![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik vanwege lage inkomsten niet meer kan/mag afdragen houdt niets mij tegen om aanvullend pensioensparen te doen indien ik over voldoende middelen beschik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als we het wettelijke pensioen afbouwen en het meer privaat doen, dan gaat dit ten koste van zij die reeds op de grens van armoede leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Neen, deze keuze heb ik niet volledig. Mijn pensioen zal namelijk afgekapt worden naar een plafond (1700 �* 2200€)
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zolang het niet ten koste gaat van de laagste pensioenen, moet iedereen ervoor kunnen kiezen om het eigen pensioen onbeperkt aan te vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Daarom mijn voorstel voor een wettelijk basispensioen door de overheid betaald, dat gelijk is voor iedereen, en dat garantie geeft op een voldoende pensioen. Bv het basisinkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is wel oneerlijk naar de mensen toe die speciaal voor een minder betaalde job gekozen hebben om later een groter pensioen te hebben. In ieder geval moet het te regelen zijn dat iedereen die nu onder de 40 jaar is later een gelijk pensioen zal krijgen en dat alvast de verschillen in de huidige pensioenen verkleind worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie leeft er nu voor zijn ouderdom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die nooit werken of nooit sparen hebben natuurlijk geen pensioen, maar dat is een keuze die ze zelf maken. Alweer: voor gehandicapten en zieken moet er solidariteit zijn. De rest: zoekt het zich zelf uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Levenslang niks doen = zeer armzalige oude dag ergens in een armenhuis. Levenslang werken = goed hoog pensioen en de vruchten plukken. Laatst gewijzigd door Tavek : 1 augustus 2012 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had altijd respect voor je, Tavek, maar nu hoop ik echt dat jou iets overkomt. Gaan wij goed kunnen lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij bent verantwoordelijk voor je eigen pensioen. Jij en jij alleen. Landen die via kapitalisatie en eigen pensioenfondsen werken, hebben zowat de hoogste pensioenen van europa. Landen die alles collectief doen, zoals Belgie, de laagste. Werken wordt op alle gebieden afgestraft in naam van solidariteit. Wel, tijd dat de mier eens krijgt waar hij voor heeft gewerkt en de krekel inderdaad maar eens de armen uit de mouwen steekt of gewoonweg sterft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wens niemand iets ergs toe. Ik wens iedereen de vrijheid toe om zijn eigen toekomst te scheppen. Als iemand beslist om niet te werken, niks te sparen, kortom, dom te leven, tja...dan kan het goed zijn dat als ie te oud is voor te werken, hij een probleem heeft. Het is niet alsof die mens het niet wist....dat hij oud zou worden. Sterven is een optie. Maar die maak ik niet voor u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nuja, hopelijk doen ze hetzelfde met jou als je ooit wordt aangereden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daar heb je natuurlijk niet aan gedacht. Of het kan je niet schelen. Als de centen maar binnentikken. Nuja, het ergste toegewenst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga echter niet zijn operatie en ziekenhuisfactuur betalen. Er is een verschil tussen menselijkheid en idiotie. Ergens is een grens. Je hebt als persoon een verantwoordelijkheid in de maatschappij. Maar die houdt niet in dat je je buurman je hele leven lang moet onderhouden. Ik trek gewoon een grens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |