![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote="de Vexille"]
Lees mijn post nu nog eens en vergeet uw vooroordeel dat ik bevooroordeeld of denigerend zou schrijven. (want dat doe ik immers niet) De kledij eruit pikken is makkelijk; het is slechts één van de vele aspecten waaruit het verzet tegen de integratie en/of assimilatie blijkt. Ik erger er mij niet aan (heb dat nooit zo gesteld), maar stel de vraag "of dat deel uitmaakt van de moslimidentiteit" waarvan hier sprake was. Logische vraag of niet ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar één diploma heb u vast en zeker niet behaald. Dit van psychologie... Maar ik zie het u al schrijven. Waar dient dit in godsnaam voor? Citaat:
![]() Citaat:
Werkschuw schoffie........ ja, dat is inderdaad geen aanbeveling op een curriculum vitae. ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik weet wat tegenslag is, ik heb ze ook een tijdje aan de deur gehad, de deurwaarders. Ik heb toen heel hard geknokt om die "mannen met het hoedje" buiten te kuisen en ben gelukkig m'n troubles te boven gekomen. Dus ja, ik weet wat het is om te moeten vechten om fouten recht te zetten en ik weet ook hoe snel je met je blote kont op de keien kan komen te zitten. Leg het mij vooral niet uit. Het is ook de reden waarom ik nog gemiddeld 2 avonden per week mensen tracht te helpen om uit die shit te geraken (vrijwilligerswerk...). En juist daarom doet het m'n bloed koken wanneer ik hier dat slappe geneuzel lees over "moslimidentiteit" die "kansarm" zou maken en een samenleving die "te weinig tolerant" zou zijn... Bwah ! Zorg er maar eerst eens voor dat je het onderste uit de kan haalt dat eruit te halen is en als het dan nog niet lukt (wat ik zou betwijfelen, zeer zwaar betwijfelen)... d�*n mag je klagen. Een "moslimidentiteit" net zoals iedere identiteit is een luxeconcept... Als je geen nagel hebt om aan je gat te krabben en aangewezen bent op de solidariteit van anderen, dan heb je niet het recht om in de hand te spuwen die je (eigenlijk nog zeer royaal) voedt.
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote="de Vexille"]
Citaat:
en zoals u zelf weet ben je soms door omstandigheden verplicht. Als je deze mensen gaat stigmatiseren zijn die mensen tweemaal gestraft.... éénmaal door de omstandigheden, en éénmaal door de mensen die hen onrechtstreeks via instellingen voedt. Solidariteit moet bestaan ook via het oplossen van problemen. IK WENS VIA DEZE WEG ALLE VLAMINGEN EEN VREDEVOLLE EN PLEZIERIGE FEESTDAG ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Extra aandacht is al jaren aan de gang. In Nederland kregen ze zelfs extra subsidies per allochtoon kind, wat eerder negatieve gevolgen had dan positieve. De leerkrachten die ik ken (en ik ken er een heel pak) zijn/waren ALLEMAAL zeer gemotiveerde mensen, waarvan een deel serieus hebben afgehaakt door de constant negatieve houding van allochtone leerlingen in hun klassen. De ouders worden constant betrokken, maar WILLEN niet. De enige manier die er nog rest is een stok achter de deur: inhouden van kindergeld bij gebrek aan interesse van ouders (verplicht aanwezig te zijn op contactavonden vb.) of bij spijbelen! De ouders (vaders) kunnen namelijk WEL hééééééél snel op school zijn als kindlief een straf heeft gekregen, om dan aan de directie te gaan mededelen dat de leerkracht racistisch is! Het gevolg hiervan is dat ondertussen twee van mijn kennissen die niet van zin waren om op pensioen te gaan (zeer gemotiveerde leerkrachten) het nu wel doen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Constructief meedenken...
Zolang we de deur naar een gepaste support open houden en de drempel ook laag houden, is er m.i. geen reden om er ons vanaf te maken met een uitkering. Ik bedoel dat het relatief makkelijk is om van het gezeur af te raken door mensen te voorzien van een leefloon + sociale voordelen allerhande. Daadwerkelijk "in the field" support gaan leveren is veel en veel lastiger, zoals Circe reeds illustreerde. Op de duur wordt die uitkering ook gezien als een soort "verworven recht" en vervalt elke positieve incentive om zelf de handen uit de mouwen te steken. Dat is iets waar leerkachten, straathoekwerkers en OCMW-medewerkers dagelijks mee te maken krijgen. De oplossing ligt voor mij dan ook voor de hand : het streng, zeer streng conditioneren van dergelijke uitkeringen. Zolang de hulpbehoevende zijn deel van het werk doet (nl. het meewerken aan het oplossen van zijn probleem), kan hij/zij op een financiële ondersteuning rekenen... zodra blijkt dat hij/zij zich begint te "settlen" in zijn/haar situatie van hulpbehoevendheid, schroeven we dat stelsel stukje bij beetje terug. (bvb. door de steun meer en meer "in natura" aan te bieden) Het probleem van de geringe betrokkenheid van de ouders is zeer zeker reëel. Anderzijds is het ook hier belangrijk dat die ouders toegang hebben tot een gepaste begeleiding, waar nodig. Maar responsabilisering mag gerust ook "hard" gemaakt worden. Conditioneren van kindergeld, het ook strafrechtelijk aansprakelijk stellen van ouders voor wat hun kinderen uitspoken, het ontzeggen van uitkeringen aan drop-outs die zich niet willen bijscholen / omscholen ... En om terug aan te knopen bij het topic van deze thread : die vermeende "moslimidentiteit" kan op geen enkele manier ingeroepen worden om aan die sociale verantwoordelijkheid te ontsnappen. Ik heb tot nogtoe niemand hier zien argumenteren waarom dit anders zou moeten zijn. Overigens ben ik van mening dat tolerantie waar het deze essentiële responsabilisering betreft, eerder contraproductief werkt. Ze bevestigt immers dat hardnekkige defaitisme bij veel moslimjongeren dat het toch niet de moeite is om je in te zetten want dat hun "identiteit" in deze samenleving automatisch moet leiden tot kansarmoede en uitsluiting.
