Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 13 september 2012, 20:42   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verle_Langben Bekijk bericht
Je moet echter begrijpen dat sociale media als Facebook ed totaal onbekend waren tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen
In Londerzeel was dat allemaal onbekend.
Cd&V gemeente zeker?

Citaat:
en politieke fora ook nog niet echt gebruikt werden.
In Londerzeel niet.
Hier wel:
Gemeenteraadsverkiezingen 2006

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 2 mei 2020 om 20:22.
Supe®Staaf is offline  
Oud 13 september 2012, 20:44   #22
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle_Langbeen Bekijk bericht
Hey beste Vito, mss wel of mss ook niet Je moet echter begrijpen dat sociale media als Facebook ed totaal onbekend waren tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen en politieke fora ook nog niet echt gebruikt werden. Alleszins bedankt voor je bezorgdheid
Ik vind het op zich moedig van je dat je je in deze jungle, dat Politics toch is, durft begeven, hoor. Alleen: wat hoop je er mee te bereiken? Of beter: wie?

Ook al zal ik nooit op jouw partij stemmen, toch wens ik je veel moed en succes.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 13 september 2012, 20:49   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik vind het op zich moedig van je dat je je in deze jungle, dat Politics toch is, durft begeven, hoor.
Het is de (over)moed der naïeve onwetendheid.

Citaat:
Alleen: wat hoop je er mee te bereiken? Of beter: wie?
Een politic us/a is meestal maar in één zaak geïnteresseerd: stemmetjes ronselen voor de partij, in de hoop dat er een mandaatje van de kar valt.

Citaat:
Ook al zal ik nooit op jouw partij stemmen, toch wens ik je veel moed en succes.
Kan je dit zeggen met droge ogen en zonder hard op je tong te bijten?
Oud 13 september 2012, 21:30   #24
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoi Liederik, als je de website even doorneemt zal je al snel doorhebben dat ik voor een 4de keer deelneem aan de verkiezingen. Als ik dan enkel een maand voor deze verkiezingen alle markten zou moeten afschuimen dan zou dat wel heel zielig zijn niet? Wees gerust, ik sta al meer dan 20 jaar in het Londerzeelse leven....en niet als plakbord
OK.

Ik lees dat je gaat oa voor gezond financieel beleid, en verenigingsleven. Het ene is eigenlijk een plicht, geen actiepunt om mee uit te pakken. Het andere zal waarschijnlijk met financiële steun verwezenlijkt worden.

Maar betaalbaar wonen; hoe zie je dat concreet? Er is nog steeds een vrije markt op immogebied. En goed ondernemersklimaat; hoe stimuleer je dat vanop gemeentevlak.

Wat zijn dus de ideeën die je hebt om dat in daden om te zetten? Hoe ga je dat concreet verwezenlijken?

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 2 mei 2020 om 20:23.
Liederik is offline  
Oud 13 september 2012, 21:47   #25
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Een politic us/a is meestal maar in één zaak geïnteresseerd: stemmetjes ronselen voor de partij, in de hoop dat er een mandaatje van de kar valt.

Allee... niet belachelijk doen.
Daar zijn duizenden mensen die zich inzetten voor een betere en leefbaarder wereld.
Een diepe blauwe kan dat natuurlijk niet vatten.

Het is u vergeven.
jump in the box is offline  
Oud 13 september 2012, 21:49   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jump in the box Bekijk bericht
Allee... niet belachelijk doen.
Daar zijn duizenden mensen die zich inzetten voor een betere en leefbaarder wereld.
Maar niet in de politiek.
Oud 13 september 2012, 22:08   #27
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor alle surfende Londerzelenaren bezoek ook eens mijn nieuwe website & Facebook page via http://www.veerle.langbeen.cdenv.be/
Je zal hier geen mensen overtuigen om op u te stemmen, geloof mij vrij mevrouw Langbeen.

Uw "interview" staat bol van de meest holle en lege verkiezingspraatjes.
http://www.veerle.langbeen.cdenv.be/interview

Citaat:
Noem het de erfenis van mij familie, noem het mijn persoonlijke intuïtie of wat dan ook, maar waar ik destijds tijdens mijn eerste verkiezingsperiode op zoek naar was, vond ik terug bij CD&V en dat staat voor respect voor iedereen!

Vanuit die optiek weegt het verenigingsleven op een beleid dat werk moet maken van sociale samenhang, respect en solidariteit. En dat vind ik uiterst belangrijk!

Waarom nu voor mij stemmen? Omdat ik aan politiek doe op mijn eigen, misschien atypische manier. “What you see, is what you get!”

De cocktail van mijn sociale ingesteldheid, mijn oprechtheid en correctheid en leergierigheid maken, denk ik, een perfecte combinatie.
Deze is ook leuk, na al de vetzakkerij op Twitter en via SMS van Leterme:
Citaat:
Voor christendemocraten zijn alle mensen uniek. Elke mens telt en moet van tel zijn. Al dan niet meetellen hangt in grote mate van onszelf af, maar moet ook van andere mensen komen. Mensen worden pas gelukkig als zij als unieke persoon gerespecteerd worden. Dit is de reden waarom de CD&V het nooit aflaat om het gezin te verdedigen.

Demper is offline  
Oud 13 september 2012, 22:20   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verle Langben
Noem het de erfenis van mij familie, noem het mijn persoonlijke intuïtie of wat dan ook, maar waar ik destijds tijdens mijn eerste verkiezingsperiode op zoek naar was, vond ik terug bij CD&V en dat staat voor respect voor iedereen!
Zozo, mevrouw Langbeen...
U hebt voor iedereen respect.
Dus ook voor moordenaars, genocidairen, kinderverkrachters, oplichters, dieven, bandieten, beulen, terroristen, vrouwentoekers, etc. etc.

Of veinst u enkel dat respect om ook hun stemmetje voor de CD&V te ronselen?

Supe®Staaf is offline  
Oud 13 september 2012, 23:25   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Mevrouw Langben,

in de gemeente waar ik woon steunt CD&V de plaatselijke meerderheid waar ze samen met CdH, MR-Open-VLD, Ecolo-Groen! én FDF deel van uitmaakt.

Wat denkt u daar eigenlijk van?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

djimi is offline  
Oud 14 september 2012, 07:50   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe mevr Langben (die ik bewonder dat ze inderdaad op dit forum komt) destijds aankeek tegen het kartel met de nva;
en hoe ze nu aankijkt tegen de nva die alleen gaat.

Hoe de lokale samenwerking met de nva is/was in Londerzeel?

Heeft zij een idee hoeveel diverse subsidies ontvangen worden door gelijkaardige gemeenten in Wallonië, of minder gelijkaardige gemeenten in Brussel, tegenover de subsidies die Londerzeel ontvangt ?
Het meest duidelijke van die subsidies is wellicht hetgeen uitgedeeld wordt door het boetefonds. Maar er zijn er vele anderen.
Wat zou men met zoveel gemist geld niet kunnen doen in het belang van de gewone mensen uit Londerzeel !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 2 mei 2020 om 20:24.
De schoofzak is offline  
Oud 14 september 2012, 09:02   #31
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
OK.

Ik lees dat je gaat oa voor gezond financieel beleid, en verenigingsleven. Het ene is eigenlijk een plicht, geen actiepunt om mee uit te pakken. Het andere zal waarschijnlijk met financiële steun verwezenlijkt worden.

Maar betaalbaar wonen; hoe zie je dat concreet? Er is nog steeds een vrije markt op immogebied. En goed ondernemersklimaat; hoe stimuleer je dat vanop gemeentevlak.

Wat zijn dus de ideeën die je hebt om dat in daden om te zetten? Hoe ga je dat concreet verwezenlijken?
Ik illustreer even mijn vragen met het budget van Londerzeel, dat u blijkbaar beheert.

12% van het budget gaat op aan schulden betalen. Als ik kijk naar willekeurige vergelijkbare gemeenten (bewonersaantal: Temse, Torhout, Zemst, Waregem, Brecht, Geraardsbergen) ziet dat er overal hetzelfde uit; tussen de 10 en de 14%. Het springt er dus niet echt uit.

Huisvesting; zit dat bij ruimtelijke ordening? Bij Sociale zekerheid? Het zijn precies niet de grootste budgetten. En uit welk budget komt 'ondernemers stimuleren'? Kan u dat ook even toelichten in het licht van mijn bovestaande vragen?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Londerzeel.jpg‎
Bekeken: 77
Grootte:  99,2 KB
ID: 87695  

Laatst gewijzigd door Liederik : 14 september 2012 om 09:20.
Liederik is offline  
Oud 14 september 2012, 10:47   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan dat zeker zeggen met droge ogen en zonder hard op mijn tong te bijten.

Ik heb kameraden bij alle partijen, Supe®Staaf, en die wens ik ook allemaal succes.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 14 september 2012, 13:03   #33
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb kameraden bij alle partijen, Supe®Staaf, en die wens ik ook allemaal succes.
jump in the box is offline  
Oud 14 september 2012, 18:39   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voorwaar een huzarenstukje.
Citaat:
Nou die heb ik ook.
Maar ik wil niet tegen ze liegen.
Iedereen gun ik succes, maar sommigen niet in hun politieke streven.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 14 september 2012 om 18:40.
Supe®Staaf is offline  
Oud 14 september 2012, 19:30   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorwaar een huzarenstukje.
Nou die heb ik ook.
Maar ik wil niet tegen ze liegen.
Iedereen gun ik succes, maar sommigen niet in hun politieke streven.
Och, ik ken mijn kameraden en dat zijn één voor één goeie mensen. Anders zouden zij mijn kameraden niet zijn. En dus wens ik hen ook het beste in hun politieke streven. Zolang ze zichzelf niet verkopen, dus.

Nu zou iemand kunnen stellen dat iemand die tot een partij toetreedt per definitie zichzelf in zeker mate verkoopt. Maar ik weiger op die manier de zaken te bekijken, want dan blijven enkel de smeerlappen over.
Txiki is offline  
Oud 14 september 2012, 19:51   #36
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Waarom kiezen nog zoveel Vlamingen om op een CD&V lijst te gaan staan ?

Na al het volksverraad die Wouter Beke heeft gedaan ? Ik begrijp dat echt niet.

Je zou eens moeten weten, zeker hier in West-Vlaanderen, hoeveel bekwame, waardevolle mensen op een CD&V lijst gaan staan.

Die enorm sterke lokale verankering van de traditionele regimepartijen vormt een zeer groot gevaar voor de verdere uitbouw van de Vlaamse autonomie en op termijn de onafhankelijkheid.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 15 september 2012, 08:06   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, ik ken mijn kameraden en dat zijn één voor één goeie mensen. Anders zouden zij mijn kameraden niet zijn. En dus wens ik hen ook het beste in hun politieke streven. Zolang ze zichzelf niet verkopen, dus.
Dat is al wat meer conditioneel...

Citaat:
Nu zou iemand kunnen stellen dat iemand die tot een partij toetreedt per definitie zichzelf in zeker mate verkoopt. Maar ik weiger op die manier de zaken te bekijken, want dan blijven enkel de smeerlappen over.
Je weigert op die manier de zaken te bekijken, maar je sluit dus niet volledig uit dat het de juiste manier van kijken is?
Oud 15 september 2012, 08:11   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ze geloven vast in de
Christelijke,
Demokratische
&
Vlaamse
waarden die deze partij in onze maatschappij wil uitdragen.
Oud 15 september 2012, 08:40   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Misschien omdat de CD&V zowat de meest vage, grijze, ideologisch onduidelijke partij is in het rijtje. Meer nog dan de VLD (daar weet je tenminste dat je met elitaire machtsgeile dictatortjes te maken hebt) lijkt de CD&V een vergaarbak voor iedereen die niet echt uitgesproken in deze of gene richting wilt. Een ideaal recept overigens voor de vlotte kazakkendraaierij waarvoor ze bekend staan. En voor een traditionele partij spelen ze nog enigzins mee voor de knikkers. Een prima keuze dus voor wie geinteresseerd is in een postje zonder ideologische overtuiging of ambitie. Ofte: een postje dat niet meer is dan een job, een inkomen, los van enige maatschappelijke betrokkenheid.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 15 september 2012 om 08:40.
Distel is offline  
Oud 15 september 2012, 10:11   #40
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hey beste Vito, mss wel of mss ook niet Je moet echter begrijpen dat sociale media als Facebook ed totaal onbekend waren tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen en politieke fora ook nog niet echt gebruikt werden. Alleszins bedankt voor je bezorgdheid
http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=131

Maar intussen welkom en als ik je niet weer moest treffen voor 15 oktober: daag...

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 2 mei 2020 om 20:24.
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be