Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2012, 08:48   #21
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ach, iemand vinden om op te kakken is niet moeilijk.

Als je het niet weet, vraag gewoon aan het VB.
Ze hebben ondertussen een onderlinge deal met de N-VA:
Wij de moslims, jullie de Walen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 08:49   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ergens op dit forum was het heikele punt al aangeraakt in verband met de Zuid-Europese landen,en nu komt het ook voor ons land in beeld.28000 Belgische jonge mensen,veelal hoog opgeleid,vertrokken in 2010 naar het buitenland.(volgens cijfers verkregen via de gemeentes waar mensen "uit"geschreven worden.Ze zijn,door de Erasmus-opleidingen al enigszins gewend geraakt aan vertoeven in andere omgevingen en nu springen ze.
Ze nemen risico door te vertrekken naar nochtans veel ruigere maatschappijen en amper bestaande sociale systemen...

Problematisch is dat een aanzienlijk deel van hen vertrekt naar de VS/Canada,Australie,niet naar elders in de EU.Als maatschappij hebben we allemaal zwaar geinvesteerd in hun opleiding.Als maatschappij,gericht op het onderhouden van verwende babyboomers bieden we hen blijkbaar geen aanlokkelijk toekomstperspectief....

Het merendeel van hen zal niet meer terugkeren mogen we aannemen.

Uiteraard..je begint je afvragen waarom onderwijs de grootste hap moet nemen uit de begrotingen van Vlaanderen en Wallonie..als het dient om "de concurrentie" van verse werknemers te voorzien...

Onze studenten leren via uitwisselingsprojecten omgaan met andere leefomgevingen ,alleen,het is een cursus "weggaan" aan het worden als we niet opletten.Onderwijs en carriere zijn individuele rechten, inderdaad,vraag is of we als maatschappij daar dan zoveel aan moeten bijdragen
Cute dat ze dat beginnen inzien eigenlijk
Maar way too late.

Belgium is a sorry place to be en heeft niets te bieden aan jongeren die hogerop willen en succesvol willen zijn, buiten een moordende belastingsdruk waar niets tegenover staat.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 08:52   #23
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Doet me allemaal denken aan The Flight of the Earls van The Wolfe Tones.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 26 juli 2012 om 08:53.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:06   #24
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Laten we al maar eens beginnen met het afschaffen van het stemrecht boven de 65 jaar.
Oud 26 juli 2012, 09:06   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Laten we al maar eens beginnen met het afschaffen van het stemrecht boven de 65 jaar.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:07   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Is er hier stemrecht dan?
Oud 26 juli 2012, 09:08   #27
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is er hier stemrecht dan?
moet ik je het verschil uitleggen tussen opkomstplicht en wat je effectief in dat hokje doet Jaak?
Oud 26 juli 2012, 09:11   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
moet ik je het verschil uitleggen tussen opkomstplicht en wat je effectief in dat hokje doet Jaak?
Als je daarin zin hebt...
Mij interesseert het matig om eerlijk te zijn.
Oud 26 juli 2012, 09:13   #29
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Problematisch is dat een aanzienlijk deel van hen vertrekt naar de VS/Canada,Australie,niet naar elders in de EU
De EU is niets. Of ze nu naar de VS, Australië, Frankrijk of Italië vertrekken, kwijt ben je hen toch.

België is inderdaad in sneltempo aan het verloederen. Als je een interessante job kunt bewerkstelligen ben je veel beter af in de Duitssprekende landen. Mij lijkt midden of Oost-Duitsland wel interessant..
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:21   #30
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Niet te ver? Waar?

Kan ik mijn kinderen informeren.
NRW in Duitsland, nauwelijks 300 kilometer van huis. Qua afstand een peuleschil over autobahnen, er zijn mensen die meer tijd verkwisten om aan de zee te geraken over de Belgische "snel"wegen. Ik rij in ieder geval liever 170km/h dan dat ik tegen 120 per uur in de file sta.

In Nederland zijn de voorwaarden ook substantieel beter dan in België, inclusief verplicht opnemen van overuren (verplicht extra vakantie taratatataa). Als je op minder dan 20 minuten van de grens woont dan is er geen enkel excuus om in de Soviet-Unie België te gaan werken.

