Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2012, 19:00   #21
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ongetwijfeld zullen Franstaligen zeggen dat het toch onvoldoende is, maar Franstaligen geven eigenlijk nooit complimentjes aan iemand die hun taal spreekt.
Op dat gebied zijn vlamingen in feit meer pretentieus.

Een voorbeeld is Leterne.
Oud 9 september 2012, 22:57   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat het debat met Dewinter betreft, ik vind het logisch dat de diagnose van het probleem grotendeels gelijk loopt.
Het verschil zit hem inderdaad in de oplossingen.
Als Dewinter dan een oplossing voorstelt, en Dewever hem erop wijst dat hij daarmee tegen de Conventie van Genève ingaat, is het antwoord van Dewinter flauw, die Conventie moet aangepast worden.
Kan allemaal wel zijn, maar zolang dat niet gebeurd is, zal België zich er wel moeten aan houden, dus dat zijn zo van die nepoplossingen.
Wanneer zal België zich dan houden aan de omschrijving van "vluchteling" zoals de Geneefse Conventie die geeft? Heeft men dan al eens nagegaan of het concept "economisch vluchteling" hiermee wel kan ingepast worden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 23:04   #23
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Het volledige interview vindt u via volgende link.

http://www.rtbf.be/info/emissions/ar...5017953#videos
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 06:56   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wanneer zal België zich dan houden aan de omschrijving van "vluchteling" zoals de Geneefse Conventie die geeft? Heeft men dan al eens nagegaan of het concept "economisch vluchteling" hiermee wel kan ingepast worden?
Politiekers houden zich aan conventies & verdragen zolang het past in HUN kraam. De geschiedenis bewijst dat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 07:17   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Het volledige interview vindt u via volgende link.

http://www.rtbf.be/info/emissions/ar...5017953#videos
Het vraaggesprek is ongelooflijk positief voor Bart De Wever & de NVA !
Bart, doe zo voort !
Hopelijk keken veel franstaligen naar die uitzending.

Oud 10 september 2012, 07:18   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik heb het niet gezien , maar zijn optreden in de 7-de dag tegen Dewinter was wel een stuk minder.
Hij gaf Dewinter over de feiten overal gelijk alleen zijn "remedie" was niet goed.
blijkbaar zijn enkel de die-hardfans van Dewinter en system het eens dat De Wever dit debat zou verloren hebben.

al de rest spreekt van een verpletterende overwinning, links en rechts.
Oud 10 september 2012, 07:19   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ik De Wever was, ik zou in 2014 ook lijsten indienen in gans Wallonië onder het motto "Wallonië Vlaams voor de verandering".
er zijn Franstaligen die erop hopen dat hij ook in Wallonië opkomt, dan kunnen ze er ook voor stemmen. niet iedereen in Wallonië is tevreden met de PS-staat daar hoor.
Oud 10 september 2012, 07:23   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er zijn Franstaligen die erop hopen dat hij ook in Wallonië opkomt, dan kunnen ze er ook voor stemmen. niet iedereen in Wallonië is tevreden met de PS-staat daar hoor.
Hoe "ze" het ook draaien of keren, het vraaggesprek met Bart De Wever was een kraker !

Oud 10 september 2012, 07:30   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoe "ze" het ook draaien of keren, het vraaggesprek met Bart De Wever was een kraker !

Béatrice Delvaux is er niet goed van:

http://www.lesoir.be/debats/editos/2...ach-936833.php

Citaat:
C’est simple, pour les francophones qui regardaient la RTBF, c’est comme s’ils avaient eu �* faire �* un homme neuf, pour qui certains, parions-le, auraient même pu voter !
simpele vertaling: er zouden zeker Franstaligen op De Wever kunnen stemmen.
Oud 10 september 2012, 07:54   #30
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Béatrice Delvaux is er niet goed van:

http://www.lesoir.be/debats/editos/2...ach-936833.php

simpele vertaling: er zouden zeker Franstaligen op De Wever kunnen stemmen.
Het is alsof de Sirenen zingen: BD heeft vast nog een volgend artikel achter de hand om haar lofzang voor De Wever hier om te zetten in een venijnig spervuur van misprijzen. Nochtans vertolkt ze hier waarschijnlijk een gevoel dat minstens bij een deel van de francofonen leeft.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 08:13   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb het interview gezien.
Een paar conclusies :

