![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() katholieken moeten niet klagen, het is al honderden jaren duidelijk wat de kerk is en de verhalen over pedofilie bij de kerk was zelfs in mijn jeugd een publiek geheim. Alle katholieken zijn pedofielen want ze weten allemaal hoe de kerk werkt en blijven er toch verder in geloven, iemand die zichzelf nog steeds katholiek noemt (= de kerk aanvaarden) dan gaat die ook akkoord met de werkwijze en geschiedenis van die kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hoe media iemands woorden weer eens subtiel dermate anders weergeeft dat het heel wat anders wordt dan wat hij zei. Wat hij in het interview zijn publiek meegaf, was veel genuanceerder dan wat we in DS te lezen krijgen (die hem trouwens nauwelijks citeren...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hoe er dus een bepaalde hetze wordt gecreëerd, waarbij er gewoon een stok wordt gezocht om de hond te slaan. Terecht of niet, de hond met slaag krijgen. Daar komt het tegenwoordig op neer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, maar heb jij nu een bron dat laat zien dat hij hele andere dingen heeft gezegd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vind dat jammer voor het katholieke geloof, want zo gaan mensen het katholieke geloof alleen nog maar associëren met pedofilie. Alleen, als die man daadwerkelijk iets anders heeft gezegd, dan trek ik mijn mening in. Maar dan moet ik daar wel betrouwbare bronnen over lezen, en die krijg ik niet van jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toon dan een bron, waaruit blijkt dat dit krantenartikel daadwerkelijk zijn woorden uit de context hebben gehaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, het is laat, ik heb geen zin in zoekwerk. Jij kwam er mee aan, dus jij moet ook maar de bron/interview hier neerzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Verwijderd wegens correct geciteerd door de standaard
http://www.ncregister.com/daily-news...can-friars-of/ "Editor’s Note: Child sexual abuse is never excusable. The editors of the National Catholic Register apologize for publishing without clarification or challenge Father Benedict Groeschel's comments that seem to suggest that the child is somehow responsible for abuse. Nothing could be further from the truth. Our publication of that comment was an editorial mistake, for which we sincerely apologize. Given Father Benedict's stellar history over many years, we released his interview without our usual screening and oversight. We have removed the story. We have sought clarification from Father Benedict." |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er valt weinig op te zoeken aan iets wat je met Google in een paar luttele seconden kan vinden. Daarenboven heeft de pater nadien ook aangegeven dat hij op geen enkele wijze pedofilie heeft willen goedpraten, wel in een bepaalde psychologische staat plaatsen waarbinnen het mogelijks kan voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() En natuurlijk verleid een kind de volwassene, in de ogen van de volwassene is er zelfs een soort relatie met echte liefde aan beide kanten. Zelf vader zijnde merk ik dat maar al te goed, je hebt op zich een dichte relatie met het kind en dan is het aan de volwassene om zoiets niet te laten ontsporen in sexuele handelingen, blijkbaar hebben geestelijken het daar moeilijk mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DS heeft tendentieus geciteerd: een stukje uit het geheel gehaald, waardoor het wel een heel andere indruk krijgt. Kijk, in het interview praat de geestelijke o.m. over zijn werk met pedofilie geestelijken. Hij is daarin vrij genuanceerd, wat natuurlijk tegenwoordig in de 'mainstream' gedachtegang niet past. Juist daardoor kwam het wat ongelukkig over, maar hij had geenszins de bedoeling pedofilie ook maar enigszins goed te praten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |