![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() -Ze ontmoedigen je als buitenlander de taal leren -ze eisen een perfecte Nederlands van werkzoekende -je raak natuurlijk je vertrouwbaarheid en je motivatie kwijt -je eindigt met de sociale zekerheid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor hen is het zelfs te veel gevraagd om, wanneer ze hier in Vlaandere zijn, te begroeten in het Nederlands. Zelfs dat kunnen ze niet eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb samengewerkt met Cubanen, Marokkanen, Amerikanen... die allerminst goed Nederlands spraken. Je moet maar een diploma halen waar werk mee te vinden is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 23 oktober 2012 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er nog nooit moeite mee gehad met anderstaligen die hier moeite doen om zich de taal meester te maken. De meeste doen goed hun best, wat niet van Franstalige gezegd kan worden. Mensen die Nederlands onderrichten voor anderstaligen ( NT2) weten dat maar al te goed. Wanneer die problemen ondervinden met cursisten zijn het meestal Franstaligen, Fransen, maar in de eerste plaats, Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Gewoon nuchter blijven kan ook.
We hebben een kust, polder, zandgronden en de bergen in onze ardennen. We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld en hebben (momenteel nog) een goede sociale zekerheid. Ons land is fiscaal aantrekkelijk binnen de EU voor bedrijven. We hebben over het algemeen een betere taalkennis van verschillende talen dan andere europeanen. Ons onderwijs was van een zeer hoog niveau, (helaas gaat het achteruit) Onze gezondheidszorg is van een zeer hoog niveau. (oppassen van de commerce) We hebben exportproducten die op nr. 1 staan staan ter wereld. We hebben de hoofdstad van europa. De laatste jaren komen er meer en meer buitenlandse toeristen naar Belgie, zowel onze mooie steden, kust als ardennen. Helaas we moeten het erbij zeggen dat onze economie niet ideaal is op dit ogenblik, het ligt niet aan de walen nog aan de doppers maar het is nu eenmaal zo in heel de EU. In het noorden van het land gaat het economisch beter in het zuiden wat minder, dat was vroeger omgekeerd, we gaan ons daar geen grote zorgen om maken. Want in het Noorden zijn er meer gepensioneerden dan in het zuiden, de komende vergrijzing lijkt een bedreiging voor het economisch betere noorden van het land, men zal dus niet zo rijk blijven in het Noorden alsof men ons soms wijsmaakt.
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn veel meer Vlamingen die Frans spreken en omgekeerd, en bovendien denk ik dat Nederlandstaligen ook veel meer Engels of een andere taal machtig zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Fransen aan onze kust daarentegen doen alsof iedereen Frans spreekt, maar Walen gaan bv. zeker moeite doen, we leven niet meer in de jaren 90. Brussel is een andere Regio, daar weet nog Vlaming nog Waal wat hij nu wel best doet, of juist niet doet.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Oei , ik had niet gedacht dat de impact an de posting van dit filmpje dergelijke uitwerking zou hebben dat is 95 ù van de reacties opnieuw over taal en een haatverhouding tot Wallonië zou leiden .
Inmiddels is mijn vrouw bijna 2,5 jaar in België , werkt al anderhalf jaar en spreekt behoorlijk Nederlands . wel met een grappige tongval , maar toch leuk . |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vlamingen hebben zelf het Nederlands overgenomen, want ik spreek 'plat vlams' Mijn taal die ik gebruik in het dagelijks leven is helemaal anders dan het AN. Ik reken mijzelf niet tot Nederlandstalig maar Vlaamstalig, en ik ben nogtans helemaal geen vlaams nationalist. In mijn taal zitten er Picardische, Franse, Waalse en Nerderlandse woorden met hier en daar een uit het Engels afgeleid woord. Als ik in mijn eigen taal spreek, begrijpt de Antwerpenaar mij helemaal niet, (of ze doen toch alsof ze het niet begrijpen) of is dat de Walenziekte ??
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er al een probleem is tussen Walen en Vlamingen dan is dat voornamemlijk om de zeteltjes in het parlement en de wetstraat . En ja inderdaad als wij naar de ardennen gaan en iets kopen in de winkel of een pintdrinke of na een restaurantbezoek , dan halen wij ons beste Frans boven , en heel vaak hoor je toch op het einde , Dank U wel mijnheer . Het onbegrip zit hem niet bij de gewone burgers hoor . Ja, natuurlijk zijn ezr fracofone dikkenekken , maar er zijn ook Vlamingen die vertikken een woordje Frans te praten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Walen houden van hun eigen taal in tegenstelling tot Vlamingen. Deze laatste schamen zich ervoor, onbewust maar zeker. Kben ziek van Engels, echt(( |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
't Kan toch niet zo moeilijk zijn om "een" pistolet te bestellen ipv. "un" pistolet. Laatst gewijzigd door schietboog : 24 oktober 2012 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde principe. Men ziet de lokale taal als een te vermijden patois. En de lokale persoon past zich dociel aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |