Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2012, 13:15   #21
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
Jawel makker dit ROEPT om wraak en hysterisch ben ik niet,gewoon "dat ding" krijgt nog een kans, maar de kinderen die ze liet sterven hebben GEEN kans meer.
Zulke (mensen ??)" MOETEN" voor het leven in de cel blijven.
Of dat ding nog een kans krijgt of niet, verandert niets aan de gruwelmoord op die kinderen. Of die nu levenslang krijgt of niet, evenmin.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:22   #22
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Of dat ding nog een kans krijgt of niet, verandert niets aan de gruwelmoord op die kinderen. Of die nu levenslang krijgt of niet, evenmin.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120731_048

Goed kerel....ieder zijn gedacht,vertel het eens aan deze mensen.!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:29   #23
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verandert niets aan de gruwelmoord op die kinderen, da's waar. Maar wie garandeert dat ze binnenkort niet hervalt? Door haar opgesloten te houden, kan uitgesloten worden dat er nieuwe kinderen een gruweldood moeten ondergaan.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:30   #24
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet mee akkoord. Er is niemand die wilt zien dat iemand die jou een dierbare op wreedaardige manier heeft ontnomen, daar goedkoop vanaf komt en verder zijn leven lustig kan verder zetten. De hele geschiedenis is doorspekt met gevallen van wraak op onrecht. Het woord wraak heeft een bijzonder negatieve connotatie, en sommigen willen dit beschouwen of beter omschrijven als iets primitief. Doch het is iets menselijks. Het is puur menselijk. Maar voor iemand die daar nog niet mee werd geconfronteerd of met weinig menselijke inlevingsvermogen, moeilijk te vatten.
Oud 31 juli 2012, 13:32   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kijk, dit begrijp ik dan weer niet.

Martin heeft OP EIGEN HOUTJE de twee kinderen Julie en Melissa laten verhongeren, terwijl Dutroux in de cel zat. Ze had alle kansen om te kinderen vrij te laten en Dutroux aan te geven.

Ik weet enkel nog van Michel Lelièvre dat hij medeplichtig was aan de ontvoering van An en Eefje.

Maar die gast (25 jaar cel!!!) mag dan weer niét vrijkomen omdat hij nog een andere straf heeft lopen? En Martin dan? die had toch ook nog andere straffen lopen?

Citaat:
Kan Michel Lelièvre, het hulpje van Marc Dutroux, voorwaardelijk vrijkomen?

Michel Lelièvre kreeg 25 jaar voor zijn aandeel in de zaak Dutroux. Hij zit momenteel in de gevangenis van Itter en komt al sinds juni 2005 in aanmerking voor voorwaardelijke invrijheidsstelling.

Hij heeft al een beperkte hechtenis gevraagd bij de Brusselse strafuitvoeringsrechtbank (SURB), maar dat werd steeds geweigerd. Bij beperkte detentie werk je overdag buiten en slaap je 's nachts binnen.

In januari 2013 zal de Brusselse SURB zich opnieuw buigen over zijn verzoek tot VI. Omdat hij naast zijn 25 jaar van de zaak-Dutroux ook nog enkele andere kleine straffen uitzit, kan hij pas op 10 juni 2023 vrijkomen.

Op 8 november 2007 kreeg Lelièvre zelfs 6.000 euro schadevergoeding van de Belgische staat omdat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens vond dat hij te lang in voorhechtenis had gezeten.
http://www.vandaag.be/binnenland/102...vrijkomen.html

Moordenares Martin met 30 jaar kan dus vrij, maar Lelièvre met 25 jaar niet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 13:37   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Martin heeft OP EIGEN HOUTJE de twee kinderen Julie en Melissa laten verhongeren, terwijl Dutroux in de cel zat. Ze had alle kansen om te kinderen vrij te laten en Dutroux aan te geven.

Ik weet enkel nog van Michel Lelièvre dat hij medeplichtig was aan de ontvoering van An en Eefje.

