![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Hahaha, hoe hilarisch! Ik typte per ongeluk de "r" voor de "u"! Brullen, gieren, besterven gewoon... ![]() Dit is zonder meer het meest grappige wat dit forum al te beurt gevallen is... ![]() Moeder, waarom leven wij...? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Maar de Joden hebben tenminste voor een eigen staat kunnen zorgen..wij daarentegen ![]()
![]() |
![]() |
#26 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Wederom een discussie van een bijzonder hoogstaand niveau. Is er misschien ook nog iemand die inhoudelijk wenst te reageren op het onderwerp van het topic?!
Citaat:
Wat mij betreft is dit overduidelijk een brug te ver, dit kan niet langer worden gecatalogeert als zijnde spot, ironie of humor, dit is een duidelijk oproepen en aldus eventueel aanzetten tot het plegen van gewelddaden. Bovendien wordt er in dit lied nog laster verspreid - en ik kan mij niet indenken dat het met zijn toestemming zal zijn - over een bepaalde bekende Nederlander ook, ook dat is volgens mij niet aanvaardbaar. P.S. Aangezien Van der Vaart een vriendin heeft zal hij waarschijnlijk wel geen homoseksueel zijn.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zo'n dingen worden in belgische voetbalstadions ook gezongen denk ik, bij germinal-beerschot toch zeker. een paar pareltjes vind ge hier: http://www.aspframe.net/gba/songs.asp
er wordt veel over joden gezongen, maar das eigenlijk een 'koosnaampje' voor de antwerpsupporters. de meeste zijn grappig, sommige gaan er voor mij over, en zing ik ni mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat er toch wel een onderscheid kan en mag/moet(?) gemaakt worden tussen enerzijds het zingen van liedjes door bijv. voetbalsupporters en anderzijds hij of zij die zijn brood verdient - of dat toch probeert - met het zingen van liedjes. Al was het al maar omdat je het eerste toch niet verbieden kan, in het 2de geval is het echter de vraag of onder het mom van de artistieke vrijheid het getollereerd kan worden dat er opgeroepen wordt tot geweldpleging, al dan niet jegens een bepaalde subgroep. Daarnaast stelt zich ook de vraag of het al dan niet toelaatbaar is dat een publiek figuur - zoals een professioneel voetballer - besmeurt wordt door een artiest wanneer deze eerste daar geen toestemming voor verleent.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
voor alle duidelijkheid: zoiets in de top 50 kan voor mij niet hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarnaast vind ik ook dat dat liedje van de Beerschot supporters zoals 'gelinkt' in de verste verte niet te vergelijken valt met de tekst die hier gepost werd. Ik vind die, gezien het voetbal hooliganisme, trouwens nog een veel groter oprui-kracht hebben dan "een" liedje tout court. Zo'n bende supporters/hooligans, die zo'n liedje scanderen en dan een homo of jood tegenkomen?? Ik moet er niet aan denken wat er daar te gebeuren staat ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van Welzenis, I. en Walgrave, L., Voetbalvandalisme, Handboek kinderen en adolescenten, 1992, 18, p.1-12 Van Welzenis, I., Fans of Hooligans?, De constructieve aanpak van het voetbalgeweld en -vandalisme via Fan-Coaching, Garant, Leuven/Amersfoort, 1992, 118p. P. van Gageldonk (1999) Geen woorden maar daden. Nijgh & van Ditmar, Amsterdam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
En wie nie springt, dat is een jood, en wie nie springt dat is een jood!!!! Vak vol makkaken, da is een vak vol makkaken, Vak vol makkaken, da is een vak vol makkaken wij zijn anti-joden we schopen we slagen we steken ze neer want wij zijn anti-jode...... een bende homo's jaja een bende homo's jajaja dat is een vak vol janetten tegen joden, marrokanen en homo's, en in de tekst van raf stond duidelijk dat ze de rappers zochten in de supporterskringen van feyenoord. call me crazy maar ik zie daar toch enige gelijkenissen. verschil is dat dit is opgenomen en op het internet is gegooid. en dat deze tekst nog extremer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en wie nie springt ... dat is een jood zingen de beerschot fans (omdat antwerpfans zichzelf de joden noemen zoals ajax) en wie nie springt ... dat is een rat zingen de antwerp fans (en ja hoor beerschotfans noemen zichzelf ratten) niets met racisme te maken vak vol mak***** wordt gezongen naar fans (zoals genk) waar een grote gemeenschap marokanen woont dit wordt zelfs regelmatig tegen de fans van beerschot geroepen het volgend liedje wij zijn anti-joden ... is een zuiver feyenoord lied en wordt in heel nederland gezongen en ook bij sommige belgische clubs het volgend liedje de bende homo's jaja is gericht tegen breda (zie boven) dit alles heeft dus niets met racisme te maken en nog minder met hooliganisme wel is het om de tegenstander te provoceren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar heb ik het toch wel moeilijk mee, vind jij dat kunnen? Hoe kan dat helpen (als het al niet afdoet aan) bij het accepteren van die groepen? Hoe kan je jonge gastjes overtuigen dat wij allemaal gelijkwaardige mensen zijn als zij dat als scheldwoord gebruiken? Dat is dan toch op z'n minst, een negatieve connotatie.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Beerschot till I die! 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vuile rosse mensen met rood haar flapoor mensen met iets te grote oren vleesklak kale mensen enz je moet er natuurlijk de humor van inzien dit hoort nu eenmaal bij voetbal ik vind dit zeker kunnen |
|
![]() |
![]() |