Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2004, 13:06   #21
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator

Een Vlaming heeft meer demografisch en geschiedkundig recht op een onafhankelijk Vlaanderen dan Joden op de schrukenstaat Israël, mijn beste... 8)
Wat is dat.... een schrukenstaat?

Hahaha, hoe hilarisch! Ik typte per ongeluk de "r" voor de "u"!
Brullen, gieren, besterven gewoon...

Dit is zonder meer het meest grappige wat dit forum al te beurt gevallen is...

Moeder, waarom leven wij...?
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 13:44   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Wat is dat.... een schrukenstaat?

8) Je hebt je dat hier al meermaals afgevraagd. Weet je het nu nog niet ?? 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 14:45   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Nederlandse rapgroep Sluip-schutters bedreigt via een nummer dat op het internet oproepbaar is, homo's en andere minderheidsgroepen.
de rappers zijn Feyenoord fans hun aartsvijand is Ajax ... Ajax fans noemen zichzelf joden ... dit is vooral provocerend bedoelt ... wel raar want de homo's is de titel die de fans van breda krijgen
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 15:13   #24
Agitator
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:

8) Je hebt je dat hier al meermaals afgevraagd. Weet je het nu nog niet ?? 8)
Het spijt mij, meneer pastoor...
Oud 14 juli 2004, 15:42   #25
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Harder optreden tegen antisemitisme
Een Vlaming heeft meer demografisch en geschiedkundig recht op een onafhankelijk Vlaanderen dan Joden op de schurkenstaat Israël, mijn beste... 8)

Maar de Joden hebben tenminste voor een eigen staat kunnen zorgen..wij daarentegen De Joden zijn dus het échte Herrenvolk ivm. de Vlaminkjes.
Oud 14 juli 2004, 16:09   #26
Agitator
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Citaat:

Een Vlaming heeft meer demografisch en geschiedkundig recht op een onafhankelijk Vlaanderen dan Joden op de schurkenstaat Israël, mijn beste... 8)

Maar de Joden hebben tenminste voor een eigen staat kunnen zorgen..wij daarentegen De Joden zijn dus het échte Herrenvolk ivm. de Vlaminkjes.
Nazi... 8)
Oud 14 juli 2004, 21:40   #27
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Wederom een discussie van een bijzonder hoogstaand niveau. Is er misschien ook nog iemand die inhoudelijk wenst te reageren op het onderwerp van het topic?!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Joden moeten dood, dood, dood..
Moeten oproepen als bovenstaande worden beschouwd als oproepen tot geweld en dienen liederen waarin zulke oproepen zitten verweven verboden dienen te worden?

Wat mij betreft is dit overduidelijk een brug te ver, dit kan niet langer worden gecatalogeert als zijnde spot, ironie of humor, dit is een duidelijk oproepen en aldus eventueel aanzetten tot het plegen van gewelddaden.
Bovendien wordt er in dit lied nog laster verspreid - en ik kan mij niet indenken dat het met zijn toestemming zal zijn - over een bepaalde bekende Nederlander ook, ook dat is volgens mij niet aanvaardbaar.

P.S. Aangezien Van der Vaart een vriendin heeft zal hij waarschijnlijk wel geen homoseksueel zijn.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 00:42   #28
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

zo'n dingen worden in belgische voetbalstadions ook gezongen denk ik, bij germinal-beerschot toch zeker. een paar pareltjes vind ge hier: http://www.aspframe.net/gba/songs.asp

er wordt veel over joden gezongen, maar das eigenlijk een 'koosnaampje' voor de antwerpsupporters.