Laatst gewijzigd door Effect : 26 juli 2012 om 09:24.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:22   #31
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stemplicht exclusief maken. Ofwel stem je op volksvertegenwoordigers XOR voor vakbonond.
Oud 26 juli 2012, 09:30   #32
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
NRW in Duitsland, nauwelijks 300 kilometer van huis. Qua afstand een peuleschil over autobahnen, er zijn mensen die meer tijd verkwisten om aan de zee te geraken over de Belgische "snel"wegen. Ik rij in ieder geval liever 170km/h dan dat ik tegen 120 per uur in de file sta.
Ik dacht eerder aan Aken (slechts 50km) of Keulen (ongeveer even ver als Antwerpen of Brussel).
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:33   #33
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

In Nederland zijn de voorwaarden ook substantieel beter dan in België, inclusief verplicht opnemen van overuren (verplicht extra vakantie taratatataa). Als je op minder dan 20 minuten van de grens woont dan is er geen enkel excuus om in de Soviet-Unie België te gaan werken.
Misschien dat ieder dat voor zich moet uitmaken?
Oud 26 juli 2012, 09:34   #34
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De babyboomgeneratie heeft toch veel geërfd of ben ik mis?
Mijn grootouders langs de kant van mijn moeder zijn vroeg gestorven en hadden altijd op de steenbakkerijen gewerkt, dus veel heeft dat niet opgebracht.
Mijn heeft juist een beetje geërfd van mijn grootmoeder die op een gezegende leeftijd van 96 jaar onlangs gestorven is, maar fantastisch veel was dat ook niet.
Mijn vader heeft wel zijn groepsverzekering getrokken.
Ze hebben nu wat centjes maar delen niet met hun kinderen.
Ik wil niet zeggen dat dat moet want we komen toe met wat we hebben, maar het zou toch gemakkelijk zijn. Maar ze zeggen dat ze dan liever 5 keer op een jaar naar Spanje op congé gaan. Hun goed recht.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:35   #35
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De babyboom generatie heeft 370 miljard Euro collectieve schulden nagelaten.
Nu zijn ze hun huizen aan het verkopen om wereldreizen te maken. Veel erven zal er dus niet inzitten voor hun erfgenamen.
De babyboomgeneratie is de meest egoïstische generatie uit de geschiedenis die tevens een milieuramp heeft nagelaten.
Ben jij zo een stomme idioot, die niet inziet hoeveel van die babyboomers er zelfs nu niets over hebben en die niet wil zien wie zich heeft verrijkt?
Voor 2001 toen de eerste bubbel ontplofte,
sprak er niemand over problemen met de babyboomers. Was ook niet nodig, ze werkten zich kapot en zwegen over de klootzakken die zich tomeloos verrijkten op hun kosten.
Nu ze zien dat openbaar aan het worden is wie zich al die tijd verrijkt heeft, moeten er natuurlijk andere daders gevonden worden en dat zijn die babyboomers.
Op een andere draad heb ik reeds gezegd dat een partij zoals N-VA, die jongeren tegen ouderen opzet nog erger is dan de ergste racistische partij.
Want ze doen het op een zo achterbakse tsjeven manier, dat iedere jongere denkt, mijn ouders bedoelen ze niet, want die hebben altijd gewerkt.

Neem van mij maar vrij aan, dat ze jouw ouders bedoelen de smeerlappen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:39   #36
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ben jij zo een stomme idioot, die niet inziet hoeveel van die babyboomers er zelfs nu niets over hebben en die niet wil zien wie zich heeft verrijkt?
Voor 2001 toen de eerste bubbel ontplofte,
sprak er niemand over problemen met de babyboomers. Was ook niet nodig, ze werkten zich kapot en zwegen over de klootzakken die zich tomeloos verrijkten op hun kosten.
Nu ze zien dat openbaar aan het worden is wie zich al die tijd verrijkt heeft, moeten er natuurlijk andere daders gevonden worden en dat zijn die babyboomers.
Op een andere draad heb ik reeds gezegd dat een partij zoals N-VA, die jongeren tegen ouderen opzet nog erger is dan de ergste racistische partij.
Want ze doen het op een zo achterbakse tsjeven manier, dat iedere jongere denkt, mijn ouders bedoelen ze niet, want die hebben altijd gewerkt.

Neem van mij maar vrij aan, dat ze jouw ouders bedoelen de smeerlappen.
Jij kent maar één partij zeker? Dus jij stemt daar ook voor, want van de andere partijen weet je blijkbaar niets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:43   #37
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Misschien dat ieder dat voor zich moet uitmaken?
België maakt dat voor ons uit hoor. Waarom zou ge harder werken voor minder geld? Is er echt een goede reden om in België te werken?
Oud 26 juli 2012, 09:44   #38
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan Aken (slechts 50km) of Keulen (ongeveer even ver als Antwerpen of Brussel).
Daar heb ik ook gekeken maar ik heb mijn droomjob een beetje verder gevonden.
Oud 26 juli 2012, 09:45   #39
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Stemplicht exclusief maken. Ofwel stem je op volksvertegenwoordigers XOR voor vakbonond.
Als de braindrain bestaat uit mensen die onverstaanbare bijdragen als bovenstaande uitkramen : good riddance.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:45   #40
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ze hebben ondertussen een onderlinge deal met de N-VA:
Wij de moslims, jullie de Walen.
En de SP.a krijgt de N-VA als boosdoener. Goeie deal?

Laatst gewijzigd door Effect : 26 juli 2012 om 09:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be