Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2012, 13:46   #21
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat is er verkeerd met die creatieve geesten achter het gedownloade materiaal een vergoeding te geven ?
Als ik muziek ga downloaden van artiesten, is het niet zo dat die gasten niets meer overhouden eh.

Ze verdienen alsnog genoeg.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 13:52   #22
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als ik muziek ga downloaden van artiesten, is het niet zo dat die gasten niets meer overhouden eh.

Het fameuze "die mannen zijn rijk genoeg."-argument. Hetgeen complete nonsens is uiteraard, tenzij je enkel U2 of Coldplay beluistert.

Ik stel voor dat als de nieuwe iPad uitkomt, je gewoon deze steelt uit de winkel. Apple is immers meer dan rijk genoeg. En je schoenen moet je niet meer kopen bij Brantano of Torfs, glip gewoon met een paar naar buiten, ook die gasten zijn rijk genoeg.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 13:54   #23
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het fameuze "die mannen zijn rijk genoeg."-argument. Hetgeen complete nonsens is uiteraard, tenzij je enkel U2 of Coldplay beluistert.

Ik stel voor dat als de nieuwe iPad uitkomt, je gewoon deze steelt uit de winkel. Apple is immers meer dan rijk genoeg. En je schoenen moet je niet meer kopen bij Brantano of Torfs, glip gewoon met een paar naar buiten, ook die gasten zijn rijk genoeg.
Daar ben ik zeer zeker niet op tegen, ze zijn inderdaad rijk genoeg.

Er is alleen een verschil, als ik een Ipad steel is de kans groot dat ik blauwe mannetjes achter mij aankrijg. Met downloaden niet.
Oud 14 augustus 2012, 13:55   #24
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik zeer zeker niet op tegen, ze zijn inderdaad rijk genoeg.

Er is alleen een verschil, als ik een Ipad steel is de kans groot dat ik blauwe mannetjes achter mij aankrijg. Met downloaden niet.
Ik ben blij dat je toegeeft dat illegaal downloaden eigenlijk een vorm van stelen is.
Oud 14 augustus 2012, 13:58   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je toegeeft dat illegaal downloaden eigenlijk een vorm van stelen is.
Heel strikt genomen wel, maar het is diefstal dat toegestaan is.
Oud 14 augustus 2012, 13:59   #26
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Stap 1 is toch al genomen: erkenning.

Misschien wel de belangrijkste stap.
Oud 14 augustus 2012, 14:00   #27
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik ben niet tegen auteursrechten maar wel voor enkele hervormingen, o.a. op de duur en het patenteren van banale dingen (e.g.: het 'slide to unlock'-patent van Apple).

Zelf download ik alles van films, TV, muziek, spelletjes... Als ik het goed vind koop ik het achteraf. Uitzonderingen hierop zijn spelletjes uitgerust me secuROM-achtige DRM toestanden...
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 14:00   #28
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
13:33 #2
Akkoord !!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
13:38 #4
Akkoord !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 14:01   #29
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Ik ben niet tegen auteursrechten maar wel voor enkele hervormingen, o.a. op de duur en het patenteren van banale dingen (e.g.: het 'slide to unlock'-patent van Apple).

Zelf download ik alles van films, TV, muziek, spelletjes... Als ik het goed vind koop ik het achteraf. Uitzonderingen hierop zijn spelletjes uitgerust me secuROM-achtige DRM toestanden...

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 14:02   #30
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Het spijt me, maar daar geloof ik niet veel van. De ervaring leert me dat mensen die massaal films en series downloaden, slechts zeer, zéér zelden eens zullen overgaan tot de eigenlijke aanschaf van de film of serie.

En als het toch waar is wat je zegt, ben je één van de weinige uitzonderingen.
Oud 14 augustus 2012, 14:03   #31
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stap 1 is toch al genomen: erkenning.

Misschien wel de belangrijkste stap.
Ik heb die stap nooit hoeven nemen, heel strikt is downloaden gewoon stelen.

Alleen dat definitie-geneuk is niet echt zinnig, het feit dat het *stelen* is, wilt nog niet zeggen dat het daarom verboden moet worden.

Als ik muziek download van een artiest, heeft niemand daar nadelen bij. Ik heb nummers op mijn computer staan die ik mooi vind, en de artiest gaat er niet heel veel op achteruit.
Oud 14 augustus 2012, 14:03   #32
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Maar eigenlijk is dat juist het jammere aan de zaak. Koop je een Ipad en dat ding breekt na 2 dagen wegens slechte kwaliteit, kan je hem binnendoen en onder garantie een nieuwe krijgen. Na een paar keren zal men je gewoon je geld terug geven als je echt het product niet meer wil.

Bij schoenen, hetzelfde, als je bij die winkels slechte kwaliteit kreeg terwijl je er wel voor betaalde alsog het goede kwaliteit was, dan zullen ze de schoenen proberen te maken of je vergoeden.