de meeste zijn grappig, sommige gaan er voor mij over, en zing ik ni mee.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 01:57   #29
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er toch wel een onderscheid kan en mag/moet(?) gemaakt worden tussen enerzijds het zingen van liedjes door bijv. voetbalsupporters en anderzijds hij of zij die zijn brood verdient - of dat toch probeert - met het zingen van liedjes. Al was het al maar omdat je het eerste toch niet verbieden kan, in het 2de geval is het echter de vraag of onder het mom van de artistieke vrijheid het getollereerd kan worden dat er opgeroepen wordt tot geweldpleging, al dan niet jegens een bepaalde subgroep. Daarnaast stelt zich ook de vraag of het al dan niet toelaatbaar is dat een publiek figuur - zoals een professioneel voetballer - besmeurt wordt door een artiest wanneer deze eerste daar geen toestemming voor verleent.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 15 juli 2004, 02:12   #30
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Ik denk dat er toch wel een onderscheid kan en mag/moet(?) gemaakt worden tussen enerzijds het zingen van liedjes door bijv. voetbalsupporters en anderzijds hij of zij die zijn brood verdient - of dat toch probeert - met het zingen van liedjes. Al was het al maar omdat je het eerste toch niet verbieden kan, in het 2de geval is het echter de vraag of onder het mom van de artistieke vrijheid het getollereerd kan worden dat er opgeroepen wordt tot geweldpleging, al dan niet jegens een bepaalde subgroep. Daarnaast stelt zich ook de vraag of het al dan niet toelaatbaar is dat een publiek figuur - zoals een professioneel voetballer - besmeurt wordt door een artiest wanneer deze eerste daar geen toestemming voor verleent.
moest een platenfirma zo iets op grote schaal verspreiden zou dit natuurlijk verwerpelijk zijn. ik denk dat het ook snel uit de rekken zou gehaald worden. maar uit de tekst van raf had ik begrepen dat het om een klein, onbekend groepke ging dat een lied, gebaseerd op liederen van voetbalsupporters, heeft opgenomen en op het internet heeft gegooid. het lijkt me hier niet over iets professioneel te gaan.

voor alle duidelijkheid: zoiets in de top 50 kan voor mij niet hé.

Citaat:
Oud 15 juli 2004, 02:14   #31
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
wel off-topic misschien maar dit doet me denken aan Herman Brusselmans en zijn boeken ~ ivm die miss'en omroepsters.

Daarnaast vind ik ook dat dat liedje van de Beerschot supporters zoals 'gelinkt' in de verste verte niet te vergelijken valt met de tekst die hier gepost werd.
Ik vind die, gezien het voetbal hooliganisme, trouwens nog een veel groter oprui-kracht hebben dan "een" liedje tout court.

Zo'n bende supporters/hooligans, die zo'n liedje scanderen en dan een homo of jood tegenkomen??
Ik moet er niet aan denken wat er daar te gebeuren staat
Oud 15 juli 2004, 02:42   #32
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Zo'n bende supporters/hooligans, die zo'n liedje scanderen en dan een homo of jood tegenkomen??
Ik moet er niet aan denken wat er daar te gebeuren staat
Niets, zulke zaken hebben immers niets met hooliganisme te maken.

Van Welzenis, I. en Walgrave, L., Voetbalvandalisme, Handboek kinderen en adolescenten, 1992, 18, p.1-12
Van Welzenis, I., Fans of Hooligans?, De constructieve aanpak van het voetbalgeweld en -vandalisme via Fan-Coaching, Garant, Leuven/Amersfoort, 1992, 118p.
P. van Gageldonk (1999) Geen woorden maar daden. Nijgh & van Ditmar, Amsterdam
Oud 15 juli 2004, 03:41   #33
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana

Daarnaast vind ik ook dat dat liedje van de Beerschot supporters zoals 'gelinkt' in de verste verte niet te vergelijken valt met de tekst die hier gepost werd.
hmm... die 'beerschotteksten' waar ik naar refereerden luidden:

En wie nie springt, dat is een jood, en wie nie springt dat is een jood!!!!

Vak vol makkaken,
da is een vak vol makkaken,
Vak vol makkaken,
da is een vak vol makkaken

wij zijn anti-joden we schopen we slagen we steken ze neer want wij zijn anti-jode......

een bende homo's jaja
een bende homo's jajaja

dat is een vak vol janetten

tegen joden, marrokanen en homo's, en in de tekst van raf stond duidelijk dat ze de rappers zochten in de supporterskringen van feyenoord. call me crazy maar ik zie daar toch enige gelijkenissen.

verschil is dat dit is opgenomen en op het internet is gegooid. en dat deze tekst nog extremer is.

