Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2012, 20:25   #21
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet zo van je gat niet maken, en je eens in de wereld begeven.

Die meisjes poseren voor de fotografen.
Die willen gezien worden.

En niet alleen die op de schouders van hun (tijdelijk) lief gezeten zich flashen naar het podium !

Is er één die klacht heeft neergelegd tegen humo?

De enige controverse nu is dat er een paar feministische droogstoppels van hun tetter gemaakt hebben dat ze die meisjes 'babes' genoemd hebben in humo.

Heel deze situatie is een wereld van verschil tegen jouw voorbeeld van een ijsje likken op een terras.

Nu, mocht ik hoofdredacteur zijn van humo (bweuk, ze zouden me veel moeten betalen ...), dat zou ik wel voorzichtiger zijn en alle niet te-overdreven-zich-exhibitionerende gefotografeerde meisjes

a) kort filmen waarbij zij aangeven akkoord te zijn met publicatie in humo

èn b) gelegenheid geven via de website hun toelating in te trekken.

Overigens is er niks mis mee dat sexie vrouwen opgevoerd worden in publiciteit.
Het hoort er gewoon bij.
Het begint met de kussende meisjes op het podium van de kermiskoers en het eindigt bij het punt waarop de mensen de reclameboodschap de rug toekeren.

.
Humo lezen = je in de wereld begeven
en mijn post was wel en antwoord op discuz zijn post en ging niet specifiek over het Humo voorval.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 augustus 2012 om 20:27.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 20:29   #22
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Om je privacy te garanderen ga je dus naakt op een publiek strand gaan liggen?
Stel dat ik daar lig met een maitresse in mijn zwembroek mijn vrouw zou aan een hartinfarct kunnen sterven.
Oud 26 augustus 2012, 20:31   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Stel dat ik daar lig met een maitresse in mijn zwembroek mijn vrouw zou aan een hartinfarct kunnen sterven.
Op het strand met een luchtmaitresse?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 20:36   #24
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op het strand met een luchtmaitresse?
Nog erger : ziet iedereen dat ik geen lief kan krijgen
Oud 26 augustus 2012, 22:55   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog erger : ziet iedereen dat ik geen lief kan krijgen
Uw eigen schuld, moet je maar geen matraise in uw zwembroek wurmen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 11:20   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Topless is toch veel mooier ?

Misschien.

Je link naar "young russian models with a nice set of boobies titties nipples public amateur" zegt meer over jezelf. Word je daar geil van, Derk ? Voldoende om te masturberen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 11:22   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Geen covers meer met Roos Van acker en kokosnoten of Kath Luyten met doorkijkbloes. De cartoons zullen ook wel wat zediger worden vanaf nu.
Ah, waarom een tijdschrift kopen voor iets doodgewoons op straat.
Oud 27 augustus 2012, 11:26   #28
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Alles zit 'm in de intentie.

Ik denk niet dat de humojournalist in kwestie de bedoeling had om die vrouwen te veroordelen, hun mee naar bed wou lokken of wou zeggen dat ze een hoer zijn.
Bovendien denk ik dat je meestal ook wel ziet wanneer er een camera op je gericht staat zodat je desgewenst kan ingrijpen.
Een vrouw vindt het niet erg als ze het label babe krijgt opgeplakt, zolang dit niet op een denigrerende manier bedoeld is. Alles hangt daarbij van de context en van de interpretatie af.

Vele mannen uit bepaalde groepen zeggen dingen die mogelijk wel als compliment kunnen overkomen maar zeker niet zo bedoeld zijn, en soms schelden ze je zelfs gewoonweg uit.
Hun onderliggende boodschap is in ieder geval altijd: ik wil niet dat je zo gekleed gaat. Je stoort daarmee en dat zullen we je laten voelen en merken ook, opdat je de volgende keer wel naar onze normen gekleed gaat.
Indien niet hebben wij het recht je uit te schelden, lastig te vallen, ...

Dat is het verschil. Als onze samenleving dat onderscheid niet meer kan maken, zijn we ver heen.
Straks worden de miss-verkiezingen nog verboden.

Niet dat ik dat de meest hoogstaande culturele uiting vindt die ons westen rijk is. Maar het gaat er wel om dat vrouwelijke schoonheid bestaat, niet ontkend hoeft te worden, aanwezig is en dat daarvan mag genoten worden.
Wat niet te verwarren is met denigreren of ze als minderwaardig beschouwen omdat ze hun schoonheid delen (of omdat ze gewoon vrouw zijn binnen onze cultuur waarin schoonheid delen simpelweg geen issue is, tenzij het dan om het volledig naakte lichaam gaat).
Oud 27 augustus 2012, 11:28   #29
BonBon
Banneling

Standaard

Ik heb niets tegen naakt in reclames of zo'n fotoreeks, wat veel belangrijker is zijn de photoshop meisjes, die zijn niet meer natuurlijk en dus onmogelijk om na te doen. Huid, lichaam en gezicht is perfect volgens een bepaald modebeeld en dat is helemaal verkeerd, niet het naakt. Waarom hebben we trouwens het recht niet om naakt op straat te lopen? Een mooie reactie op die misplaatste verontwaardigde preutsheid.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 11:55   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's een tip !!

