Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2012, 16:26   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
De Winter kreeg geen spreekruimte. Als ik baas was geweest van die opnamestudio dan vloog die dame linea recta naar ergens anders. Het lag er vingerdik op. En dat is niet de eerste keer dat ik die dingen opmerk.

Ik vind die zogezegde debatten op Canvas en VRT bijzonder irriitant omdat het geen echte debatten zijn. Het zijn slechts vleugjes van debatten. Een debat dat je voor ernstig kan nemen dient minstens een uur te duren.

En dan die moderators die er te onpas tussenkomen. hebben ze dat geleerd in hun opleiding of zo? Zo ja, schrappen dan.

Die twee mannen konden het best zonder haar stupide onderbrekingen.
Dewinter vroeg op een geven moment "wie stelt hier nu de vraag , Indra Dewitte of Bart Dewever ? ".
Ik denk dat dat genoeg zegt over te partijdigheid van de moderatie . Terwijl hij Dewever aan het inmaken was , voelde Dewitte de behoefte deze laatste bij te springen.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 september 2012 om 16:27.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 16:26   #22
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het VB is even groot als de CD&V , de SP-A en de O-VLD.
Even klein zeker.

In theorie althans, want in de praktijk is zelfs de NVA met 40% verwaarloosbaar.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 16:28   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Even klein zeker.

In theorie althans, want in de praktijk is zelfs de NVA met 40% verwaarloosbaar.
En dan ?
Het is een stap vooruit.
De N-VA miskent tenminste de feiten niet.
Oud 9 september 2012, 16:29   #24
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
te zien op:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4147/1.1425507

-----------------------

het is koorddansen:
Dewever kan het niet ontkennen of de vlamingen stemmen niet op hem
DEwever kan VB evenmin omarmen of 30% van Antwerpen (allochtonen minderheid) zijn allemaal verloren.

Als Dewinter zijn stijl en toon aanpast is er vast en zeker gedoogsteun mogelijk.
Het viel me op dat Dewever tips gaf aan Dewinter.

Het zou ideaal zijn als de twee zouden samensmelten. En ergens gebeurt dat al een beetje met de overlopers.

Die twee moeten nog eens ene ferm pint met elkaar gaan drinken.

Op lange termijn: als de N-VA naast de boot vist en geen resultaten boekt op het gebied van immigratie, assimilatie, inburgering enz, dan is er nog steeds het VB om op terug te vallen.

Stel je maar eens voor dat er binnen vier of vijf jaar ernstige conflicten uitbreken door de mensen zelf.

In hoeverre kan Dewever dat tijdig kanaliseren? En wat als hij daar niet in slaagt? Dan heeft de rethoriek van VB altijd gelijk gehad.

Het is zomaar een scenario.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 16:30   #25
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewinter vroeg op een geven moment "wie stelt hier nu de vraag , Indra Dewitte of Bart Dewever ? ".
Ik denk dat dat genoeg zegt over te partijdigheid van de moderatie . Terwijl hij Dewever aan het inmaken was , voelde Dewitte de behoefte deze laatste bij te springen.
Jaja, de VRT is een NVA bastion.

Wat er allemaal niet verzonnen wordt om niet te veel gezichtverlies te lijden.
Oud 9 september 2012, 16:30   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan nu even over de inhoud?
80 procent in sociale woningen waarvan een meerderheid eigendom heeft in het buitenland!

die mensen hebben dus helemaal geen recht op een sociale woning, daar mag echt eens iets mee gedaan worden dan zijn de tekorten ineens opgelost.

80 procent komt niet om te werken.. tijd dus om een strikt activeringsbeleid te voeren voor alle nieuwkomers en na een aantal jaar te evalueren alvorens recht op langdurig verblijf te geven.

Laatst gewijzigd door alice : 9 september 2012 om 16:30.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 16:32   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zou ideaal zijn als de twee zouden samensmelten. En ergens gebeurt dat al een beetje met de overlopers.

Op lange termijn: als de N-VA naast de boot vist en geen resultaten boekt op het gebied van immigratie, assimilatie, inburgering enz, dan is er nog steeds het VB om op terug te vallen.

Stel je maar eens voor dat er binnen vier of vijf jaar ernstige conflicten uitbreken door de mensen zelf.

In hoeverre kan Dewever dat tijdig kanaliseren? En wat als hij daar niet in slaagt? Dan heeft de rethoriek van VB altijd gelijk gehad.

Het scenario van u , is eerder een waarschijnlijkheid. De N-VA zit tjokvol VB-ers die hun principes niet gaan verloochenen. Vroeg of laat zal er kleur bekend moeten worden.
Oud 9 september 2012, 16:55   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Winter kreeg geen spreekruimte. Als ik baas was geweest van die opnamestudio dan vloog die dame linea recta naar ergens anders. Het lag er vingerdik op. En dat is niet de eerste keer dat ik die dingen opmerk.

