegenen die de ganse oorlog geen poot hadden uitgestoken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 19:34   #22
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Een interessante bijdrage van blokwatcher Spruyt over de manier waarop n-va de komst van ceder probeert goed te praten. Het overzicht van zijn parlementaire initiatieven sinds hij weggegaan is bij het VB tonen aan dat wat in het vat zit niet verzuurt.

http://www.standaard.be/artikel/deta...20719_00228522
Rioolgazet De Standaard heeft duidelijk de opdracht gekregen om het geval Ceder nog wat verder uit te spitten. En als goede Noord-Belgische regimekrant leent ze zich daar graag toe, met de hulp van de linkse Gestapo-organisate Blokwatch. En let op, we zijn nog drie maanden van de verkiezingen. De smeercampagnes zullen nog elke dag wat vuiler worden. Want N-VA is een gevaar aan het worden voor het zittende establishment. En dan moet de zeis worden bovengehaald om de kopjes die boven het maaiveld uitkomen af te hakken.

Benieuwd wel stuk links kultuurcrapuul binnenkort zijn anti-Bart de Wever haatsong op de website van de rioolgazet de Standaard te zetten.

Laatst gewijzigd door fonne : 21 juli 2012 om 19:35.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 20:16   #23
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Geachte,
Ik weet jammer genoeg waarover het gaat en ik weet ook dat een wetgeving die overgaat op kinderen de meest belachelijke wet is, die ooit is gestemd.
Maar je kan oorlogsmisdaden wel vergeven, maar voor diegenen die ze gepleegd hebben en ze nu nog goedpraten toont aan dat er nog steeds mensen zijn die blijven volharden in dezelfde boosheid.
En je hebt gelijk de echte "witten" zoals mijn vader altijd zei, werden na de oorlog in wreedheid ver voorbijgestoken door de "gekalkte witten", dus diegenen die de ganse oorlog geen poot hadden uitgestoken.
Wedergeachte,
Indien U de tweede link aanklikt komt U op de tekst van 2011. Daar kan U lezen dat het niet zozeer de bedoeling is om de 'echte' oorlogsmisdaden te 'vergoeilijken', maar wel die 'rechtspraak' door die 'gekalkte witten' en e zuiver politiek-rancuneuze enz. repressie nader te bekijken en de gevallen waar overduidelijk 'over de schreef' werd gegaan, te 'herstellen'.
Er worden geen oorlogsmisdaden goedgepraat.....enkel gezegd dat de repressie na de oorlog niet altijd over die oorlogsmisdaden ging.....
Hier nog eens die link :
http://www.senate.be/www/webdriver?M...alObj=83887263
Oud 21 juli 2012, 21:31   #24
subocaj

Standaard

Zeg ik iets anders?
Ik zeg duidelijk dat de "gekalkten" ver over de schreef zijn gegaan.
Zoals mijn vader altijd zei, er waren zwarten van lichtgrijs tot pek zwart, maar dadelijk na de oorlog werden ze allen voor pek zwart aanzien.
Oud 22 juli 2012, 12:25   #25
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg ik iets anders?
Zoals mijn vader altijd zei, er waren zwarten van lichtgrijs tot pek zwart, maar dadelijk na de oorlog werden ze allen voor pek zwart aanzien.
Jawel, U zei OOK NOG iets anders namelijk :
"""Maar je kan oorlogsmisdaden wel vergeven, maar voor diegenen die ze gepleegd hebben en ze nu nog goedpraten toont aan dat er nog steeds mensen zijn die blijven volharden in dezelfde boosheid.""""
en daar had ik het niet over in mijn post en daarover gaat dat wetsvoorstel ook niet.....en daarom reageerde ik.
Maar misschien was dit laatste niet duidelijk genoeg.
Oud 22 juli 2012, 12:41   #26
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg ik iets anders?
Je had ook witten van donkergrijs tot bleekwit. Alleen die bleekwitten (een extreem kleine groep) waren actief tijdens de oorlog (waarvoor alle respect want zij kwamen uit voor hun gedachte en hadden er hun vege lijf voor over). Maar al degenen die al een iets donker tintje hadden, zag je nergens zolang de Duitsers heersten. Die kwamen pas boven water toen de geallieerden de zaak hadden overgenomenom dan de beest uit hangen in naam van hun geliefde Belgikske. Hun nazaten zijn nu nog de rabiaatste haatdragers waarschijnlijk omdat zijzelf zich op een soortgelijke manier ooit hopen te verrijken en 'uit te leven'!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:52   #27
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Jawel, U zei OOK NOG iets anders namelijk :
"""Maar je kan oorlogsmisdaden wel vergeven, maar voor diegenen die ze gepleegd hebben en ze nu nog goedpraten toont aan dat er nog steeds mensen zijn die blijven volharden in dezelfde boosheid.""""
en daar had ik het niet over in mijn post en daarover gaat dat wetsvoorstel ook niet.....en daarom reageerde ik.
Maar misschien was dit laatste niet duidelijk genoeg.
Ik heb ook niet beweerd dat het wetsvoorstel daar over gaat, ik geef enkel aan dat er nog mensen zijn, die nu nog in hun ontkenning te ver gaan.
Oud 22 juli 2012, 12:55   #28
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook niet beweerd dat het wetsvoorstel daar over gaat, ik geef enkel aan dat er nog mensen zijn, die nu nog in hun ontkenning te ver gaan.
Welke?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be