Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2004, 12:16   #21
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier

Spelen is niet hetzelfde als een boswandeling maken. Men kan ook niet verwachten dat men niet in de bossen rondloopt. Op de boswegen blijven zal er niet bij zijn. De gebieden zijn te klein voor dit soort activiteiten. De zoveelste keer dat groen helemaal niet groen denkt.

Mvg. Rogier
Ik heb zelf in de scouts gezeten, en 5 jaar leiding gegeven. In de gemeente was er één bos, dat als beschermd natuurgebied wordt gezien. Daar werd ons uitgelegd dat het zelfs nódig was dat wij daar gingen spelen, zelfs -hou je vast- BUITEN de boswegen, namelijk omdat anders het bos overwoekerd zou worden door braamstruiken en netels.
Enkel tijdens de broeiperiodes werd ons gevraagd niet in het bos te spelen. Signalisatie werd dan ook voorzien.

Wat ik hiermee bedoel is dat men wel degelijk een goed natuurbeleid kan voeren, indien men degelijk communiceert met de betrokkenen. Groen denken kan dus wél!
Oud 8 juli 2004, 12:47   #22
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ja, mijne beste! En ik kan u zeggen dat er ondertussen heel wat veranderd is! Je kan trouwens de scouts niet vergelijken met de chiro! 8)
Hehehe, bestaat die vete nu nog steeds ?? Natuurlijk is Scouts veel beter
Bij chiro gaan er wel ouders mee op kamp hee (de mietjes!) maar in dit geval zou dat goed zijn voor de supervisie.
Verder, tijden zijn veranderd zegt u, mijn neefjes en nichtjes zijn allemaal bij de scouts en ik zie op dat vlak geen verandering hoor.
Dat valt allemaal nog wel mee.
En ze zullen zeker niet overal mogen spelen, dat staat toch ook duidelijk in dat artikel.
Zoals ik al zei: geef ze dat vertrouwen toch, ze zullen volgens mij hun verantwoordelijkheid wel opnemen, ze hebben tenslotte moeten knokken hee, om dit gedaan te krijgen.
Oud 8 juli 2004, 13:10   #23
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Bij chiro gaan er wel ouders mee op kamp hee (de mietjes!) maar in dit geval zou dat goed zijn voor de supervisie.
Verder, tijden zijn veranderd zegt u, mijn neefjes en nichtjes zijn allemaal bij de scouts en ik zie op dat vlak geen verandering hoor.
En ze zullen zeker niet overal mogen spelen, dat staat toch ook duidelijk in dat artikel.
Zoals ik al zei: geef ze dat vertrouwen toch, ze zullen volgens mij hun verantwoordelijkheid wel opnemen, ze hebben tenslotte moeten knokken hee, om dit gedaan te krijgen.
Verdere discussie is inderdaad overbodig: de scouts is beter !
Oud 8 juli 2004, 13:19   #24
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Ja, mijne beste! En ik kan u zeggen dat er ondertussen heel wat veranderd is! Je kan trouwens de scouts niet vergelijken met de chiro! 8)
Ik dacht dat die vete nu wel voorbij was.
Goed, dan maar wat olie op het vuur
Scouts zijn een paramilitaire organisatie met een strikte hiërarchische structuur gericht op presteren.

Chiro is een open gemeenschap met vooral aandacht voor het spelelement en oneindig veel leuker
Oud 8 juli 2004, 13:45   #25
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
Citaat:

Spelen is niet hetzelfde als een boswandeling maken. Men kan ook niet verwachten dat men niet in de bossen rondloopt. Op de boswegen blijven zal er niet bij zijn. De gebieden zijn te klein voor dit soort activiteiten. De zoveelste keer dat groen helemaal niet groen denkt.

Mvg. Rogier
Ik heb zelf in de scouts gezeten, en 5 jaar leiding gegeven. In de gemeente was er één bos, dat als beschermd natuurgebied wordt gezien. Daar werd ons uitgelegd dat het zelfs nódig was dat wij daar gingen spelen, zelfs -hou je vast- BUITEN de boswegen, namelijk omdat anders het bos overwoekerd zou worden door braamstruiken en netels.
Enkel tijdens de broeiperiodes werd ons gevraagd niet in het bos te spelen. Signalisatie werd dan ook voorzien.

Wat ik hiermee bedoel is dat men wel degelijk een goed natuurbeleid kan voeren, indien men degelijk communiceert met de betrokkenen. Groen denken kan dus wél!
Wat een natuurbeleid in uw gemeente! 1. Braamstruiken kan men vermijden door aan te planten die weinig licht doorlaten zoals hazelnoot enz!
2. netels groeien meestal tijdens het broedseizoen van de meeste vogels en zijn juist goed als bodembedekker en als voedsel voor oa veel vlindersoorten!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 13:47   #26
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breinsmurf
Ik dacht dat die vete nu wel voorbij was.
Goed, dan maar wat olie op het vuur
Scouts zijn een paramilitaire organisatie met een strikte hiërarchische structuur gericht op presteren.

Chiro is een open gemeenschap met vooral aandacht voor het spelelement en oneindig veel leuker
Geestig... Mijn broer had enkele jaren geleden eens een briefje naar Uitlaat (HUMO) gestuurd: "de scouts is beter dan de chiro"
Wékenlang heeft het brieven geregend van scoutekes en chiro-watjes!

Maar het neigt hier nogal off-topic niet?

[size=1]maar natuurlijk is de scouts beter dan de chiro [/size]
Oud 8 juli 2004, 13:50   #27
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een natuurbeleid in uw gemeente! 1. Braamstruiken kan men vermijden door aan te planten die weinig licht doorlaten zoals hazelnoot enz!
2. netels groeien meestal tijdens het broedseizoen van de meeste vogels en zijn juist goed als bodembedekker en als voedsel voor oa veel vlindersoorten!
1. dan spreekt men over ingrijpen in de bestaande situatie. En het is ook verrekt veel goedkoper daar wat scoutekes te laten rondlopen, dan mensen te betalen om het bos te onderhoudenhé!
2. kan zijn, maar die netels moeten ook niet overdrijven en heel het bos inpalmen. Het is niet alsof er daar géén netels meer staan...

Dus inderdaad; W�*t een natuurbeleid in mijn gemeente!
Oud 8 juli 2004, 13:54   #28
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Citaat:

Mvg. Rogier

Dat bedoel ik. Door betreding verander je het bos, het resultaat is bomen en daaronder weinig struiken. Onder die struiken kunnen er dieren hun toevlucht zoeken.

Mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 13:55   #29
giserke
Banneling

Standaard

Wij hadden hier in kortrijk een natuurreservaat 'de kleiputten'. Dit is 2 jaar geleden vrij opengesteld voor het publiek. Resultaat: vandalisme, heel wat plantensoorten die verdwenen zijn, vuil, vorig jaar tijdens de zomer een kleine brand door argeloze wandelaars.

Wat wel zou kunnen, dat zijn duidelijk afgelijnde paden in natuurparken, waar je niet zomaar van het pad kunt afwijken. Ik heb dat gezien in Nederland, werkt prima
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 14:30   #30
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik. Door betreding verander je het bos, het resultaat is bomen en daaronder weinig struiken. Onder die struiken kunnen er dieren hun toevlucht zoeken.

