Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2012, 13:06   #21
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Er zijn volgens mij wel meer jongeren dan meisjeren bij de jongeren.

Maar ze zijn genitaal niet intact, waardoor ze niet in alle opzichten ooit volledig tot manneren kunnen opgroeien. De seksuele volwassenheid van besneden mannen wordt véél en véél meer ingeperkt dan de media toegeven. Terloops, dit is een vorm van modern seksisme: mannen mogen verminkt worden, vrouwen niet. In zekere zin blijven mohammedanen levenslang 'jongeren' ten gevolge van genitale verminking.

Wat je voorstelt, is echter een tweesnijdend zwaard: ik heb liever dat de mate van eerlijkheid van de media aan hun woordkeuze af te lezen is. Als je 'jongeren' leest, weet je meteen dat het niet de bedoeling is, de aandacht op de seksuele ontoereikendheid van deze mannen te vestigen, maar dat juist verdoezeld wordt dat zij tot het besneden bevolkingsdeel horen. Dan weet je ook dat je uiteindelijk uit eigen ervaring, en niet van de propagandamachine moet leren, en stop je die krant toch in de kachel in plaats van verder te lezen.
Kan je dat wetenschappellijk onderbouwen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 13:10   #22
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik sluit me aan bij Groentje. We mogen weten wie die "jongeren" zijn die buschauffeurs aframmelen, agenten aanvallen, vrouwen beledigen en allerlei misdaden plegen.
Inderdaad, de waarheid mag gezegd worden. Zonder er (hoofd)doekjes om te winden. Wat is er nu slécht aan de waarheid zeggen ? Eens als iets geweten is, kan men er daadwerkelijk iets aan verhelpen. Als je ziek bent, moet de arts toch ook eerst zoeken , en vinden, wat er mankeert, om je te genezen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 13:27   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb ook al het woord "jongeren" horen gebruiken voor 25+-jarigen.
Dat zou ondergetekende ook al ontoepasselijk gevonden hebben in "zijnen tijd"...

Een kwart eeuw is al behoorlijk oud

Laatst gewijzigd door kelt : 1 september 2012 om 13:27.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 13:31   #24
F.B.
Parlementslid

Standaard

Verschenen op de Knack site...

Aanslagen op buschauffeurs en hun daders: geef het kind een naam
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 13:59   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Citaat:
Onze overheid moet dringend haar zelfvertrouwen en haar grandeur herwinnen door uit te pakken met gerichte en harde integratiemaatregelen ten aanzien van nieuwe Belgen die zich weigeren te integreren.
Nog ene die nog altijd niet begrijpt dat het nooit de bedoeling is geweest om deze mensen in de maatschappij te integreren, waarom denk je dat men het de multiculturele maatschappij noemt?

En dan hebben we het niet eens over het feit dat bepaalde tegengestelde culturen in hun aard zo verschillend zijn dat ze niet te integreren zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 14:07   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nog ene die nog altijd niet begrijpt dat het nooit de bedoeling is geweest om deze mensen in de maatschappij te integreren, waarom denk je dat men het de multiculturele maatschappij noemt?

En dan hebben we het niet eens over het feit dat bepaalde tegengestelde culturen in hun aard zo verschillend zijn dat ze niet te integreren zijn.
klopt: ze gingen terug naar huis in eerste instantie

en in tweede instantie heeft men Eurabia gesticht, en daar is het helemaal niet de bedoeling dat de moslims zich aan ons gaan aanpassen, maar zoals ondertussen overduidelijk is geworden dat WIJ onze aan HEN zullen moeten aanpassen.

wie twijfelt kan eens kijken naar de grootte van de hoofddoekJES:

waren in het begin de vrouwen helemaal niet gehoofddoekt, dan kwamen de kleine sjaaltjes en ondertussen lopen ze in hun abbaya volledig ingepakt rond, als ze al hun best niet doen om onder het sluierverbod onderuit te geraken.

