Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2012, 13:11   #21
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik raad mensen die naar Amerika gaan sindsdien steeds aan om niet de grote omweg te maken langs de Grand Canyon maar om er vanuit Las Vegas naartoe te vliegen. Niet te duur, verschrikkelijk tijdsbesparend en je ziet hem ook eens vanuit de lucht. Er zijn zelfs vluchten die je eerst op de bodem van de canyon afzetten en daarna terug naar de rand vliegen. All in one dus. Reken immers maar een hele dag als je vanaf de 'rim' per ezel ofzo naar de bodem wil afzakken.
De Grand Canyon is mooi, zeker wel, maar vanuit welk uitzichtspunt je het ook bekijkt; Het blijft gewoon een heel grote kloof. En dat heb je na 1 dag wel gezien.
Iedereen vindt Bryce Canyon aangenamer dan de Grand Canyon. Die is immers te groot om nog bevattelijk te zijn.
Afdalen kan je zonder ezel, een beetje wandelaar kan de hike makkelijk aan.

Death Valley en Yellowstone vond ik nog spectaculairder en staan samen met Olympic in mijn NP top 3.
Oud 6 oktober 2012, 14:38   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Als je in Yellowstone geweest bent is het moeilijk om nog iets mooiers voor te stellen.
Death Valley vond ik ook 1 van de hoogtepunten. Al was er het naar goeie gewoonte knallend heet.
Het meest indrukwekkende uitzicht vind ik nog steeds Glacier Point in Yosemite. Ik herinner me nog dat het op het eerste zicht lijkt dat je naar een gigantische poster staat te kijken. Zo groots en wijds dat het even duurt vooraleer je ogen de schaal en de diepte van het uitzicht doorhebben. Behoorlijk indrukwekkend vond ik dat. Nog meer dat de grootsheid van de Grand Canyon.

Oud 6 oktober 2012, 14:44   #23
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Iedereen vindt Bryce Canyon aangenamer dan de Grand Canyon. Die is immers te groot om nog bevattelijk te zijn.
Afdalen kan je zonder ezel, een beetje wandelaar kan de hike makkelijk aan.

Death Valley en Yellowstone vond ik nog spectaculairder en staan samen met Olympic in mijn NP top 3.
Olympic is ook vrij groot eh?
Van waaruit bezocht je het park en hoeveel dagen moet je er volgens jou minstens voor uittrekken?
Oud 6 oktober 2012, 15:11   #24
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De richting kan inderdaad nog makkelijk omgekeerd worden maar wat ik me afvraag: Je stelt dat Florida met Miami het leukste deel van de trip is.
Ik hoor echter van mensen die er geweest zijn dat Florida in vgl met de rest van de VS weinig voorstelt. Je hebt er de Keys, de Everglades en dat is het dan zowat...

Miami wordt mij ook vaak niet echt aangeraden. De stranden en het weer zullen er wel ok zijn, de retro gebouwen in sommige delen van de stad ook maar verder zou er weinig te doen/beleven zijn.

Wat maakt voor jou Florida het leukste deel van de reis?
Persoonlijke voorkeur, ongetwijfeld.

Mijn man en ik hebben een aantal jaren in de USA gestudeerd ; het zal u derhalve niet verbazen dat een deel van onze vrienden- en kennissenkring over de US verspreid is, en wij die regelmatig een bezoek brengen (en vice-versa), zodat wij niet zelden op zeer diverse plaatsen in de Verenigde Staten vertoeven.

Dat betekent weliswaar niet dat wij zowat de ganse USA “kennen”, verre vandaar. Bovendien vertoeven wij er eigenlijk nooit echt om vakantieredenen, dus ons zicht op de plaatsen waar wij verblijven en die wij inmiddels voldoende ruim “kennen” is ongetwijfeld niet echt dit van vakantiegangers.

