Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 18 oktober 2012, 20:21   #21
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Allez zeg, tegelijkertijd partijvoorzitter, burgemeester van Antwerpen en Vlaams Parlementslid zijn is voor mijnheer nog niet genoeg, nu wil hij ook nog eens voor Vlaams minister van buitenlandse aangelegenheden spelen... Als er gesprekken moeten plaatsvinden over de herdenking van de Eerste Wereldoorlog dan is dat een zaak voor de Vlaamse regering, De Wever heeft zich daar niet in te moeien.
Mis. Het zijn de gemeenten die instaan voor de lokale herdenkingsinitiatieven. In Gent bijvoorbeeld wordt er niets gedaan.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 18 oktober 2012 om 20:21.
Johan217 is offline  
Oud 18 oktober 2012, 20:23   #22
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever bood de Britse premier alle hulp hierbij aan, want ook voor Vlaanderen is dit in 2014 een interessante opportuniteit.
Sinds wanneer kan een partijvoorzitter/burgemeester van Antwerpen namens Vlaanderen spreken? Jongens toch, hij denkt precies écht dat hij voor Vlaams minister voor buitenlandse aangelegenheden kan spelen.
Geert C is offline  
Oud 18 oktober 2012, 20:25   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer kan een partijvoorzitter/burgemeester van Antwerpen namens Vlaanderen spreken? Jongens toch, hij denkt precies écht dat hij voor Vlaams minister voor buitenlandse aangelegenheden kan spelen.
Ik geef drie punten voor die slecht gespeelde verontwaardiging.
Xenophon is offline  
Oud 18 oktober 2012, 20:30   #24
Johan217
Minister

Standaard

Citaat:
Het zijn de gemeenten die verantwoordelijk zullen zijn voor lokale herdenkingsinitiatieven. Als burgemeester in spe is het dus niet zo gek dat hij hierover praat.

En aangezien dat het blijkbaar ging om een informeel gesprek van een half uurtje, is dit niets meer dan een storm in een glas water, zoals we ondertussen wel gewend zijn.
Oud 18 oktober 2012, 20:34   #25
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
De contacten die de N-VA legt, moeten ‘vriendschappen’ opleveren. ‘Die zorgen voor samenwerking en opportuniteiten’, legt De Wever uit. ‘Zo wil Cameron in 2014 de Britse schoolkinderen naar Vlaanderen sturen voor de herdenking van WOI. Daar kunnen wij zeker de vruchten van plukken.’
Zal dat van de Joden afgezien hebben zeker : "there's no business like shoa business".

Laat die dooien toch eens met rust.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 18 oktober 2012 om 20:34.
E. Migrant is offline  
Oud 18 oktober 2012, 21:15   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Herman Van Rompuy is er zelfs president. Martens is de voorzitter van de EVP, De Gucht eurocommisaris, Verhofstadt fractievoorzitter en u beschouwt een gesprek met een al even conservatieve anti-Europese zak als spelen op Europees niveau? You are joking, sir? Als hij nog eens mag onderhandelen met Merkel en Hollande(zoals Di Rupo), roep me dan, dan zal ik niet lachen zoals deze keer maar mijn bewondering uitspreken.
Maar het Weverke lukt er toch maar in om hem eerst te kunnen bezoeken in Londen, vervolgens de burgemeester van Londen, en nu een tweede keer Camaron in Brussel.
Ge moet het maar kunnen flikken !

Ik durf er mijn laptopke op verwedden dat alle hoger vernoemden (hoger letterlijk nemen, zeker niet figuurlijk) meer dan één rennieke nodige hadden tegen het maagzuur dat opkwam toen ze van dit gesprek hoorden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 oktober 2012, 21:24   #27
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar het Weverke lukt er toch maar in om hem eerst te kunnen bezoeken in Londen, vervolgens de burgemeester van Londen, en nu een tweede keer Camaron in Brussel.
Ge moet het maar kunnen flikken !

