![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() en mijn post was wel en antwoord op discuz zijn post en ging niet specifiek over het Humo voorval. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 augustus 2012 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alles zit 'm in de intentie.
Ik denk niet dat de humojournalist in kwestie de bedoeling had om die vrouwen te veroordelen, hun mee naar bed wou lokken of wou zeggen dat ze een hoer zijn. Bovendien denk ik dat je meestal ook wel ziet wanneer er een camera op je gericht staat zodat je desgewenst kan ingrijpen. Een vrouw vindt het niet erg als ze het label babe krijgt opgeplakt, zolang dit niet op een denigrerende manier bedoeld is. Alles hangt daarbij van de context en van de interpretatie af. Vele mannen uit bepaalde groepen zeggen dingen die mogelijk wel als compliment kunnen overkomen maar zeker niet zo bedoeld zijn, en soms schelden ze je zelfs gewoonweg uit. Hun onderliggende boodschap is in ieder geval altijd: ik wil niet dat je zo gekleed gaat. Je stoort daarmee en dat zullen we je laten voelen en merken ook, opdat je de volgende keer wel naar onze normen gekleed gaat. Indien niet hebben wij het recht je uit te schelden, lastig te vallen, ... Dat is het verschil. Als onze samenleving dat onderscheid niet meer kan maken, zijn we ver heen. Straks worden de miss-verkiezingen nog verboden. Niet dat ik dat de meest hoogstaande culturele uiting vindt die ons westen rijk is. Maar het gaat er wel om dat vrouwelijke schoonheid bestaat, niet ontkend hoeft te worden, aanwezig is en dat daarvan mag genoten worden. Wat niet te verwarren is met denigreren of ze als minderwaardig beschouwen omdat ze hun schoonheid delen (of omdat ze gewoon vrouw zijn binnen onze cultuur waarin schoonheid delen simpelweg geen issue is, tenzij het dan om het volledig naakte lichaam gaat).
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik heb niets tegen naakt in reclames of zo'n fotoreeks, wat veel belangrijker is zijn de photoshop meisjes, die zijn niet meer natuurlijk en dus onmogelijk om na te doen. Huid, lichaam en gezicht is perfect volgens een bepaald modebeeld en dat is helemaal verkeerd, niet het naakt. Waarom hebben we trouwens het recht niet om naakt op straat te lopen? Een mooie reactie op die misplaatste verontwaardigde preutsheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ge uw wel een maitresse kunnen verloorloven, financieel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terzijde. Het zijn niet de gefotografeerde bikini-babes die protesteerden. Integendeel. Eerder de stiefmoederlijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zijn het dan vooral de feministen die klagen ? Erkennen die dan geen vrouwelijke schoonheid ? Of zijn feministen doorgaans lelijk of zo ? Of verdragen feministen geen concurrentie ? Misschien wat ver gezocht, maar ik durf het paternalisme van de kolonialen al eens te vergelijken met het maternalisme van de feministen. Laatst gewijzigd door Rudy : 27 augustus 2012 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat 'gezonde' mannen toch ook eens genieten van een mooi stuk vlees te bekijken, daar is niets mee en men had er ook sinds de seksuele revolutie in de jaren 60 /70 geen problemen meer mee. Toen wisten we o.a. de Katholieke Kerk te pareren en andere conservatieve organisaties. Ik heb de indruk dat die dogmatische en overjaarse feministen de rol van de Kerk van vroeger prima aan het overnemen zijn ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het "meest progressieve" blad van Vlaanderen geeft toe aan de nieuwe preutsheid!
't Is straf ![]()
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou er evenwel geen probleem van maken om in bikini te poseren ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Versta me niet verkeerd, wat er bijvoorbeeld in die docu 'Femme de la rue' vertoond werd kan absoluut niet en het shockeerde me evenzeer, maar hopelijk wordt deze documentaire (waarin vooral de allochtone mannen er slecht uitkomen) voor de dogmatische feministen geen drogreden om een gestapo-verbod in te voeren op het kijken naar en bewonderen van vrouwelijk schoon. Gelukkig zijn er ook nog vrouwen die kunnen lachen en het schattig vinden indien ze (beleefd !) worden aangesproken op hun mooie verpakking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't wordt tijd dat je "vijftig tinten ..." eens leest, een bestseller, geschreven door een vrouw, voor vrouwen (?), en je leest hoe vrouwen de mannen bekijken: veroveraars die bijten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Met toegeven krijg je tegenwoordig ook gratis reklame. Foto's verwijderen van de website. pffff. Voor sommigen kan dit een reden zijn om vlug nog een papieren Humo te kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |