Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2012, 14:41   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
China en Rusland zijn voorbeelden geworden van het door u verfoeide kapitalisme, met heel rijke families die grote bedrijven en eigendommen bezitten, een steeds groeiende middenklasse van ondernemers en zelfstandigen, een groot aantal werknemers die zonder hangmat-systeem gewoon gaan werken voor hun geld, en spijtig genoeg een aantal arme mensen die nog niet in het nieuw systeem zijn geïntegreerd, maar dat komt nog wel.

Het vorig model, zeg maar het kommunistisch systeem, waarbij iedereen straatarm was, behalve de stinkend rijke leiders, is voorgoed achter de rug. gelukkig maar.

Maar dat u vanwege dat verleden nog steeds blindelings naar China en Rusland opkijkt is eigenlijk bizar. Vind u dat zelf niet?
china wordt geleid door de communistische partij, en zo goed als 70% van de economie is in staatshanden, netals bvb. alle banken en de meeste grote bedrijven. En ja, ik kijk op naar dat systeem.

Rusland is een maffiaeconomie, helaas nog steeds, en de levensstandaard in de meeste ex-sovjet landen ligt nog steds een pak lager dan 25 jaar geleden. Maar onder putin zijn er toch vrij veel bedrijven terug genationaliseerd en nu gaat het terug beter dan onder Yeltsin, die heel de boel privatiseerde, wat ervoor zorgde dat de levensstandaard extreem zakte en de Rus gemiddeld 7 jaar minder oud werd.

Maar ongeacht de binnenlandse toestand is het positief at die landen het Westen niet langer het leiderschap van de werld gunnen. Net als overigens China, Brazilië (steunde gisteren de beslissing van Ecuador om Assange politiek asiel te geven, zou 30 jaar geleden, toen Latijns-Amerika nog geleid werd door pro-Amerikaanse dictators, ondenkbaar zijn), Indië, etc.

Indië tekende onlangs nog een olie-contract met Iran, en trekt zich dus geen bal aan van de Amerikaanse druk om Iran te isoleren. Ook Latijns-Amerika, China, Rusland, Irak, de nieuwe president van Egypte en Pakistan trekken zich daar niets van aan. Het eerste buitenlands bezoek van Morsi, democratisch verkozen president van het belangrijkste Arabische land ter wereld, ging naar... Iran.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 augustus 2012 om 14:46.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 14:46   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Een van de grootste verschillen tussen arm en rijk zijn te vinden in China en Rusland. Alleen al Putin is vandaag een van de rijkste mensen ter wereld, en dan heb ik het niet eens over de enorm rijke zakenlui die er de laatste jaren fortuinen hebben gemaakt zowel in Rusland en China met het ontwikkelen van de markteconomie.

Fijn dat u ernaar opkijkt, want het is inderdaad door het vrijmaken van de economie dat deze zich snel ontwikkelt, met voorspoed als gevolg.

Laatst gewijzigd door Antoon : 22 augustus 2012 om 14:47.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 14:50   #23
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een van de grootste verschillen tussen arm en rijk zijn te vinden in China en Rusland. Alleen al Putin is vandaag een van de rijkste mensen ter wereld, en dan heb ik het niet eens over de enorm rijke zakenlui die er de laatste jaren fortuinen hebben gemaakt zowel in Rusland en China met het ontwikkelen van de markteconomie.

Fijn dat u ernaar opkijkt, want het is inderdaad door het vrijmaken van de economie dat deze zich snel ontwikkelt, met voorspoed als gevolg.
Zoals ik zei is Rusland een maffiaeconomie, waar de rijkdom in handen is van een heel kleine elite, en de armoede op het platteland erg groot is.

In China zijn er ook verschillen tussen rijk en arm, maar toen ik Beijing bezocht zag ik geen enkele bedelaar en zag dat de meeste mensen in grote moderne collectieve woonblokken woont. (voor het overgrote deel eigendom van de staat, net als de meeste bedrijven en alle banken) Wat een verschil met de Filippijnen, waar ik vandaan kwam, een echt kapitalistisch westers-liberaal land waar de rijkdom in handen is van een heel kleine elite.

In tegenstelling met Moskou zie je geen grote caddilacs en reusachtige kastelen in handen van oligarchen (zullen er wel zijn maar verborgen) EN je ziet ook geen grootmoedertjes op straat bedelen of 2 tomaten verkopen.
Wat een prestatie voor een land dat voor de communistische machtsovername tot de armste en miserabelste van de wereld hoorde, na een eeuw van misbruik door westerse en Japanse kolonialisten.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 augustus 2012 om 14:53.
Oud 22 augustus 2012, 15:02   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zoals ik zei is Rusland een maffiaeconomie, waar de rijkdom in handen is van een heel kleine elite, en de armoede op het platteland erg groot is.