Maar hoe dan ook speelt persoonlijke voorkeur een grote rol : zowel mijn man als ik zijn "kinderen van de zee" (zij het niet van dezelfde zee) en derhalve vinden wij gegarandeerd plaatsen aan of in de nabijheid van een zee of een oceaan aantrekkelijker. Ik ben er van overtuigd dat eenieder die aan één of andere kust is geboren en opgegroeid eenzelfde natuurlijke voorkeur heeft. Onze visie is dus zonder twijfel op die manier “gekleurd”. Zo zal ik bijvoorbeeld, de enkele keren per jaar dat ik om beroepsredenen in Brussel moet zijn, altijd een hotel aan de Belgische kust nemen : de Noordzeekust mag dan nog zowat de minst aantrekkelijke zijn die ik ken, dan toch nog liever dat dan één of andere stad in het binnenland. Dat zegt genoeg, denk ik.

Ik las inmiddels uw verdere posts in deze draad, en kan daaruit afleiden dat uw smaak en voorkeur voor wat aantrekkelijke plaatsen in de USA (of elders) betreft zeer verschilt van de onze. Niet enkel ben ik soms meer onder de indruk van een goed kunstmuseum dan van één of andere canyon, maar bovendien spreken “ritten van honderden kilometers door het niets” mij totaal niet aan, en vind ik bijvoorbeeld de Keys en de Everglades nu net wél Florida aantrekkelijk maken, dus ook dat zegt genoeg : ik ben ongetwijfeld niet een geschikte “USA”-raadgeefster voor u.

Maar als u het mij toestaat toch nog even dit : ik had het in mijn post niet over Miami, maar over Miami Beach.

Ik wens u oprecht een zeer leuke vakantie toe !
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 00:36   #25
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgend jaar of het jaar erop gaan we waarschijnlijk nog eens een Amerika-reis ondernemen.
De derde is dat.

De eerste twee waren vooral gericht op het zuid-westen wegens de vele nationale parken (Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Yellowstone, de sliert tussen Zion en Arches,...) die daar te bezoeken zijn, in combinatie met enkele grote steden aldaar (SF, LA, SLC,...). Dat gedeelte is dus voldoende bezocht en ik zoek nu een ander traject.

Voorlopig heb ik twee trajecten die kans maken.

De eerste van west naar oost door het noorden. Concreet zou dat gaan over vertrekken in Seattle of Vancouver en dan via Chicago naar New York of Boston.

De tweede mogelijkheid is vertrekken in het zuiden (Florida of Louisiana) en dan via de oostkust naar het noorden (Washington, New York of Boston).

Iemand ervaringen aangaande die omgevingen?
Of andere trajecten die zeer de moeite zijn?

De reis wordt gemaakt met een huurauto en zal tussen de 3 a 5 weken duren. We reizen met 2 kinderen die daartegen 14 a 16 jaar zullen zijn.

Dank alvast.
Gij zijt toch een cannabisroker ? Pas op dat je in dit hotel niet terechtkomt. Het eten is daar niet goed, en de sfeer ook niet .http://www.google.fr/search?hl=fr&cp...M8q30QX1_YDoCg
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 10:21   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Persoonlijke voorkeur, ongetwijfeld.

Mijn man en ik hebben een aantal jaren in de USA gestudeerd ; het zal u derhalve niet verbazen dat een deel van onze vrienden- en kennissenkring over de US verspreid is, en wij die regelmatig een bezoek brengen (en vice-versa), zodat wij niet zelden op zeer diverse plaatsen in de Verenigde Staten vertoeven.

Dat betekent weliswaar niet dat wij zowat de ganse USA “kennen”, verre vandaar. Bovendien vertoeven wij er eigenlijk nooit echt om vakantieredenen, dus ons zicht op de plaatsen waar wij verblijven en die wij inmiddels voldoende ruim “kennen” is ongetwijfeld niet echt dit van vakantiegangers.
Uw verblijven in de VS hebben inderdaad een heel ander karakter dan de mijne maar dat wil niet zeggen dat er geen plaatsen zijn die u zou kunnen aan- of afraden. Een gezellig stadscentrum kan zowel voor de occasionele bezoeker als voor de doorsnee toerist gezellig zijn. Het is zoals u verder zegt allemaal afhankelijk van persoonlijke voorkeur.

