Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 8 oktober 2012, 08:06   #21
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ze gaan na 14 oktober er 1 zoeken.
Hopelijk toch.
Oud 8 oktober 2012, 08:08   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hopelijk toch.
beetje laat hé?
Oud 8 oktober 2012, 08:15   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
beetje laat hé?
Beter laat dan nooit.

Eigenlijk is BDW een geschenk van de hemel voor de Vlaamse politiek. Voor de eerste keer komt de absolute politieke vedetten eens niet uit een traditionele partij. Onze 3 lascars zijn dus verplicht om zichzelf in vraag te stellen om om te kunnen gaan met deze nieuwe situatie.

Wallonië zou een BDW ook eens kunnen gebruiken...
Oud 8 oktober 2012, 08:31   #24
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Goed artikel. En zijn conclusie is terecht. Al gaat mijn persoonlijke voorkeur naar optie 4.

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...-stoppen.dhtml
Een week voor de verkiezingen : de vuilbekkerij van de linkse 'verdraagzamen' gaat een versnelling hoger. Wat een verzuurd volk, die linkse kliek.
Zenit is offline  
Oud 8 oktober 2012, 08:39   #25
system
Banneling

Standaard

De debiele glimlach van De Wever.

Ook al opgemerkt gisteren tijdens het grote debat op Eén? De campagneleiders van De Wever hebben hem zeker ingefluisterd dat hij een zo goed mogelijk gezicht moest opzetten. En daarom ziet men De Wever de hele tijd met een gewilde zogenaamde 'beate' glimlach op zijn bleke gelaat. Men kan het ook als een wat debiele glimlach omschrijven. In ieder geval een geforceerde en schijnheilige glimlach.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2012 om 08:41.
system is offline  
Oud 8 oktober 2012, 08:40   #26
giserke
Banneling

Standaard

Wat is't System jongen? Weer met buikkrampen opgestaan?

Laatst gewijzigd door giserke : 8 oktober 2012 om 08:40.
giserke is offline  
Oud 8 oktober 2012, 08:42   #27
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat is't System jongen? Weer met buikkrampen opgestaan?
Herbekijk de uitzending maar eens. En ge zult me gelijk geven..
system is offline  
Oud 8 oktober 2012, 08:47   #28
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Gelukkig zijn z'n cartoons grappiger dan zijn teksten. Echt teleurstellend geschreven.
Duidelijk staaltje van "schoenmaker blijf bij je leest".
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 8 oktober 2012, 08:48   #29
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen heeft N-VA nodig om:
de Sp-a, O VLD en Cd&V af te straffen om hun beleid dat tot heden steeds tegen Vlaanderen is.
Vlaanderen los te maken van de franstaligen die een financieel blok aan ons been zijn.
Indien daarna moest blijken dat N-VA toch niet 100% voldoet, stemmen we terug VB als foert stem.
Oud 8 oktober 2012, 08:52   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mij was het opgevallen dat hij die glimlach niet kon onderdrukken:
- telkens een andere voorzitter niet kon nalaten de partijnaam nva in de mond te nemen;
- telkens een andere voorzitter zich vastreed in zijn eigen tegenstrijdigheden

dus inderdaad, ons Weverke stond daar heel de tijd te glimlachen.

Kijk, de zetelverdeling in gemeentelijke verkiezingen, dat is gelijk een grote tanker op zee. Ge draait die geen 180° om op twee minuten.
De uitslag die de nva nu gaat halen, is het maximum haalbare op de tijd van één gemeentelijke legislatuur.
Maar toegegeven: de andere partijen doen hard hun best om toch nog te pogen er een paar graden meer wending aan te geven.

Edit; 'k wou nog mijn gedacht zeggen over dat artikeltje waar de link in de openingspost naar verwijst. Ik vind het maar mager qua humorgehalte.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 oktober 2012 om 08:55.
De schoofzak is offline  
Oud 8 oktober 2012, 08:57   #31
giserke
Banneling

Standaard

Ja Schoof, dat is de populaire pies en kak humor van de Humo en De Morgen van tegenwoordig.
En van de Knack morgen.
giserke is offline  
Oud 8 oktober 2012, 08:57   #32
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk system, natuurlijk system.

(zoals ik in discussies met mijn vrouw altijd het laatste woord heb: "Yes dear")
HRobin is offline  
Oud 8 oktober 2012, 09:07   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mij was het opgevallen dat hij die glimlach niet kon onderdrukken:
- telkens een andere voorzitter niet kon nalaten de partijnaam nva in de mond te nemen;
- telkens een andere voorzitter zich vastreed in zijn eigen tegenstrijdigheden

dus inderdaad, ons Weverke stond daar heel de tijd te glimlachen.

