Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2012, 21:10   #21
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Kan allemaal zijn, maar die paar vandalenstreken met graffiti zijn quantité négligeable vergeleken met de massamoord van Assad op zijn volk en de wereldwijde gruwel van Islamieten onder elkaar en tegen andere volkeren, sinds het begin der tijden, en nog vandaag.

Ik denk dat hier geen twijfel over bestaat.
Alsof oorlog voeren iets is wat niet-Islamieten niet doen. Totale onzin natuurlijk .
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 02:59   #22
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Voor Antoon, ik hoop dat je kan deftig kan lezen.

De Morgen: Reportage: Joodse extremisten zoeken vergelding voor ontruiming nederzettingen

'Wij trappisten doen er het liefst het zwijgen toe, wij aanbidden de stilte', vader Luis

Het trappistenklooster in Latrun op de Westbank is gevandaliseerd. Het werk van extremistische kolonisten. Alweer. 'Het is een schande dat Joden dit doen.'

Rolf Bos

De brandende houten kloosterpoort was dinsdagmorgen snel geblust, het schoonmaken van de buitenmuur waarop met Hebreeuwse letters 'Jezus is een aap' was gespoten, vergde iets meer tijd. Maar ook de oude stenen zijn weer schoon, met dank aan Israëlische vrijwilligers die de monniken hielpen bij het schoonmaakwerk. "Het is een schande dat Joden dit gedaan hebben. Dit gaat volledig in tegen de normen en waarden van het Jodendom", zegt een rabbijn die woensdag bloemen naar het klooster komt brengen. Dinsdagmorgen vroeg bemerkten monniken van het trappistenklooster in Latrun dat de houten poort in brand stond. Op de buitenmuren vonden ze graffititeksten waarin Jezus voor aap werd uitgemaakt, samen met de namen van Joodse nederzettingen op de Westbank, waaronder Migron. Migron is de illegale nederzetting die zondag door de Israëlische autoriteiten werd ontruimd. De Israëlische politie vermoedt dat de actie het werk is van Joodse extremisten; jonge, fanatieke bewoners van de vele illegale 'outposts' op de sinds 1967 door Israël bezette Westbank. Politiewoordvoerder Rosenfeld zegt dat er 'duidelijk nationalistische motieven zijn'. Acties als deze krijgen in Israël de kwalificatie 'prijskaartje'. Elke keer als Israëlische rechters bepalen dat er illegale nederzettingen op Palestijns land moeten worden ontruimd, grijpen Joodse extremisten naar de spuitbus, steken ze moskeeën in brand en vernielen ze auto's van Palestijnen. Israëlische vredesactivisten worden telefonisch bedreigd en vinden haat zaaiende teksten nabij hun woning. Waren het voorheen vooral de Palestijnse dorpen in de nabijheid van de nederzettingen die het moesten ontgelden (vernielen van olijfbomen, brandpogingen in moskeeën, teksten als 'Mohammed is een varken'), sinds kort zijn ook christelijke objecten doelwit. Een paar maanden geleden werd het Klooster van het Kruis in Jeruzalem beklad door een groepering die zich de Maccabeeërs van Migron noemt. Op de muren teksten als 'Jezus val dood', en 'Dood aan de christenen'. Maar het blijven toch vooral de Palestijnen die lijden onder het geweld van extremistische kolonisten. Een paar weken geleden gooiden jonge extremisten (12 en 13 jaar!) een molotovcocktail naar een Palestijnse taxi, met als resultaat zes (ernstig) gewonden. Volgens cijfers van de Verenigde Naties waren er in 2011 vierhonderd gewelddadige aanvallen van 'extremistische kolonisten' op Palestijnen. Een forse toename: in 2009 waren het er tweehonderd. Saillant: in dezelfde periode liep het aantal terroristische acties van Palestijnen op de Westbank 'dramatisch terug', zoals het Amerikaanse tijdschrift Foreign Affairs onlangs concludeerde. De nieuwe golf aan geweld bezorgt de Israëlische regering koppijn. Premier Netanyahu belooft de schuldigen 'zwaar te straffen'. Over het bekladden van de kloostermuren van Latrun zei hij: "Vrijheid van godsdienst behoort tot het basisbeginsel van de staat Israël." Ministers als Ayalon en Barak nemen zelfs de zo zwaar beladen term 'terrorisme' in de mond. Het zijn woorden die de monniken van het Latrunklooster weinig zeggen. Nu de muren schoon zijn kunnen de broeders zich weer richten op gebed en arbeid, het produceren van goed aangeschreven wijn. Hopelijk wordt het weer rustig, zegt vader Luis, die de afgelopen dagen veel heeft moeten praten. "Wij trappisten doen er het liefst het zwijgen toe, wij aanbidden de stilte."