Citaat:
Maar hoe dan ook speelt persoonlijke voorkeur een grote rol : zowel mijn man als ik zijn "kinderen van de zee" (zij het niet van dezelfde zee) en derhalve vinden wij gegarandeerd plaatsen aan of in de nabijheid van een zee of een oceaan aantrekkelijker. Ik ben er van overtuigd dat eenieder die aan één of andere kust is geboren en opgegroeid eenzelfde natuurlijke voorkeur heeft. Onze visie is dus zonder twijfel op die manier “gekleurd”. Zo zal ik bijvoorbeeld, de enkele keren per jaar dat ik om beroepsredenen in Brussel moet zijn, altijd een hotel aan de Belgische kust nemen : de Noordzeekust mag dan nog zowat de minst aantrekkelijke zijn die ik ken, dan toch nog liever dat dan één of andere stad in het binnenland. Dat zegt genoeg, denk ik.
Dat is inderdaad een groot verschil. Wij hebben niks tegen de zee maar we hoeven er niet perse vlakbij te zitten. De nabijheid van een kust gaat dus bij ons nooit een criterium zijn om een vakantie te plannen.

Citaat:
Ik las inmiddels uw verdere posts in deze draad, en kan daaruit afleiden dat uw smaak en voorkeur voor wat aantrekkelijke plaatsen in de USA (of elders) betreft zeer verschilt van de onze. Niet enkel ben ik soms meer onder de indruk van een goed kunstmuseum dan van één of andere canyon, maar bovendien spreken “ritten van honderden kilometers door het niets” mij totaal niet aan,
Ritten van honderden kilometers door het niets spreken mij ook niet bijzonder aan maar al reizend door de VS zijn ze al snel een noodzakelijk kwaad. Ik zoek die ritten nooit doelbewust op (al heeft zo'n eerste rit door de eindeloze woestijn wel iets) maar ze horen er nu eenmaal bij.

Verder is het niet zo dat wij in de VS van het ene natuurwonder naar het andere hollen. Steden en kleinere dorpjes/stadjes worden ook bezocht en wij springen ook daar al eens een museum binnen. In deze draad ging het voorlopig echter vnl over de NP's en daardoor heb ik de bezoeken aan musea ed. nog niet vermeld.

Citaat:
en vind ik bijvoorbeeld de Keys en de Everglades nu net wél Florida aantrekkelijk maken, dus ook dat zegt genoeg : ik ben ongetwijfeld niet een geschikte “USA”-raadgeefster voor u.
Ik weet niet of u een ongeschikte raadgeefster bent. Het is niet omdat wij om verschillende redenen naar de VS reizen dat uw raadgevingen niet interessant kunnen zijn voor mij.

Citaat:
Maar als u het mij toestaat toch nog even dit : ik had het in mijn post niet over Miami, maar over Miami Beach.
Idd, foutje van me.

Citaat:
Ik wens u oprecht een zeer leuke vakantie toe !
Dank! Als het zover is leest u hier het reisverslag wel.
Oud 7 oktober 2012, 10:23   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Gij zijt toch een cannabisroker ? Pas op dat je in dit hotel niet terechtkomt. Het eten is daar niet goed, en de sfeer ook niet .http://www.google.fr/search?hl=fr&cp...M8q30QX1_YDoCg
Ik rook ondertussen al bijna een half jaar geen cannabis meer maar dan nog twijfel ik of je voor wat cannabis-bezit in de VS richting death row wordt gestuurd.
Oud 7 oktober 2012, 12:13   #28
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Olympic is ook vrij groot eh?
Van waaruit bezocht je het park en hoeveel dagen moet je er volgens jou minstens voor uittrekken?
Vanaf de kust ter hoogte van La Push richting Olympic gereden (absoluut de moeite om tot de oceaan te rijden !). Het is een vrij 'basic' NP aan die kant, geen grote bezoekerscentra met voorzieningen eens je het park intrekt. Wij hebben er een trektocht met de tent gedaan, dan is drie dagen het absolute minimum. Aangezien je met kinderen op reis gaat, zal dat echter niet je bedoeling zijn.