WIE past zich aan? WIJ moeten ons aanpassen aan dat nieuwe straatbeeld.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 15:19   #27
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
klopt: ze gingen terug naar huis in eerste instantie

en in tweede instantie heeft men Eurabia gesticht, en daar is het helemaal niet de bedoeling dat de moslims zich aan ons gaan aanpassen, maar zoals ondertussen overduidelijk is geworden dat WIJ onze aan HEN zullen moeten aanpassen.

waren in het begin de vrouwen helemaal niet gehoofddoekt, dan kwamen de kleine sjaaltjes en ondertussen lopen ze in hun abbaya volledig ingepakt rond, als ze al hun best niet doen om onder het sluierverbod onderuit te geraken.

Dat is het !!

Politici hebben de mond vol over de man in de straat, de dorpsstraat, ... welnu, hoe het merendeel van de gemeentestraten er vandaag uitziet is heel simpel: niet meer zoals tien jaar geleden.
Dat is vaak het geval, maar meestal gaat het om positieve veranderingen, omdat wij een samenleving zijn die al eeuwen vooruitgang nastreven voor zover ik weet. Onze mensen willen groeien, zich ontwikkelen, goed besturen, goed beleid, ... M�*�*r er zijn er die daar geen oren naar hebben en die tegenover onze beschaving maar één ding voelen: haat. Blinde, woeste, nijdige haat. Al dan niet gemengd met een tikkeltje verafschuwing en jaloezie over hoe wel functionerend deze samenleving hier ooit was (net zoals de zuiderse economiën "jaloers" zijn op het slagen van de Duitse- en vroeger ook Belgische - Nederlandse, Luxemburgse, ... economiëen die uitblinken in grundligheit und punktlichheit, op vele vlakken. En net zoals wij op onze buurt dan weer jaloers zijn op het superefficiënte overheidsbestuur in de Scandinavische landen, alsook het intact houden van hun natuurlijke rijkdommen.
Vroeger was een verandering in het straatbeeld: een nieuwe straat, nieuwe straatverlichting, een bushokje, of een verplaatst bushokje, een zebrapad misschien ...

Nu zijn het heen-en weer wiegelende allochtonen met zeven buggy's, vernielde bushokjes, hangjongeren die overal vuil smijten, mensen die over straat paraderen (zonet nog gezien) met een houding alsof ze het hier gemaakt hebben en het om de sterren van Bevery Hills gaat die over de loper paraderen. Het moet toch zijn dat ze denken dat ze sociale zekerheid van ons krijgen als beloning, omdat wij zo fier zijn op hun geweldige ego's, hun "verheven" cultuur, volhardende gebruiken... Ego's die na de ramadam overigens enkel maar lijken te zijn gegroeid.
Zonet op straat passeerden er in de rustige en überVlaamse Leuvense gemeente weer een bende, drie goed ingepakte Moslimvrouwen, twee mannen ... Moest dit België niet zijn, was je ervan overtuigd dat het hier om de meest begoede oliesjeiks zou gaan. Die air had hun houding althans. Hun kleding liet echter te wensen over.
Dan de halalslagers, de nachtwinkeltjes en motortjes die errond tuffen, het op- en afkomen van een hele bende allochtonen, ...

Gezellig toch. Zo ziet het straatbeeld anno 2012 in heel Europa eruit.

Sorry voor mijn uitschuivers, maar het knaagt des te meer aan me dat zij hier zomaar alles krijgen, wetende dat je dat als Vlaming in geen honderd jaar moet proberen.
Oud 1 september 2012, 15:21   #28
Groentje-18

Standaard

Hier is trouwens de officiële "richtlijn":

Citaat:
4. Allochtonen

Nog een specifiek geval betreft de vermelding van nationaliteit, huidskleur of etnische origine van een persoon. Daarover vaardigde de AVBB in 1994 een reeks 'Aanbevelingen voor de informatie met betrekking tot allochtonen' uit. De belangrijkste aanbeveling is dat nationaliteit, huidskleur of etnische origine idealiter alleen vermeld worden 'wanneer deze informatie relevant is voor het bericht'. De tekst vermeldt verder: 'Vermijd onverantwoorde veralgemeningen en polariseringen; Vermijd nodeloos problematiseren en dramatiseren; Behoud een kritische kijk op extreem-rechts en racisme.'

Texto

AANBEVELINGEN VOOR DE BERICHTGEVING OVER ALLOCHTONEN

Deze Aanbevelingen zijn in 1994 door de AVBB in samenwerking met het Centrum voor Racismebestrijding op papier gezet na uitgebreid media-onderzoek. De Aanbevelingen hebben niet het karakter van formeel deontologische normen, wat niet belet dat de Raad voor Deontologie van de AVBB ze desgevallend wel in zijn beoordelingen betrekt.

1. VERMELD NATIONALITEIT, GEBOORTELAND, ETNISCHE AFKOMST, HUIDSKLEUR, RELIGIE OF CULTUUR ALLEEN ALS DEZE INFORMATIE RELEVANT IS VOOR HET BERICHT

Een mogelijke test om de relevantie van de informatie na te gaan, bestaat er in de betreffende eigenschappen te vervangen door 'tegenhangers', of nog door kenmerken die verband houden met autochtonen. Meer in het algemeen zou men volgende twee zaken tegen elkaar kunnen afwegen: de schade voor het bericht wanneer de informatie niet gegeven wordt, en de schade voor de betrokkenen wanneer de informatie wel wordt vermeld.

2. VERMIJD ONVERANTWOORDE VERALGEMENINGEN EN POLARISERINGEN

2.1 Veralgemeningen
Aanbevolen wordt de berichtgeving over allochtonen waar dat relevant is te nuanceren. Een mogelijkheid daartoe is de vermelding dat wat op zeker ogenblik in algemene termen wordt gesteld, niet noodzakelijk voor alle allochtonen geldt. Of de vermelding dat zeker niet alle allochtonen het eens zijn met dit of dat standpunt.

2.2 Polariseringen (wij-zij perspectief)
Aanbevolen wordt dergelijke polarizeringen zoveel mogelijk te vermijden. Eerder dan een overdreven beklemtoning van de verschillen, dringt zich meer aandacht op voor de gelijkenissen tussen mensen.

3. VERMIJD NODELOOS PROBLEMATISEREN EN DRAMATISEREN

3.1 Aanbevolen wordt allochtonen vaker in 'gewone' situaties aan bod te laten komen in de media, zodat ze meer als 'gewone' burgers in de samenleving worden aangezien.

3.2 Daarnaast wordt aanbevolen dat migranten meer op een positieve manier in de media aan bod worden gebracht. Een mogelijkheid daartoe is het geven van meer duiding en achtergrondinformatie, die toelaten het weergegeven nieuws adequaat te begrijpen. Nieuwsitems moeten niet alleen een antwoord formuleren op wie-, wat-en waar-vragen, maar zoveel mogelijk ook op vragen over het hoe en waarom.

4. ZORGVULDIGHEID, WEDERWOORD EN RECHTZETTINGEN

4.1 Aanbevolen wordt de grootst mogelijke zorgvuldigheid aan de dag te leggen in de berichtgeving over allochtonen.
Met de basisterminologie, schrijfwijze van allochtone namen, cijfermateriaal en bronnen moet zorgvuldig worden omgesprongen.

4.2 Voor wat lezersbrieven betreft, wordt aanbevolen om lezersbrieven die allochtonen betreffen, systematisch vooraf voor te leggen aan een redactielid dat met het onderwerp vertrouwd is.

