![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Samen met de locals hebben we meer dan een solidaire band , we doen alles samen en zorgen beter voor elkaar dan in een rusthuis dat je hier 3000 € per maand kost . Op het grotere eiland komen er ongeveer 20 toeristen per jaar eens een kijkje nemen en zijn weer weg . op het kleine , 4 bezoekers per jaar is veel . daar praat de hele gemeenschap maanden over , en de kindjes komen me dan vertellen wie er geweest is en hoe die er uitzag . Ik verkies op het einde van mijn gezondheid te sterven . ik verkies niet om ziek verder te leven op kosten van de gemeenschap . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zal daar meer en meer verblijven en nagenoeg het hele jaar of toch 10 maand als ik stop met mijn zaak hier . Maar ik zal samen met de locale bevolking zeker dingen blijven doen , en een huisje bouwen of nieuwe dingen uit proberen , en mensen helpen nieuwe dingen bij te brengen die hun leven beter maakt . EEN VLUCHT . Ja , deels Ja , ik wil gewoon weg van de stress en leven zonder deze materialistische en bemoeiende maatschappij . Vrij zijn en toch uw wereld kennen, verantwoordelijkheid nemen en kennen en niets verkeerd doen , dat is voor mij echt leven . Inventief zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ok hulp in een normale samenleving , ik wil niet en ben ook geen eenzaad . Maar als ik hulpbehoevend ben zonder dat ik nog iets kan presteren of terug geven . OEI OEI dat wordt moeilijk in dit koppeke . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs als je agrarische grond koopt (tussen de 10.000 en 20.000 euro per hectare), dan mag je die grond alleen beplanten als je het 'dilpoma' landbouwer hebt. Dat is een formaliteit waarvoor je een 40-uren cursus moet volgen. In Heverlee was die cursus al twee jaar na elkaar uitgesteld (2011 en 2012) wegens te weinig kandidaten. Nu is ze begonnen in Hasselt (akkerbouw en veeteelt). Ook al doe je uitsluitend bio- tuinteelt, dan nog kan je 'akkerbouw-veeteelt' doen om het statuut 'landbouwer' te krijgen. Maar daar eindigt het niet mee. Wil je iets produceren, dan dien je dat in paperassen weer te geven en je economische haalbaarheid te bewijzen. In feite, zover gaat mijn conclusie momenteel, wordt je gedwongen om illegaal te handelen. Om te wonen kan je niet ontsnappen aan allerlei verordeningen van de ruimtelijke ordening, ook al zit je op eigen grond. En op sommige agrarische gronden wordt vanwege 'landschapszicht' bepaalde verbod uitgevaardigd om sommige gewassen te telen. In België zjn je polsen gebonden. De overheid heeft geen statuut tussen een dakloze en een burger. Je bent het ene of het andere. En dan is het nog het monster Europese Commissie die fervent blijft doen aan economische nivellerering: alsmaar meer regeltjes tot in je 'huske' toe. Lokale kazenmakerij moet gebeuren volgens Europese normen. Dus heel veel oude receptenkazen worden niet meer gemaakt. Culturele barbarij is het. Dus als je braafkens onafhankelijk van de maatschappij wilt gaan leven, dan denk ik dat je voor je het weet een aantal processen aan je been krijgt waardoor je het leven zuur gemaakt wordt: omdat je niet in orde bent met dit of met dat. Braaf in het gareel lopen is de boodschap van de administratie in het algemeen. Het is een lacune in de maatschappij. Een stuk stiefmoederlijkheid moet weggesneden worden. Iemand die rijk is weet al lang van wanten. Die kent die achterdeurtjes maar als je niet welgesteld bent, dan zit je in één of ander administratief vizier en moet je verantwoording gaan afleggen ook al doe je in se niets verkeerds, maar net niets normaal en soms erg innoverend. Innoverend zijn wilt zeggen volgens de maatschappij: een startkapitaal hebben en een businessplan. Ik kan me een rampscenario voorstellen waarbij je uitsluitend met het hout van de grond verwarmt en gezinsbescherming klacht tegen je neerlegt omdat je kinderen het koud hebben (geen centrale verwarming enz). Terwijl terzelfdertijd daklozen doodvriezen ergens in de stad. Dat kan allemaal samen. De norm van de daklozen geldt niet voor de normen van de burgers. En iets tussenin bestaat er dus niet. De maatschappij is een chaos en zeer dictatoriaal terzelfdertijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft de vergunningen voor agrarische gebieden, kazenmakerij en dergelijke; klopt, maar alleen als je het in de handel brengt. Als het voor jezelf is, zonder dat je er commercieel iets van maakt, kan het wel. Opnieuw met nuance. Vb imkerij, zelf individuele, is ook gebonden aan bvb voorschrifften mbt afstand van de straat (minimaal 20 meter). Maar het kan dus zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is plaats voorzien voor de mensen die niet willen behoren tot de maatschappij, ze noemen het de gevangenis, daar worden de mensen weer helemaal voor het leven in de maatschappij aangepast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit een verwittigende vingerbrief gekregen van de sociale huisvestingsmaatschappij 'dat mijn gras te hoog stond in de voortuin' en ik diende te maaien. Dat was geen gras maar uitgebloeide margrieten die toen ze nog bloeiden menige voorbijganger aangenaam verrasten. Ik heb teruggebeld en gevraagd of de schrijver van die brief wel een botanicus was. Margrieten dienen zich uit te zaaien. Dus ja, effe staan ze er wat verloederd bij, en dat mag niet volgens de maatschappelijke normen. Een gazon drie millimeter korter maaien is de norm. Over zoiets triviaals moet er dan een brief geschreven worden en de belastingbetaler betaalt ervoor. Mijn margrieten zijn dus weg. Ik hou niet van die opgestoken vingertjes. Het verpest de sfeer. Vele mensen ervaren die uitermate regulerende, stiefmoederlijke houding van de overheid als beschermend en veilig. Dat is oké en ik begrijp dat. Maar de mensen die innoverend willen zijn en geen kapitaal hebben, die blijven afhankelijk van die maatschappij, die worden afgeremd en naar hun vergeethoek verwezen. Probeer iets en je hebt in een mum van een tijd een berg paperassen in te vullen van vier of vijf verschillende instanties waarvan er enkele zijn die uiteindelijk alleen maar routinegewijs geldelijk afromen. Er moet meer ruimte komen voor individuen die de zaken anders zien. En dat 'anders zien' wilt helemaal niet zeggen dat de ene wet na de andere dient herzien te worden. Een klein beetje soepelheid zou al wonderen kunnen verrichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is als het ware een soort van parkeerplaats voor mensen die ontsporen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Wat houdt er u tegen om te zwerven? Je plukt bessen van de struiken en momenteel heb je de vis voor het grijpen in de Schelde in de streek rond Kluisbergen !
Wat wil een mens nog meer? Gelieve uw internetverbinding dan ook meteen af te sluiten. Zo hoef je mij en andere forummers niet meer lastig te vallen met dergelijke onzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Genoeg mensen die met de noorderzon vertrekken en zich vestigen in vb. Thailand of Maleisië of andere landen waar hun aanwezigheid wordt geaccepteerd. Indien goed voorzien van een eigen inkomen (spaarpotje of vb. huurgelden) leven die mensen als god in Frankrijk (daar kan je ook naartoe). Het belangrijkste is natuurlijke: voldoende kapitaal achter de hand hebben om zelf in je natje en droogje én medische kosten te kunnen voorzien. In Thailand kost medische verzorging een fractie van hetgeen het hier kost. Natuurlijk, hier in dit land een stekje in een schaars overgebleven stukje bos optrekken mag niet, ook al is de grond van jou en bouw je met blote handen (zie dat TV programma een tijd geleden). Je moet dus écht wegtrekken.... De poesta van Hongarije is iets waar je terechtkan, zo ken ik iemand die paarden kweekt en met zijn huifkar + paarden + kinderen (eigen onderwijs) nu al bijna veertig jaar rondtrekt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() en alles wordt voor U geregeld , ook je administratie . leuk toch , maar ik lust die fret nie uit cachot , ik wil mijn eigen moestuintje .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Een paar jaar geleden hadden we een colega op het werk die ook vrij alternatief gezind was en hij had zijn doel voorop gesteld .
Hij ging werken tot zijn 30 , en met de opbrengst gereedschap , machines , houtkachel en wat noodzakelijk dinge kopen die hij als beperkt comfort wou voor de toekomst . Hij ging een oud boerderijtje erven van zijn grootmoe en trok dus bij haar in tot ze later zou overlijden , om daar dan met zijn vriendin te blijven wonen . Probeelm één dook vrij snel op . Hij had de watermaatschappij gevraagt zich af te sluiten en die had het gemeld aan de gemeente . de man had dus weldegelijk stromend water , uit een regenwater put / en geboorde put . had hij moeten aanvragen en werd dus belast en beboet . 4 jaar later , Grootmoe overleed en hij erfde het hoeveke . hij betaalde de erfenis rechten en toen kwam er een onderzoek . Hij werd bestempeld als kluizenaar wat in C verboden is . Maar uit het onderzoek bleek dat de man in 4 jaar geen inkomsten had aangegeven , ( hij werkte ook niet meer ) maar plots betaalde hij een slordige 11.000 € succesie rechten op de erfenis , en dat werd zwaar onder de loep genomen . hij werd extra belast op basis van vermoedens . men sugereerde . 2 mensen hebben 1200 e per maand nodig om te leven , en dat over 4 jaar betekend een inkomen van 57600 € tegenargument dat hij zoveel verdient had was , omdat hij geen schulden had moest hij weldegelijk zoveel verdient hebben en dat vermeerdet met de 11.000 € succesierechten die de man prompt had neergelegt betekende een netto inkomen van 68.600 € over 4 jaar dat hij niet had aangegeven . het was uiteindelijk opnieuw gaan werken om de belasting en de boete erop te betalen of het hoevetje werd in beslag genomen . Ik noem dat een pestende schande |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik een vervallen huis koop met bijna een hectare agrarisch land mag ik geen serre zetten omdat er slechts 40m² buiten het huis bebouwd mag zijn. En er al een tuinhuis staat en een berghok (ongeveer 40m²). Maar wat als ik in mijn eigen behoeften wil voorzien via dat agrarisch land? Dan heb ik een serre nodig! Welke wet kan mij beletten om in mijn eigen behoeften te voorzien eigenhandig? Op de grond die ik gekocht heb? Heel veel wetten! Je moet absoluut naar de winkelketen gaan! Je moet de groten ondersteunen (de multinationals) of anders ben je gene goeie. Een kippenhok met dertig kippen kan niet op die bijna hectare vanwege het tuinhuis waar brandhout en veevoer gstapeld zit, de fietsen en tuinmateriaal.(bijna 40m²) Goed materiaal is essentieel als je voedsel wilt produceren, je kan het niet buiten onder een bash leggen. Het moet geölied worden en gemakkelijk bereikbaar zijn. Een kippenhok vraagt om een aparte ren voor de broedse kloeken. Wat weet die ambtenaar en zijn oversten daar nu over aanwie je inlichtingen ga vragen? Als je ervan terugkomt, na zo'n bezoek aan het gemeentehuis, steekt er net geen vinger in je keel. "Je mag alleen een schuilhok plaatsen dat aan één kant open moet zijn.' '' Kippen hebben bescherming nodig van vossen en marters." Ophaling van de schouders: "Dat is de wet." En dan zou ik kunnen zeggen: " Dan mag de overheid betalen voor mijn gebrek aan mest, mijn gebrek aan zelfgekweekte kippenvlees, en de eieren. Dat komt neer op één kip per twee weken, dat zijn 26 kippen. Hoogste prijs en geen andere prijs. En mijn aankoop organische mest, hoogste prijs want ik ben kei in composteren in combinatie met dierlijke mest. ... mijn eieren. Als de overheid zo dom wilt zijn, dat ze er dan voor betaalt. Een mens moet het recht hebben om in zijn eigen voedselvoorziening te voorzien zonder het statuut te hebben van landbouwer. Ook in vredestijd. De overheid denkt dat voedselvoorziening voor iedereen een hobbietje is. |
|
![]() |
![]() |