Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2012, 16:23   #21
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Werkelijk opmerkelijk!
Ja, werkelijk opmerkelijk daar uw kostbare tijd op aarde mee te verliezen.
Speciaal voor u schrijf ik hier nog eens een berichtje opdat je eens wat zelfstandiger en kritischer zou beginnen leren denken, in plaats van die brol te slikken van uw imam. Sjonges toch! Dat anno 2012 hier nog meemaken, hoe is het mogelijk! Wordt wakker, verdorie!
Beste kwantum, goed geprobeerd maar ik vrees vergeefse moeite. Een koe zal eerder zelfstandig krititisch deneken dan een moslim. Die zij zo gehersenspoeld door die zever uit de koran dat een mirakel nodig is om ze te doen denken.
Ik laat ze voortaan in hun sop gaarkoken, begin er niet eens meer aan, pfffffff.
Oud 26 augustus 2012, 16:33   #22
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Als we anti-islamistische brol moeten aanhoren dan is het inderdaad opmerkelijk dat er tussen islamistische intellectueel discussies zijn over het creationisme en er ook de evolutietheorie aannemen, want volgens de anti-islamisten denken moslims niet na.
Het gesprek tussen mijn kameraden en de imam gisteren nacht was één en al een gedachtengesprek. Ik vond hem redelijk vooruitstrevend, hij toonde ons zijn boek over islam en sociologie waar hij Amerikaanse modellen als de 'change teori" op de islam toepaste.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 17:27   #23
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Werkelijk opmerkelijk!
Ja, werkelijk opmerkelijk daar uw kostbare tijd op aarde mee te verliezen.
Speciaal voor u schrijf ik hier nog eens een berichtje opdat je eens wat zelfstandiger en kritischer zou beginnen leren denken, in plaats van die brol te slikken van uw imam. Sjonges toch! Dat anno 2012 hier nog meemaken, hoe is het mogelijk! Wordt wakker, verdorie!
Begrijpend lezen is echt niet uw ding. En niet van u alleen. Jullie zijn zo verstard en verblind door jullie Islamofobie dat een mollah van de Taliban een koorknaapje lijkt.
Onze geachte Yücel die zijn seculariteit hier al meerdere malen verbreid heeft, slikt de brol van de imam niet. Hij deelt die hier aan jullie mee.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 19:33   #24
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Kom net van een gesprek met kameraden en imam van moskee Beringen. De imam vertelde ons iets opmerkelijks: Tijdens zijn opleiding aan de faculteit theologie in Istanboel had hij een professor die verklaarde dat Adam niet de eerste mens maar de eerste profeet zou zijn.
Voor zover ik weet wordt Adam in de Genesis als de eerste mens voorgesteld.

Ik heb een vraag: komt Adam ook voor in de Koran? Of in andere islamitische geschriften die bijdragen tot de geloofsleer?

Ik denk even verder na; is het niet zo dat een profeet iets moet verklaren? Iets moet uitdragen? Heeft Adam dat gedaan?

En misschien is het interessant om de argumenten van die professor in Istanboel te kennen. Kan je daar iets meer over zeggen?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 19:44   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht

Ik heb een vraag: komt Adam ook voor in de Koran? Of in andere islamitische geschriften die bijdragen tot de geloofsleer?

Ik denk even verder na; is het niet zo dat een profeet iets moet verklaren? Iets moet uitdragen? Heeft Adam dat gedaan?

En misschien is het interessant om de argumenten van die professor in Istanboel te kennen. Kan je daar iets meer over zeggen?
Adam wordt in de islam wel degelijk als een profeet gezien. Daarom spreken we over Sayyidna Adam ('alayhi as-salam) (=vrede zij met hem).
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 19:48   #26
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Adam wordt in de islam wel degelijk als een profeet gezien.
Had hij veel volgelingen ?
Oud 26 augustus 2012, 19:48   #27
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Misschien ook Sywen die wat komt zeggen, of suqar_7loe of zo. Dan gewoon weer discussie enzovoort. Dan iemand zo van "Gij troll" en dan verdere discussie.
Je bent de obligate "poco linkiewinkie's" nog vergeten...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 20:37   #28
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=-cQEY...eature=related

