Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2012, 12:18   #21
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Domme mensen die aan pensioensparen doen hé. ge maakt daar alleen de banken en de staat rijk mee. Investeer het in onroerend goed in plaats van pensioensparen. Als je dat wat eerder verkoopt scheur je er tenminste uw broek niet aan, aan dat pensioensparen wel. En wacht nog maar wat af. Ik zie het best mogelijk dat ze in de toekomst aan hen die aan pensioensparen gedaan hebben, minder pensioen gaan uitkeren onder het mom dat die minder nodig hebben.

Discriminatie is volgens mij nog altijd niet toegelaten hoor.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 12:35   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Domme mensen die aan pensioensparen doen hé. ge maakt daar alleen de banken en de staat rijk mee. Investeer het in onroerend goed in plaats van pensioensparen. Als je dat wat eerder verkoopt scheur je er tenminste uw broek niet aan, aan dat pensioensparen wel. En wacht nog maar wat af. Ik zie het best mogelijk dat ze in de toekomst aan hen die aan pensioensparen gedaan hebben, minder pensioen gaan uitkeren onder het mom dat die minder nodig hebben.
Dat is natuurlijk je reinste onzin. Volgend jaar vinden ze dan een nieuwe extra belasting uit op onroerend goed en dan zijn de mensen die in onroerend goed investeren de dommekloten. Trouwens de drempel om in onroerend goed te investeren is veel groter dan om in pensioensparen te stappen aangezien je daarvoor niet zo kapitaalkrachtig moet zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 12:35   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Discriminatie is volgens mij nog altijd niet toegelaten hoor.
Gaat iedereen dan een ambtenaren-pensioen krijgen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 12:35   #24
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben pas laat aan het pensioensparen begonnen. Tot iemand me dus vertelde dat ik daarop minder belastingen moest betalen.

Achteraf hoorde ik dan dat men die belastingen toch wel ophaalt, maar dan op je pensioenleeftijd.

En nu gaat men dit nu al vorderen?

Kan iemand me het nut van pensioensparen nog eens uitleggen aub? Want me dunkt zijn de belastingen ondertussen verhoogd, krijg ik die spaarpot in één keer terugbetaald, en kom ik bijgevolg in een veel hogere belastingsschijf.

Welk nut heeft dat pensioensparen dan ?

Het gevolg zal zijn dat in het oude geval eindig je met een spaarpot van 100.000euro waar je 30% belasting op betaalt. En in dat nieuw scenario eindig je met een spaarpot van 50.000euro waar je 30% belasting op betald heb.

Dus wat ben je kwijt: de INTEREST op het GELD die normaal 30 jaar waardevastheid moest geven.

Dus wat de overheid die aan 0% kan lenen zegt, is ik heb een betere investering voor uw pensioengeld. Mijn begroting is de beste investering ? Dus daar twijfel ik ten zeerste aan dat dit juist is.

Nu het echte dilemma is. het overheidstekort is 100% dankzij de vergrijzingslast. Waarom moet ik mijn pensioen afstaan om de ambtenaren een dubbeldik pensioen te geven die precies zorgt voor de opbouw van de schulden van onze overheid...

Sowieso moeten er een 100tal personen gaan eisen dat ze een ambtenarenpensioen krijgen en wijzen op de discriminatie. Ben nogal zeker dat het moet eindigen met een positieve beslissing.

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 september 2012 om 12:37.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 12:36   #25
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maw, dit is een extra staatschuld

Een lening dus.

Een lening om het begrotingsdeficit dat moet geleend worden, te verminderen.

Als ge zoiets in een bedrijfsboekhouding doet, gaat ge den bak in ! Een lening voorstellen als een inkomen, om zogezegd uw deficit dat ge moet lenen te verminderen.
Vergelijkbaar met het Zilverfonds. Maar nu niet een lening op vergaarde pensioensfondsen, maar om op toekomstige. Die sossen toch! Hoelang gaat de generatie -40 dit nog slikken?
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 12:48   #26
Klarekijk
Banneling

Standaard

Pensioensparen was een bedrieglijk gedrog van bij de opstart .

maar blijkbaar willen de mensen bedrogen worden .

Geld verdienen zonder te werken , is een zeepbel die voeg of laat zonder veel lawaai ploep weg is . en nooit meer te recupreren valt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 12:57   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

in feite is hun strategie van de SOSSEN

zorgen dat iedereen uit hun handen moet eten. Dus het pensioenspaarplan wegbelasten is de beste manier om hun doelstelling te bereiken.

Mensen, laat de revolutie beginnen tegen deze bende ons minachtende schurkdadige ambtenarij die ons vooruitdrijft als slaven om hun egoistisch eigenbelang veilig te stellen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 13:00   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Pensioensparen was een bedrieglijk gedrog van bij de opstart .

maar blijkbaar willen de mensen bedrogen worden .

Geld verdienen zonder te werken , is een zeepbel die voeg of laat zonder veel lawaai ploep weg is . en nooit meer te recupreren valt .
Kan je me eens zeggen hoe je met het huidige systeem van pensioensparen geld verdient zonder te werken?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 19:52   #29
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Welk nut heeft dat pensioensparen dan ?
Dit filmpje gaat niet over pensioensparen, of eigenlijk toch wel: hoe een overheid voor ons aan pensioensparen doet, of eigenlijk ook niet: hoe een veel betere overheid dan de onze voor pensioenen zorgt: het beste pensioenstelsel ter wereld? Misschien wel, maar toch ook niets waard!

Over Belgique zal ik maar zwijgen...

Als je maar begrijpt dat je niet op een pensioen moet rekenen, tenzij je oud genoeg bent en er nu al een hebt.

Ik investeer in mijn eigen mogelijkheden, maar geef niets aan pensioenfondsen, behalve wat ik aan het pensioenfonds van mijn land van verblijf moet afdragen, maar ik reken er niet op dat ik daar ooit wat van terugzie!
Oud 20 september 2012, 21:26   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
IK kan die maatregel maar op één manier aanvaarden: als de ambtenaren verplicht worden om ook te pensioensparen voor hun pensioen surplus versus het privépensioen.
Sedert wanneer is er een wettelijke verplichting aan pensioensparen te doen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 21:32   #31
-Jo-
Banneling

Standaard

Tja, het had allemaal zo simpel kunnen zijn en kan het nog steeds zijn:

Afschaffen van het pensioensparen! Dan kan de overheid er ook geen beslag op leggen. Alles wat doorgeschoven wordt naar het private profitariaat, kan de overheid nadien eventueel via het staatsgezag de hand op leggen, zoals nu dus voorgesteld.
Daarom:
1 pensioenpijler: het wettelijk pensioen, volledig door de overheid betaald en enkel voor volksgenoten, iedereen hetzelfde bedrag. En niks anders meer.

Eenvoudig en efficiënt.

Laatst gewijzigd door -Jo- : 20 september 2012 om 21:34.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be