Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 23 oktober 2012, 11:22   #21
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Idd. Je moet zorgen dat die verankering blijft door je te bewijzen. In Halle proberen de verliezers hun uiterste best om deze verankering te verklaren door hype, niet te willen spreken omdat er een ex-vb'er op de lijst staat (blijkbaar is het feit dat we 5 zetels van het vb hebben afgenomen zelfs al een rede al hebben we er ook 6 afgenomen van andere partijen buiten het VB) en dergelijke drogredenen. Dit moet en zal ontkracht worden in 6 jaar.
Dit moet en zal ontkracht worden in 6 jaar door verantwoordelijk beleid en stevig opositie voeren.
Oud 23 oktober 2012, 11:43   #22
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Niks nonsens, men heeft in de aanloop van de verkiezingen gedaan alsof deze 40 man het discours van de N-VA zouden bepaalen. Dat kan nu voor eens en voor altijd onder de grond gestopt worden.
Daar heb je gelijk in. Maar in het artikel beweren dat ex-Vlaams Belangers het electoraal slecht doen bij N-VA is nonsens. De enigen met enige bekendheid doen het juist heel goed.

De enige conclusie is dat minder bekende VB'ers ook minder bekend zijn als N-VA'ers en dus - voorspelbaar - niet verkozen werden
Helias is offline  
Oud 23 oktober 2012, 11:45   #23
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in. Maar in het artikel beweren dat ex-Vlaams Belangers het electoraal slecht doen bij N-VA is nonsens. De enigen met enige bekendheid doen het juist heel goed.

De enige conclusie is dat minder bekende VB'ers ook minder bekend zijn als N-VA'ers en dus - voorspelbaar - niet verkozen werden
Tja, het blijft de standaard natuurlijk
Oud 23 oktober 2012, 12:11   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De zoveelste K&K draad.
Xenophon is offline  
Oud 23 oktober 2012, 12:15   #25
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De zoveelste K&K draad.
Dus een analyse van de uitslag van de verkiezingen is K&k, dat zou me raar lijken.

Censuur zeg ik u, Censuur!!
Oud 23 oktober 2012, 12:30   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
De N-VA heeft gewoon veel lijststemmen gekregen omdat de meeste mensen de N-VA'ers in hun gemeente niet kennen. De mensen kennen enkel BDW, Bourgeois, Muyters en Peumans.
Correct.
Ik zie verschillende NVA' ers die hier een zetel bemachtigen met minder dan 400 naamstemmen. Terwijl kandidaten op andere lijsten al bijna het dubbel moeten halen om nog net een zetel te bemachtigen.
Idem voor de buurgemeenten.

Dat bewijst uw stelling.
Ik zie ook dat uw bekende NVA-er Peumans als lijstduwer voor de provincie geen 4000 stemmen haalde in district Maasmechelen. Terwijl Marino Keulen en Raf Terwingen beiden als duwer op meer dan 7000 naamstemmen konden rekenen.

Dat is dus een gelijkaardige tendens.
pajoske is offline  
Oud 23 oktober 2012, 12:31   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Correct.
Ik zie verschillende NVA' ers die hier een zetel bemachtigen met minder dan 400 naamstemmen. Terwijl kandidaten op andere lijsten al bijna het dubbel moeten halen om nog net een zetel te bemachtigen.
Idem voor de buurgemeenten.

Dat bewijst uw stelling.
Ik zie ook dat uw bekende NVA-er Peumans als lijstduwer voor de provincie geen 4000 stemmen haalde in district Maasmechelen. Terwijl Marino Keulen en Raf Terwingen beiden als duwer op meer dan 7000 naamstemmen konden rekenen.