![]() |
#26 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Zelf ben ik momenteel in het bezit van 2 diploma’s, een derde is dan wel welkom maar niet noodzakelijk. Als u mijn vorige post aandachtig had gelezen, zal het u wel opgevallen zijn dat ik zelf afstam van een allochtoon ouder. Dus uw redenering, dat ze minder kansen hebben in het onderwijs moet ik hier even weglachen. Motivatie begint bij jezelf, hoe verklaart u anders dat de moslim meisjes het wel voortreffelijk doen op school? Citaat:
Als je niet vriendelijk genoeg bent, dan ben je een agressieveling? Zelfs al spreken we hier over kinderen van 8 tot 14 jaar? U houdt er een eigenaardige interpretatie aan over. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote="de Vexille"]Constructief meedenken...
[code:1:43a5548025]Op de duur wordt die uitkering ook gezien als een soort "verworven recht" en vervalt elke positieve incentive om zelf de handen uit de mouwen te steken. Dat is iets waar leerkachten, straathoekwerkers en OCMW-medewerkers dagelijks mee te maken krijgen. De oplossing ligt voor mij dan ook voor de hand : het streng, zeer streng conditioneren van dergelijke uitkeringen. Zolang de hulpbehoevende zijn deel van het werk doet (nl. het meewerken aan het oplossen van zijn probleem), kan hij/zij op een financiële ondersteuning rekenen... zodra blijkt dat hij/zij zich begint te "settlen" in zijn/haar situatie van hulpbehoevendheid, schroeven we dat stelsel stukje bij beetje terug. (bvb. door de steun meer en meer "in natura" aan te bieden)[/code:1:43a5548025] Daarmee ga ik akkoord. Het heeft zelfs lang genoeg geduurd. Maar dat moet ook toegepast worden op autochtonen die onterecht een uitkering krijgen. Velen vinden het vanzelfsprekend een vervangingsinkomen te hebben en gaan dan in het zwart werken. Dat kan ook niet! [code:1:43a5548025]En om terug aan te knopen bij het topic van deze thread : die vermeende "moslimidentiteit" kan op geen enkele manier ingeroepen worden om aan die sociale verantwoordelijkheid te ontsnappen. Ik heb tot nogtoe niemand hier zien argumenteren waarom dit anders zou moeten zijn. Overigens ben ik van mening dat tolerantie waar het deze essentiële responsabilisering betreft, eerder contraproductief werkt. Ze bevestigt immers dat hardnekkige defaitisme bij veel moslimjongeren dat het toch niet de moeite is om je in te zetten want dat hun "identiteit" in deze samenleving automatisch moet leiden tot kansarmoede en uitsluiting. [/quote][/code:1:43a5548025] Het omgekeerde kan ook gezegd worden, namelijk dat oranje en zwarte jongens de overdreven moslimidentiteit van bepaalde jongeren in stand houden. Hoe meer men iemands persoonlijkheid afwijst, namelijk het moslim zijn, hoe meer tegenstand men ook mag verwachten. Zeg tegen iemand dat hij iets niet mag doen en dan begint hij pas. Sluit iemand uit en hij wordt agressief. Het racisme tegen deze jongeren bestond dertig jaar geleden al en het bestaat nog steeds..... Ik heb het persoonlijk dikwijls gelezen : " République Islamique Belge " bij Blokstemmers. Dit is zonder meer racisme en dat weet u ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus opnieuw : noch de "moslimidentiteit", noch één of andere "volksaard" kan ingeroepen worden om zich te onttrekken aan de verantwoordelijkheden die we met z'n allen dragen in deze samenleving. Simpel toch?
![]() |
![]() |
#29 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote="MT"]
Citaat:
Of ze zijn zachtaardiger en intelligenter. ![]() ![]() Citaat:
Als ik sprak van vriendelijkheid is dit niet bedoeld voor zo'n jongens dat weet u toch ook. En dit lijkt mij eerder geïmporteerd Amerikaans gedrag. Stoere jongens uit films met heel veel geweld. We krijgen hier gewoon ook wilde westen toestanden. Tenslotte aan u ook proficiat als u uit deze spiraal van afwijzing, frustratie en haat bent ontsnapt.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze waren te laks, u zou te streng zijn..... ik lig in het midden hihi...... Aanpakken maar met begrip. Aanpassen of opkrassen is niet mijn stijl. Sorry!
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
het gaat over de mensen die niet noodgedwongen naar hier , omdat hun leven ervan afhangt , omdat ze vervolgd worden in eigen land enz Die mensen komen zeer bewust naar hier om een deel van de koek van Stevaert te kunnen krijgen ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat zou pas overbevolking zijn. De maffia en haar vertegenwoordigers die hebben wel spijtig genoeg geld om naar hier te komen.
||
![]() |
![]() |