Citaat:
Oud 15 juli 2004, 11:32   #34
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vak vol makkaken,
Vak vol makkaken,

wij zijn anti-joden we schopen we slagen we steken ze neer want wij zijn anti-jode......

een bende homo's jaja
een bende homo's jajaja

tegen joden, marrokanen en homo's, en in de tekst van raf stond duidelijk dat ze de rappers zochten in de supporterskringen van feyenoord. call me crazy maar ik zie daar toch enige gelijkenissen.
even verhelderen

en wie nie springt ... dat is een jood zingen de beerschot fans (omdat antwerpfans zichzelf de joden noemen zoals ajax)
en wie nie springt ... dat is een rat zingen de antwerp fans (en ja hoor beerschotfans noemen zichzelf ratten) niets met racisme te maken

vak vol mak***** wordt gezongen naar fans (zoals genk) waar een grote gemeenschap marokanen woont dit wordt zelfs regelmatig tegen de fans van beerschot geroepen

het volgend liedje wij zijn anti-joden ... is een zuiver feyenoord lied en wordt in heel nederland gezongen en ook bij sommige belgische clubs

het volgend liedje de bende homo's jaja is gericht tegen breda (zie boven)

dit alles heeft dus niets met racisme te maken en nog minder met hooliganisme wel is het om de tegenstander te provoceren
Oud 15 juli 2004, 13:12   #35
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:

Vak vol makkaken,
Vak vol makkaken,

een bende homo's jaja
een bende homo's jajaja

even verhelderen

en wie nie springt ... dat is een jood zingen de beerschot fans (omdat antwerpfans zichzelf de joden noemen zoals ajax)
en wie nie springt ... dat is een rat zingen de antwerp fans (en ja hoor beerschotfans noemen zichzelf ratten) niets met racisme te maken

vak vol mak***** wordt gezongen naar fans (zoals genk) waar een grote gemeenschap marokanen woont dit wordt zelfs regelmatig tegen de fans van beerschot geroepen

het volgend liedje wij zijn anti-joden ... is een zuiver feyenoord lied en wordt in heel nederland gezongen en ook bij sommige belgische clubs

dit alles heeft dus niets met racisme te maken en nog minder met hooliganisme wel is het om de tegenstander te provoceren
Maar wel in die zin dat homo's, Joden en makakken als scheldwoord worden gebruikt en ervaren.
Daar heb ik het toch wel moeilijk mee, vind jij dat kunnen?
Hoe kan dat helpen (als het al niet afdoet aan) bij het accepteren van die groepen?
Hoe kan je jonge gastjes overtuigen dat wij allemaal gelijkwaardige mensen zijn als zij dat als scheldwoord gebruiken?
Dat is dan toch op z'n minst, een negatieve connotatie.
Oud 15 juli 2004, 13:49   #36
Agitator
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:

Vak vol makkaken,
Vak vol makkaken,

een bende homo's jaja
een bende homo's jajaja

even verhelderen

Toch nog iemand met een beetje verstand van zaken...

Beerschot till I die! 8)
Oud 15 juli 2004, 14:52   #37
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wel in die zin dat homo's, Joden en makakken als scheldwoord worden gebruikt en ervaren.
Daar heb ik het toch wel moeilijk mee, vind jij dat kunnen?
Hoe kan dat helpen (als het al niet afdoet aan) bij het accepteren van die groepen?
Hoe kan je jonge gastjes overtuigen dat wij allemaal gelijkwaardige mensen zijn als zij dat als scheldwoord gebruiken?
Dat is dan toch op z'n minst, een negatieve connotatie
tja maar tijdens het voetbal (en in mindere mate andere sporten) wordt er nog vele meer geroepen ...
vuile rosse mensen met rood haar
flapoor mensen met iets te grote oren
vleesklak kale mensen enz

je moet er natuurlijk de humor van inzien

dit hoort nu eenmaal bij voetbal ik vind dit zeker kunnen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be