Maar die gast (25 jaar cel!!!) mag dan weer niét vrijkomen omdat hij nog een andere straf heeft lopen? En Martin dan? die had toch ook nog andere straffen lopen?

Ook hier wil je precies niet begrijpen wat er aan de hand is, in je eigen post staat dat hij meer dan 25 jaar heeft gehad. je hebt het nota bene zelf in bold gezet.
Oud 31 juli 2012, 13:37   #27
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het heeft er misschien mee te maken dat men Martin niet meer als een bedreiging beschouwt, en Lelievre dan weer wel?
Oud 31 juli 2012, 13:43   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ook hier wil je precies niet begrijpen wat er aan de hand is, in je eigen post staat dat hij meer dan 25 jaar heeft gehad. je hebt het nota bene zelf in bold gezet.
O GROOT LICHT! ik begrijp het inderdaad niet.

daarom zet ik 25 jaar in het vet, terwijl Martin weldegelijk nog vijf jaar langer heeft gekregen (25+5=30 weetjewel) en niet moet wachten tot 2023.
snappie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2012 om 13:44.
Oud 31 juli 2012, 13:44   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het heeft er misschien mee te maken dat men Martin niet meer als een bedreiging beschouwt, en Lelievre dan weer wel?
enige mogelijkheid. Nochtans heeft Martin vroeger al eens een tweede kans gekregen waarna ze dus helemaal in de gruwelen meeging.

Als Dutroux die twee kleine meisjes al acht maanden in leven hield, dan lijkt het me niet dat het zijn bedoeling was deze onmiddellijk te vermoorden. D�*t heeft Martin dus gedaan op een meest gruwelijke wijze.

Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2012 om 13:45.
Oud 31 juli 2012, 13:56   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Voil�*:

Citaat:
Michel Lelièvre (11 mei 1971) is een Belgisch crimineel die lid was van de bende van Marc Dutroux.

Als afhankelijke drugsverslaafde werd Lelièvre beschouwd als een marionet van Dutroux. Hij speelde een actieve rol in de ontvoering van vier meisjes en deed in drugshandel. Lelièvre heeft reeds een bekentenis afgelegd op alle punten waarvan hij beschuldigd wordt.

Michel Lelièvre werd in juni 2004 tot 25 jaar gevangenisstraf veroordeeld. In oktober 2005 heeft hij zijn voorwaardelijke vrijlating aangevraagd, nadat hij een derde van zijn straf heeft uitgezeten. Dit verzoek werd afgewezen, omdat hij nog altijd geen schadevergoeding had betaald aan zijn slachtoffers. Zelf kreeg hij in 2007 door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens een schadevergoeding van 6.000 euro toegewezen omdat hij tot aan zijn proces te lang - acht jaar - in voorarrest had gezeten.[1]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Michel_Leli%C3%A8vre

Michèle Martin heeft OOK geen schadevergoeding betaald aan de slachtoffers! en zij heeft ACTIEF die twee kinderen laten verhongeren.

op de video die in een of andere krant staat, met beelden van het proces zie ik toch een GLIMLACH om haar mond hoor! die heeft helemaal geen spijt!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-Martin.dhtml

Met het karakter van haar autoritaire moeder zou ik bijna beginnen denken dat zijzelf Dutroux had kunnen aansteken ipv andersom.

Citaat:
Michelle Martins leven was erg getekend door het overlijden van haar vader, die om het leven kwam bij een verkeersongeval. Ze was toen zes jaar oud en zat bij hem in de wagen. De moeder van Martin kon het verlies niet aan en belandde in een depressie. Tegenover haar dochter werd ze heel autoritair. Ze verstikte het meisje volledig
Citaat:
Volgens kennissen week Michelle Martin algauw niet meer van Dutroux' zijde, terwijl ze wist dat hij al getrouwd was. In 1983 gaat ze met hem samenwonen. Het jaar daarop wordt hun eerste kind geboren. Martin en Dutroux zullen er nog twee krijgen, in 1993 en 1995. Volgens Martin wordt Dutroux almaar gewelddadiger en is ze genoodzaakt om hem in alles slaafs te volgen. In 1985 werkt ze actief mee wanneer hij verschillende minderjarige meisjes ontvoert en verkracht. Dat levert haar vijf jaar celstraf op waarvan ze er twee moet uitzitten.