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 23:11   #29
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Etienne Vermeersch zegt dat Filip de Winter heeft gezegd dat eigen volk eerst gaat en de universele mensenrechten ondergeschikt zijn. Hij zegt ook dat Turkije in Caïro een verdrag tekende met gelijkaardige besluit, wat betekent dat je als moslim mensen moet doden die de islam uiteindelijk verlaten. Maar ik weet geen enkele veroordeelde in Turkije wegens het verlaten van zijn godsdienst???
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 26 augustus 2012, 23:18   #30
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Etienne Vermeersch zegt dat Filip de Winter heeft gezegd dat eigen volk eerst gaat en de universele mensenrechten ondergeschikt zijn.
Leugen 1

Citaat:
Hij zegt ook dat Turkije in Caïro een verdrag tekende met gelijkaardige besluit, wat betekent dat je als moslim mensen moet doden die de islam uiteindelijk verlaten.

Leugen 2

Citaat:
Maar ik weet geen enkele veroordeelde in Turkije wegens het verlaten van zijn godsdienst???
Er is wel meer dat u niet weet.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 23:27   #31
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Adam wordt in de islam wel degelijk als een profeet gezien. Daarom spreken we over Sayyidna Adam ('alayhi as-salam) (=vrede zij met hem).
Dat is erg vaag wat je aanhaalt. Staat hij in de Koran, en zo ja, waar ergens? Ik heb een Koran gekocht. Dan kan ik het lezen in de context. En ik vroeg ook nog of hij misschien als profeet in andere geschriften stond die bijdragen tot de islam geloofsleer. En of hij als profeet dan ook een boodschap heeft uitgedragen.

Ik kijk nog steeds uit naar een antwoord van Yücel.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 23:42   #32
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Leugen 1
Waarheid 1: Het is Siegfried Bracke die het zegt op minuut 1:14 en 2 seconden later bevestigt Vermeersch het.
Citaat:
Leugen 2
Waarheid 2: In minuut 1:34 zegt hij dat inclusief Turkije de verklaring ondertekende en in minuut 1:50 zegt hij letterlijk "dat wil dus zeggen dat als iemand afstand doet van zijn geloof ter dood moet gebracht worden"
Citaat:
Er is wel meer dat u niet weet
Ik weet geen enkele veroordeelde door de Turkse staat voor het overtreden van de sharia wet van het verlaten van de godsdienst.
Oud 26 augustus 2012, 23:47   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is erg vaag wat je aanhaalt. Staat hij in de Koran, en zo ja, waar ergens? Ik heb een Koran gekocht. Dan kan ik het lezen in de context. En ik vroeg ook nog of hij misschien als profeet in andere geschriften stond die bijdragen tot de islam geloofsleer. En of hij als profeet dan ook een boodschap heeft uitgedragen.

Ik kijk nog steeds uit naar een antwoord van Yücel.
Adam wordt 24 X genoemd in de k'ran;
Citaat:
1 En Hij leerde Adam al de namen Dan plaatste Hij de voorwerpen dezer namen voor de engelen en zeide Noemt Mij hun namen indien u in uw recht staat Baqarah 2
33 Hij zei O Adam zeg hun de namen van deze dingen en toen hij de namen had genoemd zei Hij Zei Ik u niet Waarlijk Ik ken de geheimen der hemelen en der aarde en Ik weet wat u onthult en wat u verbergt Baqarah 2
34 En toen Wij tot de engelen zeiden Onderwerpt u aan Adam onderwierpen zich allen behalve Iblies Hij weigerde hij was hoogmoedig Hij behoorde tot de ongelovigen Baqarah 2
35 En Wij zeiden O Adam verblijf u met uw gade in de tuin en eet overvloedig waar u ook wilt doch nader deze boom niet anders zult u tot de zondaren behoren Baqarah 2
37 Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer Zo schonk Hij hem vergiffenis gewis Hij is Berouwaanvaardend Genadevol Baqarah 2
33 Allah verkoos Adam en Noach en de nakomelingen van Abraham en de nakomelingen van Imraan boven de volkeren Imraan 3
59 Voorzeker het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam Hij Allah schiep hem uit stof en zei Wees en hij werd Imraan 3
27 En vertel naar waarheid het verhaal van de twee zonen van Adam toen zij een offer brachten en het van één hunner werd aangenomen en van de ander niet De laatstgenoemde zei Ik zal u zeker doden - De eerste zei Allah neemt alleen iets van de rechtvaardigen aan - Maidah 5
11 Wij schiepen u daarna vormden Wij u toen zeiden Wij tot de engelen Onderwerpt u aan Adam en zij onderwierpen zich behalve Iblies hij behoorde niet tot degenen die zich onderwierpen Aaraaf 7
19 O Adam vertoef met uw vrouw in de tuin en eet wat u wilt maar nadert deze boom niet anders zult u tot de onrechtvaardigen behoren Aaraaf 7
26 O kinderen van Adam Wij hebben u inderdaad kleding nedergezonden om uw naaktheid te bedekken ook om sierlijk te zijn maar het kleed van godsvrucht is het beste Dit is een teken van Allah opdat zij er lering uit mogen trekken Aaraaf 7
27 O kinderen van Adam laat Satan u niet verleiden zoals hij uw ouders uit het paradijs verdreef en hen van hun kleding beroofde opdat hij hun hun naaktheid mocht tonen Waarlijk hij ziet u hij en zijn stam vanwaar u hen niet ziet Voorzeker Wij hebben de duivelen vrienden gemaakt voor hen die niet geloven Aaraaf 7
31 O kinderen van Adam let op uw uiterlijk ter gelegenheid van aanbidding en eet en drinkt maar verkwist niet Hij heeft de verkwisters zeker niet lief Aaraaf 7
35 O kinderen van Adam als boodschappers vanuit uw midden tot u komen die Mijn tekenen aan u voordragen dan wie Allah zal vrezen en goede daden verrichten over hen zal geen vrees komen noch zullen zij treuren Aaraaf 7
61 En toen Wij tot de engelen zeiden Betuigt eer aan Adam betuigden zij eer behalve Iblies Hij zeide Moet ik mij ter aarde werpen voor iemand die U geschapen heeft uit klei Israa 17
70 En inderdaad hebben Wij de kinderen van Adam geëerd en hen gedragen over land en zee en hun van het goede gegeven en hen verheven boven velen dergenen die Wij hebben geschapen Israa 17
50 Gedenk de tijd toen Wij tot de engelen zeiden Buigt voor Adam zij bogen maar Iblies niet Hij was één der djinn derhalve was hij ongehoorzaam aan het gebod van zijn Heer Zult u hem en zijn nageslacht tot vrienden nemen terwijl zij uw vijanden zijn Slecht is het loon der onrechtvaardigen Kahf 18
58 Dezen zijn het over wie Allah Zijn zegeningen heeft uitgestort namelijk de profeten van het nageslacht van Adam en van degenen die Wij met Noach droegen in de ark en van het nageslacht van Abraham en Israël en zij behoren tot degenen die Wij leidden en uitverkoren Toen de tekenen van de Weldadige hun werden voorgelezen vielen zij buigend en wenend neder Marjam 19
115 En waarlijk wij gaven voorheen Adam een bevel maar hij vergat het en Wij vonden in hem geen voornemen daartoe Taa Haa 20
116 En toen Wij tot de engelen zeiden Bewijst Adam eer bewezen zij allen eer maar niet Iblies Hij weigerde Taa Haa 20
117 Daarom zeiden Wij O Adam deze is voor u en uw vrouw een vijand laat hij u derhalve niet uit de tuin verdrijven anders zult u ongelukkig worden Taa Haa 20
120 Maar Satan fluisterde hem kwaad in hij zei O Adam zal ik u voeren tot de Boom der Eeuwigheid en een koninkrijk dat nimmer zal vergaan Taa Haa 20
121 Zo aten beiden er van waardoor hun schaamte hun duidelijk werd en zij zich begonnen te bekleden met bladeren uit de tuin En Adam was ongehoorzaam aan het gebod van zijn Heer derhalve leed hij Taa Haa 20
60 Gelastte Ik u niet o u kinderen van Adam dat u Satan niet zult dienen daar hij een openlijke vijand van u is
Adams 1 X;
Citaat:
172 En toen uw Heer van Adams kinderen een nageslacht uit hun lendenen voortbracht en hen deed getuigen over henzelf Ben ik uw Heer niet antwoordden zij Ja wij getuigen zodat u op de Dag der Opstanding niet zult zeggen Wij waren ons hiervan zeker niet bewust Araaf 7
Hier kan je opzoeken hoe vaak 'n woord genoemd wordt, rechtsboven bij 'indexering'.

Zoiets als 't 'scheppingsverhaal' uit de bijbel.