Als ze Twilight fans zouden zijn, kan je een ommetje maken via Forks, het stadje waar de saga zich afspeelt.

Laatst gewijzigd door koe de poing : 7 oktober 2012 om 12:20.
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 12:45   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je in Yellowstone geweest bent is het moeilijk om nog iets mooiers voor te stellen.
Death Valley vond ik ook 1 van de hoogtepunten. Al was er het naar goeie gewoonte knallend heet.
Dat vond ik wat tegenvallen. Een stuk woestijn waar het snikheet was. Ik herinner me wel nog dat er daar ergens een café lag waar de airco zo hard opstond dat ik het er koud kreeg. Eenmaal terug buiten kwam de 48° je weer tegemoet

Citaat:
Het meest indrukwekkende uitzicht vind ik nog steeds Glacier Point in Yosemite. Ik herinner me nog dat het op het eerste zicht lijkt dat je naar een gigantische poster staat te kijken. Zo groots en wijds dat het even duurt vooraleer je ogen de schaal en de diepte van het uitzicht doorhebben. Behoorlijk indrukwekkend vond ik dat. Nog meer dat de grootsheid van de Grand Canyon.

Ben ik ook geweest. Toen ik terugkwam van het uitkijkpunt terug richting de parking zag ik een 40 tal mensen heel druk staan foto's nemen aan een stuk bos achteraan de parking. Een kleine beer zat daar toen rustig te eten. Iedereen kwam dichter en dichter om foto's te nemen (op zich eigen gekkenwerk) totdat een ranger iedereen wegjaagde.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 12:55   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Vanaf de kust ter hoogte van La Push richting Olympic gereden (absoluut de moeite om tot de oceaan te rijden !). Het is een vrij 'basic' NP aan die kant, geen grote bezoekerscentra met voorzieningen eens je het park intrekt. Wij hebben er een trektocht met de tent gedaan, dan is drie dagen het absolute minimum. Aangezien je met kinderen op reis gaat, zal dat echter niet je bedoeling zijn.
Het lijkt me inderdaad een ideaal park om met de tent door te trekken maar dat is onze bedoeling niet. Voor zover ik al informatie ingewonnen heb over Olympic lijkt het me interessant om langs de rondweg (de 101) enkele overnachtingspunten uit te kiezen om van daaruit telkens een gedeelte van het park te bezoeken. Nadeel is dan wel dat je al snel een kleine week rond Olympic ligt te rijden en we hebben nu niet echt oneindig veel tijd.
Misschien kies ik (als het die kant uit zou gaan) een overnachtingsplaats of 2 in de buurt van het park waar we dan telkens 2 of 3 dagen zouden blijven.
Valt allemaal nog te bekijken.

Citaat:
Als ze Twilight fans zouden zijn, kan je een ommetje maken via Forks, het stadje waar de saga zich afspeelt.
Geen Twilight fans hier, maar daartegen kan dat natuurlijk wel veranderd zijn. Leuke tip.
Oud 7 oktober 2012, 12:58   #31
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgend jaar of het jaar erop gaan we waarschijnlijk nog eens een Amerika-reis ondernemen.
De derde is dat.

De eerste twee waren vooral gericht op het zuid-westen wegens de vele nationale parken (Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Yellowstone, de sliert tussen Zion en Arches,...) die daar te bezoeken zijn, in combinatie met enkele grote steden aldaar (SF, LA, SLC,...). Dat gedeelte is dus voldoende bezocht en ik zoek nu een ander traject.

Voorlopig heb ik twee trajecten die kans maken.

De eerste van west naar oost door het noorden. Concreet zou dat gaan over vertrekken in Seattle of Vancouver en dan via Chicago naar New York of Boston.

De tweede mogelijkheid is vertrekken in het zuiden (Florida of Louisiana) en dan via de oostkust naar het noorden (Washington, New York of Boston).

Iemand ervaringen aangaande die omgevingen?
Of andere trajecten die zeer de moeite zijn?