Laatst gewijzigd door Tamam : 8 september 2012 om 03:01.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 03:03   #23
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
waarom zouden ze dat niet doen
Waarom niet?

Waar zijn de beelden ter "veiligheidsonderzoek" gestolen van journalisten en activisten van de raid op de flotilla? Niets te verbergen zeker? Ik dacht dat alles correct verliep? Waarom niet de beelden vrijgeven die duidelijkheid verschaffen over de doden die vielen bij die raid?
Oud 8 september 2012, 10:15   #24
Francientje
Minister

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Francientje : 8 september 2012 om 10:20.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 10:15   #25
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Voor Antoon, ik hoop dat je kan deftig kan lezen.

De Morgen: Reportage: Joodse extremisten zoeken vergelding voor ontruiming nederzettingen

'Wij trappisten doen er het liefst het zwijgen toe, wij aanbidden de stilte', vader Luis

Het trappistenklooster in Latrun op de Westbank is gevandaliseerd. Het werk van extremistische kolonisten. Alweer. 'Het is een schande dat Joden dit doen.'

Rolf Bos

De brandende houten kloosterpoort was dinsdagmorgen snel geblust, het schoonmaken van de buitenmuur waarop met Hebreeuwse letters 'Jezus is een aap' was gespoten, vergde iets meer tijd. Maar ook de oude stenen zijn weer schoon, met dank aan Israëlische vrijwilligers die de monniken hielpen bij het schoonmaakwerk. "Het is een schande dat Joden dit gedaan hebben. Dit gaat volledig in tegen de normen en waarden van het Jodendom", zegt een rabbijn die woensdag bloemen naar het klooster komt brengen. Dinsdagmorgen vroeg bemerkten monniken van het trappistenklooster in Latrun dat de houten poort in brand stond. Op de buitenmuren vonden ze graffititeksten waarin Jezus voor aap werd uitgemaakt, samen met de namen van Joodse nederzettingen op de Westbank, waaronder Migron. Migron is de illegale nederzetting die zondag door de Israëlische autoriteiten werd ontruimd. De Israëlische politie vermoedt dat de actie het werk is van Joodse extremisten; jonge, fanatieke bewoners van de vele illegale 'outposts' op de sinds 1967 door Israël bezette Westbank. Politiewoordvoerder Rosenfeld zegt dat er 'duidelijk nationalistische motieven zijn'. Acties als deze krijgen in Israël de kwalificatie 'prijskaartje'. Elke keer als Israëlische rechters bepalen dat er illegale nederzettingen op Palestijns land moeten worden ontruimd, grijpen Joodse extremisten naar de spuitbus, steken ze moskeeën in brand en vernielen ze auto's van Palestijnen. Israëlische vredesactivisten worden telefonisch bedreigd en vinden haat zaaiende teksten nabij hun woning. Waren het voorheen vooral de Palestijnse dorpen in de nabijheid van de nederzettingen die het moesten ontgelden (vernielen van olijfbomen, brandpogingen in moskeeën, teksten als 'Mohammed is een varken'), sinds kort zijn ook christelijke objecten doelwit. Een paar maanden geleden werd het Klooster van het Kruis in Jeruzalem beklad door een groepering die zich de Maccabeeërs van Migron noemt. Op de muren teksten als 'Jezus val dood', en 'Dood aan de christenen'. Maar het blijven toch vooral de Palestijnen die lijden onder het geweld van extremistische kolonisten. Een paar weken geleden gooiden jonge extremisten (12 en 13 jaar!) een molotovcocktail naar een Palestijnse taxi, met als resultaat zes (ernstig) gewonden. Volgens cijfers van de Verenigde Naties waren er in 2011 vierhonderd gewelddadige aanvallen van 'extremistische kolonisten' op Palestijnen. Een forse toename: in 2009 waren het er tweehonderd. Saillant: in dezelfde periode liep het aantal terroristische acties van Palestijnen op de Westbank 'dramatisch terug', zoals het Amerikaanse tijdschrift Foreign Affairs onlangs concludeerde. De nieuwe golf aan geweld bezorgt de Israëlische regering koppijn. Premier Netanyahu belooft de schuldigen 'zwaar te straffen'. Over het bekladden van de kloostermuren van Latrun zei hij: "Vrijheid van godsdienst behoort tot het basisbeginsel van de staat Israël." Ministers als Ayalon en Barak nemen zelfs de zo zwaar beladen term 'terrorisme' in de mond. Het zijn woorden die de monniken van het Latrunklooster weinig zeggen. Nu de muren schoon zijn kunnen de broeders zich weer richten op gebed en arbeid, het produceren van goed aangeschreven wijn. Hopelijk wordt het weer rustig, zegt vader Luis, die de afgelopen dagen veel heeft moeten praten. "Wij trappisten doen er het liefst het zwijgen toe, wij aanbidden de stilte."
Zoals ik altijd beweerde: mensen zijn overal dezelfden, systemen en waardeoordelen dus zeker niet.
Bedankt Tamam voor je post waarin duidelijk geschreven staat dat een en ander dus niet getolereerd wordt door de Israelische autoriteiten, dat
Israeli's zich inspannen om de opgelopen schade (die in vergelijking met wat
de mensen in Sderot hebben moeten doorstaan, eerder belachelijk is) te herstellen en dat diverse ministers van de Knesset een en ander streng veroordelen.
Vergeleken met Arafat, Hamas en co... Nou ja, ik wil het mes niet constant
in de wonde draaien.