Dat is dus een gelijkaardige tendens.
wel dan, waar maak je je druk over? als De Wever verdwijnt van het politieke toneel, zal de N-VA, volgens jou toch, compleet ineenschrompelen.
Oud 23 oktober 2012, 12:51   #28
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet verankerd? Word alstublieft snel wakker uit die nare droom!
Lees en bekijk dit maar eens

http://www.n-va.be/resultaten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Je hebt dus ook zwaargewichten nodig... Ik bedoel maar: men zegt dat N-VA lokaal nu sterk verankerd is, maar dat is helemaal niet waar. Ze hebben een goed resultaat gehaald lokaal, we gaan daar niet flauw over doen: globaal was dat uitstekend. Maar dat is dus niet hetzelfde al lokaal sterk verankerd zijn.

Dat heeft ook te maken met de kwaliteit van je politici, die een vaste waarde worden in de gemeentepolitiek en niet maar van die kopjes die op een lijst zijn gaan staan van een op dat moment sterk merk. In Tielt bv. heb je Els De Rammelaere, dat is iemand waarvan je zegt dat ze goed werk levert en "het kan". Ze draait ook al 12 jaar mee in de gemeentepolitiek. In vele andere gemeentes doen ze voor de eerste keer mee met heel onervaren mensen. Goed, die kunnen ook ontpoppen tot mooie vlinders, maar zijn het nog lang niet. Ik ben dan ook blij dat in die gemeenten de mensen ze niet te hard verwend hebben, stel je voor dat zo'n beginneling opeens burgemeester wordt?

En dat gedoe met de "ploeg": breng jezelf niet in de vernedering door daar te hard te koop mee te lopen. N-VA IS gewoon niet lokaal verankerd. De zaadjes zijn gezaaid op 14 oktober, maar nu is het aan de verkozenen om te zorgen dat hun N-VA effectief wortels krijgt.
Begrijpend lezen, moet je eens doen...

Een goed resultaat is nog geen verankering. Pas als er in 2018 lokaal een mooie mix van dezelfde en nieuwe kandidaten een evenwaardige of sterkere prestatie neerzet, zou je mogen beginnen spreken van verankering.
Vito is offline  
Oud 23 oktober 2012, 12:58   #29
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vito heeft wel een punt dat veel van de NVA politici zich nog moeten bewijzen zodat het resultaat van de NVA volgende keer bevestigd wordt. Dan kan je zeggen dat de verankering goed heeft gewerkt. Anderzijds kan je dat ook zeggen van de andere partijen. Je ziet hun verankering achteruit gaan omdat hun politici of partij er weinig van bakt.
Klopt als een bus. VLD was lokaal zowat altijd een zwak partijtje, maar nu blijft er niets meer van over. Weinig blauw op de kaart, maar VLD is gewoon niet goed bezig, ook niet lokaal. Kijk maar naar Lubbeek, waar ze vroeger een absolute meerderheid haalden met de vingers in de neus, tot grote frustratie van de oppositie die er maar bij zat en ernaar keek. Na een legislatuur van compleet wanbeheer zijn ze gehalveerd en de derde partij, waarbij Theo Francken met glans burgemeester kan worden. Als hij dat goed doet, en dat zal zo zijn vermoed ik, en hij verzilvert dat in 2018, kan je spreken van enige verankering.
Vito is offline  
Oud 23 oktober 2012, 13:01   #30
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens, maar verklaren dat de N-VA niet verankerd is, is aan struisvogelpolitiek doen.
Wie doet er hier aan struisvogelpolitiek?

N-VA heeft gewoon keiveel gemeenteraadsleden. En dan? Dat is fase 1. Verankering gebeurt niet op 1 dag. Dat moet nog komen.

Let op mijn woorden: wie het goed doet zal in 2018 daarvoor beloond worden, wie dat niet doet, zal merken dat Maikel zijn verankering even grondig is als van mijn partytent van €59,99.
Vito is offline  
Oud 23 oktober 2012, 13:05   #31
Maikel Joosten
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Begrijpend lezen, moet je eens doen...

Een goed resultaat is nog geen verankering. Pas als er in 2018 lokaal een mooie mix van dezelfde en nieuwe kandidaten een evenwaardige of sterkere prestatie neerzet, zou je mogen beginnen spreken van verankering.
Tja, ik ben het daar niet mee eens, maar u moet niet onmiddellijk beginnen met mensen te belediggen. Ik had het de eerste keer ook al gelezen en vond dat ik dat met cijfers moest ontkrachten.
Oud 23 oktober 2012, 13:24   #32
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Dit vind ik wel frappant:

Citaat:
Achter hem staat trouwens Mia De Brouwer, de andere Aalsterse N-VA’er met roots bij Vlaams Belang, die schepen mag worden.
Vrouwen die ex-VB zijn kunnen blijkbaar voor de SP.a wel?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 23 oktober 2012, 13:27   #33
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Tja, ik ben het daar niet mee eens, maar u moet niet onmiddellijk beginnen met mensen te belediggen. Ik had het de eerste keer ook al gelezen en vond dat ik dat met cijfers moest ontkrachten.
Je kan het op verschillende manieren interpreteren natuurlijk. Via het kartel had de NVA al verankering en deze is nu serieus uitgebreid. De originele kartelverankering is bevestigd en is wat ze is. Maar de grote verankering, de verankering waar BDW 3 verkiezingen voor nodig achtte, kan er nu op twee komen als we met zijn alle goed besturen en bevestigen. Het is riskanter in die zin dat we snel zijn gegroeid en veel mensen hebben van jonge leeftijd en soms onervaren. Maar als we dit resultaat opnieuw behalen, mss met nog wat winst, dan kunnen ze niet meer rond de NVA. Dan is het liedje van 'hype' en dergelijke zever van de kaart geveegd. Vooral wat Bart zal doen in Antwerpen zal erg belangrijk zijn. Spijtig voor de andere hardwerkende NVA'ers maar ook dat is politiek van alle tijden: hoge bomen vangen veel wind.
Athelas is offline  
Oud 23 oktober 2012, 13:54   #34
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit vind ik wel frappant:

Vrouwen die ex-VB zijn kunnen blijkbaar voor de SP.a wel?
Ik zie geen enkel teken dat zij opmerkingen zouden willen maken over welke verkozene dan ook, behalve karim van overmeire. Je zult toch moeilijk kunnen ontkennen dat die laatste een symboolfunctie had bij het blok, het was een hard liner die indertijd in de vlaamse raad het 70 punten programma met veel energie verdedigde.
Volgens mij zou niemand van geen enkele partij een opmerking gemaakt hebben had n-va hem bv schepen van openbare werken, of eender wat gemaakt. Maar in zijn bevoegdheid zit nu eenmaal integratie opgenomen. Moet men de goegemeente nu echt in hun gezicht uitlachen door net aan zo een persoon deze bevoegdheid te geven ?
peter1962 is offline  
Oud 23 oktober 2012, 14:03   #35
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik zie geen enkel teken dat zij opmerkingen zouden willen maken over welke verkozene dan ook, behalve karim van overmeire. Je zult toch moeilijk kunnen ontkennen dat die laatste een symboolfunctie had bij het blok, het was een hard liner die indertijd in de vlaamse raad het 70 punten programma met veel energie verdedigde.
Ik ontken dat inderdaad. Hij was helemaal geen hardliner, maar iemand die het VB heeft verlaten precies uit onvrede met de koers van de hardliners.
Helias is offline  
Oud 23 oktober 2012, 14:35   #36
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Volgens mij zou niemand van geen enkele partij een opmerking gemaakt hebben had n-va hem bv schepen van openbare werken, of eender wat gemaakt. Maar in zijn bevoegdheid zit nu eenmaal integratie opgenomen. Moet men de goegemeente nu echt in hun gezicht uitlachen door net aan zo een persoon deze bevoegdheid te geven ?
Deze man heeft de extremen tsn wat niet en wel kan al eens afgetast op dit vlak. Lijkt mij dus de goede man op de juiste plek. Je kan hem dus ook op afrekenen als hij met bepaalde voorstellen komt die te extreem zijn. Je kan het natuurlijk ook op safe spelen zoals je sugereert of de andere partijen kunnen geschokeerd reageren. Dat is ieders keus. Ik ben blij dat de NVA hierin niet kleinzerig doet en gewoon de juiste man op die stoel zet en hem dat vertrouwen dus geeft en geen schrik heeft dat hij in oude dommiteiten vervalt.
Athelas is offline  
Oud 23 oktober 2012, 17:02   #37
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat al een belediging vindt... Zeggen dat je begrijpend moet lezen. U mag altijd het rode driehoekje aanklikken, maar dan vind ik je maar zo hoor:

