![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De enige conclusie is dat minder bekende VB'ers ook minder bekend zijn als N-VA'ers en dus - voorspelbaar - niet verkozen werden |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zoveelste K&K draad.
|
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Dus een analyse van de uitslag van de verkiezingen is K&k, dat zou me raar lijken.
![]() Censuur zeg ik u, Censuur!!
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie verschillende NVA' ers die hier een zetel bemachtigen met minder dan 400 naamstemmen. Terwijl kandidaten op andere lijsten al bijna het dubbel moeten halen om nog net een zetel te bemachtigen. Idem voor de buurgemeenten. Dat bewijst uw stelling. Ik zie ook dat uw bekende NVA-er Peumans als lijstduwer voor de provincie geen 4000 stemmen haalde in district Maasmechelen. Terwijl Marino Keulen en Raf Terwingen beiden als duwer op meer dan 7000 naamstemmen konden rekenen. Dat is dus een gelijkaardige tendens. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een goed resultaat is nog geen verankering. Pas als er in 2018 lokaal een mooie mix van dezelfde en nieuwe kandidaten een evenwaardige of sterkere prestatie neerzet, zou je mogen beginnen spreken van verankering. |
||
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
N-VA heeft gewoon keiveel gemeenteraadsleden. En dan? Dat is fase 1. Verankering gebeurt niet op 1 dag. Dat moet nog komen. Let op mijn woorden: wie het goed doet zal in 2018 daarvoor beloond worden, wie dat niet doet, zal merken dat Maikel zijn verankering even grondig is als van mijn partytent van €59,99. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Tja, ik ben het daar niet mee eens, maar u moet niet onmiddellijk beginnen met mensen te belediggen. Ik had het de eerste keer ook al gelezen en vond dat ik dat met cijfers moest ontkrachten.
#32 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit vind ik wel frappant:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Je kan het op verschillende manieren interpreteren natuurlijk. Via het kartel had de NVA al verankering en deze is nu serieus uitgebreid. De originele kartelverankering is bevestigd en is wat ze is. Maar de grote verankering, de verankering waar BDW 3 verkiezingen voor nodig achtte, kan er nu op twee komen als we met zijn alle goed besturen en bevestigen. Het is riskanter in die zin dat we snel zijn gegroeid en veel mensen hebben van jonge leeftijd en soms onervaren. Maar als we dit resultaat opnieuw behalen, mss met nog wat winst, dan kunnen ze niet meer rond de NVA. Dan is het liedje van 'hype' en dergelijke zever van de kaart geveegd. Vooral wat Bart zal doen in Antwerpen zal erg belangrijk zijn. Spijtig voor de andere hardwerkende NVA'ers maar ook dat is politiek van alle tijden: hoge bomen vangen veel wind.
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens mij zou niemand van geen enkele partij een opmerking gemaakt hebben had n-va hem bv schepen van openbare werken, of eender wat gemaakt. Maar in zijn bevoegdheid zit nu eenmaal integratie opgenomen. Moet men de goegemeente nu echt in hun gezicht uitlachen door net aan zo een persoon deze bevoegdheid te geven ? |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ter zake. U vindt een goede uitslag lokaal dus verankering. De kwaliteit van die gemeentelijke vertegenwoordiging en de duurzaamheid doen niet ter zake, zoals het paard van Caligula voor een duurzame verankering van het dierenrijk in de Senaat zorgde? |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vanaf pagina 294. De heer K. Van Overmeire : Als wij de integratie afwijzen, als wij pleiten voor een begeleide terugkeer is dat vanuit een bezorgdheid voor dit land, voor de gewone Vlaamse man en vrouw, wier belangen wij in deze Vlaamse Raad moeten verdedigen. (...) Wij zijn iets realistischer. Voor ons moet die multiculturele maatschappij vroeg of laat eindigen in een nachtmerrie, in een nieuw Libanon of Bosnië. (...) Elke weldenkende politicus is tegen het 70-puntenprogramma, het is niet belangrijk of hij het al dan niet heeft gelezen. Ofschoon iedere weldenkende belooft om klacht in te dienen tegen het programma, zijn de klachten op dit ogenblik erg schaars. Blijkbaar gunt men Filip Dewinter geen overwinning voor de rechtbank. -------------- Goh, ik zou toch precies zeggen... ik weet niet waarom... dat hij het 70 punten programma van het VB toch... ja... verdedigt. U weet wel, het 70 punten programma, dat een blauwdruk biedt van de strategie naar de Vlaamse onafhankelijkheid. ![]() Laatst gewijzigd door Vito : 23 oktober 2012 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie weet is hij wel veranderd? |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() En dan nog, zo komen de goede oude tijden terug dat de VU een leuke mix was met zowel extreem-links als extreem-rechts in.
![]() |
![]() |