![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook veel kinderen die 'ongewild' waren maar uiteindelijk een liefdevolle leven kennen, soms zelfs van in het aller begin, omdat bij de geboorte de ouders toch blij zijn met hun bestaan. Ook dit gaat u allemaal onvoorwaardelijk vermijden. Er zijn verder ook veel te veel verwaarloosde en mishandelde kinderen die in 'ideale' omstandigheden waren geboren. Er is dus geen rechtlijnigheid in uw voorgekauwd systeem. Ik ben geen voorstander van abortus, doch ik heb een genuanceerde mening, dat hebben verschillende forumleden al kunnen lezen. Vooral wanneer het gaat om de detectie van een zware fysieke of mentale handicap voor de geboorte, of ook soms bij verkrachtingen. Los daarvan vind ik dat wanneer een vrouw die voor abortus wilt gaan maar na een gesprek met bovenvermelde priester toch kiest om dat leven een kans te gunnen, een heel erg mooie daad is gebeurd, waar zowel de betrokken persoon als de priester een pluim voor verdienen. Er is niets heiliger dan een leven. Daar ga ik vanuit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarde is subjectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De discussie gaat over het begin van een leven. Ik snap niet waarom sommigen een leven als onbestaand beschouwen louter omdat het zich bevindt in de buik van de moeder.
|
![]() |
![]() |