![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Afdalen kan je zonder ezel, een beetje wandelaar kan de hike makkelijk aan. Death Valley en Yellowstone vond ik nog spectaculairder en staan samen met Olympic in mijn NP top 3.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je in Yellowstone geweest bent is het moeilijk om nog iets mooiers voor te stellen.
Death Valley vond ik ook 1 van de hoogtepunten. Al was er het naar goeie gewoonte knallend heet. Het meest indrukwekkende uitzicht vind ik nog steeds Glacier Point in Yosemite. Ik herinner me nog dat het op het eerste zicht lijkt dat je naar een gigantische poster staat te kijken. Zo groots en wijds dat het even duurt vooraleer je ogen de schaal en de diepte van het uitzicht doorhebben. Behoorlijk indrukwekkend vond ik dat. Nog meer dat de grootsheid van de Grand Canyon. ![]()
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van waaruit bezocht je het park en hoeveel dagen moet je er volgens jou minstens voor uittrekken?
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn man en ik hebben een aantal jaren in de USA gestudeerd ; het zal u derhalve niet verbazen dat een deel van onze vrienden- en kennissenkring over de US verspreid is, en wij die regelmatig een bezoek brengen (en vice-versa), zodat wij niet zelden op zeer diverse plaatsen in de Verenigde Staten vertoeven. Dat betekent weliswaar niet dat wij zowat de ganse USA “kennen”, verre vandaar. Bovendien vertoeven wij er eigenlijk nooit echt om vakantieredenen, dus ons zicht op de plaatsen waar wij verblijven en die wij inmiddels voldoende ruim “kennen” is ongetwijfeld niet echt dit van vakantiegangers. Maar hoe dan ook speelt persoonlijke voorkeur een grote rol : zowel mijn man als ik zijn "kinderen van de zee" (zij het niet van dezelfde zee) en derhalve vinden wij gegarandeerd plaatsen aan of in de nabijheid van een zee of een oceaan aantrekkelijker. Ik ben er van overtuigd dat eenieder die aan één of andere kust is geboren en opgegroeid eenzelfde natuurlijke voorkeur heeft. Onze visie is dus zonder twijfel op die manier “gekleurd”. Zo zal ik bijvoorbeeld, de enkele keren per jaar dat ik om beroepsredenen in Brussel moet zijn, altijd een hotel aan de Belgische kust nemen : de Noordzeekust mag dan nog zowat de minst aantrekkelijke zijn die ik ken, dan toch nog liever dat dan één of andere stad in het binnenland. Dat zegt genoeg, denk ik. Ik las inmiddels uw verdere posts in deze draad, en kan daaruit afleiden dat uw smaak en voorkeur voor wat aantrekkelijke plaatsen in de USA (of elders) betreft zeer verschilt van de onze. Niet enkel ben ik soms meer onder de indruk van een goed kunstmuseum dan van één of andere canyon, maar bovendien spreken “ritten van honderden kilometers door het niets” mij totaal niet aan, en vind ik bijvoorbeeld de Keys en de Everglades nu net wél Florida aantrekkelijk maken, dus ook dat zegt genoeg : ik ben ongetwijfeld niet een geschikte “USA”-raadgeefster voor u. Maar als u het mij toestaat toch nog even dit : ik had het in mijn post niet over Miami, maar over Miami Beach. Ik wens u oprecht een zeer leuke vakantie toe ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder is het niet zo dat wij in de VS van het ene natuurwonder naar het andere hollen. Steden en kleinere dorpjes/stadjes worden ook bezocht en wij springen ook daar al eens een museum binnen. In deze draad ging het voorlopig echter vnl over de NP's en daardoor heb ik de bezoeken aan musea ed. nog niet vermeld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ze Twilight fans zouden zijn, kan je een ommetje maken via Forks, het stadje waar de saga zich afspeelt.
Laatst gewijzigd door koe de poing : 7 oktober 2012 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kies ik (als het die kant uit zou gaan) een overnachtingsplaats of 2 in de buurt van het park waar we dan telkens 2 of 3 dagen zouden blijven. Valt allemaal nog te bekijken. Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet weten om te gaan met stress en wapens of messen Je moet deze reis " naar het paradijs " met 3 maken . enfin als je echt doeltreffend wil werken , beter een volle boeing moslims en tegen een onbewoonde rots vliegen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij vonden DV in ieder geval geen moment tegenvallen. Naast de mooie plekken die er te bezoeken zijn (Devils golf course, Zabriski Point, Dante's view, de oude mijnen...) vond ik de sfeer er heel speciaal. Een beetje buitenaards en/of vijandig. Ik ben nooit ergens anders geweest waar ik het gevoel kreeg dat gewoon de omgeving op zich al voldoende was om het bezoek niet te overleven. Meer nog dan in een 'gewone' woestijn. De raar gekleurde rotsen, de uitgestrektheid, de zinderende lucht,... heel raar sfeertje hing daar vond ik. Citaat:
De dag erop hoorden we van een ranger dat er behoorlijk paniek was ontstaan omdat het ten eerste geen toeristen-beer (die bestaan gewoonweg niet) was maar vooral omdat beren zelden zo dicht bij menselijke activiteiten kwamen. En omdat het een kleintje was vermoedde men dat de mama niet ver uit de buurt kon zijn. En laat beren nou net op hun gevaarlijkst zijn met kleintjes en je begrijpt dat 'onze' beer voor heel wat opschudding had gezorgd... Behalve bij ons dus... Gelukkig hebben we het jaar erop het beren-spotten ruimschoots goedgemaakt in Yellowstone waar we 3 exemplaren zagen waarvan 1 met 2 kleintjes. Het is maar een beer maar toch blijft het een speciale ervaring om die zo in't wild te zien.
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Probleem is wel dat je daarna een fikse afstand zal moeten afleggen, want ofwel trek je dan naar Glacier (mooi, maar minder spectaculair dan Yosemite, wel veel meer wild) of richting Yellowstone. Zwemmen in het Salt Lake is ook wel een unieke belevenis.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kogel is (voorlopig dan toch) door de kerk.
Overleg en een volksreferendum binnen mijn stam hebben beslist. 4-0 voor van noord naar zuid of andersom langs de oostkust. Ik begin met een simpel reisschema en vul alnaargelang aan. -New York (of Boston) -Washington -Shenandoah NP -Savannah (tip) -Florida (Everglades, Keys, Miami (Beach), Disney (?) -Louisiana (Baton Rouge) Waarbij Louisiana (tijd) nog een eventueel is.
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Als tussenstop is St. Augustine ook niet mis. Zeer toeristisch, maar het fort is een nationaal monument (met dus de expert guidance en uitleg van rangers).
Ook midden in de stad kan je een tour krijgen van het oudste huis van de VS. Het is namelijk ook de oudste stad.... En ligt op uw route ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind Miami onaangenaam. Alsof je in een frigo leeft of op Mars of zo.
Miami beach vond ik ook niet veel bijzonder. Alsof ik het al gezien had. Ik herinner me aldaar de 'winkelkararmen' een paar blokken van de kust, de verschrikkelijk slechte Mc Donalds, de 'drug' supermarkten waar mensen midden in de nacht staan aanschuiven voor hun dosis Tylenol, of wat voor legale drug dan ook in de mode is, en waarvan de winsten naar de farmaceutische industrie gaan, hotelkamers waarvan je vlucht omdat de vensters niet eens open gaan en de airco niet af te zetten is, slechte musea (voor zover ik gezien heb), wat goede restaurants aan het stand. No big deal in het algemeen. Oh, en aarts onbeleefd luchthaven personeel. Het racisme tussen zwart en wit was er ook nog erg voelbaar. Dat had ik niet verwacht. Straatvegers in groepjes allemaal in fluoricerende uniformen, allemaal zwarten, loom werkend. Het leken wel gevangenen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2012 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er een maand geweest. Het is een fijne stad om te wonen. Je kan er ademen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Wanneer men je vraagt "Shall I supersize that?", mag je pas antwoorden: "yes".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() kijk uit waar je loopt
http://www.youtube.com/watch?v=swgM0tO-NAA |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grove lijnen van ons reisplan staan vast.
Starten in New York, daarna (met de trein) naar Washington. Na enkele dagen Washington daar een mobilhome huren en er in anderhalve a twee weken mee naar Miami of daar ergens in de buurt rijden. Mobilhome inleveren en auto huren om de Everglades en de Keys enzo te bezoeken. Eventueel daarna nog een paar dagen Disney. Vooral het stuk Washington-Miami moet nog ingevuld worden. Volg ik na Washington de kust all the way down to Florida of blijven we eerst nog een tijdje van de kust weg (Shenandoah NP ed.) en gaan we pas de kust volgen nabij Florida? Iemand ervaringen in die omgeving? In New York weten we ongeveer wel wat we willen doen en bezoeken, Washington is echter nog een wit blad. Tips iemand?