Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2004, 15:05   #21
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

jan hyoens

In elk geval veel beter dan u schijnbaar.

Hebt u trouwens reeds eens een asielcentrum bezocht?

En woont u in de omgeving van een asielcentrum?

En Volgt u de politek te Ranst van dichtbij?
Oud 5 juli 2004, 15:09   #22
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
De Knut

Van een Blokker al u , kan men de smerigste reacties verwachten.

Toch niet hoor, ik volg gewoon jouw redenering. Verzuurde narren zoals jij zijn de schuld van het geweld in de samenleving.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 15:10   #23
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jan hyoens

In elk geval veel beter dan u schijnbaar.

Hebt u trouwens reeds eens een asielcentrum bezocht?

En woont u in de omgeving van een asielcentrum?

En Volgt u de politek te Ranst van dichtbij?
Kan je mij zeggen wat je tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag was? En heb je daar een alibi voor?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 15:15   #24
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Luddo

Het gaat hier over een brute nachtelijk raid, niet over wie het betaalt.

Trouwens de asielzoekers te Ranst leven in containers opgesteld

in de oude legerhangars.

Ze zijn hoegenaamd NIET te benijden.
Jamaar mijnheer Willy, die vraag van Gorevest ging over wie het betaalt en daar heeft U niet op geantwoord!
Oud 5 juli 2004, 15:25   #25
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nu is wel bewezen dat zo'n centrum toch voor overlast zorgt eigenlijk he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 15:31   #26
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Ranstenaar vindt ik een schande dat sommige Blok-sympathisanten
de schuld voor de aanval op het asielcentrum, in de schoenen trachten te
schuiven van de asielzoekers zelf.

Wie vreemdelingenhaat zaait, moet achteraf zijn verantwoordelijkheid
niet ontvluchten wanneer het misloopt.

Het Blok is zeker verantwoordelijk voor zijn opruiende taal die het
gebruikt in zijn brochures tegen vreemdelingen.
Beste Willy, zegt de "Jewish Defense League" u iets?!? Veel kans dat de daders van die aanval DAAR moeten gezocht worden! Die gasten hebben een tijdje geleden in Antwerpen een JDL-kern opgericht
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 16:01   #27
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Wie de daders of slachtoffers ook zijn. De idioten die het asielcentrum van Ranst binnendrongen om weerloze bewoners even een lesje te leren, moeten bij ons op geen spatje begrip rekenen. Laat dat duidelijk zijn.
Luc

Uw reactie is de enige correcte.

Wie ook maar de daders mogen zijn,

ze moeten net als elke andere aanslag, tegen wie dan ook,

gestraft worden.

Luc broes,

Je reactie is juist, maar vergeet niet dat de Blok-brochures "Eigen Volk Eerst", die in Ranst zijn gepost, vreemdelingenhaat hebben aangewakkerd!

Zeer recentelijk op een Nederlandse zender nogmaals de verfilming gezien van het dagboek van Anne Frank. Door de inhoud van het dagboek van zijn dochter aan iedereen bekend te maken, hoopte de vader van Anne Frank de mensen te verwittigen voor de mogelijke gevolgen van discriminatie en onverdraagzaamheid.
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 16:04   #28
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Citaat:

Luc

Uw reactie is de enige correcte.

Wie ook maar de daders mogen zijn,

ze moeten net als elke andere aanslag, tegen wie dan ook,

gestraft worden.

Luc broes,

Je reactie is juist, maar vergeet niet dat de Blok-brochures "Eigen Volk Eerst", die in Ranst zijn gepost, vreemdelingenhaat hebben aangewakkerd!

Zeer recentelijk op een Nederlandse zender nogmaals de verfilming gezien van het dagboek van Anne Frank. Door de inhoud van het dagboek van zijn dochter aan iedereen bekend te maken, hoopte de vader van Anne Frank de mensen te verwittigen voor de mogelijke gevolgen van discriminatie en onverdraagzaamheid.
Er is tot op vandaag niks dat laat uitschijnen dat die folders verantwoordelijk zijn voor wat er is gebeurd. Je houdt je wensen voor werkelijkheid.