Ik vind die zogezegde debatten op Canvas en VRT bijzonder irriitant omdat het geen echte debatten zijn. Het zijn slechts vleugjes van debatten. Een debat dat je voor ernstig kan nemen dient minstens een uur te duren.

En dan die moderators die er te onpas tussenkomen. hebben ze dat geleerd in hun opleiding of zo? Zo ja, schrappen dan.

Die twee mannen konden het best zonder haar stupide onderbrekingen.
maar allez gij: ik vond net dat Dewinter eindelijk eens langer dan 10 seconden na mekaar aan het woord mocht komen. Dat zijn we in Terzake niet gewoon, zeker niet met het Coolse Venijn

maar natuurlijk heeft u verder volledig gelijk, ik doe ook de moeite niet meer om naar debatten op de Pravda te luisteren: ofwel sta je aan de "goede" kant en mag je zeggen wat de moderator denkt, ofwel sta je aan de verkeerde kant en dan verloopt het gesprek als volgt:

Cools: en mijnheer dewinter, hoe is het weer vandaag
Dewinter: heu... vanmorgen was het alvast.....

C : het wéér mijnheer de winter, niet rond de pot draaien
D : wel, zoals ik probeerde te zeggen, vanmorgen was het alvast....

C : u wil niet op de vragen antwoorden precies, te moeilijk?
D : maar neen als u me laat uitspreken dan wou ik dus zeggen dat het vanmorgen alvast...

C : ik zie het al, je probeert te zeggen dat het vanmorgen regende maar nu schijnt wel de zon, dat is te goed nieuws zeker mijnheer dewinter? je hebt liever dat je kan vertellen dat het regent nietwaar, dan nemen alle mensen hun paraplu mee. Maar je ziet dat je volledig fout bent want de zon schijnt, geef het maar toe
D : wel , zoals ik al een halve minuut probeer duidelijk te maken vanmorgen was het .....

C / en dit was het einde van Terzake

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 september 2012 om 16:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 17:06   #29
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin natuurlijk. De gekende tactiek, slachtoffertje spelen wanneer men afgaat als een gieter.

Maarre, men kan zich hier helemaal niet verstoppen achter dat zogezegd "cordon mediatique" want beide sprekers hebben evan lang aan het woord geweest.

Erken gewoon uw meerdere in dit verhaal en bespaar ons van uitvluchtjes voor eigen falen.
Ik kijk regelmatig naar debatten op Franstalige posten en elders. Geloof me, de debatten op VRT zijn beneden alle peil. WC-madammen zouden evengoed kunnen modereren, of zelfs beter.

Dewinter is gewoon niet voluit kunnen gaan.

En vergeet niet dat een VB zichzelf altijd heeft geprofileerdals zweeppartij. Telkenmale zegt Dewinter dat hij blij is met de koers die gevaren wordt door andere partijen. In dat opzicht is hij heel consequent. VB effent het pad voor andere partijen. Dat zoiets bestaat, begrijp je toch?
Je kan zelfs concluderen dat de overlopers van VB naar N-VA een goede zaak is voor VB. Het klinkt contradictorisch maar dat is het helemaal niet.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 9 september 2012 om 17:16.
Oud 9 september 2012, 17:10   #30
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zouden u beter op een inburgeringscursus met een Nederlands taalpakket sturen. Aanpassen of terug naar uwe zandbak!
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 17:15   #31
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar allez gij: ik vond net dat Dewinter eindelijk eens langer dan 10 seconden na mekaar aan het woord mocht komen. Dat zijn we in Terzake niet gewoon, zeker niet met het Coolse Venijn

maar natuurlijk heeft u verder volledig gelijk, ik doe ook de moeite niet meer om naar debatten op de Pravda te luisteren: ofwel sta je aan de "goede" kant en mag je zeggen wat de moderator denkt, ofwel sta je aan de verkeerde kant en dan verloopt het gesprek als volgt:

Cools: en mijnheer dewinter, hoe is het weer vandaag
Dewinter: heu... vanmorgen was het alvast.....

C : het wéér mijnheer de winter, niet rond de pot draaien
D : wel, zoals ik probeerde te zeggen, vanmorgen was het alvast....

C : u wil niet op de vragen antwoorden precies, te moeilijk?
D : maar neen als u me laat uitspreken dan wou ik dus zeggen dat het vanmorgen alvast...

C : ik zie het al, je probeert te zeggen dat het vanmorgen regende maar nu schijnt wel de zon, dat is te goed nieuws zeker mijnheer dewinter? je hebt liever dat je kan vertellen dat het regent nietwaar, dan nemen alle mensen hun paraplu mee. Maar je ziet dat je volledig fout bent want de zon schijnt, geef het maar toe
D : wel , zoals ik al een halve minuut probeer duidelijk te maken vanmorgen was het .....