Laatst gewijzigd door Francientje : 8 september 2012 om 10:17.
Oud 8 september 2012, 11:41   #26
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Arafat is dood. Stay on topic.
Oud 8 september 2012, 12:30   #27
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arafat is dood. Stay on topic.
Verschil is dat christenen en joden hun eigen fundamentalisten aanpakken. moslims doen dit niet tenzij ze onder druk staan. dat is het verschil. Weer een bewijs dat bepaalde culturen en godsdiensten achterlijker zijn dan de andere.
Oud 8 september 2012, 13:24   #28
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Verschil is dat christenen en joden hun eigen fundamentalisten aanpakken. moslims doen dit niet tenzij ze onder druk staan. dat is het verschil. Weer een bewijs dat bepaalde culturen en godsdiensten achterlijker zijn dan de andere.
Euh...om je de waarheid te zeggen en binnen de grenzen van wat ik ervan
weet en van gezien heb: ik zou islam en de cultuur die ermee gepaard gaat
nu niet precies achterlijk noemen...

You may not like it. Maar achterlijk is anders.
Oud 8 september 2012, 14:53   #29
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet?

Waar zijn de beelden ter "veiligheidsonderzoek" gestolen van journalisten en activisten van de raid op de flotilla?
ga je dit fait divers daar mee vergelijken dit is er zwaar over...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 15:29   #30
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Euh...om je de waarheid te zeggen en binnen de grenzen van wat ik ervan
weet en van gezien heb: ik zou islam en de cultuur die ermee gepaard gaat
nu niet precies achterlijk noemen...

You may not like it. Maar achterlijk is anders.
Een cultuur die haar vrouwen stenigt, geselt en/of executeert voor bv 'overspel', draagt toch minstens een achterlijke component in zich, om nog maar te zwijgen over de passieve medeplichtigheid ervan, door de meerderheid van moslims.

Cultuur ? What's in a name ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 20:33   #31
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Een cultuur die haar vrouwen stenigt, geselt en/of executeert voor bv 'overspel', draagt toch minstens een achterlijke component in zich, om nog maar te zwijgen over de passieve medeplichtigheid ervan, door de meerderheid van moslims.