En dat Anne Frank er hier weer wordt bijgesleurd is een teken van grote zwakte om te debateren. Maar goed, ik kreeg de indruk dat je een tijdje weg was geweest en na dit weet ik weer wat ik miste, of beter niet miste.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 16:15   #29
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je kan toch maar moeilijk verwachten dat het Vlaams Blok deze racistische aanval zal afkeuren.
Piano demoniseert het VB. Dat kan hier toch niemand ontkennen.
En wat Piano maar moeilijk kan verwachten is dan toch gebeurd. Want op de westek van het VB staat vandaag te lezen:
---------------------------------------------------------------------------------
[05/07/2004] - Racistische overval

Vier gemaskerde mannen vielen afgelopen weekend binnen in het asielcentrum van Ranst. Enkele asielzoekers werden afgetuigd met houten stokken en ijzeren staven. Omdat de daders moslims viseerden, gaat men uit van racistisch geweld.

Voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen volstaat dat om met een beschuldigende vinger naar het Vlaams Blok te wijzen. "Wij zijn geschokt door de feiten. Blijkbaar is er in Vlaanderen een klimaat ontstaan waarbij racisten denken dat ze het recht in eigen handen kunnen nemen. Ultrarechtse elementen voelen zich blijkbaar gesterkt door de verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok en zijn overmoedig geworden." Onzin natuurlijk.

Het is me wat in Antwerpen. Eerst een reeks racistische overvallen op joodse medeburgers en nu een 'raid' tegen islamitische asielzoekers. Gaat het om een vergeldingsactie of om echt racisme? Wat de toedracht van de feiten ook moge zijn, er is geen enkel excuus voor dit brutale geweld. Noch van de ene, noch van de andere zijde.

En dus kunnen we Luc Van der Kelen meteen geruststellen. Die schreef vandaag in Het Laatste Nieuws: "Mogen we van het Vlaams Blok nu ook een even krachtige veroordeling verwachten over de aanslagen op moslims als over de anti-joodse aanslagen?" Ja dat mag!

Voor wie er nog aan zou twijfelen: Het Vlaams Blok is tegen elke vorm van geweld. Wie de daders of slachtoffers ook zijn. De idioten die het asielcentrum van Ranst binnendrongen om weerloze bewoners even een lesje te leren, moeten bij ons op geen spatje begrip rekenen. Laat dat duidelijk zijn.
------------------------------------------------------------------------------
Tegenslag voor Piano, maar volgende keer beter?
inderdaad, een goede reactie vanwege het Blok. Alleen vraag ik mij af waar de consequentie blijft van Blokkers zoals De Knut, Jan Hyoens, Mitgard,....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 16:24   #30
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José

Luc broes,

Er is tot op vandaag niks dat laat uitschijnen dat die folders verantwoordelijk zijn voor wat er is gebeurd. Je houdt je wensen voor werkelijkheid.

En dat Anne Frank er hier weer wordt bijgesleurd is een teken van grote zwakte om te debateren. Maar goed, ik kreeg de indruk dat je een tijdje weg was geweest en na dit weet ik weer wat ik miste, of beter niet miste.
Op de teentjes getrapt, De Garde?
Reageer eerder eens op de onzin die de Bloksympathisanten over deze racistische aanval reeds hebben uitgekraamd!

En ik zeg niet dat voor dit recentelijk gebeuren die uitgebrachte folders specifiek verantwoordelijk zijn, wel dat ze vreemdelingenhaat en onverdraagzaamheid aanwakkeren.

Heb jij het dagboek van Anne Frank reeds gelezen? Een aanrader!
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 16:26   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft dit betrekking op de recente antisemitisme aanslagen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 16:34   #32
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
inderdaad, een goede reactie vanwege het Blok. Alleen vraag ik mij af waar de consequentie blijft van Blokkers zoals De Knut, Jan Hyoens, Mitgard,....
even tussendoor:
ik ben geen 'blokker'.
ik deel hoogstens een aantal van hun standpunten, lang niet alle.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 16:57   #33
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:

Beste Willy, zegt de "Jewish Defense League" u iets?!? Veel kans dat de daders van die aanval DAAR moeten gezocht worden! Die gasten hebben een tijdje geleden in Antwerpen een JDL-kern opgericht
H.Guderian,

Je tracht deze racistische daad ergens onder te brengen waar hij zeker niet thuishoort!
Asielzoekers hebben niets met de Joodse gemeenschap in Antwerpen te maken.

