Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 17 oktober 2012, 23:29   #21
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
1. -het zijn lokale verkiezingen, de kans dat het lokale bestuur nationale thema's kan veranderen is nul
2. -diegene die te hoge verwachtingen hebben van de nv-a zijn volgende keer weg dat klopt. Het nv-a zal geen radicale VB standpunten realiseren. Het nv-a heeft zowiezo weinig kans om op nationaal vlak haar conferalisme te gaan realiseren,tenzij ze de absolute meerderheid zouden halen.

3. het nv-a gaat dus voor een die-hard kiezer zowiezo falen
NVA is volgens mij bijna een pure machtspartij. Inhoud? 0,0.

Le nouveau CVP zeg maar of PS.
E. Migrant is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:36   #22
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
-Het waren idd lokale verkiezingen, de enige die dat scheen te vergeten was BDW...
Maar net daarom zijn die lokale ergernissen HET grote probleem, dat dient aangepakt te worden, dat zijn de toestanden die de mensen beu zijn.
't Is aan de steden en gemeenten om te zorgen dat het veilig en netjes op straat is. En dat er volk kan wonen op een betaalbare manier.

-Je zou er van schrikken hoe veel mensen dachten dat N-VA en VB broederlijk overeen zouden komen om eindelijk iets te veranderen. Zijn dat hoge verwachtingen? Dat de N-VA het meest ondemocratische systeem dat het cordon is zou negeren? Dat gaat zowieso pakken stemmen kosten, zeker de manier waarop uw partijvoorzitter het dan nog brengt...
Voor mij persoonlijk, het constant speken naar het VB heeft er voor gezorgd dat ik stilletjesaan een degou heb van BDW, hoe erg dat ook is.

-De N-VA zou beter eerst wat verduidelijken aan zijn kiezers want ik denk dat de meesten niet eens weten waar de partij inhoudelijk voor staat. Voor de man in de straat is dat tot hiertoe: ze zijn voor Vlaanderen, zijn tegen DiRupo en ze gaan iets doen aan de vreemdelingen.
En da's niet om op de N-VA te bashen of zo, da's gewoon een opvallend iets...
De NVA staat inhoudelijk voor niets. Het is haar (of Hem) enkel om de macht te doen.
E. Migrant is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:45   #23
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
NVA is volgens mij bijna een pure machtspartij. Inhoud? 0,0.

Le nouveau CVP zeg maar of PS.
Doe toch eens normaal.

Of neen, blijf maar belang stemmen.

Who fuckin' cares?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:57   #24
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Doe toch eens normaal.

Of neen, blijf maar belang stemmen.

Who fuckin' cares?
Zeg jij dan eens waar de NVA inhoudelijk voor staat.
E. Migrant is offline  
Oud 18 oktober 2012, 00:40   #25
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg jij dan eens waar de NVA inhoudelijk voor staat.
Ontbinding van de francofone staat België.
Niet meer, niet minder.
Ofwel geef je je stem daarin een gewicht, ofwel blijf je aan de zijlijn staan, en blijf je VB stemmen.
Al dat gejank over dat cordon kan me stilaan aan mijn r@@t roesten.

Ik heb indertijd zelf VB gestemd, kon mij dat cordon wat schelen.
Mijn stem woog genoeg door in het beleid, want de belgicisten verloren niet graag stemmen aan het VB, cordon of niet, het kostte hen immers postjes.
Terzelfdertijd kon het VB toch niet meebesturen, dus moest ik mezelf ook niet teveel ethische bezwaren opwerpen betreffende mijn stem voor een partij waarvan de xenofobe oprichter Karel Dillen ooit stelde: "De neger is vuil, de neger is lui".

Nu NVA duidelijk de belgicisten nog veel meer pijn doet dan VB ooit kon, nu verliezen de belgicisten niet alleen postjes, de NVA kan immers ook besturen, wat VB niet kan, en dan dat kost nog meer postjes.

Dan moet je toch zot zijn om nog langs de zijlijn te staan wauwelen dat ge vlaamsnationalist zijt maar dat ge in een cordon zit en dat dat niet eerlijk is.
Stap eruit en stem NVA verdomme, tenzij ge racist zijt en dat uw enige politieke opvatting betreft, blijf dan maar in het cordon bij Dewinter.
Beter dan daar kunt ge in dat geval niet zitten.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 18 oktober 2012 om 00:43.
Nierika is offline  
Oud 18 oktober 2012, 07:20   #26
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet meer, niet minder.
Ofwel geef je je stem daarin een gewicht, ofwel blijf je aan de zijlijn staan, en blijf je VB stemmen.

Mijn stem woog genoeg door in het beleid, want de belgicisten verloren niet graag stemmen aan het VB, cordon of niet, het kostte hen immers postjes.
Terzelfdertijd kon het VB toch niet meebesturen, dus moest ik mezelf ook niet teveel ethische bezwaren opwerpen betreffende mijn stem voor een partij waarvan de xenofobe oprichter Karel Dillen ooit stelde: "De neger is vuil, de neger is lui".

Nu NVA duidelijk de belgicisten nog veel meer pijn doet dan VB ooit kon, nu verliezen de belgicisten niet alleen postjes, de NVA kan immers ook besturen, wat VB niet kan, en dan dat kost nog meer postjes.

Dan moet je toch zot zijn om nog langs de zijlijn te staan wauwelen dat ge vlaamsnationalist zijt maar dat ge in een cordon zit en dat dat niet eerlijk is.
Stap eruit en stem NVA verdomme, tenzij ge racist zijt en dat uw enige politieke opvatting betreft, blijf dan maar in het cordon bij Dewinter.
Beter dan daar kunt ge in dat geval niet zitten.
Ontbinding van de francofone staat? Ze gaan het mooi 50/50 verdelen of gaan ze net als het VB eerst voor een onafhankelijk Vlaanderen?
Geen onbelangrijke vraag gezien ze geen punten van het VB overnemen en een confederatie toch graag enkele staten ziet...

Het ergste aan uw post is het afgezaagde "als je racist bent"...
Dat is taal van sossen en tjeven die angst hebben dat de burger hun migratiebeleid in twijfel durft te trekken...
Indien u het programma van het VB racistisch is moet u de halve wereldbol op een zwarte lijst zetten want er zijn veel landen die zo'n punten in de praktijk hebben lopen, net om hun land en waarden te beschermen...
manta is offline  
Oud 18 oktober 2012, 11:46   #27
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ontbinding van de francofone staat? Ze gaan het mooi 50/50 verdelen of gaan ze net als het VB eerst voor een onafhankelijk Vlaanderen?
Geen onbelangrijke vraag gezien ze geen punten van het VB overnemen en een confederatie toch graag enkele staten ziet...

Het ergste aan uw post is het afgezaagde "als je racist bent"...
Dat is taal van sossen en tjeven die angst hebben dat de burger hun migratiebeleid in twijfel durft te trekken...
Indien u het programma van het VB racistisch is moet u de halve wereldbol op een zwarte lijst zetten want er zijn veel landen die zo'n punten in de praktijk hebben lopen, net om hun land en waarden te beschermen...
Ik vrees ervoor dat we met BDW en NVA er een nieuwe kampioen van de politieke correctheid bij hebben. Dat belooft ni veel goeds voor de toekomst.
E. Migrant is offline  
Oud 18 oktober 2012, 12:04   #28
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees ervoor dat we met BDW en NVA er een nieuwe kampioen van de politieke correctheid bij hebben. Dat belooft ni veel goeds voor de toekomst.
Je moet eens met een nick "LangLeveBelgië" en de vlag van het BUB als avatar op dit forum vertoeven. Dan ervaar je intenser die Nieuw-Vlaams politieke correctheid.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 oktober 2012 om 12:05.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 oktober 2012, 12:08   #29
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet meer, niet minder.

Beter dan daar kunt ge in dat geval niet zitten
.
peter1962 is offline  
Oud 18 oktober 2012, 12:08   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je moet eens met een nick "LangLeveBelgië" en de vlag van het BUB als avatar op dit forum vertoeven, en in zowat elke topic gaan trollen, neuten over details, semantische spelletjes spelen, artikels selectief interpreteren, .... Dan ervaar je intenser die Nieuw-Vlaams politieke correctheid.
Kwestie van volledig te zijn he.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 oktober 2012, 12:22   #31
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dewinter is een slechte verliezer. Het is allemaal de schuld van de ander en N-VA moet hem bedanken voor haar overwinning. Tja...

De realiteit is anders. In heel Vlaanderen, zowel bij lokale, regionale als federale verkiezingen, was er voor de kiezer geen goed 'rechts' alternatief voor de traditionele politiek. Groen, PVDA en dergelijke zijn linkse alternatieven. Het enige waar ze naartoe konden was Vlaams Belang, maar hun scherpe anti-migranten discours was een iets teveel van het goeie, en bovendien stond ze vanwege dat soort woorden in een cordon sanitair, waardoor ze eigenlijk nooit echt een alternatief is geweest. Het had nog kunnen veranderen met de verruimers, maar die zijn door de houders van de harde lijn (Dewinter en co) buitengezwierd.

De weg stond vrij voor een rechts-conservatieve partij die wel 'correct' was. Op een zeker moment heeft Dedecker daar een beetje van geprofiteerd, maar ging snel weer naar af want hij heeft dat niet goed beheerd. De Wever daarentegen heeft met talent, charisma en brede schouders de rechtse Vlaamse kiezer een werkbaar alternatief geboden. Met N-VA geen cordon en geen racisme, maar wel een rechts alternatief voor het immobilisme van de traditionele partijen en een weerwoord ten opzichte van de Walen, wat de traditionele partijen nooit echt hebben willen doen.

Nu is bij Vlaams Belang het kaf van het koren gescheiden. Het aantal stemmen dat ze nu haalt, dat zijn de echte Blokkers. De rest is weg en komt waarschijnlijk niet terug.

Door de verruimers weg te pesten heeft Dewinter zijn partij eigenlijk terug gemarginaliseerd. Hij is zelf veranwtoordelijk voor de ondergang van zijn partij. In die zin heeft hij De Wever misschien een handje geholpen.
Lijkt mij een helemaal correcte analyse.
Helias is offline  
Oud 18 oktober 2012, 13:41   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Analyse verlies Vlaams Belang
De kiezers van het VB zijn overgelopen.
Het VB heeft dat zo voorbereid.
Daarom moet BDW dankbaar zijn
eno2 is offline  
Oud 18 oktober 2012, 16:06   #33
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Het VB is enkel niet leeg vanwege xenofobe praat.
De NVA is niet leeg vanwege de daver die op het lijf staat geschreven van de traditio's.

Ja dat is nogal ... simpel. Simpeler dan voorakkoorden en onderhandelingen. Maar het is wel de waarheid. Dus ik ga akkoord met sommige stellingen hier:
- ofwel ben je echt racist en zit je goed bij het VB
- ofwel wil je NVA blijven opkoteren en zit je goed bij het VB.
- ofwel wil je de traditio's opkoteren en zit je goed bij de NVA.
- ofwel staat je dat nog steeds niet aan en stap je uit het burgerleven en pleeg je een bomaanslag of zo.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be