Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2012, 13:33   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wat ik grappig vond, is hoe de VRT weer eens door de mand viel.
Van het weekend in het 19 uur journaal niets gehoord over de voorbije incidenten, dat werd dus mooi onder de mat geveegd, hoewel het wel in de (online) kranten was geweest.
Deze middag hoorde ik op een andere radiozender dan van de VRT, dat de politie in Brussel met een staking dreigde, omwille van die incidenten.
Ik wist dat ze dat dus wel gingen moeten brengen, want het wordt een beetje teveel om te verzwijgen natuurlijk.
En dan vanavond benieuwd naar het 19 uur journaal gekeken.
En inderdaad, "na 2 incidenten dit weekend", en dan moest men wel snel uitleggen dat er een paar probleempjes geweest waren.
Wat een propagandazender...
Niets te maken met propaganda. 3/4 van het nieuws gaat momenteel over de Olympische Spelen, zo simpel is het.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 13:50   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voorarrest.
En dat gespuis dat hier flessen aan't vullen was met benzine mag dan gewoon vrij rondlopen.

Komaan, stel dat een klein groepje "mensen met burgerzin" die arme brandbommakertjes een pak slaag had gegeven en het brandgevaar bezworen...

Ik zet er een bak Bofferding op dat die wel voor langere tijd een cel in gegaan hadden.
Oud 7 augustus 2012, 14:03   #23
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Alles is te herleiden tot twee factoren: geld en politiek.
Indien er genoeg geld was waren er meer gevangenissen zodat elke uitgesproken effectieve gevangenisstraf ook werd uitgezeten.
Vergeet niet dat elk van de gebeurde feiten met strafbaar karakter in het strafwetboek een artikel heeft met vermelding van de
opgelegde straf. Ergo: strafbaar feit --> strafmaat --> uitvoering.
Het probleem is nu (en is tot deze proporties gegroeid) dat politiekers het geld dat zij tot hun beschikking hadden liever niet gebruikten
voor de bouw van gevangenissen want dat bracht geen kiezers voort. En nu is die achterstand onoverkomelijk zodat de politiek erg creatief
moet zijn inzake wetten over strafuitvoering. En rechters, die moeten maar volgen en de opgelegde maatregelen uitvoeren
(hoewel sommigen erg creatief zijn). Hoewel dat plaatsgebrek vroeger al bestond, toen toenmalig minister van justitie Le Jeune (Niet Lejeune),
zijn beruchte wet op de vervroegde vrijlating op 31 Mei 1888 liet goedkeuren.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...vjE3AFUNt-914w

En de politie? Die stond erbij en keek ernaar...
Eggy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 14:05   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dat gespuis dat hier flessen aan't vullen was met benzine mag dan gewoon vrij rondlopen.

Komaan, stel dat een klein groepje "mensen met burgerzin" die arme brandbommakertjes een pak slaag had gegeven en het brandgevaar bezworen...

Ik zet er een bak Bofferding op dat die wel voor langere tijd een cel in gegaan hadden.
Uiteraard, mensen die het recht in eigen handen nemen, daar heeft de staat bang van. Zelfs gewoon mensen die het idee krijgen van zichzelf gewapenderhand te verdedigen, ook daar heeft de staat bang van, die zouden wel eens in opstand durven komen.

Maar troost u, de Vlaming is bang en onderdanig, het zal niet te rap gebeuren, want het zijn trouwens nieuwe herhalingen van de Kampioenen op TV.
Oud 7 augustus 2012, 14:32   #25
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
its time for the army...
Wat maakt dat uit als die ook niks mogen doen?

In de VS taseren en peppersprayen ze die handel.
Gedaan met die softe 'het zijn nog kinderen'-zever.
Wie stoer wil zijn moet ook maar kunnen incasseren.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 14:48   #26
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Al eens gekeken naar Youtube na incidenten. Iedereen heeft nu een smartphone. Hun 'acties' filmen ze natuurlijk niet, wel die van de politie.
Je zal als politieman-vrouw je uitschuifbare wapenstof of pepperspray maar iets te rap gebruiken om het filmpje tien minuten later op Youtube te zien verschijnen.
En dan je uitleg maar geven aan intern onderzoek of comité P.
Altijd tussen twee vuren. Geen geweld gebruikt: te soft. Geweld gebruikt: brutale machtsmisbruik
Je moet het maar willen doen voor dat geld.