Als je Software/ games koopt van slechte kwaliteit krijg je je geld niet terug, ook al doet het niet wat het belooft te doen( namelijk je amuseren), ook al zitter er gaten in, bugs, etc... je geld zie je niet terug. Toch vragen de meeste producenten nagenoeg dezelfde prijzen.

Met muziek krak hetzelfde, is de muziek van ondermaatse kwaliteit, je krijgt je geld niet terug.

Dat is het grote verschil, ik vind dus wel dat men de middelen moet hebben om dergelijke zaken te proberen, in hun volledigheid, alvorens men geld ervoor vraagt.

Op die manier kan je creativiteit ook meer stimuleren als je gebruik in plaats van 'het hebben' als voorwaarde gaat nemen voor betalen.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 14:05   #33
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

bullshit.
Je zoekt enkel uitvluchten om uw diefstal goed te praten
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 14:06   #34
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik muziek download van een artiest, heeft niemand daar nadelen bij. Ik heb nummers op mijn computer staan die ik mooi vind, en de artiest gaat er niet heel veel op achteruit.
zeer domme, maar te voorspellen reactie. Als iedereen zo denkt, dan koopt niemand nog muziek en verdienen de artiesten niets meer aan hun werk.
Oud 14 augustus 2012, 14:06   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
bullshit.
Je zoekt enkel uitvluchten om uw diefstal goed te praten
Het is geen bullshit, wil jij zeggen dat die artiesten opeens arme sloebers worden?
Oud 14 augustus 2012, 14:06   #36
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Maar eigenlijk is dat juist het jammere aan de zaak. Koop je een Ipad en dat ding breekt na 2 dagen wegens slechte kwaliteit, kan je hem binnendoen en onder garantie een nieuwe krijgen. Na een paar keren zal men je gewoon je geld terug geven als je echt het product niet meer wil.

Bij schoenen, hetzelfde, als je bij die winkels slechte kwaliteit kreeg terwijl je er wel voor betaalde alsog het goede kwaliteit was, dan zullen ze de schoenen proberen te maken of je vergoeden.

Als je Software/ games koopt van slechte kwaliteit krijg je je geld niet terug, ook al doet het niet wat het belooft te doen( namelijk je amuseren), ook al zitter er gaten in, bugs, etc... je geld zie je niet terug. Toch vragen de meeste producenten nagenoeg dezelfde prijzen.

Met muziek krak hetzelfde, is de muziek van ondermaatse kwaliteit, je krijgt je geld niet terug.

Dat is het grote verschil, ik vind dus wel dat men de middelen moet hebben om dergelijke zaken te proberen, in hun volledigheid, alvorens men geld ervoor vraagt.

Op die manier kan je creativiteit ook meer stimuleren als je gebruik in plaats van 'het hebben' als voorwaarde gaat nemen voor betalen.
daarom dat je muziek moet voorbeluisteren eer je die koopt hé, slimmerd
Oud 14 augustus 2012, 14:07   #37
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het spijt me, maar daar geloof ik niet veel van. De ervaring leert me dat mensen die massaal films en series downloaden, slechts zeer, zéér zelden eens zullen overgaan tot de eigenlijke aanschaf van de film of serie.

Ik zie niet meteen een reden om daarover te liegen op een anoniem internet forum...
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 14:08   #38
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ik ben een tamelijk hardcore gamer, en ken tamelijk veel andere gamers. We komen soms zoveel braggel tegen in games, dat we nagenoeg niet anders kunnen dan er op deze manier mee omgaan. De industrie is trouwens ook die kant aan het uitgroeien.

Bekijk maar heel F2P model dat in enorm veel games wordt gebruikt nu, je kan het spel spelen, zelfs volledig, maar vind je het de moeite dan kan je een bijdrage leveren aan de game (en krijg je daar dan ook een bepaalde status of andere dingen voor) Het F2P model brangt voor zowel producent als consument meer op dan de normale manier, en is het perfecte bewijs dat het anders kan.
Oud 14 augustus 2012, 14:09   #39
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
daarom dat je muziek moet voorbeluisteren eer je die koopt hé, slimmerd
Door die te downloaden of youtube te kijken,... toch?
Oud 14 augustus 2012, 14:10   #40
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is geen bullshit, wil jij zeggen dat die artiesten opeens arme sloebers worden?
luister eens hier: het is zo ver gekomen dat bepaalde artiesten quasi moeten overleven van hun dopgeld omdat mensen de dag van vandaag muziek downloaden "want al die artiesten zijn toch stinkend rijk".

Zoals het hier al gezegd is: enkel de hele grote ondervinden daar weinig last van, omdat ze gigantische bedragen kunnen vragen voor hun optredens.

De modale artiest, vlaams of internationaal, kan dat helemaal niet. Lokale artiesten zoals A Brand, Das Pop, Triggerfinger, ... mochten heel lang van den dop leven, ondanks het feit dat ze behoorlijk populair waren. Maarja "ze zijn toch nog altijd stinkend rijk hé"-mensen zoals gij weigerden steevast om ze te belonen voor hun werk.

Wat zou jij er van vinden als ik steevast zou weigeren te betalen voor het werk dat je uitvoert?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be