Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 14 oktober 2012, 14:30   #21
bartje
Minister-President

Standaard

In Hasselt zou de lijst van burgemeester Claes toch een serieuse pandoering krijgen met een achteruitgang van bijna 16 %, ze blijven wel de grootste partij, daarna volgt N-VA die 27 % zou halen, o VLD zou hier status quo blijven. Wel héél gedeeltelijke uitslag uiteraard.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:33   #22
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Only in Molenbeek. Dju, kmoet mijn oma daar is bellen.
Oud 14 oktober 2012, 14:35   #23
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ø-VLD -10%

meer van dat
hoeft niet te verwonderen: in houtem is het populaire boegbeeld Berckmoes van de liberalen overgestapt naar het plaatselijk Nieuw Houtem, dat er dan ook flink op vooruit gaat en op een absolute meerderheid afstevent. En een ander boegbeeld, nadia de troyer, komt uit voor de n-va nu.

En de laatste liberale burgemeester in houtem is geleden van 1921! Houtem is altijd een bolwerk geweest van de katholieken, tot nieuw houtem de macht brak in 2000 (in een coalitie met de open-vld).
jevaly is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:36   #24
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

In Dilbeek wordt de N-VA de tweede partij met 23%. Mooi. De VLD van Platteau blijft jammer genoeg wel standhouden. UF gaat achteruit met enkele procentpunten, maar volgens mij is de score daarvan sterk afhankelijk van de locatie van de getelde bureaus, dus het is afwachten.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:37   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
In Hasselt zou de lijst van burgemeester Claes toch een serieuse pandoering krijgen met een achteruitgang van bijna 16 %, ze blijven wel de grootste partij, daarna volgt N-VA die 27 % zou halen, o VLD zou hier status quo blijven. Wel héél gedeeltelijke uitslag uiteraard.
Op dit moment N-VA de grootste in Hasselt. Gedaan met Hilleke de Helicopterdochter.
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:38   #26
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Met 4 bureaus geteld, springt N-VA over de lijst van Claes (29.7% tgo. 26.7%)
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:38   #27
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zullen ze N-VA overal proberen buiten te houden. En dan zal jij wel weer beweren dat ze geen verantwoordelijkheid durven nemen. Maar het zal de honger van de N-VA om in 2014 finaal de sleutel van de deur in handen te krijgen alleen maar aanscherpen.

In ieder geval ziet het er naar uit dat N-VA de tweede grootste partij van Vlaanderen wordt, met rond de 20% gemiddeld.
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat de NVA goed gaat winnen -dat wisten we- maar nergens of hoogst zelden echt meer dan 35% gaat halen. Dat noem ik geen doorbraak. En dat is niet wat de gunstige peilingen voorspelden want zij gaven aan de NVA meer dan 35%.

Of om het anders te zeggen: De Wever maakte er een nationale test van deze verkiezingen. Wel hij heeft ze nu gekregen!! Zijn partij verliest zelfs in vergelijking met de gunstige peilingen. Daar zit hij nu met zijn 'nationale test'. En daar ik nu eens goed mee lachen!

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2012 om 14:41.
system is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:38   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Zo te lezen heeft de PS verkiezingsfraude gepleegd in Sint-Jans-Molenbeek.
Moureaux zal winnen met 98.7% van de stemmen. Zo heeft Allah het gewild.
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:40   #29
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat de NVA goed gaat winnen -dat wisten we maar nergens of hoogst zelden- echt meer dan 35% gaat halen. Dat noem ik een doorbraak. En dat is wat de peiligen voorspelden.
Geen enkele peiling heeft dat ooit voorspeld, en de N-VA heeft dat ook nooit zelf beweerd. Maar let op: er zijn nog heel weinig cijfers uit arrondissement Antwerpen. Dus de 35% cijfers komen nog wel.

EDIT: de eerste monsterscore is een feit: 37% in Geel.

Citaat:
Of om het anders te zeggen: De Wever maakte er een nationale test van, wel hij heeft ze nu. Zijn partij verliest zelfs in vergelijking met de gunstige peilingen. Daar zit hij nu met zijn 'nationale test'. En daar ik nu eens goed mee lachen!
De basisverwachting was 15% landelijk, met 20% als streefdoel. Het ziet er naar uit dat we dat ruimschoots halen. Voor de rest moeten we de uitslag vna de provincieraad nog zien.

