Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 juli 2004, 14:57   #21
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Je leest weer niet goed, Patriot.
Er staat: "...de enige Belgicistische partij, dewelke niet bang is om harde standpunten in te nemen."

De BUB is ook Belgicistisch, maar durft niet ronduit voor een hard standpunt op te komen.

Een voorbeeldje? BUB zei dat ze tegen het vreemdelingenstemrecht was, maar durfde dat niet in de praktijk te zetten door bijvoorbeeld concrete acties te ondernemen tegen dat stemrecht!

Wij daarentegen deden actief mee met het Comité tegen het Vreemdelingenstemrecht.
Wij hadden geen excuses nodig om actie te voeren.

U bent het die mijn, nochtans korte en eenvoudige zin, niet goed schijnt gelezen te hebben. Ik stelde dat jullie geen belgicistische partij kunnen zijn daar jullie niet eens een nationale partij zijn. Jullie hebben het over jullie Waalse zusterpartij, jullie hebben een eigen bestuur dat blijkbaar niet overlegt met de Franstaligen (correct me if I'm wrong) en op de site van Front National staat zelfs verkeerde informatie over hun 'Vlaamse afdeling'. Maar dat verontrust me minder dan het feit dat jullie voorzitter jarenlang voorzitter was van een VU-fractie.
En waar waren jullie, 'belgicisten', gisteren toen weer eens de onafhankelijkheid van Vlaanderen ge-eist werd?
stonde gij op de grote markt met die vlag te zwaaien? En, in uw broek gepist? Met Voorpost in 't offensief!
Oud 12 juli 2004, 15:02   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Citaat:

U bent het die mijn, nochtans korte en eenvoudige zin, niet goed schijnt gelezen te hebben. Ik stelde dat jullie geen belgicistische partij kunnen zijn daar jullie niet eens een nationale partij zijn. Jullie hebben het over jullie Waalse zusterpartij, jullie hebben een eigen bestuur dat blijkbaar niet overlegt met de Franstaligen (correct me if I'm wrong) en op de site van Front National staat zelfs verkeerde informatie over hun 'Vlaamse afdeling'. Maar dat verontrust me minder dan het feit dat jullie voorzitter jarenlang voorzitter was van een VU-fractie.
En waar waren jullie, 'belgicisten', gisteren toen weer eens de onafhankelijkheid van Vlaanderen ge-eist werd?
stonde gij op de grote markt met die vlag te zwaaien? En, in uw broek gepist? Met Voorpost in 't offensief!
Meerdere onzer mensen waren daar; en ik moet u trouwens bedanken. Dankzij jullie dreigementen en gebrul zijn wij in de media gekomen. De BUB-militanten, die steeds kalm en beheerst, doch onverzettelijk bleven, kwamen absoluut positief in beeld tegenover de scheldende, dreigende, brullende Blokkers.
Nu vraag ik mij af, waarom was Fervent Nationaal er niet? Te laf? Of mocht het niet van VU-er Hendrik?
Patriot! is offline  
Oud 12 juli 2004, 15:24   #23
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Wij gunnen ieder diertje zijn pleziertje.

We denken dat we ons met nuttiger zaken kunnen bezig houden dan met het verstoren van het jaarlijks feestje van de Vlaams-nationalisten.
We weten dat daar altijd hard geroepen wordt, maar eens het feestje voorbij is het toch weer business as usual.

Daarom waren we er niet.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 12 juli 2004, 15:32   #24
Betweter
Parlementslid

Standaard

De interesse van jullie ideeën zijn dan ook recht evenredig met jullie kiesresultaat
Oud 12 juli 2004, 15:40   #25
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meerdere onzer mensen waren daar; en ik moet u trouwens bedanken. Dankzij jullie dreigementen en gebrul zijn wij in de media gekomen. De BUB-militanten, die steeds kalm en beheerst, doch onverzettelijk bleven, kwamen absoluut positief in beeld tegenover de scheldende, dreigende, brullende Blokkers.
Nu vraag ik mij af, waarom was Fervent Nationaal er niet? Te laf? Of mocht het niet van VU-er Hendrik?
Militanten???

's Morgens drie en 's namiddags vijf. Werkelijk spectaculair!
Volksstormer is offline  
Oud 12 juli 2004, 15:44   #26
Betweter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Citaat:
Militanten???