Cultuur ? What's in a name ?
Juist ja, maar noch in Marokko, noch in Turkije , noch in Tunesie worden
vrouwen gegeseld, gestenigd of geexecuteerd voor overspel. Ik zie ze daar
in de emiraten ook niet aan beginnen.
Afghanistan is dus een geval apart. Met de beste wil ter wereld kan ik die
taliban daar niet als menselijk beschouwen. En de meeste moslims moeten
niet van ze weten.
Saudi Arabie? Limiet. Vrouwen worden veroordeeld. Maar...de veroordeling wordt, zo werd me gezegd, daarom nog niet uitgevoerd.
Ik heb, om diverse redenen, regelmatig contact gehad met Jordaniers, Lebanezen, Iraqi's Perzen, Indische moslims -altijd tamelijk vluchtig maar toch- en eerlijk gezegd, geen van ze kwam over als een type dat in stenigen of geselen ge-looft en stuk voor stuk behandelden ze vrouwen -ook hun eigen vrouw- met ouwerwetse hoffelijkheid. Zeker twee van ze hadden pantoffelheldneigingen.
Nu heb ik het wel over mensen die tot de 'betere' middenklas behoren.
Hoe dan ook, Israel is omringd door moslimburen. Israel wil dus wel graag
permanente vrede met die buren. En dat doel bereik je niet als je constant
op elkaars godsdienst zit te spuwen.
Uiteindelijk hebben we dezelfde God.
Oud 8 september 2012, 20:58   #32
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou islam en de cultuur die ermee gepaard gaat nu niet precies achterlijk noemen...
Dan verschillen we van mening wat "achterlijk" betekent.

Een religie waar godsgeleerden zich bezig houden met te antwoorden op de vraag "mag ik een schaap dat ik heb gesodomiseerd verkopen aan een naburig dorp?" is volgens mij wel achterlijk.
Oud 8 september 2012, 22:33   #33
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dan verschillen we van mening wat "achterlijk" betekent.

Een religie waar godsgeleerden zich bezig houden met te antwoorden op de vraag "mag ik een schaap dat ik heb gesodomiseerd verkopen aan een naburig dorp?" is volgens mij wel achterlijk.
Lol. Iemand hoort ze de dierenbescherming op hun dak te sturen.
Perso vind ik dat dit eerder als pervers dan als achterlijk overkomt.
En we weten allebei dat noch bestialiteit, noch pedofilie uitvindingen
van de profeet zijn of alleen door moslims worden bedreven.
Kijk, ik ga hier verdraaid geen lans breken voor Islam. Maar hoe je het
ook draait of keert, het is een van de vijf grote wereld godsdiensten.
Er constant op spuwen brengt geen aarde aan de dijk.
Wat niet betekent dat we gevaarlijke onzin zaaiers genre sharia4belgium
moeten tolereren.
Oud 8 september 2012, 23:10   #34
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Nja, ik kan met gemak achterlijke christenen en joden vinden. Wat jullie doen is extremen isoleren en dat proberen te veralgemenen tot "zie dit is de islam".
Oud 8 september 2012, 23:11   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja, ik kan met gemak achterlijke christenen en joden vinden. Wat jullie doen is extremen isoleren en dat proberen te veralgemenen tot "zie dit is de islam".
Sla de koran open... Of gaat u dan ook zeggen dat we veralgemenen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 23:14   #36
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja, maar noch in Marokko, noch in Turkije , noch in Tunesie worden
vrouwen gegeseld, gestenigd of geexecuteerd voor overspel. Ik zie ze daar
in de emiraten ook niet aan beginnen.
Akkoord, die landen hebben recent ook hervormingen ingevoerd die de rechtspositie van vrouwen iewat verbetert, maar de rechtsbasis blijft hoe dan ook gebaseerd op de sharia.
Het hangt dus van het pragmatisme van de moslimrechters af, hoe en in welke mate de rechtsverordeningen geinterpreteerd worden.
Met de recente Arabische Lente, zie ik eerder de klok teruggedraaid worden in die betrokken landen.

Citaat:
Afghanistan is dus een geval apart. Met de beste wil ter wereld kan ik die taliban daar niet als menselijk beschouwen. En de meeste moslims moeten niet van ze weten.
Begrijpelijk, wie wil nu met die achterlijke bavianen geassocieerd worden ?
Maar toch mis ik 'publieke moslimverontwaardiging', mbt tot die gasten hun apenstreken ea 'culturele' onrechtmatigheden.