Nu wilt u laten doorschemeren dat het wraakacties zouden zijn vanuit de Joodse gemeenschap. Schandelijk noem ik uw zinspelingen. Het jut mensen nog meer tegen elkaar op
Oud 5 juli 2004, 17:13   #34
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:
1. dat de gezondheidszorg voor asielzoekers en illegalen ten koste is van eigen mensen
2. dat het OCMW meer oog heeft voor illegalen en asielzoekers dan voor eigen mensen.
3. dat vreemdelingen beter door de overheid geïnformeerd worden dan gewone Vlamingen.
En is dit niet zo dan?
Zeker wel, maar is het ook niet zo dat
1; de gezondheidszorg er ook is voor niet actieve vlamingen ten koste is van de "werkende" vlaming?
2; Het ocmw meer oog heeft voor de minder of niet begoede vlamingen?
3; Dat vlamingen vaak te fier zijn om steun te vragen, dat het niet de overheid is die al dan niet de nodige informatie geeft maar dat hulporganisaties alles voor de vremdelingen regelen.

Ik wacht op het eerste initiatief van de eigen volk eerst partij om ook vlamingen die het niet zo goed hebben door de papiermolen te helpen zodat ook de hulpbehoevende vlaming het onderste uit de kan kan halen.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 17:17   #35
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
En is dit niet zo dan?
Zeker wel, maar is het ook niet zo dat
1; de gezondheidszorg er ook is voor niet actieve vlamingen ten koste is van de "werkende" vlaming?
3; Dat vlamingen vaak te fier zijn om steun te vragen, dat het niet de overheid is die al dan niet de nodige informatie geeft maar dat hulporganisaties alles voor de vremdelingen regelen.

Ik wacht op het eerste initiatief van de eigen volk eerst partij om ook vlamingen die het niet zo goed hebben door de papiermolen te helpen zodat ook de hulpbehoevende vlaming het onderste uit de kan kan halen.
wat Gorefest en co. niet lijken te willen inzien, is dat de "vreemdelingen" daar helemaal niet verantwoordelijk voor zijn, maar wel de overheid. Als u kan profiteren, dat doet u dat ook als daar niet streng tegen wordt opgetreden...
Oud 5 juli 2004, 18:23   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George

Eigenlijk is dit niet de taak van een politieke partij. Het zou trouwens zuiver dienstbetoon zijn. De overheid moet deze staak verzorgen.
Of de vlamingen nu te fier zijn, of niet laat ik in het midden. Zij zijn opgegroeid in dit systeem, en er zijn er weinigen die hen helpen.
Een groot gedeelte van de asielzoekers daarentegen zijn juist aangetrokken door de welvaart in het westen, en het zal hun het laatste van hun zorgen zijn, integendeel ze zullen het systeem benutten tot de laatste frank.
Wat punt 1 betreft, dit is uiteraard zo. Maar vergeet niet, dat solidariteit betaalbaar moet blijven. Zoniet zal wel iedereen recht blijven hebben op gezondheidszorg, doch wel op minder gezondheidszorg.
Wat punt 2 betreft dit is uiteraard ook zo. Maar vergeet niet dat bvb de lange wachtlijsten bij bvb de sociale woningen veroorzaakt worden door een toevloed van asielzoekers.
Oud 5 juli 2004, 18:30   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wat Gorefest en co. niet lijken te willen inzien, is dat de "vreemdelingen" daar helemaal niet verantwoordelijk voor zijn, maar wel de overheid. Als u kan profiteren, dat doet u dat ook als daar niet streng tegen wordt opgetreden...
En hoe gaat ge streng optreden. Geen gezondheidszorg meer voor asielzoekers, geen sociale woningen meer voor asielzoekers, geen ocmw steun meer voor asielzoekers. Uiteindelijk kan er maar op één punt streng opgetreden worden, en dat is een (drastische) beperking van het aantal asielzoekers. Of tenminste snelle en efficiente filtering van de asielzoekers tussen gelukzoekers enerzijds en echte asielzoekers anderzijds.
Oud 5 juli 2004, 18:40   #38
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als Blokker blijft u haat zaaien,