Volgens islam is Adam de eerste mens, en dus eerste moslim.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 23:48   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet geen enkele veroordeelde door de Turkse staat voor het overtreden van de sharia wet van het verlaten van de godsdienst.
Maar 't verlaten van je godsdienst is dus wèl 'n 'overtreden' van de sharia wet'?
Oud 26 augustus 2012, 23:53   #35
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:

Geen idee in welke mata Adam voorkomt in de Koran en zeker weet ik niks erover in andere islamitische geschriften. Ben er niet in geïnteresseerd.
Welk Adam's profetie zijn weet ik ook niet (behalve dat de vrouw veel zaagt maar dat de man haar toch niet kan missen). De imam heeft mij niet meer verteld, de naam van die prof is mij niet bijgebleven.

Laatst gewijzigd door KAHRAMAN Yücel : 26 augustus 2012 om 23:53.
Oud 26 augustus 2012, 23:55   #36
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar 't verlaten van je godsdienst is dus wèl 'n 'overtreden' van de sharia wet'?
Et alors?
Oud 26 augustus 2012, 23:56   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Et alors?
Alors niks, gewoon ja of nee, 't is dus ja.
Oud 27 augustus 2012, 00:02   #38
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Volgens islam is Adam de eerste mens, en dus eerste moslim.
Maar volgens de teksten die je ons geeft staat in de Koran dat als Adam niet gehoorzaam is hij zal behoren tot de ongelovigen en de zondaren. Er zijn volgens die teksten dus toen heel wat meer schepsels dan Adam alleen.
Oud 27 augustus 2012, 00:04   #39
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar volgens de teksten die je ons geeft staat in de Koran dat als Adam niet gehoorzaam is hij zal behoren tot de ongelovigen en de zondaren. Er zijn volgens die teksten dus toen heel wat meer schepsels dan Adam alleen.
Die tekst komt uit jouw k'ran Yücel, als je op de link klikt zie je 't, de arabische tekst (en fonetisch) staat er zelfs bij.

Je duidt dus zelf al 'n tegenstrijdigheid in je boek.

Laatst gewijzigd door SDX : 27 augustus 2012 om 00:05.
Oud 27 augustus 2012, 08:32   #40
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we anti-islamistische brol moeten aanhoren dan is het inderdaad opmerkelijk dat er tussen islamistische intellectueel discussies zijn over het creationisme en er ook de evolutietheorie aannemen, want volgens de anti-islamisten denken moslims niet na.
Nadenken is voor een moslim niet gezond.

Deze mens met enig moreel besef heeft nagedacht en kijk wat er van komt ..

Na deze boeken gelezen te hebben, ben ik geen moslim meer.
http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html

Citaat:
Het gesprek tussen mijn kameraden en de imam gisteren nacht was één en al een gedachtengesprek. Ik vond hem redelijk vooruitstrevend, hij toonde ons zijn boek over islam en sociologie waar hij Amerikaanse modellen als de 'change teori" op de islam toepaste.
En deze mens denkt ook na doch wil zijn 'religie' niet verlaten (hij kan waarschijnlijk niet zonder) en prefereert daarom om zijn kop in het zand te steken hij wil het anders 'interpreteren' (weigeren te lezen wat er staat), het aanpassen, het verbeteren ...

Citaat:
Wat is de Islamitische regelgeving over wie zulke uitspraken over de Shari'ah doet?

Vraag:

Wat is de regelgeving met betrekking tot iemand die zegt: ??Sommige wetten van de Shari?ah (Islamitische wetgeving) moeten nodig onder de loep worden genomen. Ze zijn toe aan verandering omdat ze niet passen bij de ontwikkelingen van deze tijd. Zoals het erfrecht, waarin de man twee keer zoveel krijgt als de vrouw.??Wat is de Islamitische regelgeving over wie zulke uitspraken doet?

Antwoord:
Niemand mag bezwaar hebben tegen deze wetten of deze veranderen. Het is immers een wetgeving die is vastgesteld voor de Islamitische gemeenschap in zowel de tijd van de Profeet, salla Allahu alayhie wa salam als na hem tot het aanbreken van het Uur. Men is verplicht zich hieraan te houden met overtuiging en geloof. Wie beweert dat andere wetten geschikter zijn, is een ongelovige

De Profeet, salla Allahu alayhie wa salam heeft gezegd:
Wie zijn religie verandert, moet worden gedood (Al-Bukharie)
http://forums.ansaar.nl/vragen-antwo...riah-doet.html

Laatst gewijzigd door smiley : 27 augustus 2012 om 08:52.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be