Moet ge uw wel een maitresse kunnen verloorloven, financieel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 14:27   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Bovendien denk ik dat je meestal ook wel ziet wanneer er een camera op je gericht staat zodat je desgewenst kan ingrijpen.
Euh, groentje-18, wakker worden aub. Dit geloof je zelf niet.

Terzijde. Het zijn niet de gefotografeerde bikini-babes die protesteerden. Integendeel. Eerder de stiefmoederlijken.
Oud 27 augustus 2012, 14:31   #32
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Alles zit 'm in de intentie.

Ik denk niet dat de humojournalist in kwestie de bedoeling had om die vrouwen te veroordelen, hun mee naar bed wou lokken of wou zeggen dat ze een hoer zijn.
Een vrouw vindt het niet erg als ze het label babe krijgt opgeplakt, zolang dit niet op een denigrerende manier bedoeld is. Alles hangt daarbij van de context en van de interpretatie af.

Vele mannen uit bepaalde groepen zeggen dingen die mogelijk wel als compliment kunnen overkomen maar zeker niet zo bedoeld zijn, en soms schelden ze je zelfs gewoonweg uit.
Hun onderliggende boodschap is in ieder geval altijd: ik wil niet dat je zo gekleed gaat. Je stoort daarmee en dat zullen we je laten voelen en merken ook, opdat je de volgende keer wel naar onze normen gekleed gaat.
Indien niet hebben wij het recht je uit te schelden, lastig te vallen, ...

Dat is het verschil. Als onze samenleving dat onderscheid niet meer kan maken, zijn we ver heen.
Straks worden de miss-verkiezingen nog verboden.

Niet dat ik dat de meest hoogstaande culturele uiting vindt die ons westen rijk is. Maar het gaat er wel om dat vrouwelijke schoonheid bestaat, niet ontkend hoeft te worden, aanwezig is en dat daarvan mag genoten worden.
Wat niet te verwarren is met denigreren of ze als minderwaardig beschouwen omdat ze hun schoonheid delen (of omdat ze gewoon vrouw zijn binnen onze cultuur waarin schoonheid delen simpelweg geen issue is, tenzij het dan om het volledig naakte lichaam gaat).
Groentje-18,

Waarom zijn het dan vooral de feministen die klagen ? Erkennen die dan geen vrouwelijke schoonheid ? Of zijn feministen doorgaans lelijk of zo ? Of verdragen feministen geen concurrentie ?

Misschien wat ver gezocht, maar ik durf het paternalisme van de kolonialen al eens te vergelijken met het maternalisme van de feministen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 27 augustus 2012 om 14:33.
Oud 27 augustus 2012, 15:57   #33
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Groentje-18,

Waarom zijn het dan vooral de feministen die klagen ? Erkennen die dan geen vrouwelijke schoonheid ? Of zijn feministen doorgaans lelijk of zo ? Of verdragen feministen geen concurrentie ?

Misschien wat ver gezocht, maar ik durf het paternalisme van de kolonialen al eens te vergelijken met het maternalisme van de feministen.
Dat is een perfecte vergelijking ! We leven nu eenmaal in een maatschappij van overbetuttling en reglementitis, deze maatregel is daar weer eens een mooi voorbeeldje van.

Laat 'gezonde' mannen toch ook eens genieten van een mooi stuk vlees te bekijken, daar is niets mee en men had er ook sinds de seksuele revolutie in de jaren 60 /70 geen problemen meer mee. Toen wisten we o.a. de Katholieke Kerk te pareren en andere conservatieve organisaties. Ik heb de indruk dat die dogmatische en overjaarse feministen de rol van de Kerk van vroeger prima aan het overnemen zijn !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 17:09   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Het "meest progressieve" blad van Vlaanderen geeft toe aan de nieuwe preutsheid!
't Is straf
Oud 27 augustus 2012, 17:19   #35
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat vind ik dus bull shit. Als ik op een terrasje een ijsje eet heeft daar niemand zaken mee. Als ze dat als sfeerbeeld wensen, kunnen ze dat eerst vragen en als het van tv is kunnen ze maar naar een ander terras trekken of wachten tot ik me verwijderd heb. Dat is mijn goed recht.
Ik heb me laatst nog laten fotograferen met een Waalse fietsknooppuntenkaart in de handen. Dat werd eerst gevraagd en ik kon dus zelf beslissen.
Ik zou het echter ongehoord vinden dat wanneer ik op het strand lig en de vrt wil weeral naakt op het scherm wenst, ze me zomaar ongevraagd filmen en dat uitzenden. Ik vind dat niet kunnen.
De camera is NIET heilig. Mijn privacy is dat wel.
Volmondig mee eens Scherven!

Ik zou er evenwel geen probleem van maken om in bikini te poseren
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 17:22   #36
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat is een perfecte vergelijking ! We leven nu eenmaal in een maatschappij van overbetuttling en reglementitis, deze maatregel is daar weer eens een mooi voorbeeldje van.

Laat 'gezonde' mannen toch ook eens genieten van een mooi stuk vlees te bekijken, daar is niets mee en men had er ook sinds de seksuele revolutie in de jaren 60 /70 geen problemen meer mee. Toen wisten we o.a. de Katholieke Kerk te pareren en andere conservatieve organisaties. Ik heb de indruk dat die dogmatische en overjaarse feministen de rol van de Kerk van vroeger prima aan het overnemen zijn !
Een mooi stuk vlees, dat is een biefstuk. Je bent hier wel over vrouwen bezig he makker
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 17:45   #37
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Een mooi stuk vlees, dat is een biefstuk. Je bent hier wel over vrouwen bezig he makker
Ik probeerde het hier een beetje provocerend te stellen, wat dus duidelijk gelukt is. Ik hoor vrouwen onderling als ze 'knappe mannen' beoordelen ook bezig over 'mooi vlees' en 'knap gerief', maar ik heb nog geen enkele man aanstoot daaraan weten te nemen. Dus als de vrouwen dat over ons mogen, mogen wij dat toch ook over de vrouwen zeker ? Helaas leven we in een maatschappij waarin mannen niet meer hun typische 'mannelijkheid' mogen laten blijken. Bouwvakkers die tegenwoordig naar vrouwen fluiten riskeren een aanklacht voor seksuele intimidatie, mannen die over 'vlees' praten worden beschouwd als misplaatste macho's, mannen die eens graag naar een schaars geklede vrouw kijken worden direct 'viezerikken' genoemd.

Versta me niet verkeerd, wat er bijvoorbeeld in die docu 'Femme de la rue' vertoond werd kan absoluut niet en het shockeerde me evenzeer, maar hopelijk wordt deze documentaire (waarin vooral de allochtone mannen er slecht uitkomen) voor de dogmatische feministen geen drogreden om een gestapo-verbod in te voeren op het kijken naar en bewonderen van vrouwelijk schoon. Gelukkig zijn er ook nog vrouwen die kunnen lachen en het schattig vinden indien ze (beleefd !) worden aangesproken op hun mooie verpakking.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 20:22   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
't wordt tijd dat je "vijftig tinten ..." eens leest, een bestseller, geschreven door een vrouw, voor vrouwen (?), en je leest hoe vrouwen de mannen bekijken: veroveraars die bijten.
Oud 27 augustus 2012, 20:29   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het "meest progressieve" blad van Vlaanderen geeft toe aan de nieuwe preutsheid!
't Is straf
De dag dat Humo en De Morgen tegen het geweten trapten is toch al minstens 30 jaar geleden.

Neen. Met toegeven krijg je tegenwoordig ook gratis reklame.
Foto's verwijderen van de website. pffff. Voor sommigen kan dit een reden zijn om vlug nog een papieren Humo te kopen.
Oud 27 augustus 2012, 22:02   #40
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Allée vooruit, er is alvast één ding waar conservatief rechts, een deel van zogenaamd progressief feministisch links en religieuze fundamentalisten van welke kleur dan ook het over eens zijn.

Bloot vlees [nog niet eens bloot maar in bikini verdorie], en dan zeker van vrouwen, is VERBOTEN.

Wat heb ik gemist? Sedert wanneer doet een minderheid binnen het feminisme het werk van de Katholieke Kerk en de Taliban?
Dit lijkt me meer dan normaal. Die meisjes zijn op een privéfeestje en hebben nooit hun toelating gegeven om zo voor het hele land in hun bikini gefotografeerd te worden. Laat staan dat ze willen dat iedereen te weten komt dat zij daar aanwezig was. Eigenlijk is het echt verwonderlijk dat men nog nooit klachten heeft binnengekregen, door grove schendingen van de privacy. Moest ik in mijn zwembroek gefotografeerd worden en dat staat in alle tijdschriften, dan zou ik het ook echt niet kunnen appreciëren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be