5. EXTREEM RECHTS EN RACISME KRITISCH INKADEREN

Aanbevolen wordt duidelijk te maken van wie de betreffende uitspraken of standpunten afkomstig zijn en in welk verband ze dienen geplaatst. Waakzaamheid is ook hier geboden voor het stelselmatige desinformeren vanwege extreem-rechtse groeperingen. Een stapje verder is racistische uitspraken aan te vullen met tegengestelde opvattingen. Lezersbrieven met racistische inhoud kunnen ook niet zonder meer gepubliceerd worden.

6. EEN BERICHT IS NIET AF ALS HET GESCHREVEN IS

Aanbevolen wordt de definitieve vormgeving van elk bericht, en met name de keuze van titels en beeldmateriaal, zo goed mogelijk op te volgen.
Bron: http://www.presse-justice.be/documen...ocument_id=136

Deze richtlijn stamt reeds uit de jaren 90.
Recent heeft het minderhedenforum voor diversiteit er echter voor gepleit om de norm nog te verstrengen en meer diverse berichtgeving rond allochtonen in te voeren.
Ze meenden dat allochtonen te eenzijdig negatief in het nieuws kwamen, terwijl positieve kanten onderbenut bleven.
Dit weten ze aan - je raadt het nooit - het feit dat journalisten nog een beroepsgroep is die vooral autochtoon en blank is ...
Ze riepen aldus op aan bepaalde bevolkingsgroepen journalistiek te gaan studeren, opdat ze de berichtgeving wat meer konden balanceren.

Doet me denken aan wat Circe elders zei over allochtonen die vooral rechten gingen studeren, met bedoeling het geleerde in hun voordeel te misbruiken.
Triest...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 september 2012 om 15:23.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 15:55   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Binnenkort worden we misschien verplicht kranten te kopen die op de voorpagina berichten:

Marokkaan Mohammed heeft al een hele maand gewerkt
Turkse ondernemer geeft gratis extra geld aan de belastingdienst
Marokkaanse huisvrouwen regelen babysit en bakken voor de autochtone minderheid vrijwillige marokkaanse koekjes.

en dan krijg je in de binnenkant het nieuws dat Marokkaan Mohammed naar zijn werk reed met een gestolen auto, dat de turk veroordeeld werd wegens fraude en dat de huisvrouwen de hier geldende hygienische normen voor koekjesbakken aan hun laars lapten.

en dan is het minderhedenforum weer niet content.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 september 2012 om 15:55.
Oud 1 september 2012, 16:16   #30
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Groot gelijk Groentje! Ik erger me mateloos aan het bedekken van allochtoon geweld met de mantel der liefde. Wordt er ergens in tegenstelling een Marokkaan in elkaar gemept (keur ik niet goed, maar kan gebeuren he) staan de karnten vol met RACISTISCH GEWELD en naam, kleur, schoenmaat, IQ, burgerlijke staat en penislengte van de autochtone dader.

Politieke correctheid... BAH!
Oud 1 september 2012, 16:17   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eeeeuh, 't is al lang geleden, maar ik ben nog niet seniel, en toen ik op school zat (een dertig jaar geleden) liepen veel Marokkaanse moeders (ik zat in Vorst) met een serieuze hoofddoek op hunne kop hoor...
Oud 1 september 2012, 16:29   #32
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Van marginalen gesproken.
Wat gaat ge zeggen als de RVA u straks oproept, Scherven?

'Ik kon niet solliciteren want ik moest de politieke correctheid verdedigen op politics.be'?
De RVA heeft mij nog nooit hoeven oproepen in tegenstelling tot vele populistisch correcten hier.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 17:05   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eeeeuh, 't is al lang geleden, maar ik ben nog niet seniel, en toen ik op school zat (een dertig jaar geleden) liepen veel Marokkaanse moeders (ik zat in Vorst) met een serieuze hoofddoek op hunne kop hoor...
in Antwerpen kan ik me dat zeker niet herinneren. dertig jaar geleden.... amper allochtonen in het straatbeeld.