Hoewel ze zich vaak beklaagde over zijn gewelddadig, buitensporig en onvoorspelbaar karakter, kon ze het niet over haar hart krijgen om hem te verlaten. In de gevangenis trouwde ze zelfs met hem. Dat was in het jaar 1988. "Als ik hem had verlaten, zou hij me weer opzoeken. En trouwens, hij is de vader van mijn kind", schreef Martin ooit in een brief aan haar moeder.

"Dutroux, die duivel"
Dutroux komt na de veroordeling tot 13,5 jaar cel die hij voor de verkrachtingen opliep, in april 1992 vervroegd vrij. Martin beschrijft haar man op dat ogenblik als nog harder en brutaler. Volgens Martin begint hij in 1994 opnieuw over ontvoeringen te praten. Julie en Mélissa verdwijnen op 24 juni 1995. "Ik heb niet de reflex gehad om de meisjes te redden", gaf ze toe. "Ik was verplicht om mijn mond te houden. Er was altijd Dutroux, die duivel, met zijn doodsbedreigingen, zijn wreedheid en zijn wapen."

Na hun arrestatie in 1996, gebruikte Michelle Martin haar kinderen eveneens als "dekking". "Ik schaam me. Ik voel me schuldig over de overleden meisjes. Maar ik werd lichamelijk en geestelijk gemarteld door Dutroux. Ik wilde mijn kinderen niet verliezen. Zij waren en blijven de enige reden van mijn bestaan", merkte ze destijds op.

Laatst gewijzigd door circe : 31 juli 2012 om 14:03.
Oud 31 juli 2012, 14:05   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O GROOT LICHT! ik begrijp het inderdaad niet.

daarom zet ik 25 jaar in het vet, terwijl Martin weldegelijk nog vijf jaar langer heeft gekregen (25+5=30 weetjewel) en niet moet wachten tot 2023.
snappie?
Het is nochtans simpel, sommige straffen telt men op en zo komt die Michel Lelièvre aan een grotere straf dan Martin.

Het stond trouwens in je eigen post.
Oud 31 juli 2012, 14:22   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is nochtans simpel, sommige straffen telt men op en zo komt die Michel Lelièvre aan een grotere straf dan Martin.

Het stond trouwens in je eigen post.
Martin had voordien vijf jaar gekregen maar kon na twee jaar vrijkomen. Hoe kan d�*t dan ?

Oud 31 juli 2012, 14:26   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Martin had voordien vijf jaar gekregen maar kon na twee jaar vrijkomen. Hoe kan d�*t dan ?
Dat kan volgens de wettelijke bepalingen ter zake.

Enkel diegenen die ontsnappen of ter beschikking van de regering worden gesteld die doen einde straf, al de rest komt vervroegd vrij.

Zelfs bij iemand die levenslang als straf krijgt is het niet de bedoeling dat ze levenslang zitten. Daar is noch het geld noch de structuur noch de politieke wil voor.
Oud 31 juli 2012, 14:36   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat doet zo'n ernstig onderwerp trouwens in k&k?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 15:31   #35
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Inderdaad, want de zaak Dutroux was een excellent moment geweest om eens na te denken over de perversiteit van het kapitalisme: een systeem dat er zelfs in slaagt kinderen als handelswaar en als productiefactor te beschouwen.
Er zullen altijd mensen zijn die het ongeluk van anderen zullen recupereren om hun eigen politieke ideeën te promoten...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 16:54   #36
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat doet zo'n ernstig onderwerp trouwens in k&k?
Het gehalte uitroeptekens maakt het minder serieus. Net zoals die derderangs stationromannetjes.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 17:06   #37
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

De doodstraf, dat moet ze krijgen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 17:20   #38
perzie
Banneling

Standaard

+

Laatst gewijzigd door perzie : 31 juli 2012 om 17:23.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be