![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij toch niet goed hebt opgelet bij uw cursussen statistiek, want uw conclusie is fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
A. Onafhankelijkheid is iets voor statictici die in hun bureau dromen van het ideale onderzoek. Bij statistisch onderzoek bij mensen is er haast altijd een of andere vorm van (zelf)selectie. Als alle statistische onderzoeken aan de voorwaarde van onafhankelijke steekproefen moeten voldoen, kan je statistiek best gewoon afschaffen, want de kans dat uw steekproef select is zit er ALTIJD in. B. Er zijn genoeg statistische technieken om met selecte steekproeven toch betrouwbare resultaten te behalen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Niet waar.
Sociologisch onderzoek ( niet mijn genre, maar enfin ) gebeurt zelfs 'deftig'. Zonder 'de statistiek achter den bureau' zouden ze niets gepubliceerd krijgen, alle peer reviewers zouden het onder de tafel vegen. Betere argumentatie dus aub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij mag mij weleens zo'n deftig onderzoek tonen op waar bij er met een steekproef wordt gewerkt en waarvan je met zekerheid kunt zeggen dat de steekproef qua samenstelling gelijk is aan de populatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
DAn zou ik toch maar eens een paar wetenschappelijke onderzoeken raadplegen, en eens kijken hoeveel procent van de populatie daar aan bod kwam... Good luck! En wees vooral niet verbaasd! ![]() Ik heb dat trouwens WEL al gedaan... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. ambassadeurs letten er ook op om vooral de lokale leiding niet voor het hoofd te stoten. Het spreekt voor zich dat als die leiding een partij constant onder vuur neemt, die ambassadeurs niet gaan doen of hun neus bloedt. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Banneling
|
![]() Is dit nu werkelijk zo moeilijk om te begrijpen. Misschien moeten jullie wel eens wat statistiek gaan leren ?
Citaat:
Citaat:
Er is een groot verschil tussen de gehele populatie en de sampling populatie. Je conclusies leidt je af uit de resulaten van je sampling populatie .. Het enige wat hier afgeleid kan worden is dat een meerderheid iets beter te doen heeft dan zich met die onzinnige e mamma dingen bezig te houden. Ook voor U geldt mijn advies. Overigens hou ik mij niet (meer) bezig met wet. onderzoek, daar is toch geen cent mee te verdienen.( even terzijde ... ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |