Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 13 juli 2004, 02:01   #21
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard

Ik hoop dat u nu een grapje maakt?
nee hoor, als iemand 10 eenvoudige regels opsteld zoals - om nu een vb te nemen 'de hoofddoeken' - dan gaat hij toch niet schrijven "vrijheid van godsdienst en levensbeschouwen behalve hoofddoeken niet toegelaten." ik bekijk het vanuit een conservatief standpunt, dat wil zeggen dat men bij vrijheid van godsdienst de vrijheid geeft in keuze tussen katholiscisme en vrijzinnigen maar hoeft dit vermeld te worden? neen, anders zullen het een zeer lange 10 regels. Pas op, begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat andere godsdiensten niet moeten kunnen...maar alleen zolang het niet in tegenstrijd is met onze maatschappij.
Ik dacht dat het vlaams blok progressief was en niet conservatief?

En idd, ellelangen zinnen maken zou onbegonnen werk zijn. Maar daar begint het dan. Neem nu de vrije meningsuiting. Het vlaams blok staat er garant voor dat men vrije meningsuiting zal hebben als het vlaams blok aan de macht is. En nu zegt u dat men het moet beperken? Wie gaat dat beperken, tot wat gaat men het beperken? Is het dan niet beter te zeggen: Vrije meningsuiting voor iedereen, maar....
Want met de slogans die het vlaams blok ons overspoelt, creeert men de illusie dat men ontzettend veel vrijheden zal hebben, toch zal het niet zo zijn. Want u zegt het zelf.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 13 juli 2004, 09:46   #22
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Citaat:

nee hoor, als iemand 10 eenvoudige regels opsteld zoals - om nu een vb te nemen 'de hoofddoeken' - dan gaat hij toch niet schrijven "vrijheid van godsdienst en levensbeschouwen behalve hoofddoeken niet toegelaten." ik bekijk het vanuit een conservatief standpunt, dat wil zeggen dat men bij vrijheid van godsdienst de vrijheid geeft in keuze tussen katholiscisme en vrijzinnigen maar hoeft dit vermeld te worden? neen, anders zullen het een zeer lange 10 regels. Pas op, begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat andere godsdiensten niet moeten kunnen...maar alleen zolang het niet in tegenstrijd is met onze maatschappij.

En idd, ellelangen zinnen maken zou onbegonnen werk zijn. Maar daar begint het dan. Neem nu de vrije meningsuiting. Het vlaams blok staat er garant voor dat men vrije meningsuiting zal hebben als het vlaams blok aan de macht is. En nu zegt u dat men het moet beperken? Wie gaat dat beperken, tot wat gaat men het beperken? Is het dan niet beter te zeggen: Vrije meningsuiting voor iedereen, maar....
Want met de slogans die het vlaams blok ons overspoelt, creeert men de illusie dat men ontzettend veel vrijheden zal hebben, toch zal het niet zo zijn. Want u zegt het zelf.
Ben ik het gedeeltelijk mee eens...

Het Vlaams Blok zegt: "GEEN abortus!". Als men dan de vraag stelt of dat ook het geval is bij verkrachtingen of gevallen waarbij dat de gezondheid van de vrouw ernstige schade toebrengt, dan krijg je vaak het antwoord: "Maar nee, tuurlijk mag je in die gevallen abortus plegen!", "Zo bedoelen ze dat niet" of "Als het erop aankomt zullen ze wel water bij de wijn doen"...

Als ze het dan toch niet zo bedoelen, is het dan zo moeilijk om dat even in één zinnetje erbij te schrijven in hun programma??
tigerpants is offline  
Oud 13 juli 2004, 09:48   #23
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Ik vind dat de staat belgië moet gesplitst worden, het openbaar vervoer inclusief. Dit staat evenwel los van de kwestie. Ook in het Vlaams Blok programma staat er niet letterlijk een verband tussen een eventuele oplossing en het regionaliseren ervan. Het is gewoon terzijde, want nu ze toch spreken over vervoer, waarom niet meteen ook even zeggen dat ze dat wilden splitsen.

Elke bevoegdheid die kan overgeheveld worden naar de gewesten is er één gewonnen. Het is telkens een stukje België dat afbrokkelt, dus daarom is het een goede zaak, die regionaliseringen.

"Moet gesplitst worden", "goede zaak", blablabla... Maar waarom dan?
tigerpants is offline  
Oud 13 juli 2004, 11:25   #24
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Citaat:

Het Vlaams Blok zegt: "GEEN abortus!". Als men dan de vraag stelt of dat ook het geval is bij verkrachtingen of gevallen waarbij dat de gezondheid van de vrouw ernstige schade toebrengt, dan krijg je vaak het antwoord: "Maar nee, tuurlijk mag je in die gevallen abortus plegen!", "Zo bedoelen ze dat niet" of "Als het erop aankomt zullen ze wel water bij de wijn doen"...

Als ze het dan toch niet zo bedoelen, is het dan zo moeilijk om dat even in één zinnetje erbij te schrijven in hun programma??
maar dat staat officieel in hun programma hoor.... Abortus mag wél in die en die gevallen. Lees het eens, dan zou je wat minder vragen hebben.
Oud 13 juli 2004, 12:34   #25
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:

maar dat staat officieel in hun programma hoor.... Abortus mag wél in die en die gevallen. Lees het eens, dan zou je wat minder vragen hebben.
Wel, vreemd dan... Ik heb al hun brochures besteld (en ontvangen ook ). Heb ze helemaal gelezen. Heb ook citaten verzameld, artikels bijgehouden,... Daarin vind ik dat niet terug... Vreemd!
tigerpants is offline  
Oud 13 juli 2004, 12:35   #26
tigerpants
Burgemeester

Standaard

In tegendeel zelfs! Er zijn zelfs mensen van VB die openlijk zeggen dat abortus ZELFS niet mag in die gevallen...
tigerpants is offline  
Oud 13 juli 2004, 12:45   #27
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
In tegendeel zelfs! Er zijn zelfs mensen van VB die openlijk zeggen dat abortus ZELFS niet mag in die gevallen...
Inderdaad, de helft van de militanten houdt er een andere mening op na.
Redelijk logisch, de meeste vlaams blokstemmers kennen niet het volledige programma, waardoor ze hun eigen conclusies gaan vormen als ze een slogan zien en zo krijgt men dus de verschillende stellingen bij 1 slogan.

Sommige mensen zeggen: "We zijn tegen homo´s". Andere zeggen dan weer: " het moet kunnen, maar...."

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 13 juli 2004, 13:26   #28
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

De vrijheid is gegund zolang het niet in tegenstrijd is met onze maatschappij, het VB is rechts dus conservatief, de partij staat achter het behoud van onze maatschappelijke basisprincipe.
Vrijheid is relatieve term, wij leven in een vrij land maar toch zijn er beperkingen die nodig zijn om de orde in de samenleving te behouden.
Cyperken is offline  
Oud 13 juli 2004, 14:59   #29
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wel, vreemd dan... Ik heb al hun brochures besteld (en ontvangen ook ). Heb ze helemaal gelezen. Heb ook citaten verzameld, artikels bijgehouden,... Daarin vind ik dat niet terug... Vreemd!
Dat betekent niet dat wij onze ogen sluiten voor de pijnlijke situatie van meisjes of vrouwen die onverwacht zwanger worden.

Voor échte noodgevallen waarbij het leven van de vrouw in gevaar komt, is nog nooit iemand vervolgd, laat staan veroordeeld, zodat de abortuswet daarvoor zeker niet gewijzigd moest worden.

Dit pluk ik uit hun programma brochure, die ik hier vandaan haal: http://vlaamsblok.be/pdf/programmabrochure.pdf
Wil je in het vervolg ook eens bij het Vlaams Blok zélf info gaan halen vooraleer allerlei leugens rond te spuien die je opgerakeld hebt van één of andere blokbuster site.
Oud 13 juli 2004, 15:01   #30
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad, de helft van de militanten houdt er een andere mening op na.
Redelijk logisch, de meeste vlaams blokstemmers kennen niet het volledige programma, waardoor ze hun eigen conclusies gaan vormen als ze een slogan zien en zo krijgt men dus de verschillende stellingen bij 1 slogan.

Sommige mensen zeggen: "We zijn tegen homo´s". Andere zeggen dan weer: " het moet kunnen, maar...."
Dit is het geval bij ALLE andere partijen. Hoe kan je verwachten dat alle kiezers of militanten 100% dezelfde gedachten erop nahouden? In de CD&V zitten bijvoorbeeld mensen die belgicistisch zijn, confederaal zijn, of zelfs pleiten tot een verregaande autonomie voor Vlaanderen. Is de CD&V dan inconsequent op dat vlak? Nee toch!
Oud 13 juli 2004, 18:53   #31
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat betekent niet dat wij onze ogen sluiten voor de pijnlijke situatie van meisjes of vrouwen die onverwacht zwanger worden.