Mvg. Rogier
De vraag is natuurlijk HOE men de gebieden wil beschermen... Zo wordt de heide ook kunstmatig "heide" gehouden, door regelmatig schapen te laten grazen en heidegras af en toe af te branden (j�*, ik heb opgelet tijdens onze uitstap naar de hei in het 3e studiejaar...)
onze gemeente heeft ervoor gekozen het bos te behouden dat er 'altijd' geweest is, dus mét struiken, bramen, varens en netels, maar niet in die mate dat deze planten het bos overwoekeren, wat -zoals ik al eerder zei- wel zou gebeuren als de mensen alleen op de paadjes mogen.
natuurlijk is afval in het bos spijtig, maar ook daar zijn genoeg initiatieven voor, zoals het plaatsen van vuilnisbakken aan de rand van het bos, opruimacties door gemeente, scholen, jeugdbewegingen...
deze betrokkenheid bij het bos maakt (volgens mij) dat iedereen het zich gaat aantrekken dat het bos proper blijft.
Oud 8 juli 2004, 14:37   #31
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
1. dan spreekt men over ingrijpen in de bestaande situatie. En het is ook verrekt veel goedkoper daar wat scoutekes te laten rondlopen, dan mensen te betalen om het bos te onderhoudenhé!
2. kan zijn, maar die netels moeten ook niet overdrijven en heel het bos inpalmen. Het is niet alsof er daar géén netels meer staan...

Dus inderdaad; W�*t een natuurbeleid in mijn gemeente!
Is dat dan natuurbeleid? Kunnen ze evengoed gans dat bos rooien en er een parking van maken ; is nog goedkoper en bovendien properder!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 15:01   #32
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat dan natuurbeleid? Kunnen ze evengoed gans dat bos rooien en er een parking van maken ; is nog goedkoper en bovendien properder!
Wat versta JIJ dan onder natuurbeleid?
Ik hoor je hier wel vanalles verkondigen waar je het NIET eens mee bent, maar wat vind je dan dat er WEL moet gebeuren?
Oud 8 juli 2004, 15:20   #33
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Deze hele topic doet mij terugdenken aan de verhalen die loskwamen na de val van de Berlijnse muur.

Honecker en zijn trawanten reden in hun geliefde Volvo's rond in enorme 'reservaten' waqar zij alleen toegang hadden, maar waar ook jeugdgroepen mochten komen 'kamperen'. Liefst vrouwelijke, die dan de 'eer van de chef' genoten.

Het komt mij voor dat de groenen een gelijkaardig regime aan het installeren zijn.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 15:23   #34
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Deze hele topic doet mij terugdenken aan de verhalen die loskwamen na de val van de Berlijnse muur.

Honecker en zijn trawanten reden in hun geliefde Volvo's rond in enorme 'reservaten' waqar zij alleen toegang hadden, maar waar ook jeugdgroepen mochten komen 'kamperen'. Liefst vrouwelijke, die dan de 'eer van de chef' genoten.

Het komt mij voor dat de groenen een gelijkaardig regime aan het installeren zijn.
HUH???

Je zoekt het wel vér, hé?
Wat heeft bosbeheer te zien met vrouwen van de chef?
Oud 8 juli 2004, 15:26   #35
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

HUH???

Je zoekt het wel vér, hé?
Wat heeft bosbeheer te zien met vrouwen van de chef?
Simpel:
1e fase: gebied afbakenen onder mom van 'natuurgebied'
2de fase: openstellen voor 'recreatie'
3de fase: er luxueuse optrekjes neerpoten voor de vermoeide partijgenoten
4de fase: zorgen voor vertier.

We zijn, zo te zien aan fase 2.
Oud 8 juli 2004, 15:30   #36
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel:

Tuurlijk. zoals we allemaal weten staat GROEN! voor een totallitair regime, met eigenbehoud op de eerste plaats.

Allez, als je zegt dat het maar een mop was, zal ik ermee lachen.
Oud 8 juli 2004, 15:35   #37
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Simpel:

Tuurlijk. zoals we allemaal weten staat GROEN! voor een totallitair regime, met eigenbehoud op de eerste plaats.

Allez, als je zegt dat het maar een mop was, zal ik ermee lachen.
2 x juist!
Oud 8 juli 2004, 15:44   #38
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2 x juist!
oef. je stellingen waren dus moppen...

lmao!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be