Laatst gewijzigd door Eggy : 7 augustus 2012 om 14:50.
Oud 7 augustus 2012, 14:50   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
Al eens gekeken naar Youtube na incidenten. Iedereen heeft nu een smartphone.
Je zal als politieman-vrouw je uitschuifbare wapenstof of pepperspray maar iets te rap gebruiken om het filmpje tien minuten later op Youtube te zien verschijnen.
En dan je uitleg maar geven aan intern onderzoek of comité P.
Altijd tussen twee vuren. Geen geweld gebruikt: te soft. Geweld gebruikt: brutale machtsmisbruik
Je moet het maar willen doen voor dat geld.
Dat is nochtans simpel op te lossen, je uitschuifbare wapenstof of pepperspray niet te rap gebruiken en alles is in orde.

Simpel hé?
Oud 7 augustus 2012, 14:57   #28
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is nochtans simpel op te lossen, je uitschuifbare wapenstof of pepperspray niet te rap gebruiken en alles is in orde.

Simpel hé?
Ooit al eens met een geweldssituatie te maken gehad?
Opleiding of niet, de adrenaline loeit door je lichaam.
Een metser die een baksteen even verkeerd legt neem die op en plaatst die terug goed. Een bediende gebruikt de backspace om een typfoutje te verbeteren.
Een slag met de wapenstok of een straaltje pepperspray haal je niet zomaar terug.

Laatst gewijzigd door Eggy : 7 augustus 2012 om 15:00.
Oud 7 augustus 2012, 15:00   #29
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ze maar doen met hun filmpjes.
Daar komen steeds vaker positieve reacties op.
Het publiek begint dat soort eenzijdige propagandafilmpjes door te hebben.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 7 augustus 2012 om 15:02.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 15:05   #30
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Laat ze maar doen met hun filmpjes.
Daar komen steeds vaker positieve reacties op.
Het publiek begint dat soort eenzijdige propagandafilmpjes door te hebben.
En als nu de politieoversten en de politieke verantwoordelijken dat nu ook eens doorkregen.
Vele mensen snappen het soms echt niet. Als politieman-vrouw ben je soms verlamd van de angst om iets verkeerd te doen. Want daar hangen gevolgen aan vast hé.

