Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 19 oktober 2012, 10:11   #21
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik verwacht een geniaal wit konijn van BDW. Hoe hij het gaat doen weet ik niet, maar ik zou nu al geld zetten op N-VA - oVLD en CD&V.
Het is de enige logische combinatie.
+1

Een goed jaar geleden stonden de traditio's ook te roepen niet in de federale regering te zullen stappen zonder de N-VA.

We weten allemaal hoe dat gelopen is...
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:12   #22
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
+1

Een goed jaar geleden stonden de traditio's ook te roepen niet in de federale regering te zullen stappen zonder de N-VA.

We weten allemaal hoe dat gelopen is...
Zo mag het niet meer lopen. N-VA moet het maar alleen doen.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:13   #23
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Als hij dat doet zullen alle traditio's en goegemeentes elkaar vertrappelen om te kunnen verkondigen dat n-va en VB een de facto alliantie hebben.

Dat Dewever dus het moet hebben van het VB.

Dewever is toch iets te intelligent om dat te laten gebeuren.
Uiteraard. Trouwens, het is een kat in een zak die FDW aan BDW aanbiedt.

Dan moet je er 6 jaar op kunnen rekenen dat geen enkele van die zetels zijn stem tegen gaat gebruiken.

Daarbij komt nog dat de VB mandatarissen in geen enkele partij meer welkom zijn. Behalve natuurlijk als ze de meerderheid van NVA kunnen breken door over te lopen.

Zelfs al zou BDW willen, wat ik absoluut onmogelijk acht, dan nog vergt het veel te veel vertrouwen.
Oud 19 oktober 2012, 10:17   #24
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
BDW heeft rechts opgegeten, maar heeft niet kunnen voorkomen dat er meer links is in Antwerpen.
Er is niet 'meer' links in Antwerpen. Het probleem is dat niemand van de linkse politici in staat is om een compromis te sluiten, of zijn verantwoordelijkheid wilt opnemen. Net wat ze BDW wilden aanwrijven, blijken ze zelf niet te kunnen.
gertc is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:19   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De kaarten liggen ongelooflijk goed.
Bart De Wever zal nooit of te nimmer kunnen ontkennen dat hij de kans om 't stad te besturen met een absolute meerderheid uit lafheid heeft afgeslagen.

Het VB heeft aan BDW een absolute vrijbrief gegeven.
Hij kan op alle VB zetels rekenen.
Hij hoeft geen enkele (dit is: 0,0000000) rekening te houden met het "programma" van het VB.
Het VB heeft hem de toestemming gegeven om dat ook zo urbi et orbi te communiceren. Geen misverstanden.
Hij krijgt de zetels van het VB met een mooi geel-zwart strikje rond.
Het VB heeft beloofd om de volgende zes jaar op 't schoon verdiep hun "plaot af te zetten".

BDW weigert deze unieke opportuniteit voor hem én voor de Antwerpenaar die voor hem heeft gekozen op de meest hautaine wijze.

Dit bewijst eens te meer dat het hem helemaal niet te doen is om de uitvoering van zijn eigen programma....maar enkel voor het inbreken in het pluche van het establishment.

Ik wist dat al.
Dat maakt de zaken ook voor de niet kenners nog eens duidelijk en klaar...
N-VA kan en mag niet samenwerken met het VB.
Dit om te vermijden dat men hen met de vinger kan wijzen en in een cordon kan steken.

De N-VA kan dus wel achter de schermen samenspannen met het VB.

Maar beide hun standpunten over de toekomst van Vlaanderen liggen wel ver uit elkaar.
Jantje is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:20   #26
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is BDW linkser dan de meeste kiezers denken?
Ik ben er zeker van dat de N-VA een stuk minder rechts is dan ze door sommige groenen en sossen wordt afgeschilderd.
gertc is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:21   #27
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

BDW wil in Antwerpen niet doen wat hij op Vlaams niveau onmiddellijk zou doen als hij de kans kreeg ?
Scherven A. Mok is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:22   #28
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik zeg ook dat ik niet weet hoe hij het gaat doen he.
Maar als BDW buitenkomt met de verklaring dat die drie samen willen gaan, dan staat PJ geboekstaafd als "slechte verliezer" en "saboteur" als hij die handtekeningen weigert.

Het is maar hoe BDW het aanbrengt, en vriend en vijand noemen hem niet voor niks een geniaal strateeg.
Inderdaad, dat is wat ik zou doen als de CD&V bereid is. Geen stadsbestuur tot de SP.A de CD&V laat gaan.

Wat een bizar argumet van PJ, ook. Hij gaat de CD&V tegen hun wil gijzelen in de minderheid om het BDW niet te gunnen? Peuter.
Nyquist is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:23   #29
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
BDW heeft gewoon onvoldoende gewonnen, blijkt nu.
Er is te veel links in A'pen om een coalitie te vormen die hem geen pijn zal doen.

BDW heeft rechts opgegeten, maar heeft niet kunnen voorkomen dat er meer links is in Antwerpen.
In heel vlaanderen worden er coalities gemaakt tussen links, centrum en rechts.

waarom dit in a'pen een probleem zou is me niet duidelijk.
of het zou moeten zijn dati n a'pen bepaalde figuren liever geen compromissen sluiten en zich liever de slachtoffercultus wentelen.
compromis is ondertussen al synoniem voor anti-nva

Bartje neemt dewinter mee en hij kan compromisloos zijn programma doorduwen. heerlijk toch?
1207 is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:24   #30
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Inderdaad, dat is wat ik zou doen als de CD&V bereid is. Geen stadsbestuur tot de SP.A de CD&V laat gaan.

Wat een bizar argumet van PJ, ook. Hij gaat de CD&V tegen hun wil gijzelen in de minderheid om het BDW niet te gunnen? Peuter.
Ge zegt het veel beter dan ik
Oud 19 oktober 2012, 10:34   #31
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dewever moet mislukken, zo simpel is het.
Feitelijk is dat een logisch en aangekondigd feit in deze moeilijke tussenfase naar een tweepartijenstaat, waarmee de politieke hegemonie die we kenden na de Coup van Loppem een einde zal kennen.

Momenteel is N-VA te klein om een kritische massa te bereiken zodat alle andere partijen fusioneren, maar men gedraagt zich al wel naar die komende realiteit. Misschien als CD&V en Vlaams Belang imploderen, zou je wel zo'n fusie kunnen zien.

Dat zou ons partijlandschap gevoelig vereenvoudigen. Een paarse partij en een zwart-gele partij. Dat zou ook op Europees vlak een aantal eigenaardigheden wegwerken, zoals het lidmaatschap van de EVA waar N-VA tussen allemaal links-regionalistische partijtjes zit. BDW heeft meer gemeen met Cameron die hem onlangs bezocht dan met Salmond.
Vito is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:34   #32
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
En de overgebleven VB kiezers gaan hiermee akkoord? Zou me raar lijken, zomaar zonder ook maar enige vorm van verzet die "verraders" van de N-VA steunen.
Ik heb Filip live horen verklaren dat hij een pakt met de duivel zou willen aangaan ware het maar dat hij daarmee de sossen uit het schoon verdiep kon sjotten.

Filip is een meester in de communicatie ondanks de miljarden euro's die gespendeerd worden om hem te muilkorven.
Ik ben er zeker van dat de échte VB'ers dat tot de allerlaatste man gaan begrijpen...
Maar wat nog belangrijker is is het signaal richting de NVA kiezers...
"Kijk eens...als het is voor de goed zaak dan gaan wij zelfs naar Canossa voor het Vlaams Nationalisme"
Oud 19 oktober 2012, 10:34   #33
Escritor
Lokaal Raadslid

Standaard

BDW moet nu zijn verantwoordelijkheid opnemen.
Links wil gewoon dat er voldoende linkse balletjes in de soep zitten.
Net zoals BDW wou dat er voldoende Vlaamse balletjes in de Federale soep zaten.

Toen dat niet het geval was, wou BDW de soep niet opeten.
Dus zo lang er niet voldoende linkse balletjes in de Antwerpse soep zitten, zal er geen meerderheid komen.

Er is evenveel rechts als links gestemd in Antwerpen.
Dus als je zo voor een compromis sluiten pleit: dan zal dit zowel linkse als rechtse elementen bevatten. Dus zijn er idealiter ook evenveel linkse als rechtse zetels in de coalitie.
Oud 19 oktober 2012, 10:37   #34
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht

De dubbele gijzeling door PJ (van zowel cd&v in de stadslijst te houden als van groen er bij te willen) wordt in de publieke opinie alvast niet gesmaakt.
Oud 19 oktober 2012, 10:39   #35
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De kaarten liggen ongelooflijk goed.
Bart De Wever zal nooit of te nimmer kunnen ontkennen dat hij de kans om 't stad te besturen met een absolute meerderheid uit lafheid heeft afgeslagen.

Het VB heeft aan BDW een absolute vrijbrief gegeven.
Hij kan op alle VB zetels rekenen.
Hij hoeft geen enkele (dit is: 0,0000000) rekening te houden met het "programma" van het VB.
Het VB heeft hem de toestemming gegeven om dat ook zo urbi et orbi te communiceren. Geen misverstanden.
Hij krijgt de zetels van het VB met een mooi geel-zwart strikje rond.
Het VB heeft beloofd om de volgende zes jaar op 't schoon verdiep hun "plaot af te zetten".

BDW weigert deze unieke opportuniteit voor hem én voor de Antwerpenaar die voor hem heeft gekozen op de meest hautaine wijze.

Dit bewijst eens te meer dat het hem helemaal niet te doen is om de uitvoering van zijn eigen programma....maar enkel voor het inbreken in het pluche van het establishment.

Ik wist dat al.
Dat maakt de zaken ook voor de niet kenners nog eens duidelijk en klaar...
De gedoogcoalities in zowel Noordrein-Westfalen als Nederland zijn als plofkippen omgevallen. Gezien mijn job in NRW en lief in NL heb ik beide vanop de eerste rij zien gebeuren. Nooit zou ik als democraat een minderheidskabinet willen hebben, gesteund door extreem-rechts dan wel extreem-links. Dat is de meest onstabiele coalitie uit alle mogelijke opties.

Ik neem aan dat De Wever ook de situatie in ons nabije buurlanden heeft gevolgd en daaruit hetzelfde besluit genomen heeft. Een minderheid gesteund door VB klinkt aantrekkelijk, maar in weze is het politieke zelfmoord en een ramp voor de stabiliteit van Antwerpen. Dat stellen is niet hautain, het is realistisch.

Laatst gewijzigd door Effect : 19 oktober 2012 om 10:40.
Effect is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:41   #36
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik tel slechts 20 linkse zetels van de 55.

In de logica van een sos is dat inderdaad "evenveel"...
Oud 19 oktober 2012, 10:41   #37
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Ik denk dat hij zo probeert te bekomen dat de NVA samen met CD&V en Open VLD een college probeert te vormen, en kan volhouden dat hij er alles aan gedaan heeft om mee te helpen, terwijl hij natuurlijk het omgekeerde doet. Ofwel kan hij BDW dwingen een gigantische knieval te maken.

Dat hij hiervoor moet doen alsof hij met de groenen getrouwd is is natuurlijk een serieuze afgang, dat gelooft niemand.
Klein Licht is offline  
Oud 19 oktober 2012, 10:41   #38
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
BDW moet nu zijn verantwoordelijkheid opnemen.
Links wil gewoon dat er voldoende linkse balletjes in de soep zitten.
Net zoals BDW wou dat er voldoende Vlaamse balletjes in de Federale soep zaten.

Toen dat niet het geval was, wou BDW de soep niet opeten.
Dus zo lang er niet voldoende linkse balletjes in de Antwerpse soep zitten, zal er geen meerderheid komen.

Dus als je zo voor een compromis sluiten pleit: dan zal dit zowel linkse als rechtse elementen bevatten. Dus zijn er idealiter ook evenveel linkse als rechtse zetels in de coalitie.
Neen, als je SPa en CD&V uit elkaar trekt, blijkt er meer rechts gestemd te zijn geweest.
Oud 19 oktober 2012, 10:42   #39
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;6374416]
Citaat:

Ik heb Filip live horen verklaren dat hij een pakt met de duivel zou willen aangaan ware het maar dat hij daarmee de sossen uit het schoon verdiep kon sjotten.

Filip is een meester in de communicatie ondanks de miljarden euro's die gespendeerd worden om hem te muilkorven.
Ik ben er zeker van dat de échte VB'ers dat tot de allerlaatste man gaan begrijpen...
Maar wat nog belangrijker is is het signaal richting de NVA kiezers...
"Kijk eens...als het is voor de goed zaak dan gaan wij zelfs naar Canossa voor het Vlaams Nationalisme"
En naar mijn persoonlijke mening is steun geven aan een minderheid geen vorm van een akkoord wat dan weer niet onder het cordon valt, maar daar sta ik waarschijnlijk alleen.
Oud 19 oktober 2012, 10:44   #40
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat hij zo probeert te bekomen dat de NVA samen met CD&V en Open VLD een college probeert te vormen, en kan volhouden dat hij er alles aan gedaan heeft om mee te helpen, terwijl hij natuurlijk het omgekeerde doet. Ofwel kan hij BDW dwingen een gigantische knieval te maken.

Dat hij hiervoor moet doen alsof hij met de groenen getrouwd is is natuurlijk een serieuze afgang, dat gelooft niemand.
Dit kan PJ toch niet hardmaken ?
Er alles aan doen om mee te helpen zou betekenen dat hij bereid is de nodige handtekeningen te leveren zodat cd&v bevrijd wordt. Dat weigert hij vooralsnog, dus kan hij niet redelijkerwijs volhouden dat hij zich constructief opstelt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be