Laatst gewijzigd door fonne : 14 oktober 2012 om 14:46.
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:42   #30
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat de NVA goed gaat winnen -dat wisten we maar nergens of hoogst zelden- echt meer dan 35% gaat halen. Dat noem ik een doorbraak. En dat is wat de peiligen voorspelden.

Of om het anders te zeggen: De Wever maakte er een nationale test van, wel hij heeft ze nu. Zijn partij verliest zelfs in vergelijking met de gunstige peilingen. Daar zit hij nu met zijn 'nationale test'. En daar ik nu eens goed mee lachen!
Of om het nog anders te zeggen, zelfs als de N-VA wél 35% had gehaald, zou system nog gedaan hebben alsof het om een nederlaag ging.

Beetje zielig, hé. De resultaten liggen perfect in de lijn der verwachtingen en ik ben zeker tevreden.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:43   #31
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat de NVA goed gaat winnen -dat wisten we- maar nergens of hoogst zelden echt meer dan 35% gaat halen. Dat noem ik geen doorbraak. En dat is niet wat de gunstige peilingen voorspelden want zij gaven aan de NVA meer dan 35%.
Welke peiling geeft N-VA globaal 35% bij de gemeenteraadsverkiezingen? Zeveraar.

Laatst gewijzigd door mkb : 14 oktober 2012 om 14:44.
mkb is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:44   #32
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen enkele peiling heeft dat ooit voorspeld, en de N-VA heeft dat ook nooit zelf beweerd. Maar let op: er zijn nog heel weinig cijfers uit arrondissement Antwerpen. Dus de 35% cijfers komen nog wel.

De basisverwachting was 15% landelijk, met 20% als streefdoel. Het ziet er naar uit dat we dat ruimschoots halen. Voor de rest moeten we de uitslag vna de provincieraad nog zien.
Tut tut. Uw halfgod maakte van deze gemeenteraadsverkiezingen een nationale test. Hij heeft hier wel hoog spel gespeeld en... het ziet er uit dat hij heeft verloren.

Want zo te zien ziet het niet naar uit dat de meerderheid der Vlamingen de NVA heeft beloond! Alles behalve zelfs. En dat zijn de -voorlopige weliswaar- electorale feiten.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2012 om 14:46.
system is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:46   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Welke peiling geeft N-VA globaal 35% bij de gemeenteraadsverkiezingen? Zeveraar.
Iemand een zeveraar noemen heeft mij eens 4 bp gekost
eno2 is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:47   #34
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

27% voor N-VA in Hasselt voorlopig.
mkb is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:49   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tut tut. Uw halfgod maakte van deze gemeenteraadsverkiezingen een nationale test. Hij heeft hier wel hoog spel gespeeld en... het ziet er uit dat hij heeft verloren.

Want zo te zien ziet het niet naar uit dat de meerderheid der Vlamingen de NVA heeft beloond! Alles behalve zelfs. En dat zijn de -voorlopige weliswaar- electorale feiten.
Ach, ach, kijk eens naar turnhout, oud-turnhout, arendonk.
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:49   #36
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar mens, De Wever zelf maakte van deze lokale verkiezingen een nationale test. En dus mogen we toch refereren naar nationale peilingen zeker?

En dus slimme, De Wever heeft zichzelf de koord om de hals gelegd. Het zal hem leren, de lapzwans.

Laatst gewijzigd door system : 14 oktober 2012 om 14:50.
system is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:50   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard Edegem N-va 35%

Edegem 35% voor N-VA

Ø-VLD meer dan gehalveerd
fonne is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:51   #38
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De moderatie heeft dan ook een pik op jou.
mkb is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:51   #39
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

OBLD in Puurs (Turtelboomtown ?) -12% om 7% over te houden

Zal een goeie transfer gebleken zijn...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 14 oktober 2012, 14:53   #40
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Brasschaat: 38% voor Jan Jambon.

Proficiat Jan, je staat aan de leiding

EDIT: PECH jan, Zoersel doet beter met 39%

Laatst gewijzigd door fonne : 14 oktober 2012 om 15:04.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be