Oud 1 september 2012, 17:11   #34
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in Antwerpen kan ik me dat zeker niet herinneren. dertig jaar geleden.... amper allochtonen in het straatbeeld.
Ahhhh... The good ol' days...
Oud 1 september 2012, 18:00   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal zowat een halve eeuw geleden zijn, dat ik zag dat er bordjes hingen aan de ramen van café's. Gewone volkscafé's.
Met de melding "vreemdelingen niet toegelaten". (of iets soortgelijks)

Ik vroeg aan mijn moeder waarom dat was. Zij antwoordde "misschien dat die mensen gans de avond maar één pintje drinken, en dat de café's dat te weinig vinden ..." Ik weet niet of zij dat meende, of maar iets zei om mij te doen stoppen met zagen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 20:47   #36
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De RVA heeft mij nog nooit hoeven oproepen in tegenstelling tot vele populistisch correcten hier.
En trots dat onze brave linkse keutervlaam daarop is.
Waarreke nondedju.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 20:52   #37
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Volledig mee eens

De burger heeft het recht te weten dat moordenaars als Hans van Temsche, de moordenaars van Priscilla; of die gay-bashers in Aalst in geen immigranten waren.
Oud 1 september 2012, 22:14   #38
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ahhhh... The good ol' days...
2

Ik had nooit gedacht dat ik dat zou zeggen en vindt het ergens wrang om te beseffen dat ik door deze toestanden enerzijds veel meer naar mijn eigen trots/nationaliteit/cultuur/... ben gaan grijpen als <30 jarige en anderzijds zeer sterke bedenkingen heb bij de gepropageerde multicriminaliteit () maar ...

de waarheid is dat ik het gewoon voel, al wou ik dat het anders was.
Het stoort, je kan er niet om heen. Het is geen positieve evolutie, vooral omdat het overlast is, er andere talen zijn, totaal andere en onaangepaste kleding, je weet dat deze mensen door die weigering om zich te integreren allicht uitkeringstrekkers zijn, de vele kinderen die ze hebben die ook nog eens door ons betaald moeten worden op het vlak van onderwijs (volledig gratis voor hun hoor, ze krijgen schoolboeken en alles tot op de eurocent terugbetaald), ziekenzorg (dat is het minst erge, maar erger zijn de premies en paketten van de ziekenfondsen ), kindergelden, kosten van de organisatie van het onderwijs aangepast aan hun noden, ...

Het ergert me gewoon. Ook om te zien dat de fijne, gemoedelijke, serene Vlaamse steden nu gewoon zwart kleuren met een volk dat lawaai maakt, zich boertig gedraagt, loopt met de handen op de rug, schouders recht, borst vooruit en kin omhoog al ware ze Allah themselves, de vrouwen altijd in groep erbij en volledig gesluierd met een air al ware ze in het beloofde vakantieparadijs aangekomen, op het gemak slenterend alsof er voor hun geen tijd, druk of stress bestaat, ... Niemand van hun die je aankijkt, goeiedag zegt, de taal spreekt, glimlacht, je voorlaat aan de kassa, je zijn kar afstaat, ... En dan de mannen of jongeren als ze alleen zijn of in groep, dat moet niet meer gezegd: de vadsig kijkende ogen, het gehijg, het immer geluiden maken als je passeert, het omkijken, zogenaamde avançes maken,
vlakbij je spuwen, in een andere taal brabbelen, en tegelijkertijd staalhard langs je door kijken om te laten zien dat ze je zien als minderwaardig en zij oh zo superieur zijn... Maar toch proberen... als ze je kunnen krijgen maakt het voor dat momentje niet uit dat je geen Allah-aanhangsel bent.

Wel zo dat ze je zonder enige dank of respect behandelen maar gewoon gebruiken als levende googlefunctie als ze de weg naar één of andere openbare instantie vragen, ...

Brrr. Echt brrr. Dan de vernielingen die ze aanbrengen, overlast die ze veroorzaakt, criminaliteit waaraan ze zich schuldig maken, onze gevangenissen overvol, onze onderwijssystemen die moeten aangepast aan hun, tal van gebouwen en instanties die moeten opgericht voor hun, ocmw's en gemeenten die hun facturen nie tmeer kunnen betalen door hun, ziekenhuizen die de schaarse publieke middelen moeten besteden aan tolken en vertalers ipv gezondheidszorg voor allen, en moeten luisteren naar iedere verzuchting uit bepaalde hoeken ...

Je moet maar eens naar het ziekenhuis van Genk gaan. Aan de vele regels die je daar ziet ophangen in koeien van letters en gesprekken onder zorgpersoneel, kan je in twee seconden opmaken met wat voor volk ze af te rekenen krijgen ...

Had ik het zelf niet meegemaakt en aan den lijve ondervonden, ik had nooit geloofd (en ik herinner me hoe vaak ik hier heb gezegd tegen de mensen uit de reeks eerste verrijkte gemeenten zoals Brussel en Antwerpen dat ze overdreven, racistisch waren, het niet waar was, ze geen rekening hielden met culturele diversiteit, ze dit moesten respecteren en tolereren, dit gewoon om mensen met een lage S.E.S. ging die zich altijd anders gedroegen, ...).
Dat het zo zuur, bitter, wrang en frustrerend kon zijn je eigen cultuur en alles waar Europa ooit voor stond, vertrappeld, leeggezogen, misbruikt te zien worden, uitgebuit, wel de rechten, niet de plichten, door een tsnunami van bepaalde bevolkingsgroepen die zich via clandestiene wegen het recht hebben toegeëigend de boel hier te koloniseren.
Want dat is in feite wat het is.

Mijn toekomstvoorspellingen zijn dan ook allesbehalve positief. Meer zelfs ... ik benijd de mensen die de generaties voor mij hebben geleefd en dit verval - want anders kan je het niet meer noemen - niet hebben hoeven mee te maken of nooit hebben te hoeven zien.

Niet enkel Belgen, maar zelfs buitenlanders halen bijna spontaan kotszakjes boven als ze in Antwerpen of Brussel komen.
En dan het feit dat onze politici over heel Europa de kop in het zand steken uitblinken in de pertinente onwil om de problemen te benoemen of aan te pakken. En indien wel worden ze nagejaagd door de hoogste rechters en gezien als schenders van de mensenrechten, ... De rechten waar Europa voor gestreden heeft, vernielen haar nu.

Weet je wat erg is?

Te beseffen dat dit land nog niet zo lang geleden (10 �* 15 jaar geleden) zeer hoogstaand was, haar burgers een zeer goede toekomst kon bieden en enkel zeer moderne problemen had die op en top luxe waren en die eigenlijk betekenden dat iets wel al heel goed was, maar nog net niet goed genoeg voor onze beschaafde normen.

Nu kunnen politici zich bijna uitsluitend bezig houden met dingen hervormen en doen die te maken hebben met onze nieuwe landsgenoten
- justitie & gevangenissen
- onderwijs
- sociale zekerheid (werkloosheidsuitkeringen inkorten in tijd en bedrag, ZIV uitkeringen verlagen, snoeien in terugbetaling verplichte ziekteverzekering voor geneeskundige verzorging, ...)
- asiel- en migratie
- OCMW's
- al dat personeel tewerkgesteld om deze mensen ooit tot iets proberen aan te zetten maar uiteindelijk geen andere keuze ziet dan hun aan de sociale zekerheidskassen te laten eten
- ...

En kosten die anderszins wel dringend nodig zijn zoals aanpassen infrastructuur her en der, openbaar vervoer, ... (die overigens niet dringend waren als we nu niet met 11 miljoen waren door de migratie) kunnen niet gemaakt worden... Het geld is simpelweg al besteed.