Citaat:
Saudi Arabie? Limiet. Vrouwen worden veroordeeld. Maar...de veroordeling wordt, zo werd me gezegd, daarom nog niet uitgevoerd.
Recent heeft Indonesie nog een Saoudi uitgeleverd op vraag van SA, omdat de man op Twitter zijn twijfels uitte omtrent z'n geloof en waar in zijn thuisland levenslang op staat.

En zelfs als ie 'maar' een paar jaar moet zitten of voorwaardelijk veroordeeld wordt, dan is beschaving imo toch nog net iets anders dan die cinema van 'kijk 's hoe 'gematigd' wij wel zijn, door de straf niet uit te voeren'...
Sharia blijft sharia, hoe 'gematigd' ie ook wordt toegepast.

Citaat:
Ik heb, om diverse redenen, regelmatig contact gehad met Jordaniers, Lebanezen, Iraqi's Perzen, Indische moslims -altijd tamelijk vluchtig maar toch- en eerlijk gezegd, geen van ze kwam over als een type dat in stenigen of geselen ge-looft en stuk voor stuk behandelden ze vrouwen -ook hun eigen vrouw- met ouwerwetse hoffelijkheid. Zeker twee van ze hadden pantoffelheldneigingen.
Nu heb ik het wel over mensen die tot de 'betere' middenklas behoren.
Ik denk ook wel dat het merendeel der moslims (en de mensheid) vrij 'respectabel' omgaan met hun vrouwelijke medemensen, al hangt een en ander ntl af van de culturele context toutcourt, al zijn er nog redenen genoeg om de positie van de vrouw in moslimlanden en elders te bekritiseren.

Citaat:
Hoe dan ook, Israel is omringd door moslimburen. Israel wil dus wel graag permanente vrede met die buren. En dat doel bereik je niet als je constant op elkaars godsdienst zit te spuwen.
Het zijn de oorspronkelijke bronteksten van de joodse en islamitische religies zélf, die andersdenkenden uitspuwen en hen met plezier de hel toewensen.
Die bronteksten dienen ook als leidraad voor de huidige beleidsvoering in die landen.
Zolang die respectievelijke haatverzen en democratische tegenstellingen niet in vraag gesteld worden, zal de gewelddadige shit en de miserie ginder blijven aanhouden, hoeveel 'vredesbesprekingen' er ook nog zullen volgen.

Citaat:
Uiteindelijk hebben we dezelfde God.
Zelf naar de gnostiek neigend ga ik hiermee volledig akkoord, met die nuance dat we niet alleen allemaal dezelfde God hébben, maar 'M uiteindelijk ook nog eens zijn, in levende lijve.
Kabbalisten en soefi's begrijpen dat, nu de politiek nog.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 september 2012 om 23:16.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 23:38   #37
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sla de koran open... Of gaat u dan ook zeggen dat we veralgemenen?
Sla dan ook gelijk de Torah of de Bijbel open.
Oud 9 september 2012, 02:04   #38
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ja, maar noch in Marokko
behalve dan dat lesbisch meisje van marokaanse origine die werd doodgegeseld in Belgie dan nog wel...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 08:21   #39
Francientje
Minister

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Francientje : 9 september 2012 om 08:25.
Oud 9 september 2012, 08:24   #40
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
behalve dan dat lesbisch meisje van marokaanse origine die werd doodgegeseld in Belgie dan nog wel...
In België...
Kijk, we weten allemaal dat moslimlanden nu niet precies hun elite aanmoedi-gen om naar elders uit te wijken.
Ze spelen in Europa (minder in de usa en Canada) vaak mensen kwijt die
ze zelf niet zo graag willen behouden.
Trouwens, dat is dus ook voor een groot gedeelte het Palestijns probleem.
De overgrote meerderheid van Arabieren die op een fortuin of een opvoeding of
een invloedrijke familie konden bogen hebben met al hun hebben en houen
de benen genomen naar elders, lang voor Israels onafhankelijkheidsoorlog.
Alleen het kleine grut bleef zitten en uiteindelijk heeft het met dat
vluchtelingenstatuut etc waarschijnlijk meer gewonnen dan verloren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be