![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
------------------------------- Xket ik ben vredelievend, met oorlog en geweld wordt weinig of niets opgelost maar soms moeten we toch bereid zijn om op te treden. Wanneer er een brand uitbreekt bij mijn Marokkaanse buren dan mag je mij erop aanrekenen dat ik alles zal doen wat in mijn macht ligt om deze mensen te helpen...wanneer echter eender wie een meisje probeert aan te randen, ook als het bvb diezelfde Marokkaanse buren zijn, en ook al zijn ze met meer...dan nog zal ik mijn uiterste best doen om dit te voorkomen, ook al loop ik grote risico's. Ik ben heus geen held hoor...maar een beetje burgerzin is wat veel mensen terug nodig hebben. -------------------------- Ik ben dus helemaal geen held maar zoals gezegd..indien wij echter zo mak blijven dan is het gedaan met ons. Wat dat 'alle Blanken' betreft, tuurlijk heb ik het eerder op die mensen die erbij stonden en hun hoofd afwendden, probleem is echter dat ik die nefaste houding meer en meer hoor ![]() ![]() ![]() Ik heb geen behoefte om de keyboard-rambo uit te hangen maar eender hoe...nooit zal ik mijn hoofd afwenden en ten alle tijde zal ik alles doen wat in mijn vermogen ligt om slachtoffers te helpen, vind u dat rambo stijl...uw probleem, niet het mijne. Ik noem dat gewoon verantwoordelijkheidszin!!! _________________
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Er zijn hier mensen die er telkens in slagen de wereld op z'n kop te zetten, als is het maar om hun misplaatst idealisme te verdedigen.
In de eerste plaats was ik verontwaardigd over het Islamitsich antisemitisme. Pas in de tweede plaats was ik inderdaad verontwaardigd over het passifisme bij geweldplegingen, of misschien niet: die 6 jongeren waren bewapend met een mes. Het kan natuurlijk ook zijn dat die medepassagiers niet wilden ingrijpen omdat ze dan een klacht riskeren wegens vermeend racisme. ![]()
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() ik geef diegenen die redenen aanhalen om niet tussenbeide te komen gelijk, maar het is niet van harte.
Ergens is het inderdaad wel zeer te betreuren dat wij niet dat solidariteitsgevoel kennen dat ons in staat stelt als één blok (sic) op te treden tegen gewelddaden (vanuit welke hoek die dan ook komen). Het ontbreken van sociale controle is zeer te betreuren.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Pfft jullie mogen van mij denken wat jullie willen maar wat heb ik echt een heimwee naar de jaren 60 en 70 hoor
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() even rationeel analyseren: volgens mij ligt de kans dat dat conflict wordt opgelost+ de kans dat ik geen slagen moet incasseren doordat ik de politie bel véél hoger dan wannneer ik mij even als alleenstaander ga bemoeien met zulke dingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Nog eens : het ideale scenario zou zijn dat wij nog die saamhorigheid zouden bezitten waardoor niet één persoon maar de hele tram zou rechtstaan en als één man die schoftjes zou afstraffen.
Op dit moment is dit echter idyllisch. Dit vind ik spijtig maar het is een realiteit, en als enkeling rechtstaan is inderdaad dom.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() het is duidelijk dat u helemaal niet conflictoplossend nadenkt (rationeel), maar wel puur confrontrerend (emotioneel): zoals ik al zei is de kans dat de toestand niet escaleert en opgelost wordt groter wanneer u gewoon de politie belt dan wanneer u daar als alleenstaander wat gaat stoer doen tegen zo'n groep van 5-6 man, dat lijtk ue chter niet echt te willen inzien. Het mag dan al van "burgerzin" getuigen om u te gaan bemoeien, u gaat de situatie er allesbehalve mee vooruithelpen en voor hetzelfde geld hebt u een mes tussen uw ribben steken....dat heeft niets met de "linkse mietjesmaatschappij" (ik ben trouwens allesbehalve "links," maar ik zal u onvermijdelijke drang om iedereen in een hokje te steken verder negeren) te maken, maar wel alles met gewoon rationeel nadenken...
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Die persoon moet ONMIDDELLIJK geholpen worden door zijn groepsgenoten. Als de politie er eindelijk aankomt is die persoon al voor de rest van zijn of haar leven getekend en zijn de daders mogelijk al lang gevlogen. Je mag op dit forum niet oproepen tot plegen van geweld, maar ik zie niet in hoe je onder zulke omstandigheden gweld kunt verijdelen zonder onmiddellijk terug geweld in te zetten tegen de daders. |
||
![]() |
![]() |