Der heeft er toch ene in zijn broek gedaan hoor, ben er zeker van

ps: dankjewel dat jullie Voorpost in het nieuws brachten.
Oud 12 juli 2004, 16:14   #27
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Ik blijf het toch altijd grappig vinden dat er zo regelmatig dreigementen komen vanuit dé partij die pleit voor de vrije meningsuiting! Proficiat!!
tigerpants is offline  
Oud 12 juli 2004, 16:19   #28
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Ik blijf het toch altijd grappig vinden dat er zo regelmatig dreigementen komen vanuit dé partij die pleit voor de vrije meningsuiting! Proficiat!!
In uw dromen, ja!

(Echte repressie, échte dreigementen... hoeveel publiciteit zou dat de BUB niet opleveren! )
Volksstormer is offline  
Oud 12 juli 2004, 16:45   #29
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Citaat:
Militanten???

Uw cijfers zijn bijna correct, met dien verstande dat we 's namiddags met 6 waren - hoewel meerdere mensen rondom ons ons sympathie kwamen betuigen en we er op den duur met 15 medestanders stonden.
Waarom zo weinig volk? Lag het aan het weer, het vroege uur, het feit dat veel mensen op vakantie zijn of wilden de belgicisten gewoon hun bed niet uit op 11 juli? Neen, niets van dat alles. Gisteren was de start van onze petitie tegen het 'Forum', en onze militanten startten deze actie verspreid over meerdere steden in België. Ik had het geluk deel uit te maken van de Brusselse delegatie, want we wilden laten zien dat dit het feest was van alle Vlamingen, ergo niet alleen van de separatisten.
Om dit duidelijk te maken werden driekleuren meegedragen, waarop we later, als teken van onze goede bedoelingen, wel een klein leeuwenvlagje hingen.
Een zeer geslaagde actie die ons veel media-aandacht opleverde. En vooral veel frustratie bij de radicale flaminganten (ten bewijze de honderden flaminganten die om de beurt kwamen zeggen dat dit een provocatie was. Vrije meningsuiting was even niet belangrijk. )
8)

PS: Een pluim voor de mensen van de organisatie, die ons hartelijk verwelkomden, en onze actie steunden: dit moest werkelijk het feest van alle Vlamingen zijn, en niet alleen van de separatisten. Overigens bijster weinig flaminganten bij de organisatoren, waarvan er een een t-shirt "Goeie Vlamingen houden van België" droeg. En dat is ook zo.
Patriot! is offline  
Oud 12 juli 2004, 16:53   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij gunnen ieder diertje zijn pleziertje.

We denken dat we ons met nuttiger zaken kunnen bezig houden dan met het verstoren van het jaarlijks feestje van de Vlaams-nationalisten.
We weten dat daar altijd hard geroepen wordt, maar eens het feestje voorbij is het toch weer business as usual.

Daarom waren we er niet.
U geeft op 11 juli het monopolie aan de flaminganten? 11 juli is van alle Vlamingen, en liefst nog van alle Belgen of gewoon iedereen. Wij moeten dat terug opeisen voor iedereen.
Patriot! is offline  
Oud 12 juli 2004, 16:55   #31
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw cijfers zijn bijna correct, met dien verstande dat we 's namiddags met 6 waren - hoewel meerdere mensen rondom ons ons sympathie kwamen betuigen en we er op den duur met 15 medestanders stonden.
Waarom zo weinig volk? Lag het aan het weer, het vroege uur, het feit dat veel mensen op vakantie zijn of wilden de belgicisten gewoon hun bed niet uit op 11 juli?
inderdaad vreemd dat zo weinig mensen blijkbaar oor hebben naar dat Belgicisme, zeker als je de verkiezingsuitslag bekijtk en weet dat de grote meerderheid van de Belgen eigenlijk Belgicist is (dixit Hans)....

Citaat:
Om dit duidelijk te maken werden driekleuren meegedragen, waarop we later, als teken van onze goede bedoelingen, wel een klein leeuwenvlagje hingen.
hebt u dit reeds gemeld aan uw voorzitter? Ik zou maar opassen dat hij niet te weten komt dat u de Belgische driekleur besmeurd hebt met dat nazi-symbool
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 12 juli 2004, 17:52   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hebt u dit reeds gemeld aan uw voorzitter? Ik zou maar oppassen dat hij niet te weten komt dat u de Belgische driekleur besmeurd hebt met dat nazi-symbool

Oud 12 juli 2004, 19:24   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Maar ze zijn niet van dien aard dat ze ingegeven zijn door ideologische motieven, dan wel van puur financiële aard...
Kim is offline  
Oud 12 juli 2004, 19:27   #34
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Je leest weer niet goed, Patriot.
Er staat: "...de enige Belgicistische partij, dewelke niet bang is om harde standpunten in te nemen."