Voor échte noodgevallen waarbij het leven van de vrouw in gevaar komt, is nog nooit iemand vervolgd, laat staan veroordeeld, zodat de abortuswet daarvoor zeker niet gewijzigd moest worden.

Dit pluk ik uit hun programma brochure, die ik hier vandaan haal: http://vlaamsblok.be/pdf/programmabrochure.pdf
Wil je in het vervolg ook eens bij het Vlaams Blok zélf info gaan halen vooraleer allerlei leugens rond te spuien die je opgerakeld hebt van één of andere blokbuster site.
En daarmee hebben ze nog steeds niet gezegd waar het op aan komt...

Kheb trouwens ondertussen drie zinnen gelezen van dat bestand dat je stuurde, en k heb nog niks anders dan leugens en verdraaiingen gelezen...
Goeie partij heb je!
tigerpants is offline  
Oud 13 juli 2004, 19:02   #32
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

geef eens een concreet voorbeeld van een leugen of een verdraaiing..?
Oud 14 juli 2004, 10:38   #33
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Het vlaams blok blaast wel meer warm & koud tegelijk

soms denk ik dat er 2 totaal verschillende blokken zijn, die gewoon toevallig samen in 1 partij zitten

Nuja, het is natuurlijk een goede manier om IEDEREEN aan te spreken ...

Frank Dane
Eternity is offline  
Oud 14 juli 2004, 12:03   #34
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
soms denk ik dat er 2 totaal verschillende blokken zijn, die gewoon toevallig samen in 1 partij zitten
...
Ik denk dat ook dikwijls bij andere partijen. Maar doet dat ertoe? zolang deze twee groepen meer gemeenschappelijks hebben dan dingen die hun zouden scheiden, is alles ok.
Oud 14 juli 2004, 13:08   #35
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:

"11 miljard aan transfers" bijvoorbeeld... De meest gedrufde objectieve bron spreekt over 5,4 miljard...
NOG daarover: Het VB spreekt niet over de ficale fraude, die N.B. 17,8 miljard bedraagd, en waarvoor voornamelijk Vlaanderen verantwoordelijk is!
tigerpants is offline  
Oud 14 juli 2004, 13:11   #36
tigerpants
Burgemeester

Standaard

VB zegt er trouwens ook niet bij dat het gaat om een geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië EN Brussel!! Er gaat ongeveer 50% van de geldstroom naar Brussel!!
tigerpants is offline  
Oud 14 juli 2004, 13:22   #37
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

8) Ik stel mij geen vragen, bij het Blok-programma, ik DUMP het gewoon 8)
Pietje is offline  
Oud 14 juli 2004, 13:56   #38
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
VB zegt er trouwens ook niet bij dat het gaat om een geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië EN Brussel!! Er gaat ongeveer 50% van de geldstroom naar Brussel!!
1 miljard van die 5.4 miljard gaat er naar Brussel. meer niet.
Hoe informeer jij jezelf feitelijk? Ik hoop niet via de Bub of BPlus website.
Oud 14 juli 2004, 14:00   #39
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

"11 miljard aan transfers" bijvoorbeeld... De meest gedrufde objectieve bron spreekt over 5,4 miljard...
NOG daarover: Het VB spreekt niet over de ficale fraude, die N.B. 17,8 miljard bedraagd, en waarvoor voornamelijk Vlaanderen verantwoordelijk is!
het blok bevestigt op hun website het 5.4 miljard bedrag, ik zie niet in wat het probleem hiermee is...
Oud 14 juli 2004, 14:46   #40
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:

het blok bevestigt op hun website het 5.4 miljard bedrag, ik zie niet in wat het probleem hiermee is...

Ik citeer uit hun programma:

"De miljardenstroom van Vlaanderen naar Wallonië en de omvang ervan behoren tot de best bewaarde geheimen in dit land. Maar Leuvense professoren en specialisten van de KBC-bank berekenden dat het om honderden miljarden franken gaat."
Titel: Het grote werk … 11 miljard euro (452 miljard BEF)
tigerpants is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be