![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind slaan ook geen oplossing maar ik weet niet of hiervoor nóg een wet moet gemaakt worden.
Er zijn verscheidene instanties waar de kinderen hulp kunnen zoeken zoals de kindertelefoon, het CLB, een vertrouwenspersoon op school, de jeugdrechtbank,enz. ... En nu moet er nog een wet bijkomen? Je moest eens weten hoeveel kinderen er psychologisch mishandeld worden, het zou zinvoller zijn om daar een oplossing voor te zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burgemeester
|
![]() Af en toe eens een klets kan zeker geen kwaad! Ik zeg natuurlijk niet dat de ouders hun kind voortdurend bont en blauw moeten slaan he...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Uiteraard moet een kind een pak slaag kunnen krijgen als het na verwittigingen nog steeds niet luistert. Daar is niks verkeerd aan. Dat neemt niet weg dat een kind bont en blauw slaan uiteraard uit den boze is. Een gematigd-autoritaire opvoeding is veel beter dan die linkse vrije opvoeding waar enkel onhandelbare kinderen uit voortkomen die denken dat ze overal hun wensen, willetjes en grilletjes kunnen verwezenlijkt zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Of ik het zelf over mijn hart zou krijgen om mijn (eventuele) kinderen te slaan, weet ik niet, maar zolang het om occasionele lichte tikken gaat , heb ik alleszins geen principiële bezwaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Weet je wat er heden ten dage gebeurt als een kind op school een straf mee krijgt? De volgende dag een brief van 'Mijn kind hoeft de straf niet te maken, want...' Tof, zenne. Het gezag van de school ondermijnd, kindje voelt dat als het liegt het toch z'n zin krijgt, leerkrachten zeggen op bepaald moment foert. Ik geef zelden of nooit straf. Het moet echt iets heel ergs zijn voordat ik een straf meegeef naar huis. Maar toen ik, als kind, thuis kwam met straf, moest ik het niet gaan uitleggen. Neen, dan mocht ik het voor mijn ouders nog eens dubbel maken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb zelf nooit een klop gekregen van mijn ouders, en toch vond ik mijn vader streng. Als militair gaf hij ons een soort 'soldatenopvoeding'. ![]()
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Wegens lichtelijk computermoe las ik net: "Mogen kinderen hun ouders slaan?"
Goeie vraag? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Natuurlijk mag je er soms eens een tegen de oren geven.
Een kind KAN vaak niet begrijpen wat een ouder bedoelt. De enige manier om dan te sanctionneren is een klets tegen de oren. Ik heb er zelf ook gehad (zeer weinig weliswaar) en ik ben er niet slechter van geworden. (Die die te zacht werden opgevoed daarentegen...)
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Ik ben zeer katholiek opgevoed, aheum :
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() roe·de (de ~, ~n/~s, ~n/~s, ~n/~s, ~n/~s, ~n/~s)
1 roe, bundel twijgen als strafwerktuig 2 langwerpig hol of massief voorwerp van metaal of een andere harde stof => roe 3 lengte-, oppervlakte- en inhoudsmaat => roe 4 staart van een komeet 5 stijve, erectie ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ge zult maar een kleine roede hebben he... dan kunde nog nie deftig slaan ook....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Het is toch ongelofelijk dat de vroegere generaties mekaar niet uitgemoord hebben he.
Bedankt voor die welverdiende meppen tegen mij oren pa !! |
![]() |
![]() |