Het zogenaamde ergste statuut ter wereld, dat van vluchteling of staatsloze. Blijkt nu gewoonweg het beste te zijn ... Toch als je de voordelen ziet die Europa beseft. Het is de gedroomde luxepositie van heel het land. Zodra gaat men nog oorlog stichten of dit althans door journalisten en blogs in de pers laten verklaren, terwijl er niets aan de hand is. Behalve dan dat men met de glimlach zich kan vestigen in Europa en de woning en het geld kan opvangen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 september 2012 om 22:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2012, 22:33   #39
Groentje-18

Standaard

Bovenstaande is hier allicht niet erg gepast. Maar het kadert in mijn gevoel dat bepaalde voorrechten of uitzonderingen waarvan deze mensen gebruik maken, althans zeker niet helpen bij hun homogenisatie met de totale samenleving waarin zij beweren te willen leven (mag ik toch hopen, je gaat toch niet naar een ander land om daar een totaal andere samenleving op te richten? zij het door de andere weg te vagen, door een aparte binnen de eerste te creëren of door een parallelle te creëren ).

Vooral omdat de problemen op deze manier vaak niet worden aangepakt. Iets waar ook de jongeren geen baat bij hebben.

De hoogte van de werkloosheid bij deze mensen is overigens niet zo onbegrijpelijk, want welke werknemer zit op wat wij als het blank zou zijn woorden voor zouden overhebben als "marginaal, crimineel uitschot van de maatschappij, randdebielen voor rad en galg opgegroeid" ... Zo zouden wij die jongeren dan behandelen, en niet minder. De kans dat ze thuis worden berispt of afgeranseld of dat er althans oprechte zorgen zijn over hun toekomst, desnoods via "intervisie" van opvoedingsfiguren (bv niet de ouders zelf indien ze niet bij machte zijn, maar wel tantes, oma's, pedagogen, nichtjes, zusjes of broertjes, ...).
Maar deze mensen worden blijkbaar niet op deze manier terechtgewezen door hun familie, integendeel. Mogelijk zelfs aangemoedigd. Ik vermoed dat men tegen elkaar en in de familie opschept over hoe "die blanke zijn toegetakeld" "mèèèèèèh joh".
Als de maatschappij ze dan ook niet terecht wijst, niet de justitie en de pers ze zelfs niet durft te benoemen wegens angst voor stigmatisering die ze uitlokken ...

Dan blijft hun gedrag totaal zonder enige consequentie en worden ze werkelijk kansarm: iedere kans om bij te leren wordt van hun verstoken. Daardoor kunnen ze nooit waardige burgers worden. (Dan heb ik het zelfs niet eens over westerse of niet want dat heeft daar zelfs niks mee te maken. Van mij mogen ze in vredesnaam als het echt niet anders kan schapen kelen op een middeleeuwse manier en denken dat er 72 maagden op hun zitten te wachten en in carnavalskostuum over straat lopen, maar aub geen overlast, geen geweld, geen criminaliteit, geen afbreuk van onze samenleving, geen leegzuigen van onze sociale zekerheid, geen georganiseerde misdaad, geen georganiseerd opkopen van heelder woonwijken, geen sociale fraude, geen illegaal wapenbezit, ...)

Ik weet overigens niet waar dat gaat eindigen als deze mensen "groot" worden en zich mogelijk verenigen over heel Europa, die nu gerekend worden onder de "kansarme jongeren" ... als we ze nu niet snel een halt toeroepen.
Oud 1 september 2012, 23:57   #40
Stultitiae
Provinciaal Statenlid

Stultitiae's schermafbeelding

Standaard

Enkele jaren geleden werd door een bekend persoon het woord 'racaille' gebruikt om bepaalde jongeren te omschrijven. Het is weliswaar geen deftig woord van inlandse oorsprong, maar aangezien deze jongeren het ook niet zijn lijkt het me toch toepasselijk. Zo worden twee vliegen in een klap geslagen: niemand kan zich benadeeld voelen (in tegenstelling tot brave jongeren bv) en iedereen weet dat er een specifiek soort jongeren mee bedoelt wordt.

Welk medium durft het aan de eerste stap te zetten in het gebruik ervan?
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be