1° Dewever spreekt uitstekend Frans. Ongetwijfeld zullen Franstaligen zeggen dat het toch onvoldoende is, maar Franstaligen geven eigenlijk nooit complimentjes aan iemand die hun taal spreekt.
2° Hij heeft de vragensteller van dienst mooi gecorrigeerd op het punt wie de grootste was, de N-VA is veel groter dan de PS.
3° Dewever kwam uitstekend voor de dag.

Wat het debat met Dewinter betreft, ik vind het logisch dat de diagnose van het probleem grotendeels gelijk loopt.
Het verschil zit hem inderdaad in de oplossingen.
Als Dewinter dan een oplossing voorstelt, en Dewever hem erop wijst dat hij daarmee tegen de Conventie van Genève ingaat, is het antwoord van Dewinter flauw, die Conventie moet aangepast worden.
Kan allemaal wel zijn, maar zolang dat niet gebeurd is, zal België zich er wel moeten aan houden, dus dat zijn zo van die nepoplossingen.
Het bewijs dat u de Franstaligen helemaal niet kent.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 08:15   #32
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Het is alsof de Sirenen zingen: BD heeft vast nog een volgend artikel achter de hand om haar lofzang voor De Wever hier om te zetten in een venijnig spervuur van misprijzen. Nochtans vertolkt ze hier waarschijnlijk een gevoel dat minstens bij een deel van de francofonen leeft.
Ze zijn daar echt bezeten van De Wever. Elke dag staan in Le Soir en La Libre artikelen over hem en de N-VA. elke dag een cartoon in La Libre over hem. enkele voorbeelden:

en dat is dus van de laatste 3 dagen hé
Oud 10 september 2012, 08:31   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat wij de franstaligen niet kennen, daar zijn we fijn gerust in.
Da's géén probleem hoor !
Oud 10 september 2012, 08:38   #34
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat wij de franstaligen niet kennen, daar zijn we fijn gerust in.
Da's géén probleem hoor !
Nochtans zou dit je visie minder zwart-wit maken en zou je veel objectiever kunnen discussiëren.

Sinds ik in Wallonië woon, weliswaar in Luxemburg, is mijn visie veel genuanceerder geworden en, al weet iedereen hier dat ik een echte "Vlaming" (ze zeggen zelfs een flamingante) ben , weten ze ook dat ik de zaken in een juist daglicht stel . Veel zaken die men in Vlaanderen in de schoenen van de Walen schuift, gelden niet voor alle Walen, en ik zal nooit meer verkondigen dat DE Walen bv lui zijn: ik zie hier elke dag harde werkers!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 08:38   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
dat is waar, Franstaligen zeggen redelijk snel dat je goed Frans spreekt. mijn Frans is verre van perfect, maar toch zullen ze me af en toe een compliment over geven.

enerzijds is dat meestal wel echt goed bedoeld, anderzijds is het natuurlijk een teken van "jij spreekt zo goed Frans, dan moet ik toch geen Nederlands spreken hé?".

het is dan als Nederlandstalige om toch nog altijd Nederlands te blijven spreken waar het nodig is. maar dat kunnen er blijkbaar weinig, ik versta dat totaal niet. Het is niet omdat je een taal perfect spreekt, dat je die moet spreken.
Oud 10 september 2012, 08:41   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Nochtans zou dit je visie minder zwart-wit maken en zou je veel objectiever kunnen discussiëren.