Ik durf er mijn laptopke op verwedden dat alle hoger vernoemden (hoger letterlijk nemen, zeker niet figuurlijk) meer dan één rennieke nodige hadden tegen het maagzuur dat opkwam toen ze van dit gesprek hoorden.

.
Geloof je dat echt? Waarom dicht je Cameron zo'n grote rol toe? Hechtte je voor deze ontmoeting ook maar enig belang aan Cameron, de paria binnen de EU?
Oud 19 oktober 2012, 00:14   #28
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Het zijn de gemeenten die verantwoordelijk zullen zijn voor lokale herdenkingsinitiatieven. Als burgemeester in spe is het dus niet zo gek dat hij hierover praat.
Nu kan ik me vergissen natuurlijk, maar ik denk niet dat Antwerpen in de Westhoek ligt.
Geert C is offline  
Oud 19 oktober 2012, 06:27   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Voor mij is dat van groot belang zodat de jeugd het nooit vergeten zal. Als jij er anders over denkt is dat je goed recht natuurlijk.
Met of zonder herdenking, ik denk dat de jeugd daar even hard van wakker ligt als van de slag bij Waterloo. Het is dan ook al een eeuw geleden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 oktober 2012, 08:10   #30
Johan217
Minister

Standaard

Citaat:
Nu kan ik me vergissen natuurlijk, maar ik denk niet dat Antwerpen in de Westhoek ligt.
Lol jij maar als je denkt dat de hele oorlog te herleiden is tot de Westhoek
Oud 19 oktober 2012, 08:37   #31
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds buitenlandse regeringsleiders door hebben dat ze de clown van Morlanwelz niet al te ernstig kunnen nemen.
En als ze over België willen spreken, best bij iemand aankloppen waar ze iets mee kunnen aanvangen.

Laatst gewijzigd door giserke : 19 oktober 2012 om 08:41.
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2012, 09:11   #32
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Sinds buitenlandse regeringsleiders door hebben dat ze de clown van Morlanwelz niet al te ernstig kunnen nemen.
En als ze over België willen spreken, best bij iemand aankloppen waar ze iets mee kunnen aanvangen.
Daarom dat Frankrijk en Duitsland(de echte spelers binnen de EU) aan de deur staan van De Wever? Niet dus, niet laten meeslepen door de euforie van de overwinning, beste...
Oud 19 oktober 2012, 09:18   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Daarom dat Frankrijk en Duitsland(de echte spelers binnen de EU) aan de deur staan van De Wever? Niet dus, niet laten meeslepen door de euforie van de overwinning, beste...
Wie zegt dat?
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2012, 09:20   #34
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Geloof het of niet.
Di Rupo wordt internationaal meer au sérieux genomen dan je zou denken.
Oud 19 oktober 2012, 10:14   #35
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Geloof het of niet.
In Italie Spanje en griekenland?
kan ik geloven.
giserke is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:17   #36
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Je vergeet Frankrijk.
Oud 19 oktober 2012, 12:28   #37
Jurgen72
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Geloof het of niet.

Wordt hij serieus genomen ? En daar mogen we ons niks vadzigs bij voorstellen ?
Jurgen72 is offline  
Oud 19 oktober 2012, 12:28   #38
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

Jowel
Oud 19 oktober 2012, 12:34   #39
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Lol jij maar als je denkt dat de hele oorlog te herleiden is tot de Westhoek
Neen dat denk ik niet, maar denk jij echt dat die miljoenen Britse schoolkinderen die Cameron naar Vlaanderen wil sturen om WOI te herdenken Antwerpen zullen bezoeken?
Geert C is offline  
Oud 19 oktober 2012, 12:56   #40
Johan217
Minister

Standaard

Lol maar weer verder. Als er Engelsen zijn gesneuveld in en rond Antwerpen, is dat wel een bloemenkransje waard. En van Ieper sta je op twee uur in Antwerpen. Als de rest van Vlaanderen kan meeprofiteren van een toestroom aan toeristen in de Westhoek, is dat toch mooi meegenomen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be