Laatst gewijzigd door Eggy : 7 augustus 2012 om 15:07.
Oud 7 augustus 2012, 15:06   #31
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet goed hoe je dat bedoelt, als er geen plaats is in de gevangenis, waar moeten ze de schurken dan in opsluiten, thuis in hun badkamer of zo?
Nogal simpel: moest ik flik zijn ik zou zo'n mannen met vijf in een plaatselijke politiecel opsluiten zonder dat te melden aan zo'n onderzoeksrechter. Of ik mijn job dan al of niet riskeer zal afhangen van het aantal collega's dat hieraan wel of niet wil meedoen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 15:10   #32
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Nogal simpel: moest ik flik zijn ik zou zo'n mannen met vijf in een plaatselijke politiecel opsluiten zonder dat te melden aan zo'n onderzoeksrechter. Of ik mijn job dan al of niet riskeer zal afhangen van het aantal collega's dat hieraan wel of niet wil meedoen.
Vroeger gebeurde dat waarschijnlijk ook zo. Tegenwoordig hangen er in ieder politiekantoor zoveel camera's en er heerst ook een mentaliteit van 'ik zorg eerst voor opie en de rest...' Geen samenhorigheid dus.
Oud 7 augustus 2012, 15:23   #33
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Vroeger gebeurde dat waarschijnlijk ook zo. Tegenwoordig hangen er in ieder politiekantoor zoveel camera's en er heerst ook een mentaliteit van 'ik zorg eerst voor opie en de rest...' Geen samenhorigheid dus.
Ik begrijp je vreemdeling Eggy dat samenhorigheidsgevoel is er bij de bange witte medemens niet. Dus durven wij niets doen. Ik het het ooit meegemaakt op een volle tram dat ik uitvloog tegen een aantal Marrokaanse pubers die nogal veel noten op hun zang hadden. Niet de minste steun voor mijn solo actie. Het is bij verbaal geweld gebleven en toch heb ik hen voor aap kunnnen zetten in mijn eentje. De volgende keer klop ik er op los. Ook in mijn eentje. No mercy.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 7 augustus 2012 om 15:24.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 15:40   #34
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je vreemdeling Eggy dat samenhorigheidsgevoel is er bij de bange witte medemens niet. Dus durven wij niets doen. Ik het het ooit meegemaakt op een volle tram dat ik uitvloog tegen een aantal Marrokaanse pubers die nogal veel noten op hun zang hadden. Niet de minste steun voor mijn solo actie. Het is bij verbaal geweld gebleven en toch heb ik hen voor aap kunnnen zetten in mijn eentje. De volgende keer klop ik er op los. Ook in mijn eentje. No mercy.
De werkelijkheid is dat je waarschijnlijk, neen, met zekerheid, zal opdraaien voor hun lichamelijke of materiële schade. Dit wordt dan bewerkstelligd door hun pro-deo advokaat (door de gemeenschap betaald of wat dacht je)
Dat laatste neem ik terug. Op mijn élan ben ik wat doorgeschoven. Laten wij niet veralgemenen.

Laatst gewijzigd door Eggy : 7 augustus 2012 om 15:57.
Oud 7 augustus 2012, 15:55   #35
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Alleen op indignados mag men ongestraft trappen en kloppen, zelfs op geboeide.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 16:03   #36
Eggy
Burger

Eggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp je vreemdeling Eggy dat samenhorigheidsgevoel is er bij de bange witte medemens niet. Dus durven wij niets doen.
Yep, typisch Vlaams hé. Lekker binnen cocoonen voor de TV of PC en verontwaardigd doen over alle toestanden in het land en dan het geluid wat harder zetten om niet te moeten aanhoren dat de buurvrouw weer eens wordt 'bijgewerkt' door de buurman.
Oud 7 augustus 2012, 16:20   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet goed hoe je dat bedoelt, als er geen plaats is in de gevangenis, waar moeten ze de schurken dan in opsluiten, thuis in hun badkamer of zo?
In West-Vlaanderen lossen ze dat "simpel" op: als er geen plaats meer is, steken ze die gasten een nacht in de garage v.d. politie: daar is er meestal een smeerput: ze staan dicht tegen elkaar: warm én gezellig.
's Morgens mogen ze er uit , nadat ze de put GRONDIG hebben schoongemaakt.
No mercy...

Laatst gewijzigd door Boduo : 7 augustus 2012 om 16:21.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 16:32   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De volgende keer klop ik er op los. Ook in mijn eentje. No mercy.
Wedden dat de onderzoeksrechter U dan niet laat lopen. Zo'n grof racistisch geweld, da's een blatant gevaar voor de maatschappij.

Da's exact het tegenovergesteld als wat die lievertjes met een bidon naft en wat plastiek flessen van plan waren.
Oud 7 augustus 2012, 17:26   #39
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Dat ze beginnen met toe té laten dat alle belgen met tasers en pepperspray rondlopen en dat alle migranten op dat vlak een nultolerantie hebben. Dat moet het al leuk maken om de verhoudingen eens juist te zetten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 17:27   #40
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In West-Vlaanderen lossen ze dat "simpel" op: als er geen plaats meer is, steken ze die gasten een nacht in de garage v.d. politie: daar is er meestal een smeerput: ze staan dicht tegen elkaar: warm én gezellig.
's Morgens mogen ze er uit , nadat ze de put GRONDIG hebben schoongemaakt.
No mercy...

Ik vind dat noet eens twisted
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be