![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() De mens is vrij, en God wilt een relatie met die mens, en hij geeft miljoenen tekenen. hoeft hij dat te doen? nee natuurlijk niet het staat hem vrij. maar door alle tekenen zouden wel iedereen tot geloof moeten komen.
Ik weet niet welke bijbel jij hebt. Gods zoon predikt geen vrijheid. Hij predikt goedheid. Hij predikt dat goedhjeid door liefde gelijkstaat aan de grootste vrijheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gods zoon predikt absolute vrijheid...
Hij tolereert niet dat wij oordelen over elkaar; d�*t is immers Gods voorrecht. Ik denk dat jij dringend je Bijbel nog eens grondig moet nalezen, Jeshua.
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() daar heb je helemala gelijk in. er is dan ook oordeel in de zin van Gods geest volgen en menselijk oordeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar eigelijk is het ons eigen oordeel... want Hij oordeelt ons aan de hand van onze eigen maatstaven. God heeft als het ware een zwarte band Judo.
![]() |
![]() |
#25 |
Schepen
|
![]() precies vexille! dat doet God dan ook met ons, nu al. en vele van onze problemen hebben we over onszelf afgebrcht door te doen alsof wij de waarheid in pacht hebben en anderen te veroordelen.
Hoeveel mensen zie ik niet kleinerend doen tegen hun kinderen die aan de andere kant vast voor de TV marc dutroux de hel indenken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() Dat zou weleens heel vaak het geval kunnen zijn ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Een klassieker:
Citaat:
Let op, ik geloof niet meer, maar ik heb nog steeds bewondering voor die groepjes joden die hun geloof heruitvonden en meer de mens centraal zetten in plaats van de godsdienst. Veel gelovigen aanbidden de kerk of de godsdienst op zich zonder het te beseffen, maar dat kan je van jezelf niet weten als je er zelf in zit. Ik heb maar enkele christenen en moslims ontmoet die nog met beide benen op de grond staan en hun geloof zien als iets dat ze in hun eigen leven inpassen, ipv dat ze hun leven inpassen in de godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Schepen
|
![]() De Zoon is 1 met de Vader in hart en geest. en verder is het voor een almachtig God niet moeilijk zich op te splitsen in 3.
ik zie de heilige geest als zegmaar de geest van christus, niet een aparte persoon. net zomin als mijn gedachten en ikzelf gescheiden zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dus volgens LINCOLN, is het geloof in jezus god en de heilige geest larie.Ik ben geen gelovege,Maar liever dat of geloven in een profeet die een pedofiel was
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben nu een volgeling van het PROENISME.De waare god,en weg met allah
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
P.S: Ik heb nergens in de bijbel gelezen dat Jezus zich zelf tot god geroepen heeft ! Zelfs is er een text bij de kruising die vertelt dat jezus zei; ELIA ELIA LIMMA CHABAKTANI, In het arabisch; ilahi ilahi limmadha taraktani , Taraktani een chabaktani is een semitische woord voor het werkwoord "verlaten" , Waarom vroeg jezus om hulp een zei ; mijn god mijn god waarom verliet u mee ? Als hij god zou geweest zijn dan zou hij niet om hulp vragen !!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 december 2004 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt volgens je postings trouwens maar DRIE minuten nodig gehad om van ongelovige over te stappen naar het PROENISME! Gefeliciteerd! ![]() ![]() ![]() ALLemaal naar de hAKkeBAR! fAkallah!
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 5 december 2004 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |