Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Valt de federale?
De federale regering valt over de nieuwe begroting 2013 8 20,00%
Ze valt niet 32 80,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2012, 21:46   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ben realist. Het VB is dood. Alles op Dewever in 2014.
Dat is nu 't verschil tussen jou en mij hé. VB tot in de kist.
VB mag niet dood en moet achter de deur blijven staan ( de stok) . Maakt niet uit dat er dan die stemmen niet naar het NVA gaan. Zolang ze samen maar meer dan, 50 % van de stemmen halen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 21:49   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ook ik ben realist...daarom dat ik onverzettelijk achter het nationalistische gedeelte van het VB programma blijf staan.

Dit wil zeggen:
De waarheid is en blijft:
1/ met Wallonië kan er niet worden gepraat behalve over een ordentelijke opdeling. Wij moeten van het PS cliëntelisme af om de toekomst van onze kinderen te vrijwaren.
Vergeet niet dat l'état PS ons 16 miljard euri per jaar kost. (Vives)
2/ Het multiculturele nachtmerrie kan enkel worden aangepakt met een waterdichte immigratiestop en een verplichte inburgering. Een inclusief beleid waardoor van alle gettobewoners op termijn Vlamingen worden gemaakt.

Ethisch ben ik een libertair....en dus helemaal geen Blokker, noch een Niveaan...
Dag collega.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 23:02   #23
Fishy
Vreemdeling

Standaard

Neen, want ze weten goed genoeg dat dat de overwinning van de N-VA alleen maar vervroegt.
Fishy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 07:40   #24
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Of, en in mijn ogen realistischer, CD&V kiest op zijn herbronningscongres (dat zeer snel gaat komen) voor een terugkeer naar de koers van Leterme in 2004. En de verkiezingen van 2014 wordt er één waar CD&V nog eens haar lot koppelt aan dat van de N-VA. De campagne daarvoor start voor CD&V al onmiddellijk na haar congres, voor N-VA is ze al begonnen.
Inderdaad, na de NVA tsunami van zondag zullen mannen als Leterme inzien dat ze beter bevriend blijven met B. De Wever.
Zondag was het aperitief, 2014 wordt het hoofdgerecht.
2015 wordt het dessert. D�*�*rop wachten we.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 07:47   #25
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ook ik ben realist...daarom dat ik onverzettelijk achter het nationalistische gedeelte van het VB programma blijf staan.

Dit wil zeggen:
De waarheid is en blijft:
1/ met Wallonië kan er niet worden gepraat behalve over een ordentelijke opdeling. Wij moeten van het PS cliëntelisme af om de toekomst van onze kinderen te vrijwaren.
Vergeet niet dat l'état PS ons 16 miljard euri per jaar kost. (Vives)
2/ Het multiculturele nachtmerrie kan enkel worden aangepakt met een waterdichte immigratiestop en een verplichte inburgering. Een inclusief beleid waardoor van alle gettobewoners op termijn Vlamingen worden gemaakt.

Ethisch ben ik een libertair....en dus helemaal geen Blokker, noch een Niveaan...
99% akkoord enkel punt 2 :
Het multiculturele nachtmerrie kan enkel worden aangepakt met een waterdichte immigratiestop. Enkel zij die zich willen (EN) aanpassen op termijn Vlamingen worden gemaakt.
Oud 16 oktober 2012, 07:57   #26
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
99% akkoord enkel punt 2 :
Het multiculturele nachtmerrie kan enkel worden aangepakt met een waterdichte immigratiestop. Enkel zij die zich willen (EN) aanpassen op termijn Vlamingen worden gemaakt.
Alle respect voor het VB maar wat betreft deze 2 punten hebben zij nog niets bereikt. Alleen wat oppositie waarna er in de praktijk enkel wat gerommel in de marge kwam. Als je dat vergelijkt met N-VA is dat toch een wereld van verschil met nu verplichte inburgeringscursus etc. Een VB stem is in deze constellatie een verloren stem.
Oud 16 oktober 2012, 08:05   #27
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Of, en in mijn ogen realistischer, CD&V kiest op zijn herbronningscongres (dat zeer snel gaat komen) voor een terugkeer naar de koers van Leterme in 2004. En de verkiezingen van 2014 wordt er één waar CD&V nog eens haar lot koppelt aan dat van de N-VA. De campagne daarvoor start voor CD&V al onmiddellijk na haar congres, voor N-VA is ze al begonnen.
Ik denk niet dat ze dat nog eens verkocht krijgen: vorige keer hebben ze ook hun Vlaamse eisen ingeslikt op het einde. Diegenen die daarom naar NVA zijn overgelopen zullen niet teugkeren naar een partij waarvan ze weten dat deze met de wind meedraait. Hun trouw kiezerspubliek kunnen ze daarmee misschien zelfs kwijtspelen, dus ik weet niet of ze voor die optie gaan.
We zullen zien zeker
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 08:10   #28
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Alle respect voor het VB maar wat betreft deze 2 punten hebben zij nog niets bereikt. Alleen wat oppositie waarna er in de praktijk enkel wat gerommel in de marge kwam. Als je dat vergelijkt met N-VA is dat toch een wereld van verschil met nu verplichte inburgeringscursus etc. Een VB stem is in deze constellatie een verloren stem.
mijn beste, het lijkt dat u ofwel in een andere wereld leeft of stekeblind is. Het is door het constant hameren van het VB op de immigratieramp dat andere partijen het "racistische" discours overnemen en een sugguraatoplossing implementeren die al na enkel maand terug in hun eigen gezicht ontploft. dat het anders kan bewijzen onze buurlanden die verblijfsvergunningen en nationaliteit niet in het rond strooien zoals prins carnaval in zijn eenmalige moment van glorie