In China zijn er ook verschillen tussen rijk en arm, maar toen ik Beijing bezocht zag ik geen enkele bedelaar en zag dat de meeste mensen in grote moderne collectieve woonblokken woont. (voor het overgrote deel eigendom van de staat, net als de meeste bedrijven en alle banken) Wat een verschil met de Filippijnen, waar ik vandaan kwam, een echt kapitalistisch westers-liberaal land waar de rijkdom in handen is van een heel kleine elite.

In tegenstelling met Moskou zie je geen grote caddilacs en reusachtige kastelen in handen van oligarchen (zullen er wel zijn maar verborgen) EN je ziet ook geen grootmoedertjes op straat bedelen of 2 tomaten verkopen.
Wat een prestatie voor een land dat voor de communistische machtsovername tot de armste en miserabelste van de wereld hoorde, na een eeuw van misbruik door westerse en Japanse kolonialisten.
Wat Rusland betreft : ik snap dan niet dat u ernaar opkijkt. Maar goed. U hebt nog reflexen uit de Sovjet periode.

Wat China betreft : hetgeen zij beter doen dan de Russen is een gecontroleerde overgang van een mislukte planeconomie naar een vrije markteconomie. Zodoende kan men de chaos vermijden die er in Rusland was na de brutale omwenteling van het ene naar het andere.

De collectieve woonblokken en overheidsbedrijven zijn overblijfsels van vroeger, maar de planeconomie is duidelijk verdwenen, samen met de bedelaars en hongerlijders.

Op het platteland, waar de modernisering nog niet heeft plaatsgehad blijft men nog met de massale armoede van het communisme over, maar ook zij gaan straks van de privé-investeringen en bedrijven mogen genieten, waarvan uiteraard ook de overheidsbedrijven en dito woonblokken van profiteren. De bedrijven van de overheid verdienen mee aan de vrije markt, en de woonblokken kunnen dankzij deze voorspoed gerenoveerd worden.

Maar strooi geen zand (of open uw eigen ogen), het is wel degelijk de vrije markteconomie die voorspoed brengt, tegenover de massale armoede onder de vroegere planeconomie.
Oud 22 augustus 2012, 15:09   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

@Antoon: je "visie" is zo ideologisch en zo verwrongen dat het geen zin heeft met jou te discussiëren. Jij gaat de realiteit blijven ontkennen tot de laatste battle carrier group gezonken is.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 15:22   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
@Antoon: je "visie" is zo ideologisch en zo verwrongen dat het geen zin heeft met jou te discussiëren. Jij gaat de realiteit blijven ontkennen tot de laatste battle carrier group gezonken is.
Ik zal u even parafraseren :

Citaat:
@Antoon: ik heb er zo weinig tegenover te stellen dat het geen zin heeft met jou te discussiëren....
Oud 22 augustus 2012, 16:43   #27
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, het is vrij duidelijk, Rusland en China zijn al die neo-koloniale "humanitaire interventies" van het Westen zoals in Servië, Irak, enz. beu, en aanvaarden ze niet langer. aarom dat Russische en Chinese oorlogsbodems gestationeerd zijn voor de kust van Syrië. Als het Westen toch iets zou forceren weten ze wat de gevolgen zijn.

Het Westen is dat niet gewoon en in feite kunnen ze weinig doen zonder de wereldvrede te bedreigen maar ze willen ook niet zwak lijken dus moeten er grote woorden volgen die in feite niets betekenen.(zoals je trouwens ook zag toen GeorgiË Zuid-Ossetië binnenviel en de Russen de Osseten te hulp snelden)
Communisten zijn nog altijd geen haar beter geworden. Altijd dezelfde propagandistische onzin.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2012, 16:44   #28
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Het regime in Rusland is zeker niet nobel, maar het is een erg positieve evulutie dat Rusland en China de westerse neo-koloniale suprematie doorbreken. Dat is een erg positief aspect van het beleid van Putin, waarmee ik andere zaken die onder Putin gebeuren zeker niet goedkeur.
Yeltsin en Gorbatchov werden door de Amerikanen in de kont genomen, daar is nu eindelijk een verandering in gekomen.
Uw houding is zuiver ingegeven door wrok omwille van de val van het communisme.
Oud 22 augustus 2012, 16:46   #29
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach zo? Waarom meldt Lavrov zich dan te woord na ruggespraak met de Chinese ambassadeur en expliciet in naam van beide mogendheden sprekend? Is dat niet Peking dat Moskou naar voren schuift om gemeenschappelijke belangen te dienen?

