Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2004, 16:43   #21
Henry
Burgemeester

Standaard

Als ik Camps' stukjes lees in De Morgen, word ik telkens overvallen door een plaatsvervangende schaamte. Laatst schreef hij over Peter Farazijn en over "mensen uit de westhoek". Toevallig ben ik vandaar afkomstig, en Camps deed het af alsof de mensen daar nog leven als in den tijd van Cyriel Buysses schrijfsels. Man toch, en de manier waarop hij doet alsof hij gelijk heeft.

Je mag Camps zijn onnozeliteiten niet kwalijk nemen. Het is een simpel te verklaren psychologisch verschijnsel. Als pseudo-intellectueel kan hij niet anders dan uit frustratie voor zijn onbestaand talent te kappen op mensen die een intelligente, gefundeerde boodschap uitdragen.

Camps die tegen Vlaams-nationalisme is, het is alweer een bewijs van de juistheid van de Vlaams-nationale zaak.
Oud 12 juli 2004, 17:16   #22
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Enkel flaminganten hebben spreekrecht?
Vrijheid van meningsuiting???
Een twintigtal aktievoerders van het Taal Aktie Komitee (TAK) heeft vanmiddag (11 juli) aktie gevoerd aan het koninklijk paleis te Brussel om hun eis voor Vlaamse onafhankelijkheid kracht bij te zetten. Drie arrestaties werden verricht.

Is dit vrijheid van meningsuiting?????
Ja.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 17:27   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is inderdaad vrije meningsuiting, maar dan wel op zijn typisch Belgisch.
Oud 12 juli 2004, 20:05   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Camps die tegen Vlaams-nationalisme is.......................

8) Is dat dan verboden ?? 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 21:04   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:
Camps die tegen Vlaams-nationalisme is.......................

Neen. Dat is 'in' tegenwoordig.
Vooral bij de Campsen en Pietjes.
Oud 12 juli 2004, 21:09   #26
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje

Neen. Dat is 'in' tegenwoordig.
Vooral bij de Campsen en Pietjes.
8) Ach , you can't have them all 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 23:17   #27
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Het Laatste Nieuws gaf uitgerekend op 11 juli een forum aan de verzuurde columnist Hugo Camps. Deze door zelf-haat gekwelde pseudo- intellectueel mag een volle bladzijde lang afgeven op zijn eigen volk.

Hugo Camps : "Met dit volk wil ik niets te maken hebben."
"...Schaf de Vlaamse leeuw af..."
"...Het Vlaams Blok heeft het volk verloederd tot schreeuwers en kannibalen..."

Waarom moest op 11 juli deze zielepoot opgevoerd worden?
Waarom gaf HLN een forum aan deze negativist ?

Ik koop mij volgende keer De Tijd of de Gazet Van Antwerpen.
Ik geef Hugo Camps 100% gelijk. Er is niets verzuurder en barbaarser dan het hedendaagse Vlaams-nationalisme van een handvol gefrustreerde onruststokers.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 23:19   #28
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik Camps' stukjes lees in De Morgen, word ik telkens overvallen door een plaatsvervangende schaamte. Laatst schreef hij over Peter Farazijn en over "mensen uit de westhoek". Toevallig ben ik vandaar afkomstig, en Camps deed het af alsof de mensen daar nog leven als in den tijd van Cyriel Buysses schrijfsels. Man toch, en de manier waarop hij doet alsof hij gelijk heeft.

Je mag Camps zijn onnozeliteiten niet kwalijk nemen. Het is een simpel te verklaren psychologisch verschijnsel. Als pseudo-intellectueel kan hij niet anders dan uit frustratie voor zijn onbestaand talent te kappen op mensen die een intelligente, gefundeerde boodschap uitdragen.

Camps die tegen Vlaams-nationalisme is, het is alweer een bewijs van de juistheid van de Vlaams-nationale zaak.
Iemand die tegen het Vlaams-nationalisme is, is plots een pseudo-intellectueel, een Franstalige, een Jood en een Untermensch. Dat kennen we wel.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 23:57   #29
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik geef Hugo Camps 100% gelijk. Er is niets verzuurder en barbaarser dan het hedendaagse Vlaams-nationalisme van een handvol gefrustreerde onruststokers.
...zei Hans de Grote, de niet-gefrustreerde (zie verkiezingen) voorzitter van een partij die de meerderheid der Belgen vertegenwoordigt (zie wederom verkiezingen)
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 00:06   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Patriot,
Neen, ook de verzuurde Camps heeft spreekrecht. Maar HLN beledigde vele Vlamingen door uitgerekend op 11 juli zijn zelf-haat te etaleren.
Ik vraag ook geen intervieuw in HLN met Karel Dillen op 21 juli...
Op 11 juli was de lulkoek van Camps een provocatie.

Voor flaminganten is alles nu eenmaal een provocatie. Zelfs een Belgische vlag in de hoofdstad van België.
Lees de zo zure reacties van Bubbelventjes op dit forum en jouw uitlegje gaat knap raar klinken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 00:07   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dat handvol dat de verkiezingen wint ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 00:08   #32
Archibald van Ooteghem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
...zei Hans de Grote, de niet-gefrustreerde (zie verkiezingen) voorzitter van een partij die de meerderheid der Belgen vertegenwoordigt (zie wederom verkiezingen)
De verzuring:preuve �* l'appui. Seba, het orakel van CD&V-N-VA dat wel eens paars ging breken vertikt het om in te gaan op een stelling en speelt liever de man. Ongetwijfeld kan onze goede vriend Seba de meerwaarde uitleggen van een nationalisme dat door buitenlandse commentatoren (wanneer ze de Ijzerbedevaart zien) wordt omschreven als 'fascistisch'.

Zeker, niet alle Vlaams-nationalisten zijn fascisten, maar als de vaandeldrager van jullie ideologie een partij is die ronduit racistisch is (daar heb je zelfs geen rechtbank voor nodig), moet je je toch vragen stellen. Er is in het Vlaams-nationale vertoog zo'n mengeling aanwezig van destructieve (anti-Belgische) elementen, gecombineerd met xenofobie en het vermaledijde inside-outside group effect dat we kennen uit het (sociologisch) etnocentrisme: Vlaamse politici zouden dynamisch, eerlijk, rechtlijnig zijn, Waalse corrupt, hebberig en imperialistisch.

Doe nu niet of dit klinkt u niet bekend in de oren. Tegelijk zijn die "goede" Vlaamse politici wel "snullen" die zich "in 't zak" laten zetten door "de Walen" en "hebben we in Vlaanderen een Di Rupo (corruptie? imperialisme?) nodig". Zoveel tegenstrijdigheden.
Archibald van Ooteghem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 00:29   #33
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

CAMPS is gewoonweg ne mediageile-senielen ouwen bok die op niks anders uit is dan wijven versieren, k'heb hem persoonlijk beziggehoord en gezien tegen een opgetalloorde overjaarse del waarmee hij in een taverne zat en aan wie hij nen boekéé "witte rozen" schonk (op madammen die naar de vijftig gaan maar zich monteren gelijk nen bakvis van 16 met ne véél te korte minirok voor hunne leeftijd maakt dat nog indruk) Hij ging in datzelfde week-end op den hollandsen TV komen en hij ging een wuivend gebaartje met zijn hand maken naar haar als teken van liefde................. repliek van de blonde stoot waarmee hij uithing :"t'is te hopen dat ik van mijne man zal mogen kijken".......
t'was dus een échte blonde.............. én dom én daarbij nog steekzot van nen lelijkaard gelijk de CAMPS....... toen ik de uitzending zag (hij zat daar wat te lullen uit één of ander boek) heb ik bekanst in mijn broek gedaan van t'lachen..... nikske wuiven...... gewoon media-geil ja, en geloof mij CAMPS denkt niet met zijn hoofd maar met zijn kl**ten anders zit ge niet zo hard te jagen achter een opgetutte del die in gans de regio gekend is als "een wreed sex-machien" !
Oud 13 juli 2004, 00:32   #34
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Archibald van Ooteghem
Citaat:

De verzuring:preuve �* l'appui. Seba, het orakel van CD&V-N-VA dat wel eens paars ging breken vertikt het om in te gaan op een stelling en speelt liever de man.:
neem mij niet kwalijk, maar ik zie in de woorden van Hans, namelijk dat "Er niets verzuurder en barbaarser is dan het hedendaagse Vlaams-nationalisme van een handvol gefrustreerde onruststokers" niet echt een "stelling", laat staan argumenten staan....

Citaat:
Ongetwijfeld kan onze goede vriend Seba de meerwaarde uitleggen van een nationalisme dat door buitenlandse commentatoren (wanneer ze de Ijzerbedevaart zien) wordt omschreven als 'fascistisch'.

ik heb ten eerste altijd al benadrukt tegen het emo-Vlaams-nationalisme ben(het trots zijn op het Vlaming zijn, dat vind ik evengoed belachelijk, inclusief het vendelzwaaien), daarom dat ik ook confederalist ben en geen seperatist. Ik zie de term "Vlaams-nationalisme" dan ook eerder in het kader van een rationele analyse die bijna elke week door empirische feiten vanuit Waalse zijde wordt bevestigd, waarbij je tot de conclusie komt dat er inderdaad aan Waalse zijde omwille van het cliëntelisme bepaalde misbruiken zijn in de gezondheidszorg, mobiliteit, de sociale zekerheid en ambtenarij...

Citaat:
Zeker, niet alle Vlaams-nationalisten zijn fascisten, maar als de vaandeldrager van jullie ideologie een partij is die ronduit racistisch is (daar heb je zelfs geen rechtbank voor nodig), moet je je toch vragen stellen.
wat een non-argument. Waarom stellen we ons dan analoog niets eens vragen bij de Belgicistische ideologie, gezien het schandelijk verleden van onze monarchie in centraal-Afrika
uw redenering komt dus eigenlijk op het volgende neer als ik het goed begrijp: ik mag bovengenoemde misbruiken niet aankaarten omdat het Vlaams Blok, een "racistische" partij, de Vlaamse Leeuw gebruikt, diezelfde Vlaamse Leeuw die symbool die symbool staat voor het Vlaams-nationalisme.

Citaat:
Er is in het Vlaams-nationale vertoog zo'n mengeling aanwezig van destructieve (anti-Belgische) elementen, gecombineerd met xenofobie en het vermaledijde inside-outside group effect dat we kennen uit het (sociologisch) etnocentrisme: Vlaamse politici zouden dynamisch, eerlijk, rechtlijnig zijn, Waalse corrupt, hebberig en imperialistisch..
dat zal u mij nooit horen zeggen. Wel dat vele Waalse politici inderdaad nogal graag niet te veel in de weg willen gelopen worden, ook al schaden bepaalde acties en fenomenen duidelijk het algemeen belang (zie misbruiken vernoemd hierboven). Aan Vlaamse zijde bent u evenmin mis: feit isdat vele Vlaamse politici niet echt hun stem durven verheffen tegen die misbruiken...

Citaat:
Doe nu niet of dit klinkt u niet bekend in de oren. Tegelijk zijn die "goede" Vlaamse politici wel "snullen" die zich "in 't zak" laten zetten door "de Walen" en "hebben we in Vlaanderen een Di Rupo (corruptie? imperialisme?) nodig". Zoveel tegenstrijdigheden.
mm, waar heeft ooit iemand gezegd dat wij een "nieuwe Di Rupo" nopdig hebben? Wat betreft clientelisme en machtswellust moeten wij allesbehalve een Di rRupo hebbenb, wat betreft onderhandelingscapaciteiten maar al te graag zo ééntje echter...
Oud 13 juli 2004, 00:35   #35
Archibald van Ooteghem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
ik heb ten eerste altijd al benadrukt tegen het emo-Vlaams-nationalisme ben(het trots zijn op het Vlaming zijn, dat vind ik evengoed belachelijk, inclusief het vendelzwaaien), daarom dat ik ook confederalist ben en geen seperatist
Los van het feit dat die twee staatsvisies bijzonder dicht bij elkaar liggen, maakt u er zich wel zeer goedkoop van af. Er is hier wellicht geen énkele Vlaams-nationalist aanwezig die voor het "emo-nationalisme" is. Of kent u er één?

Citaat:
Archibald van Ooteghem schreef:

Zeker, niet alle Vlaams-nationalisten zijn fascisten, maar als de vaandeldrager van jullie ideologie een partij is die ronduit racistisch is (daar heb je zelfs geen rechtbank voor nodig), moet je je toch vragen stellen.

wat een non-argument. Waarom stellen we ons dan analoog niets eens vragen bij de Belgicistische ideologie, gezien het schandelijk verleden van onze monarchie in centraal-Afrika
uw redenering komt dus eigenlijk op het volgende neer als ik het goed begrijp: ik mag bovengenoemde misbruiken niet aankaarten omdat het Vlaams Blok, een "racistische" partij, de Vlaamse Leeuw gebruikt, diezelfde Vlaamse Leeuw die symbool die symbool staat voor het Vlaams-nationalisme.
Het VB is symbool van het Vlaams-nationalisme. Het is de grootste partij van Vlaanderen, én de enige onafhankelijke (op groen! na) partij. U doet ermee wat u wil. Wat mij echter telken male weer verbaast, maar iedere keer minder, is dat de nationalisten nooit aan een gewetensonderzoek doen en immer hun eigen waarheid adoreren.
Oud 13 juli 2004, 00:38   #36
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik heb ten eerste altijd al benadrukt tegen het emo-Vlaams-nationalisme ben(het trots zijn op het Vlaming zijn, dat vind ik evengoed belachelijk, inclusief het vendelzwaaien), daarom dat ik ook confederalist ben en geen seperatist
Los van het feit dat die twee staatsvisies bijzonder dicht bij elkaar liggen, maakt u er zich wel zeer goedkoop van af. Er is hier wellicht geen énkele Vlaams-nationalist aanwezig die voor het "emo-nationalisme" is. Of kent u er één?
uiteraard wel. Er zijn er hier genoeg op dit forum die "trots zijn om Vlaming zijn" en enkel en daarom alleen al eigenlijk al onafhankelijkheid willen. Zo zijn er eveneens die een kick krijgen bij het zingen vand e Vlaamse Leeuw. Dat heb ik allemaal niet...
Oud 13 juli 2004, 00:39   #37
Archibald van Ooteghem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

uiteraard wel. Er zijn er hier genoeg op dit forum die "trots zijn om Vlaming zijn" en enkel en daarom alleen al eigenlijk al onafhankelijkheid willen. Zo zijn er eveneens die een kick krijgen bij het zingen vand e Vlaamse Leeuw. Dat heb ik allemaal niet...
Ik heb hier nog niemand gezien die 'omwille van trots' Vlaamse onafhankelijkheid wil. En al zeker geen politicus.
Oud 13 juli 2004, 00:40   #38
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik heb hier nog niemand gezien die 'omwille van trots' Vlaamse onafhankelijkheid wil. En al zeker geen politicus.
u begint hier wel nogal hard rond de pot te draaien eerlijk gezegd. Wat heeft bovenstaande te maken met mijn replieken op uw oorpsronkelijke bericht???
Oud 13 juli 2004, 00:40   #39
Archibald van Ooteghem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Er is in het Vlaams-nationale vertoog zo'n mengeling aanwezig van destructieve (anti-Belgische) elementen, gecombineerd met xenofobie en het vermaledijde inside-outside group effect dat we kennen uit het (sociologisch) etnocentrisme: Vlaamse politici zouden dynamisch, eerlijk, rechtlijnig zijn, Waalse corrupt, hebberig en imperialistisch..

dat zal u mij nooit horen zeggen. Wel dat vele Waalse politici inderdaad nogal graag niet te veel in de weg willen gelopen worden, ook al schaden bepaalde acties en fenomenen duidelijk het algemeen belang (zie misbruiken vernoemd hierboven). Aan Vlaamse zijde bent u evenmin mis: feit isdat vele Vlaamse politici niet echt hun stem durven verheffen tegen die misbruiken...
U had nog niet alles gelezen en reeds geantwoord... en toen zag u allicht staan:

Citaat:

Doe nu niet of dit klinkt u niet bekend in de oren. Tegelijk zijn die "goede" Vlaamse politici wel "snullen" die zich "in 't zak" laten zetten door "de Walen"
Oud 13 juli 2004, 00:44   #40
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

U had nog niet alles gelezen en reeds geantwoord... en toen zag u allicht staan:

Citaat:

Doe nu niet of dit klinkt u niet bekend in de oren. Tegelijk zijn die "goede" Vlaamse politici wel "snullen" die zich "in 't zak" laten zetten door "de Walen"
waar heb ik ooit beweerd dat Vlaamse politici per defenitie "goede" politici zijn??????u begint wel erg hard rond de pot te draaien hoor...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be