Sinds ik in Wallonië woon, weliswaar in Luxemburg, is mijn visie veel genuanceerder geworden en, al weet iedereen hier dat ik een echte "Vlaming" (ze zeggen zelfs een flamingante) ben , weten ze ook dat ik de zaken in een juist daglicht stel . Veel zaken die men in Vlaanderen in de schoenen van de Walen schuift, gelden niet voor alle Walen, en ik zal nooit meer verkondigen dat DE Walen bv lui zijn: ik zie hier elke dag harde werkers!!
Walen zijn niet luier dan Vlamingen of Nederlanders of Duitsers of Portugezen of Grieken.

ze hebben wel soms een andere visie op de zaken, meer een rustige manier om iets aan te pakken. soms werkt dat beter, soms slechter. Maar dat het botst met Vlamingen die vooral snel vooruit willen, dat gebeurt wel eens.
Oud 10 september 2012, 08:54   #37
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat is waar, Franstaligen zeggen redelijk snel dat je goed Frans spreekt. mijn Frans is verre van perfect, maar toch zullen ze me af en toe een compliment over geven.

enerzijds is dat meestal wel echt goed bedoeld, anderzijds is het natuurlijk een teken van "jij spreekt zo goed Frans, dan moet ik toch geen Nederlands spreken hé?".

het is dan als Nederlandstalige om toch nog altijd Nederlands te blijven spreken waar het nodig is. maar dat kunnen er blijkbaar weinig, ik versta dat totaal niet. Het is niet omdat je een taal perfect spreekt, dat je die moet spreken.
Een gevolg van het Stockholmsyndroom dat er bij de Vlamingen ingestampt zit. Veroorzaakt door het minderheidsdenken van de Vlamingen (én uiteraard de verplichte lessen Frans voor iedere Vlaming). Sommigen zullen zelfs naar het Frans overschakelen wanneer de Franstalige in het Nederlands begint, precies alsof ze zich schamen voor hun eigen taal.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 16:50   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

Sinds ik regelmatig naar Dinant ga, is mijn visie minder zwart-wit dan vroeger.
Je hebt het misschien al ondervonden uit m'n teksten dat ik niet hou van veralgemeningen.
Daarom: Dat DE Walen lui zijn is onjuist.
Wat wel juist is: ze werken minder dan de Vlamingen. Ik spreek nog niet over de West-Vlamingen !
Oud 10 september 2012, 17:56   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

Dewinter ging gewoon ten onder tegenover De Wever. Ten einde raad stelde Dewinter zelfs dat hij de rechten van de mens en de godsdienstvrijheid wil opzeggen. Geen erg goede zet.
En waarom is dat geen goede zet? Het is de vanzelfsprekendheid zelve, omdat die beide zaken niet meer aangepast zijn aan de huidige tijd en toestanden! Beide zaken moeten niet afgeschaft worden maar aangepast! Veel migranten, vooral uit een bepaalde bevolkingsgroep, tonen elke dag aan de ganse wereld dat ze, overal waar ze het voor het zeggen hebben, de godsdienstvrijdheid en de mensenrechten van "de anderen" aan hun laars lappen! Maar om ze te misbruiken en boven te halen als het hier en daar in hun kraam past... dan staan ze er om te roepen! Ze willen ze gebruiken om ze te vernietigen! Democratie en vrijheid: kennen die mensen niet, ze zitten nog in hun middeleeuwen!
Zijn er echt mensen die dat nog niet doorhebben, of veronderstellen ze dat niemand dat doorheeft?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 20:01   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En waarom is dat geen goede zet? Het is de vanzelfsprekendheid zelve, omdat die beide zaken niet meer aangepast zijn aan de huidige tijd en toestanden! Beide zaken moeten niet afgeschaft worden maar aangepast! Veel migranten, vooral uit een bepaalde bevolkingsgroep, tonen elke dag aan de ganse wereld dat ze, overal waar ze het voor het zeggen hebben, de godsdienstvrijdheid en de mensenrechten van "de anderen" aan hun laars lappen! Maar om ze te misbruiken en boven te halen als het hier en daar in hun kraam past... dan staan ze er om te roepen! Ze willen ze gebruiken om ze te vernietigen! Democratie en vrijheid: kennen die mensen niet, ze zitten nog in hun middeleeuwen!
Zijn er echt mensen die dat nog niet doorhebben, of veronderstellen ze dat niemand dat doorheeft?
Andev, "mensen die dat nog niet doorhebben" dat zijn degenen die bedoeld worden in "parels voor de zwijnen"
Sorry maar 't is zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be