![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Zou Turkije mogen toetreden als er een garantie komt dat de Turken in Turkije blijven? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 24,59% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
46 | 75,41% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() ![]() ![]() allah ahbar.. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 5 oktober 2005 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() van mij moge ze gerust toetreden hoor.
en wat is er mis met andere culturen, zo leer je ze beter kennen Jullie zijn precies bang van vreemde culturen..
![]() |
#23 |
|
![]() 1) Turkije is gedeeltelijk Europees en in ieder geval één van de bakermatten van de europese beschaving;
2) Turkije is een seculier land; 3) Als er zoveel turken in Europa wonen dan is het goed het land zélf erbij te betrekken; 4) Turkije moderniseert in een rap tempo; 5) Turkije is al onze partner in de NATO. Ze mogen wel voor ons vechten maar niet met ons wonen?; 6) Turkije wordt al jarenlang aan het lijntje gehouden en van alles beloofd. Komen we onze beloften na of verbreken we ze?; 7) Turkije w�*l graag europees zijn. Het alternatief is aansluiting zoeken met de andere buren. Wilt u dit?; 8) Als alleen het tegenargument is dat Turkije nét niet meer in Europa ligt, dan is dat een non-argument en verander je zo nodig de naam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Uitleg graag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Neem bvb het land dat aan de andere kant van de Zwarte Zee ligt. Behoort voor 100% tot de Europese cultuursfeer. De vrouw van de Turkse premier komt met een hoofddoek naar het olympisch stadion in Athene de Europeanen provoceren, terwijl Ruslana in zwart leren minirok het Europees parlement bezoekt. 2 werelden die NOOIT met mekaar zullen verzoend worden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 5 oktober 2005 om 22:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Turkije erkent overigens 1 van de lidstaten van de EU niet. Hoe kan je dan een toetreding willen, als je niet eens de huidige unie aanvaardt? In de Unie is het ook niet de gewoonte om via de staat een massamoord te doen verzwijgen. Turkije en de meeste Turken erkennen niet alleen de genocide van 1915 niet, ze verbieden iedere daad die dat wel doet. Precies alsof de moffenregering iedereen die de holocaust niet ontkend, zou vervolgen. Dat lijkt mij niet zeer Europees. Bovendien is Turkije economisch geen sjiek waard. En het is een cliché, maar Turkije behoort nu eenmaal niet tot Europa. Niet in geografisch opzicht (wat minder belangrijk is; en niet te veel neuten over de voet tussen de deur, Thracië), maar ook cultureel. Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() neen dan nog omdat turkije zich niet in Europa bevindt en uit onderzoek bleek nu al dat vele Turken naar Europa zullen afkomen. Die garantie heb je nooit, toch niet met zo een groot land.
Bekijk het als volgt: iedere Turk die dan werkt in ons land is een arbeidsplaats minder voor een Vlaming. Turken zouden maar al te graag willen werken met het loon dat ze hier kunnen verdienen, maar vaak gaat dit gepaard met een gebrekkige integratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Met alle respect, maar mensen die zich enkel bekommerem om een boom, hebben geen voeling met de realiteit. Ze reduceren onze staten tot geografische spots-on-the-earth waar we 'happen to live together'. Dat houdt geen steek natuurlijk. Een beetje doorgraven doet je beseffen dat er wel degelijk iets bestaat als de Europese identiteit, die geworteld is op een gezamelijk historisch bewustzijn, op die joods-christelijk-humanistische die de religieus-filosofische basis is van onze cultuur (of je dat nu graag hebt of niet), met gemeenschappelijke politieke breuklijnen (links-rechts, centralistisch-decentralistisch, religieus-antiklerikaal). We behoren zelfs tot dezelfde taalfamilie, al is die niet exclusief Europees (zo is Perzisch ook een indo-europese taal). Dus ofwel doe je oogkleppen aan en maak je je vrolijk over wat je niet ziet, ofwel doe je normaal en die kleppen af.
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En Luik is maffia aan de Maas, België is al lang een maffia-paradijs, de pot...
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
![]() Citaat:
Op de duur kan je zodanig veel termen voor 'cultuur' zetten tot je inderdaad tot een Europese 'identiteit' komt, ja. ![]() Alleen moet je dan wel consequent en volledig zijn als je die toer opgaat. De Europese cultuur is een 'joods-christelijke-islamitische-humanistische cultuur', aangezien er nu al - zonder Turkije als lid! - meer islamieten dan Belgen in de E.U. leven. Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als het mogelijk is een accoord met Turkije , maar men moet zich niet laten afdreigen...er zal al genoed problematiek zijn met de balkan... Luke
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Geef mij voorlopig maar het christelijke kliekje. Dat ze daar mee beginnen. Als men hier wat meer tijd zou maken voor "het gezin" dan is het vergrijzingsprobleem ook opgelost. Nu moet je met twee gaan werken, en dan willen ze dat je nog tijd over hebt om voor (de) kinderen te zorgen, en als het even kan, om levenslang te studeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 6 oktober 2005 om 17:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |