![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als ge die wilt aangevuld zien met TAK en VVB moet ge daar eerst alle functies ingevuld krijgen met rechts-conservatieve Blokkers of aanverwante N-VA'ers (als die tegen die dag nog niet helemaal vertsjeefd zijn), want zolang dat niet gebeurt, zal er geen "front" zijn. Over de andere OVV verenigingen als het Davidsfonds moeten we het zelfs niet hebben. Vraag maar aan ponette of bouckaert ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Kijk, het hoofddoel van een organisatie zoals het VLF is het proberen te scheppen van een forum voor jongeren over de Vlaamse Zaak.
We willen de jongeren uit de onze regio vooral aansporen om deel te nemen aan de discussie en om hun bewust te maken van hun eigenlijke Vlaamse identiteit. Aangezien wij in de regio Turnhout geen echt organisatie hebben (als we de VVB acties in Beerse buiten beschouwing laten) proberen wij deze leemte op te vullen. Toch zijn we nog slechts leken op dit vlak en waarschijnlijk gaat de kennis van de meeste onder jullie over deze zaak veel verder dan de onze, daar wij nog maar jonge snaken zijn. Dit doet wel niets af aan het feit dat wij ons bewust zijn van onze Vlaamse identiteit, de Vlaamse en Belgische politiek en ik zelf ben ook vrij op de hoogte van de Vlaamse geschiedenis. Het is inderdaad een feit dat er vele Vlaamse drukkingsgroepen zijn, met VVB en TAK als de twee grootste. Wij, als kleine organisatie, proberen voor anderen de drempel te verlagen om bij een organisatie te gaan die op zijn beurt liefst deel zou nemen aan acties van grotere organisaties. Dus eigenlijk kunnen we niet van een versnippering spreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als uw intenties daar liggen en niet daar waar uw voorganger het OVV naar de kroon aan het steken was, dan spreken we inderdaad niet van een versnippering; wel van een steek onder de gordel van Klara Hertoghs en haar kneuten van VKTurhout ![]() http://www.vlaamsekring.net Maar ik neem aan dat jullie daar op latere leeftijd ook wel zullen naar doorstromen zodat ook dat bolwerk niet doodbloedt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, volgens mij bent u meer een ouderwetse groepering dan iets anders.
"In deze tijden van veramerikanisering is het belangrijk om onze eigen waarden en tradities in ere te houden." Wat hebt u tegen de veramerikanisering? Moeten de Vlamingen niet meer naar Engelstalige en Amerikaanse muziek beluisteren? Alleen Vlaamse liedjes? Is dat dat u bijvoorbeeld wil? U kan nog dromen, in dit geval. "Het Frans moet er (in Brussel) ook verdwijnen wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt met Brussel als hoofdstad." Een bende naïeven die nog denken dat Brussel terug een Vlaamse stad zal worden. Brussel is een Franstalige stad geworden. Een stad waarvan de grote meerderheid Franstalig is. Leg me eens uit hoe u Franstaligen zal verplichten Vlaemsch te blaffen. Brussel zal nooit Vlaams worden, face it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() bedankt cyperken, er zitten al idioten genoeg in dit apenlandje die niet weten hoe ze bepaalde dingen moeten interpreteren of tussen de regels te lezen.
Met tegen veramerikanisering wordt naar de vlaamse waarden en tradities verwezen, zodat deze niet verdwijnen of in het gedrang komen. Het heeft niets met muziek te maken. En voor ons echte vlamingen is het belangrijk dat de nederlandse taal goed in Brussel wordt vertegenwoordigt
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Er bestaat wel degelijk Vlaamse actie in de regio Turnhout.
Je hebt de VVB in Beerse en Turnhout, en in Rijkevorsel. (een jonge zeer actieve afdeling) de VK-turnhout is eerder een clubje ouderen die samenkomen. (niet negatief bedoeld ze klara ![]() Wil je meer informatie over de VVB in de kempen, en/of (actief) meewerken contacteer me dan eens via PB. Je mag me ook steeds contacteren om een keer te praten over jullie initiatief hoor. Eens ziens hoe we Kempen samen (nog meer) op de Vlaamse kaart kunnen zetten. ik wacht op jullie reactie ![]()
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En over uw Nederlands in Brussel, tja, het is natuurlijk niet verboden te dromen. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() hans, jongen toch, gaat toch naar huis en laat de grote mensen hier discussiëren. Als ge nu eens meer inhoud in uw posts en topics had dan zou men de bub misschien serieus nemen i.p.v. als pispaal van het forum te gebruiken. Voor een andere reden buiten ons plezier bestaat de bub niet hoor manneke.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() hahaha
'niveau' l l l l l l l \/ not
![]() |
#36 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelfs de layout is van de gratuit! ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en niet bij iedereen betaalt de pappa alles hé, wij zijn nog maar een stel jongeren en hebben nog niet de financiële mogelijkheden om alles professioneel aan te pakken.
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
www.belgischeunie.be om u te dienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Een stel jongeren (2) die de hele Vlaamse Beweging gaat groeperen. ![]()
![]() |
![]() |
#40 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
www.b-u-b.be www.unionbelge.be ![]()
![]() |