Ter zake. U vindt een goede uitslag lokaal dus verankering. De kwaliteit van die gemeentelijke vertegenwoordiging en de duurzaamheid doen niet ter zake, zoals het paard van Caligula voor een duurzame verankering van het dierenrijk in de Senaat zorgde?
Vito is offline  
Oud 23 oktober 2012, 17:15   #38
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik ontken dat inderdaad. Hij was helemaal geen hardliner, maar iemand die het VB heeft verlaten precies uit onvrede met de koers van de hardliners.
http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...0-19111992.pdf

Vanaf pagina 294.

De heer K. Van Overmeire : Als wij
de integratie afwijzen, als wij pleiten
voor een begeleide terugkeer is dat
vanuit een bezorgdheid voor dit land,
voor de gewone Vlaamse man en
vrouw, wier belangen wij in deze
Vlaamse Raad moeten verdedigen.

(...)

Wij zijn iets realistischer. Voor ons
moet die multiculturele maatschappij
vroeg of laat eindigen in een nachtmerrie,
in een nieuw Libanon of Bosnië.

(...)

Elke weldenkende politicus is tegen
het 70-puntenprogramma, het is niet
belangrijk of hij het al dan niet heeft
gelezen. Ofschoon iedere weldenkende
belooft om klacht in te dienen
tegen het programma, zijn de klachten
op dit ogenblik erg schaars. Blijkbaar
gunt men Filip Dewinter geen
overwinning voor de rechtbank.

--------------

Goh, ik zou toch precies zeggen... ik weet niet waarom... dat hij het 70 punten programma van het VB toch... ja... verdedigt. U weet wel, het 70 punten programma, dat een blauwdruk biedt van de strategie naar de Vlaamse onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Vito : 23 oktober 2012 om 17:24.
Vito is offline  
Oud 23 oktober 2012, 17:22   #39
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze man heeft de extremen tsn wat niet en wel kan al eens afgetast op dit vlak. Lijkt mij dus de goede man op de juiste plek. Je kan hem dus ook op afrekenen als hij met bepaalde voorstellen komt die te extreem zijn. Je kan het natuurlijk ook op safe spelen zoals je sugereert of de andere partijen kunnen geschokeerd reageren. Dat is ieders keus. Ik ben blij dat de NVA hierin niet kleinzerig doet en gewoon de juiste man op die stoel zet en hem dat vertrouwen dus geeft en geen schrik heeft dat hij in oude dommiteiten vervalt.
Ik vind alleszins dat Karim Van Overmeire een kans moet krijgen (moest ik Aalstenaar zijn). Hij was wel degelijk een hardliner binnen het VB, eentje uit NSV stal met een Voorpost verleden. Scherpe stenen worden ronder door ze te trommelen. Net als een crimineel na zijn straf heeft ook KVO het recht zich weer te integreren in de maatschappij.

Wie weet is hij wel veranderd?
Vito is offline  
Oud 23 oktober 2012, 17:28   #40
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

En dan nog, zo komen de goede oude tijden terug dat de VU een leuke mix was met zowel extreem-links als extreem-rechts in.
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be