Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2004, 19:56   #21
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Er vallen mij 2 dingen op :

primo in het eerste bericht stond er : leerlinge had verklaard dat zij .... hier bleek het om een meisje te gaan en bovenstaande zegt een negenjarige jongen ?
secundo, los van bovenstaande (waarschijnlijk verschillende bron) zijn het wel allochtone leerlingen geweest!!! die aan de alarmbel hebben getrokken.

Ik hoop dat de veralgemenenden onder ons dan eindelijk inzien dat ze niet allemaal fundamentalistisch zijn en dat zij niet per definitie de rangen sluiten maar misdrijven zeker ook mee aangeven.

Ik vind het los van het schokkende verhaal dan toch ook een positieve boodschap hebben, ALS er inderdaad zulke praktijken worden 'gepredikt' dan is dat maar mooi opgedoekt bij deze, en door het toedoen van rechtschapen allochtoontjes.
Mooi, toch?
Ik beschouw dit eerder als de uitzondering is die de regel bevestigt. Domweg een kind dat zijn mond voorbijgepraat heeft.
Als ze werkelijk misdaden van mensen uit hun omgeving zouden aangeven, zou het gerecht er bvb moeten in geslaagd zijn om minstens 1 van de recente antisemitische aanslagen op te lossen.
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 22:56   #22
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
misschien moest ik "ce forum" schrijven ? maar dat zou te gevaarlijk zijn. argh, ik ben niet Vlaams, geen geluk
Het is niet DEZE forum, maat DIT forum.

Dat terzijde gelaten... U doet moeite om Nederlands te spreken. Dat mag geprezen worden. Maar denk nu niet dat uw Nederlands perfect is.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2004, 23:57   #23
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Hier is een voorbeeld van een andere school. Hoeveel verschil er is met deze in Frankfurt is me niet duidelijk.

http://www.sky.com/skynews/article/0...154917,00.html

Citaat:
Children brandish weapons

Brothers In Arms

GAZA'S KILLING SCHOOL
Children as young as 10 are being recruited to fight for the Palestinian cause.

Sky News has gained access to a young people's camp in Gaza, where the only lesson taught is how to kill Israelis.

Sky's Middle East Correspondent Emma Hurd said the camp, at an undisclosed location, had been set up to drill children in the ways of war.

The recruits, some of whom are dwarfed by their AK-47 assault rifles, are taught how to carry out ambushes.

They are also made to do an obstacle course, crawling under barbed wire and leaping through hoops of fire while their instructors fire live bullets overhead.

Hurd witnessed one training session in which a militant, dressed as a Jewish settler complete with yarmulke skull cap, was ambushed in his car.Gunmen pulled the "settler" from his vehicle and Hurd was told if this had been real he would have been killed.

She spoke to two 10-year-old recruits.

One of them, Mustafa, said he wanted to shoot down Israeli aircraft and blow up tanks.

The camp is run by a group called the Popular Resistance Committee, which said the next generation of Palestinians needed to know how to fight the Israeli "occupation".

The boys even "graduate" at the end of their training, receiving a certificate from the camp commander.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 09:48   #24
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herbert
Razzia in moskee in Frankfurt: islamitische autoriteit eist excuses (14:50)
(Belga) Bij een razzia zondag in een moskee in het Duitse Frankfurt heeft de politie videocassettes, 19 computers en andere informatiedragers in beslag genomen. In de moskee zouden kinderen beeldmateriaal voorgeschoteld gekregen hebben waarin geweld verheerlijkt wordt. De moslimautoriteit in de stad ontkent de beschuldiging en eist excuses van de politie.
Ongeveer 200 agenten vielen zondag de Taqwa-moskee binnen. Er werd niemand opgepakt en totnogtoe is niemand is staat van beschuldiging gesteld. De inval kwam er nadat een negenjarige jongen aan zijn lerares verteld had dat er in de moskee gewelddadige oorlogsbeelden vertoond werden. De politie vermoedde ook dat er in de moskee een video vertoond werd waarop zogenaamde islamitische martelaars volgelingen aansporen tot een heilige oorlog. "Er wordt hier geen geweld gepredikt", zo reageert de vice-voorzitter van het islamitische culturele centrum van Frankfurt maandag. Volgens hem zal bij het nakijken van het in beslag genomen beeldmateriaal blijken dat daarin geen geweld verheerlijkt wordt. "Wij verwachten binnen een paar dagen openbare excuses", zo klinkt het nog
primo in het eerste bericht stond er : leerlinge had verklaard dat zij .... hier bleek het om een meisje te gaan en bovenstaande zegt een negenjarige jongen ?
secundo, los van bovenstaande (waarschijnlijk verschillende bron) zijn het wel allochtone leerlingen geweest!!! die aan de alarmbel hebben getrokken.
Ik hoop dat de veralgemenenden onder ons dan eindelijk inzien dat ze niet allemaal fundamentalistisch zijn en dat zij niet per definitie de rangen sluiten maar misdrijven zeker ook mee aangeven.
Ik vind het los van het schokkende verhaal dan toch ook een positieve boodschap hebben, ALS er inderdaad zulke praktijken worden 'gepredikt' dan is dat maar mooi opgedoekt bij deze, en door het toedoen van rechtschapen allochtoontjes. Mooi, toch?
Er vallen mij ook een paar dingen op:
Prachtig natuurlijk dat er rechtschapen allochtoontjes zijn, ik weet allang dat dit zo is, alleen jammer wat in die school zo allemaal verteld wordt.
Oriana consequent als altijd zal zich ook verheugen, los van het schokkend verhaal over die overval in het asielcentrum in Ramst omdat door medewerking van rechtschapen autochtoontjes de daders zo vlug gevat werden. Mooi toch!
Hopelijk zullen rechtschapen allochtoontjes er nu ook toe bijdragen dat de daders van die vijf andere overvallen tegen joden vlug gevat worden. Dan kunnen we nog eens zeggen: Mooi toch?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 12:28   #25
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Ik vind het los van het schokkende verhaal dan toch ook een positieve boodschap hebben, ALS er inderdaad zulke praktijken worden 'gepredikt' dan is dat maar mooi opgedoekt bij deze, en door het toedoen van rechtschapen allochtoontjes. Mooi, toch?
Prachtig natuurlijk dat er rechtschapen allochtoontjes zijn, ik weet allang dat dit zo is, alleen jammer wat in die school zo allemaal verteld wordt.
Oriana consequent als altijd zal zich ook verheugen, los van het schokkend verhaal over die overval in het asielcentrum in Ramst omdat door medewerking van rechtschapen autochtoontjes de daders zo vlug gevat werden. Mooi toch!
Hopelijk zullen rechtschapen allochtoontjes er nu ook toe bijdragen dat de daders van die vijf andere overvallen tegen joden vlug gevat worden. Dan kunnen we nog eens zeggen: Mooi toch?
HAHAHA Luc Broes, jij bent écht grappig
Elders op dit forum jezelf maar verdedigen dat je geen racist bent, dat je niet discrimineert, dat je allochtonen niet stigmatiseert ...
Maar je bent er als de kippen bij om op een positieve conclusie direct je "commentaar" te geven...
goed hoor
Oud 15 juli 2004, 13:15   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
HAHAHA Luc Broes, jij bent écht grappig
Elders op dit forum jezelf maar verdedigen dat je geen racist bent, dat je niet discrimineert, dat je allochtonen niet stigmatiseert ...
Maar je bent er als de kippen bij om op een positieve conclusie direct je "commentaar" te geven...goed hoor
Ik trek maar alleen jouw redenering door, of mag dat niet?. Wie A zegt moet ook B zeggen.
Verder heb ik weing begrip voor mensen die twee maten en twee gewichten hanteren, die steeds vooral het goede zien bij een bepaalde groep en vooral het kwade in de andere groep. Heilig verklaren en demoniseren. Als je tot de andere groep behoort wordt je daarvoor veroordeeld. Jij loopt dus geen gevaar.
Wie en wat ik ben is duidelijk voor iedereen die leest wat ik schrijf en wat ik zeg.
Groetjes.
Oud 15 juli 2004, 17:43   #27
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Ik trek maar alleen jouw redenering door, of mag dat niet?. Wie A zegt moet ook B zeggen.
Verder heb ik weing begrip voor mensen die twee maten en twee gewichten hanteren, die steeds vooral het goede zien bij een bepaalde groep en vooral het kwade in de andere groep. Heilig verklaren en demoniseren. Als je tot de andere groep behoort wordt je daarvoor veroordeeld. Jij loopt dus geen gevaar.
Wie en wat ik ben is duidelijk voor iedereen die leest wat ik schrijf en wat ik zeg. Groetjes.
Jij mag dat allemaal, 't is hier een publiek forum
Ik ben het trouwens volledig met je eens dat het niet opkan dat je één groep stigmatiseert en de andere heilig verklaart.
Ik heb me daar inderdaad nog niet schuldig aan gemaakt.
Ik zeg niet dat allochtonen beter of slechter zijn.
Ik zeg niet dat autochtonen beter of slechter zijn.
Ik zeg : wie iets fout doet moet gestraft worden, ongeacht wie het is en wat ie heeft uitgespookt.
IEDEREEN gelijk voor de wet.
Ik heb nog niet zolang geleden nog gepost dat ik niet vóór positieve discriminatie ben, ik ben tegen discriminatie tout court.
groetjes
Oud 15 juli 2004, 19:10   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wie en wat ik ben is duidelijk voor iedereen die leest wat ik schrijf en wat ik zeg. Groetjes.
Jij mag dat allemaal, 't is hier een publiek forum
Ik ben het trouwens volledig met je eens dat het niet opkan dat je één groep stigmatiseert en de andere heilig verklaart.
Ik heb me daar inderdaad nog niet schuldig aan gemaakt.
Ik zeg niet dat allochtonen beter of slechter zijn.
Ik zeg niet dat autochtonen beter of slechter zijn.
Ik zeg : wie iets fout doet moet gestraft worden, ongeacht wie het is en wat ie heeft uitgespookt.
IEDEREEN gelijk voor de wet.
Ik heb nog niet zolang geleden nog gepost dat ik niet vóór positieve discriminatie ben, ik ben tegen discriminatie tout court.
groetjes
Aangenaam verrast om dat allemaal te vernemen. Als ik in de toekomst nog eens de indruk heb dat je het vergeten bent zal ik zo vrij zijn je eraan te herinneren!
En ik reken erop dat jij dat ook doet als mijn gedrag te wensen overlaat.
Groetjes
Oud 15 juli 2004, 21:29   #29
Spolpoel
Banneling

Standaard

Islamitische lessen in hoofd afhakken.
Alé, is dat tegenwoordig een avantgardistische vorm van multiculturele verrijking?
Staan Piano en Neruda al op de wachtlijst voor deze verrijkende lessen ? 8)
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be