Laatst gewijzigd door rookie : 16 oktober 2012 om 08:12.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 08:28   #29
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
mijn beste, het lijkt dat u ofwel in een andere wereld leeft of stekeblind is. Het is door het constant hameren van het VB op de immigratieramp dat andere partijen het "racistische" discours overnemen en een sugguraatoplossing implementeren die al na enkel maand terug in hun eigen gezicht ontploft. dat het anders kan bewijzen onze buurlanden die verblijfsvergunningen en nationaliteit niet in het rond strooien zoals prins carnaval in zijn eenmalige moment van glorie
Wat je kan bereiken in de oppositie lijkt mij verwaarloosbaar in vergelijking met wat je kan bereiken met beleid.
Oud 16 oktober 2012, 08:31   #30
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alle respect voor het VB maar wat betreft deze 2 punten hebben zij nog niets bereikt.
Citaat:
Wat je kan bereiken in de oppositie lijkt mij verwaarloosbaar in vergelijking met wat je kan bereiken met beleid.
Wat is het nu eigenlijk ?
Oud 16 oktober 2012, 08:50   #31
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat is het nu eigenlijk ?
Ik spreek mezelf toch niet tegen? VB heeft bijna niets bereikt in de oppositie, geen enkele partij kan overigens veel veranderen vanuit de oppositie.
Oud 16 oktober 2012, 09:08   #32
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanaf nu werkt Vlaanderen verder met de NVA, zusterpartij van VB.

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 oktober 2012 om 09:08.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 09:09   #33
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alle respect voor het VB maar wat betreft deze 2 punten hebben zij nog niets bereikt.
Citaat:
Citaat:
Ik spreek mezelf toch niet tegen? VB heeft bijna niets bereikt in de oppositie, geen enkele partij kan overigens veel veranderen vanuit de oppositie.
daar zijn geen woorden voor dat is tralalalalala
Oud 16 oktober 2012, 09:10   #34
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ok?
Oud 16 oktober 2012, 09:21   #35
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een partij waarvoor men schrik heeft dat ze de stemmen gaan afsnoepen van de beleidspartijen kan wel heel wat bereiken (al zijn het dikwijls halfslachtige oplossingen)
Oud 16 oktober 2012, 09:30   #36
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vanaf nu werkt Vlaanderen verder met de NVA, zusterpartij van VB.
vaalbleke (tsjeven)variant van

Laatst gewijzigd door rookie : 16 oktober 2012 om 09:31.
Oud 16 oktober 2012, 09:34   #37
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De regering is gevormd met een minderheiod in Vlaanderen, vertegenwoordigd door de drie grote verliezers van de federale verkiezingen van 2010.

Nu krijgen ze zowel lokaal als provinciaal over gans Vlaanderen weer eens op hun bakkes, denkt u echt dat ze daarom federaal gaan aftreden?

Postjes en nog eens postjes, dat is waar het die drie traditionele partijen om te doen is. Niets anders.
Vertel nu eindelijk eens tegen de burgemeester van Vlaanderen dat een meerderheid, hoe ze ook is samengesteld een meerderheid blijft.
Hij wil het koningshuis afschaffen, dan moet hij zichzelf niet tot keizer van Vlaanderen willen kronen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2012, 09:38   #38
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vertel nu eindelijk eens tegen de burgemeester van Vlaanderen dat een meerderheid, hoe ze ook is samengesteld een meerderheid blijft.
Hij wil het koningshuis afschaffen, dan moet hij zichzelf niet tot keizer van Vlaanderen willen kronen.
Dacht dat ze geen Vlaamse meerderheid hadden in die federale regering? Federaal wel dat klopt, maar de Vlamingen krijg je dat niet meer verkocht dat ze "democratisch" vertegenwoordigd zijn...
Oud 16 oktober 2012, 09:41   #39
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De regering is gevormd met een minderheiod in Vlaanderen, vertegenwoordigd door de drie grote verliezers van de federale verkiezingen van 2010.

Nu krijgen ze zowel lokaal als provinciaal over gans Vlaanderen weer eens op hun bakkes, denkt u echt dat ze daarom federaal gaan aftreden?

Postjes en nog eens postjes, dat is waar het die drie traditionele partijen om te doen is. Niets anders.
daarom dat NVa met klein peerke en klaas overal de voorakkoorden nakomt omdat de andere toch zo'n verraders zijn
referentie Sint Niklaas : om 17:15 volledige uitslag om 19H akkoord tussen NVa en SPa (uittredend) maar dat waren tot 14/10 14:59 geen goeie.Sterk onderhandeld moet ik zeggen de kracht van de verandering : oude wijn, andere zakken

Laatst gewijzigd door rookie : 16 oktober 2012 om 09:45.
Oud 16 oktober 2012, 09:47   #40
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarom dat NVa met klein peerke en klaas overal de voorakkoorden nakomt omdat de andere toch zo'n verraders zijn
referentie Sint Niklaas : om 17:15 volledige uitslag om 19H akkoord tussen NVa en SPa (uittredend) maar dat waren tot 14/10 14:59 geen goeie.Sterk onderhandeld moet ik zeggen de kracht van de verandering : oude wijn, andere zakken
Wat moeten ze anders doen volgens u: overal aan de kant gaan staan? Daarmee bereiken ze helemaal niets en dan zouden ze nog meer de naam "weglopers" krijgen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Ze hebben nergens een absolute meerderheid, dus ze zullen altijd moeten samenwerken als ze in het bestuur willen komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be