Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 18 oktober 2012, 13:46   #21
system
Banneling

Standaard

De Wever krijgt een koekje van eigen deeg.

De SPa zegt in ieder geval dat zij niet meedoen indien de Groenen niet meedoen. En dus zal Stoere Bart het met de Tjeven en de Riberalen moeten proberen. Ofwel zal hij goed moeten toegeven. De soap dan beginnen. Wordt vervolgd.
system is offline  
Oud 18 oktober 2012, 13:46   #22
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Hmm, ik denk dat BDW misschien toch eens de PDVA+ en groen zou moeten overwegen, als de PVDA zijn extremisme wat kan temperen dan zou dat natuurlijk leuk voor een aanval op de SP-A zijn.
Gwyndion is offline  
Oud 18 oktober 2012, 13:48   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hmm, ik denk dat BDW misschien toch eens de PDVA+ en groen zou moeten overwegen, als de PVDA zijn extremisme wat kan temperen dan zou dat natuurlijk leuk voor een aanval op de SP-A zijn.
Bij de PVDA zijn mensen zoals De Wever persona non grata! Wees daar maar zeker van.
system is offline  
Oud 18 oktober 2012, 13:50   #24
Aoi
Burger

Aoi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Totaal onrealistisch.
Oud 18 oktober 2012, 13:52   #25
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Ook dat is politiek. En geloof me, het gebeurt overal en door alle partijen. In Antwerpen krijgt het gewoon meer aandacht omwille van de grootte van de stad en omwille van de visibiliteit van de strijd aldaar.

Uiteindelijk kan je het geen enkele partij kwalijk nemen dat ze hun eigen standpunten trachten zo veel mogelijk door te drukken in meerderheden en regeerakkoorden.
Neen, dat klopt. N-VA heeft in principe hetzelfde spel gespeeld tijdens de federale onderhandelingen.

Het verschil is wel dat N-VA maar 1 partij was en 1 stroming kiezers vertegenwoordigde. Hier gaat het om drie stromingen/partijen. Hoe weten die nog wat hun kiezers wensen?
Oud 18 oktober 2012, 13:54   #26
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen, dat klopt. N-VA heeft in principe hetzelfde spel gespeeld tijdens de federale onderhandelingen.

Het verschil is wel dat N-VA maar 1 partij was en 1 stroming kiezers vertegenwoordigde. Hier gaat het om drie stromingen/partijen. Hoe weten die nog wat hun kiezers wensen?
Ze zijn nu al het noorden kwijt :

Citaat:
"Groen! verbaasd over eis Janssens."
(bron : DS)

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 18 oktober 2012 om 13:55.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:06   #27
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Lepe zet van Janssens en ik kan alleen maar hopen dat Groen slim genoeg is om daar niet in te trappen... Maar ze hebben in het verleden al eens het tegendeel bewezen.

Een coalitie met pvda is uitgesloten, aangezien de pvda zelf al duidelijk te kennen heeft gegeven om zeker in de oppositie te gaan zitten en ook De Wever dat al bij voorbaat heeft uitgesloten,
Edina is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:07   #28
Athelas
Minister

Standaard

Mja, ik denk dat de NVA zowieso niet echt staat te springen om met Groen of de SPA samen te werken. Vraag is ofdat wat Janssen verkondigd ook de mening is van de CD&V.
Athelas is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:11   #29
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Ik meen mij opeens te herinneren dat SPA -en CD&V dat nog eens hebben gezegd: "we doen alleen mee als die partij ook meedoet".

Maar mijn geheugen laat me wat in de steek. Ik denk dat ze dat toen ook niet hebben volgehouden.
Oud 18 oktober 2012, 14:13   #30
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meen mij opeens te herinneren dat SPA -en CD&V dat nog eens hebben gezegd: "we doen alleen mee als die partij ook meedoet".

Maar mijn geheugen laat me wat in de steek. Ik denk dat ze dat toen ook niet hebben volgehouden.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:16   #31
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Mja, ik denk dat de NVA zowieso niet echt staat te springen om met Groen of de SPA samen te werken. Vraag is ofdat wat Janssen verkondigd ook de mening is van de CD&V.
We zullen wel zien. In januari kijken we nog eens terug naar deze draad en kunnen we goed lachen. Volgens mij gaat niemand lang zijn been stijf houden in de komende onderhandelingen. Van Peel heeft veel kwaad bloed gezet met zijn stadslijst en Groen loopt teveel de actiecomités achterna voor Janssens.
Le Téméraire is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:16   #32
Stef007
Partijlid

Standaard

Als Groen slim genoeg is, doen ze niet mee. Ik betwijfel het trouwens of BDW ze wel mee wil laten doen: van het BAM tracé en het hoofddoekenverbod afstappen lijken mij TE zwaar om toe te geven.
Stef007 is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:17   #33
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dan kan De Wever beter voor N-VA/Groen/OVLD kiezen, mijns inziens.
Juan is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:17   #34
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Dan kan De Wever beter voor N-VA/Groen/OVLD kiezen, mijns inziens.
Vervang Groen door CD&V en je hebt mijn gok.
Stef007 is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:18   #35
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ze staan niet te springen maar dit scenario behoorde altijd al tot de mogelijkheden. Als je de Stadslijst niet wil en Groen niet wil en het VB ook niet dan ben je verplicht om samen met de VLD de meerderheid te halen. Onrealistisch natuurlijk.

Ik denk dus dat de Antwerpse N-VA altijd al rekening gehouden heeft met een coalitie met de stadslijst (en dus de SPa) of Groen.
Kaal is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:19   #36
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hun wat? Sinds wanneer malen die partijen om hun kiezers?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:22   #37
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Indien ze cd&v van de stadslijst niet kunnen loswrikken is de meest voor de hand liggende coalitie "nva, vld en groen" denk ik....
matthias999 is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:23   #38
Stef007
Partijlid

Standaard

Waarom zou SP.a niet toestemmen met het loswrikken van CD&V? Ze kunnen er toch voordeel uit halen bij de volgende verkiezingen?
Stef007 is offline  
Oud 18 oktober 2012, 14:23   #39
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Dit is wat GROEN Antwerpen er zelf van vindt.

Citaat:
Het kartel sp.a - CD&V heeft vandaag laten weten enkel tot een coalitie toe te treden als Groen er ook deel van uit maakt. Kopvrouw Meyrem Almaci (Groen) reageert verbaasd: "Het is vreemd dat het kartel sp.a – CD&V ons hierover op voorhand niet heeft ingelicht. Maar als ze met ons willen praten over inhoud,dan staan we daarvoor open.” Almaci herhaalt wat Groen duidelijk heeft gemaakt al voor de verkiezingen: “Wij stappen enkel in een coalitie als het BAM-tracé dat meer verkeer dwars door de stad zuigt, geschrapt wordt, als er meer middelen gaan naar het OCMW en als er positiever wordt omgegaan met de diversiteit die Antwerpen rijk is.”
Oud 18 oktober 2012, 14:29   #40
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aoi Bekijk bericht
Totaal onrealistisch.
Waarom? Ik stel niet dat het waarschijnlijk is maar even de mening van de PVDA aftoetsen kan toch geen kwaad zeker?
Gwyndion is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be