De reis wordt gemaakt met een huurauto en zal tussen de 3 a 5 weken duren. We reizen met 2 kinderen die daartegen 14 a 16 jaar zullen zijn.

Dank alvast.
Je moet een opleiding piloot volgen , de brutaliteit van het landen is minder belangrijk .

Je moet weten om te gaan met stress en wapens of messen

Je moet deze reis " naar het paradijs " met 3 maken .

enfin als je echt doeltreffend wil werken , beter een volle boeing moslims en tegen een onbewoonde rots vliegen
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2012, 13:08   #32
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat vond ik wat tegenvallen. Een stuk woestijn waar het snikheet was. Ik herinner me wel nog dat er daar ergens een café lag waar de airco zo hard opstond dat ik het er koud kreeg. Eenmaal terug buiten kwam de 48° je weer tegemoet
De bar net achter de inrijpoort bij Furnace Creek? Daar hebben wij inderdaad ook zitten te bibberen. Zo erg zelfs dat we bijna blij waren dat we terug in de (inderdaad) 48° stonden.

Wij vonden DV in ieder geval geen moment tegenvallen. Naast de mooie plekken die er te bezoeken zijn (Devils golf course, Zabriski Point, Dante's view, de oude mijnen...) vond ik de sfeer er heel speciaal. Een beetje buitenaards en/of vijandig. Ik ben nooit ergens anders geweest waar ik het gevoel kreeg dat gewoon de omgeving op zich al voldoende was om het bezoek niet te overleven. Meer nog dan in een 'gewone' woestijn. De raar gekleurde rotsen, de uitgestrektheid, de zinderende lucht,... heel raar sfeertje hing daar vond ik.

Citaat:
Ben ik ook geweest. Toen ik terugkwam van het uitkijkpunt terug richting de parking zag ik een 40 tal mensen heel druk staan foto's nemen aan een stuk bos achteraan de parking. Een kleine beer zat daar toen rustig te eten. Iedereen kwam dichter en dichter om foto's te nemen (op zich eigen gekkenwerk) totdat een ranger iedereen wegjaagde.
Wij zagen een beer lopen toen we de eerste dag Yosemite vanuit het zuiden (Oakhurst) binnenreden. We stonden aan het loket voor een ingangsbewijs, toen we 50 meter verderop een (kleine) beer zagen rondsnuffelen. Het was ons eerste NP dat we bezochten en omdat die beer vlak bij wat toiletten rondliep dachten wij dat het een soort 'toeristen-beer' was. Geen drukte rond gemaakt dus.
De dag erop hoorden we van een ranger dat er behoorlijk paniek was ontstaan omdat het ten eerste geen toeristen-beer (die bestaan gewoonweg niet) was maar vooral omdat beren zelden zo dicht bij menselijke activiteiten kwamen. En omdat het een kleintje was vermoedde men dat de mama niet ver uit de buurt kon zijn. En laat beren nou net op hun gevaarlijkst zijn met kleintjes en je begrijpt dat 'onze' beer voor heel wat opschudding had gezorgd...
Behalve bij ons dus...

Gelukkig hebben we het jaar erop het beren-spotten ruimschoots goedgemaakt in Yellowstone waar we 3 exemplaren zagen waarvan 1 met 2 kleintjes. Het is maar een beer maar toch blijft het een speciale ervaring om die zo in't wild te zien.
Oud 7 oktober 2012, 13:08   #33
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het lijkt me inderdaad een ideaal park om met de tent door te trekken maar dat is onze bedoeling niet. Voor zover ik al informatie ingewonnen heb over Olympic lijkt het me interessant om langs de rondweg (de 101) enkele overnachtingspunten uit te kiezen om van daaruit telkens een gedeelte van het park te bezoeken. Nadeel is dan wel dat je al snel een kleine week rond Olympic ligt te rijden en we hebben nu niet echt oneindig veel tijd.
Misschien kies ik (als het die kant uit zou gaan) een overnachtingsplaats of 2 in de buurt van het park waar we dan telkens 2 of 3 dagen zouden blijven.
Valt allemaal nog te bekijken.
Als je het houdt op dagtochten zullen drie dagen volstaan: Seattle-Forks-Aberdeen is 5,5u rijden volgens google maps, dus dat valt wel mee. zeker omdat het dan nog maar een dikke twee uur rijden is Mount Rainier.

Probleem is wel dat je daarna een fikse afstand zal moeten afleggen, want ofwel trek je dan naar Glacier (mooi, maar minder spectaculair dan Yosemite, wel veel meer wild) of richting Yellowstone.

Zwemmen in het Salt Lake is ook wel een unieke belevenis.
Oud 9 oktober 2012, 21:01   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

De kogel is (voorlopig dan toch) door de kerk.
Overleg en een volksreferendum binnen mijn stam hebben beslist.

4-0 voor van noord naar zuid of andersom langs de oostkust.

Ik begin met een simpel reisschema en vul alnaargelang aan.

-New York (of Boston)
-Washington
-Shenandoah NP
-Savannah (tip)
-Florida (Everglades, Keys, Miami (Beach), Disney (?)
-Louisiana (Baton Rouge)

Waarbij Louisiana (tijd) nog een eventueel is.
Oud 9 oktober 2012, 21:23   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Als tussenstop is St. Augustine ook niet mis. Zeer toeristisch, maar het fort is een nationaal monument (met dus de expert guidance en uitleg van rangers).

Ook midden in de stad kan je een tour krijgen van het oudste huis van de VS. Het is namelijk ook de oudste stad....

En ligt op uw route
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 21:25   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Miami onaangenaam. Alsof je in een frigo leeft of op Mars of zo.

Miami beach vond ik ook niet veel bijzonder. Alsof ik het al gezien had.

Ik herinner me aldaar de 'winkelkararmen' een paar blokken van de kust, de verschrikkelijk slechte Mc Donalds, de 'drug' supermarkten waar mensen midden in de nacht staan aanschuiven voor hun dosis Tylenol, of wat voor legale drug dan ook in de mode is, en waarvan de winsten naar de farmaceutische industrie gaan, hotelkamers waarvan je vlucht omdat de vensters niet eens open gaan en de airco niet af te zetten is, slechte musea (voor zover ik gezien heb), wat goede restaurants aan het stand. No big deal in het algemeen. Oh, en aarts onbeleefd luchthaven personeel. Het racisme tussen zwart en wit was er ook nog erg voelbaar. Dat had ik niet verwacht. Straatvegers in groepjes allemaal in fluoricerende uniformen, allemaal zwarten, loom werkend. Het leken wel gevangenen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2012 om 21:34.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 07:35   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Vancouver de moeite om te bezoeken en er de treinreis en eventuele grensformaliteiten bij te nemen?
Ik ben er een maand geweest. Het is een fijne stad om te wonen. Je kan er ademen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 08:05   #38
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Wanneer men je vraagt "Shall I supersize that?", mag je pas antwoorden: "yes".
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2012, 16:02   #39
Vlanin
Banneling

Standaard

kijk uit waar je loopt
http://www.youtube.com/watch?v=swgM0tO-NAA
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2012, 22:04   #40
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Grove lijnen van ons reisplan staan vast.

Starten in New York, daarna (met de trein) naar Washington.
Na enkele dagen Washington daar een mobilhome huren en er in anderhalve a twee weken mee naar Miami of daar ergens in de buurt rijden.
Mobilhome inleveren en auto huren om de Everglades en de Keys enzo te bezoeken.
Eventueel daarna nog een paar dagen Disney.

Vooral het stuk Washington-Miami moet nog ingevuld worden.
Volg ik na Washington de kust all the way down to Florida of blijven we eerst nog een tijdje van de kust weg (Shenandoah NP ed.) en gaan we pas de kust volgen nabij Florida?

Iemand ervaringen in die omgeving?

In New York weten we ongeveer wel wat we willen doen en bezoeken, Washington is echter nog een wit blad. Tips iemand?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be