daar leeft het Blok trouwens van.
Werden die 1 miljoen blokstemmers dan gedwongen om hun bolletje op de bloklijst rood te kleuren? Achter dat gordijntje rest ons tenminste nog een beetje democratie.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 18:58   #39
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In het Magazine “Eigen Volk Eerst”, gepost bij elke Ranstenaar, stond:

1. dat de gezondheidszorg voor asielzoekers en illegalen ten koste is van eigen mensen
2. dat het OCMW meer oog heeft voor illegalen en asielzoekers dan voor eigen mensen.
3. dat vreemdelingen beter door de overheid geïnformeerd worden dan gewone Vlamingen.
En dat wanneer men zich goed wil informeren over gezondheidszorg,
diensverlening en bijstand , men best ten rade gaat bij asielzoekers en illegalen.

Dit is bewust mensen opmaken tegen asielzoekers en illegalen.
Het ergerlijke is dat het OCMW in Ranst goed werk verricht en
zeker NIET eigen mensen in de kou laat staan.

Tijdens de open vergaderingen voor de buurtbewoners van het asielcentrum, is nooit gebleken dat deze mensen problemen zouden hebben met de bewoners van het centrum.

Er zijn nooit klachten binnengekomen van overlast, zoals de burgemeester van Ranst ook liet weten langs de media.
Durft u te beweren dat de steeds groter wordende afkeuring van vreemdelingen niet de schuld van die vreemdelingen zelf is?

Durft u te beweren dat de 3 punten die u aanhaalt niet waar zijn?

Een voorbeeld. Wij verhuren o.a. woningen en appartementen. Ik ben reeds meerdere honderd keer gecontacteerd geworden door OCMW's van over heel Vlaanderen en evenveel asielzoekers centra. Bij al die anvragen is er tot op heden nog geen enkele geweest om een Belg te helpen die geen woning heeft maar uitsluitend voor vreemdelingen.
De gezondheidszorg voor asielzoekers en illigalen gaat wel degelijk ten koste van ons of wie moet dat anders betalen. U weet waarschijnlijk zelf ook dat er in ons land bepaalde ziekten en kwalen niet of nauwelijks door de ziekenkassen vergoed worden omdat er gewoon geen geld voor is. Daar zijn bepaalde ziekten bij die voor deze mensen dodelijk zijn.

Dat vreemdelingen beter over hun rechten geïnformeerd worden dan Vlamingen is ook niet van zomaar. bent u al eens in een asielzoekercentrum geweest. dan zal het u waarschijnlijk opgevallen zijn dat er overal paieren rondhangen met de rechten van asielzoekers in alle mogelijke talen. By the way, hebt u al ergens in een asielzoekercentrum een papier zien ophangen met hun plichten???

Samengevat kan gesteld worden dat het draagvlak om nog meer vreemdelingen tot ons land toe te laten niet meer aanwezig is bij de bevolking. Met elke vreemdeling die er nog bij komt zal de vreemdelingenhaat enkel nog toenemen tot er een apocalyps volgt.
Oud 5 juli 2004, 19:03   #40
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Durft u te beweren dat de steeds groter wordende afkeuring van vreemdelingen niet de schuld van die vreemdelingen zelf is?
uw groot probleem is dat ge alles op één hoop smijt: asielzoekers, illegalen, gewone immigranten, allochtone jongeren, familieherenigingen, .... bij u valt dat allemaal onder de noemer "vreemdelingen". Asielzoekers hebben volgens mij neits te maken met overlast in wijken (zeker niet omdat het een gesloten centrum was), niets met OCMW's (bij mijn weten gebeurt zlles binnen het centrum) etc. etc. Ik zie dan ook helemaal niet in hoe ik deze aanval zou moeten begrijpen als reactie op die problemen, dat is gewoon absurd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be