Het is een krachtig signaal dat China en Rusland in deze zaak aan één zeel trekken en dat een aanval op de strijdkrachten van één van beide een aanval op beide zou betekenen. Ik denk dat China en Rusland samen voldoende conventionele en niet-conventionele middelen hebben om "enormous consequences" te genereren.
Ijdel wensdenken ingegeven door ziekelijke haat tegen het westen.
Oud 22 augustus 2012, 16:47   #30
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
De eerste moet nog zinken dus uw hoop op een conflict met Rusland en China is ziekelijke fantasie.
Oud 22 augustus 2012, 22:21   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian Bekijk bericht
De eerste moet nog zinken dus uw hoop op een conflict met Rusland en China is ziekelijke fantasie.
Mijn hoop op een conflict? Er is een conflict aan de gang! Misschien toch af en toe naar het nieuws kijken...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 22 augustus 2012, 22:23   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 22 augustus 2012, 22:48   #33
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
And the above analysis comes from...YOU...of all people. Gij zijt niet ideologisch en verwrongen misschien???
TIP: Hou uw adem in tot the battle carrier group zinkt.
Nog een natte droom van een belgische tuinkabouter...
WTF would you know about a "battle carrier group"????

Laatst gewijzigd door Creed : 22 augustus 2012 om 22:49.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2012, 13:23   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
And the above analysis comes from...YOU...of all people. Gij zijt niet ideologisch en verwrongen misschien???
Neen, ik doe niet aan ideologie, i.t.t. diegenen die hier CBS, Fox News of Press TV napraten. Ik tracht objectief naar de feiten te kijken, al heb ik natuurlijk ook mijn persoonlijke visie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 23 augustus 2012 om 13:23.
Oud 23 augustus 2012, 15:07   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...Ik tracht objectief naar de feiten te kijken, ....
Oud 24 augustus 2012, 22:07   #36
Beleepok
Banneling

Standaard

rusland telt 146.000.000 inwoners , k'denk niet dat die rap iets gaan beginnen tegen big usa
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 05:48   #37
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik doe niet aan ideologie, i.t.t. diegenen die hier CBS, Fox News of Press TV napraten. Ik tracht objectief naar de feiten te kijken, al heb ik natuurlijk ook mijn persoonlijke visie.
U faalt in uw "trachten"...and "objectief",,,,of course...
And Bundy never killed anyone....

Laatst gewijzigd door Creed : 25 augustus 2012 om 05:49.
Oud 25 augustus 2012, 05:54   #38
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht
U faalt in uw "trachten"...and "objectief",,,,of course...
And Bundy never killed anyone....
uw ridicuul pseudo-Amerikaans gelul begint saai te worden.
Oud 25 augustus 2012, 05:59   #39
Creed
Banneling

Standaard

Citaat:
uw ridicuul pseudo-Amerikaans gelul begint saai te worden.
It counters your communist waffle bullshit.
Commies don't like being contradicted....
An opposing point of view gets you a one way trip to the gulag...
Oud 25 augustus 2012, 05:59   #40
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok Bekijk bericht
rusland telt 146.000.000 inwoners , k'denk niet dat die rap iets gaan beginnen tegen big usa
Ze zijn dat ook nooit van plan geweest.

"Big USA" daarentegen hebben Rusland en de Sovjet-Unie steeds voorgesteld als een van hun voornaamste vijanden. De Russen hebben geen groot probleem met de VS, het is eerder omgekeerd, de Amerikanen lijken een proleem te hebben met Rusland, zie je nu ook weer dat dat Clinton mens zich moeit met interne zaken in rusland. Hebben de Russen zich soms gemoeid met de amerikaanse verkiezingen?

Het wordt echt wel eens tijd dat die gringos eens op hun plaats gezet worden. Rusland moet z'n bilaterale militaire relaties met Iran, China, Venezuela, Brazilië, etc. nog intensifiëren.

Om de amerikanen echt kwaad te maken zou ik opteren om de nucleaire samenwerking met Iran op te voeren, en Iran de allernieuwste luchtafweerraketten te bezorgen. Daar kunnen ze niets tegen beginnen, maar een meer symbolische daad van verzet tegen amerikaanse arrogantie valt moeilijk te bedenken. Overigens hebben de russen al duidelijk gesteld dat een aanval op Iran ernstige consequenties zal hebben.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2012 om 06:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be