De BUB is ook Belgicistisch, maar durft niet ronduit voor een hard standpunt op te komen.

Een voorbeeldje? BUB zei dat ze tegen het vreemdelingenstemrecht was, maar durfde dat niet in de praktijk te zetten door bijvoorbeeld concrete acties te ondernemen tegen dat stemrecht!

Wij daarentegen deden actief mee met het Comité tegen het Vreemdelingenstemrecht.
Wij hadden geen excuses nodig om actie te voeren.
Rudy, toen bestond Fervent Nationaal nog niet. U was bij mijn weten meegekomen met Beysen (Liberaal appel of schaduwgemeenteraad). Ik ben als Bub'ster meegegaan naar het VLD-congres, met een Belgische vlag. Ik denk dat mijn boodschap duidelijk was, alleen zorgden de Blokkers er met hun arrogant gedrag weer voor dat het weer een flamingantische bedoening was.
Kim is offline  
Oud 12 juli 2004, 20:37   #35
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Speciaal voor Kim en alle BUB-leden dan nog een hard standpunt waarin ze kunnen bewijzen dat ze wel degelijk een standpunt durven innemen:

Fervent Nationaal gaat een voorstel indienen waarin staat dat immams die in Belgische moskeeën willen preken, dit enkel mogen doen in de officiële taal van het gewest waarin de moskee gelegen is.
Dit naar analogie van de nieuw aangenomen wet in Spanje.

Durft de BUB als partij dit standpunt mee steunen, of is dat wederom een gevaar voor de eenheid binnen uw partij?

Oud 12 juli 2004, 20:40   #36
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Speciaal voor Kim en alle BUB-leden dan nog een hard standpunt waarin ze kunnen bewijzen dat ze wel degelijk een standpunt durven innemen:

Fervent Nationaal gaat een voorstel indienen waarin staat dat immams die in Belgische moskeeën willen preken, dit enkel mogen doen in de officiële taal van het gewest waarin de moskee gelegen is.
Dit naar analogie van de nieuw aangenomen wet in Spanje.

Durft de BUB als partij dit standpunt mee steunen, of is dat wederom een gevaar voor de eenheid binnen uw partij?
Persoonlijk vind ik dat geen slecht standpunt, maar er zijn heus wel andere problemen in België hoor. Om daar nu zo'n punt van te maken
Patriot! is offline  
Oud 12 juli 2004, 20:44   #37
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Juist ja, de islamisering van België en Europa is inderdaad niet zo'n groot probleem. Het is alleen maar de grootste bedreiging die ons momenteel teistert. Niet zo'n groot probleem dus...

Een Vlaams volksfeestje verstoren is véééééél belangrijker!

Oud 12 juli 2004, 20:50   #38
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist ja, de islamisering van België en Europa is inderdaad niet zo'n groot probleem. Het is alleen maar de grootste bedreiging die ons momenteel teistert. Niet zo'n groot probleem dus...

Een Vlaams volksfeestje verstoren is véééééél belangrijker!

1. U gaat hiermee de islamisering van België stoppen? Wishfull thinking, mijn beste. Laat ons eerst eens beginnen met Abou Jahjah en zijn beulsknechten terug te sturen naar waar ze vandaan komen.

2. Verstoren? Als Vlaming mogen wij toch zeker wel meevieren op het feest van alle Vlamingen? Meer info: Het vrt-nieuws over onze actie.

Verder heb ik jullie website eens bekeken. Ik zie veel interessante dingen.
Patriot! is offline  
Oud 12 juli 2004, 20:56   #39
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Verder heb ik jullie website eens bekeken. Ik zie veel interessante dingen.
Zoals?

Oud 12 juli 2004, 21:01   #40
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jullie voerden zeer gericht actie tegen AEL-führer Jahjah, en dat vind ik zonder meer een positief punt 8) Kan u mij misschien wat meer vertellen over het verloop van jullie campagne?
Patriot! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be