C / en dit was het einde van Terzake
Ja, ik heb nooit geloofd in coïtus interruptus. Irritant zijn die zogenaamde debatten. Een mens zit met een opbouw en nog voor de cement is gegoten, valt het doek. Het maakt me niet uit wie er aan de tafel zit. Het valt daar gewoon niet te pruimen.

Ik ga die twee boekjes bestellen. Geen moderatoren, oef!
Oud 9 september 2012, 17:22   #32
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan rap gaan, het VB kan het weten.

De beer zijn vel nog niet verkopen voor die geschoten is, echter.
Dat u de sharia zo snel mogelijk in Europa wil invoeren, kan ik nog begrijpen.
Maar dat u zélf niet ziet dat de islam een opdringerig geloof is ...
Niemand van ons heeft behoefte aan een geloof. En dan heb ik het niet alleen over de islam.
Een normaal mens heeft geen geloof nodig om te weten wat goed of fout is.
Racisme heeft daar niet het minst mee te maken. Maar wordt graag als drogreden gebruikt.
En zo maken jullie het gewoon zélf allemaal kapot. Daar hebben we geen VB voor nodig.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 18:00   #33
Lapooh
Vreemdeling

Lapooh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het viel mij op dat BDW veel toegevingen gaf aan FDW. Zou het cordon eindelijk in vraag gesteld worden ?
Lapooh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 18:21   #34
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat u de sharia zo snel mogelijk in Europa wil invoeren, kan ik nog begrijpen.
Maar dat u zélf niet ziet dat de islam een opdringerig geloof is ...
Niemand van ons heeft behoefte aan een geloof. En dan heb ik het niet alleen over de islam.
Een normaal mens heeft geen geloof nodig om te weten wat goed of fout is.
Racisme heeft daar niet het minst mee te maken. Maar wordt graag als drogreden gebruikt.
En zo maken jullie het gewoon zélf allemaal kapot. Daar hebben we geen VB voor nodig.
Wa zit gij nu allemaal tegen mij te leuteren jong? Islam, sharia, racisme. Bol het eens op en blijf van die xtc vanaf.
Oud 9 september 2012, 19:06   #35
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet. Dewever gaf Dewinter over de ganse lijn gelijk wat de feiten betreft. Enkel zijn "remedie" was niet goed volgens hem . Wat de remedie van Dewever dan wel mag zijn is niet ter sprake gekomen.
De problemen benoemen is geen kunst, een gepast en werkend beleid vinden op die problematiek daar is het de politiek om te doen. Conclusie Bart Dewever geeft Filip Dewinter betreft beleid totaal in ongelijk. Trouwens de gemiddelde Vlaming kan zich helemaal niet vinden in een VB retoriek. VB is een dooie mus. In wezen altijd al geweest maar door de inquisitie achtige demonisering van de traditionele partijen wekt dat een soort solidariteitsgevoel bij mensen. Hier heb ik nooit aan meegedaan.
Oud 9 september 2012, 19:21   #36
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand heeft ooit die feiten ontkent.
Citaat:
Ze zouden u beter op een inburgeringscursus met een Nederlands taalpakket sturen.
http://levenslangleren.be/taal.php/w...en_de_dt_regel
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 19:30   #37
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet. In 2014 zal Dewever moeten "leveren". "Levert" hij niet gaat hij even snel bergaf als dat hij bergop is gegaan.
Hoezo "leveren" in 2014?
Hij wil nu burgemeester zijn, daar kan hij toch niet mee stoppen in 2014? Of laat hij dat postje dan vallen?
Ik dacht dat de NV-A tegen die tijd het zonder burgemeester BDW moest gaan doen...(Wat dan weer een terugloop naar het VB zal veroorzaken volgens mij...)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 20:22   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wa zit gij nu allemaal tegen mij te leuteren jong? Islam, sharia, racisme. Bol het eens op en blijf van die xtc vanaf.
Bol het eens op...en dat is dan Nederlands? Voordat u anderen de les leest...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 20:35   #39
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bol het eens op...en dat is dan Nederlands? Voordat u anderen de les leest...
Bol het eens op met uw Nederlands. Dat is verplichte voer (of zou het toch moeten zijn) voor allochtone drenkelingen als Klare zeik. Maar val mij daar niet mee lastig.
Oud 9 september 2012, 20:39   #40
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

De N-VA is niets meer of niets minder dan een traditionele partij die de indruk wil wekken dat ze een zogenaamd "deftig" VB beleid voeren. De realiteit is dat hun praatjes over migratie een bijzonder slap en laf afkooksel zijn van het Vlaams Belang. De Vlaming koopt een kat in een zak. Als multiculturele partij gaat de N-VA niets fundamenteels veranderen. Wat ze wel gaan doen is hun zakken vullen met al die overgelopen VB'ers om daarna weer lekker aan de slag te gaan met de traditionelen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be