Kijk, de zetelverdeling in gemeentelijke verkiezingen, dat is gelijk een grote tanker op zee. Ge draait die geen 180° om op twee minuten.
De uitslag die de nva nu gaat halen, is het maximum haalbare op de tijd van één gemeentelijke legislatuur.
Maar toegegeven: de andere partijen doen hard hun best om toch nog te pogen er een paar graden meer wending aan te geven.

Edit; 'k wou nog mijn gedacht zeggen over dat artikeltje waar de link in de openingspost naar verwijst. Ik vind het maar mager qua humorgehalte.

.
Het grappige is dat hij op een debiele manier gemaakt blijft glimlachen ook, wanneer er niets te lachen viel.

Precies of angstvallig waakt goed over te komen wanneer een TV-camera toevallig zijn kan op zou draaien om hem in beeld te nemen. Volgens mij heeft hij na de uitzendig krampen gehad aan de kaakspieren.
system is offline  
Oud 8 oktober 2012, 09:12   #34
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Vlaanderen heeft N-VA nodig om:
de Sp-a, O VLD en Cd&V af te straffen om hun beleid dat tot heden steeds tegen Vlaanderen is.
Vlaanderen los te maken van de franstaligen die een financieel blok aan ons been zijn.
Indien daarna moest blijken dat N-VA toch niet 100% voldoet, stemmen we terug VB als foert stem.
Nee, dan lijkt het me best dat er een andere partij komt. VB is als alternatief om het systeem te breken ontoereikend gebleken en zit bovendien al een tijdje over zijn houdbaarheidsdatum heen.
SDG is offline  
Oud 8 oktober 2012, 09:14   #35
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grappige is dat hij op een debiele manier gemaakt blijft glimlachen ook, wanneer er niets te lachen viel.

Precies of angstvallig waakt goed over te komen wanneer een TV-camera toevallig zijn kan op zou draaien om hem in beeld te nemen. Volgens mij heeft hij na de uitzendig krampen gehad aan de kaakspieren.
Dewever obsessie
Oud 8 oktober 2012, 09:22   #36
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Ik kon er toch mee lachen, zeker als je verder denkt.

Optie 1: BDW betrappen op het niet houden van zijn beloftes. Als de Morgen denkt dat dit alleen kan door BDW te verleiden met lekkers, wil dat zeggen dat BDW tot noch toe al zijn beloftes heeft gehouden.

Optie 2 en 3: Strauss-Khan en Eastwood als voorbeelden aanhalen is een bladvullend zwaktebod.

Optie 4: Dit is gewoon toegeven dat de N-VA een partij is met een doel dat door een meerderheid in vlaanderen wordt gedeeld. Toegeven dat de traditionelen er niks van bakken en niet eens de intentie hebben.

In het kort: BDW breekt zijn beloftes niet en heeft een duidelijk punt.
Dat schrijven in een artikel dat schade moet toebrengen is toch hilarisch?
Oud 8 oktober 2012, 09:27   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u bedoelt ge ?
Kan ik inkomen.
Bobke is offline  
Oud 8 oktober 2012, 09:29   #38
Athelas
Minister

Standaard

Kunnen ze in de morgen niet eens iets 'satirisch' schrijven ivm de gasboetes of de bijdrages voor zonnepanelen, of de diefstal van de rente op pensioensparen? Of is dat te makkelijk, geen uitdaging genoeg voor deze auteur? Neen, liever NOG MAAR EENS een artikel over De Wever.... yawn. Kranten beginnen meer op een fanclub te trekken dan een nieuwsblad.
Athelas is offline  
Oud 8 oktober 2012, 09:38   #39
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is dan het tegenovergestelde van wat ik ooit zag van Guy Spitaels.
Zijn glimlach verdween als bij toverslag toen de camera op hem werd gericht.
Op de achtergrond hoor je dan ook nog iemand duidelijk aftellen, bij één was de glimlach weg.
HRobin is offline  
Oud 8 oktober 2012, 09:39   #40
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Goed artikel. En zijn conclusie is terecht. Al gaat mijn persoonlijke voorkeur naar optie 4.

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...-stoppen.dhtml
Waarom geeft Kroll geen reden waarom Bart De Wever moet gestopt worden? Ik vind dat Sandertje, Woeterke en Brünoke moeten gestopt worden. Want als die zo voortdoen met hun belastingsregering met Vlaamse minderheid zal het land snel gaan uiteenvallen.

Laatst gewijzigd door fonne : 8 oktober 2012 om 09:41.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be