Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 24 oktober 2012, 10:41   #21
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Zal er dan een moment zijn dat die onafhankelijke staten zonder elkaar besturen?
Waarom zou een onafhankelijk Vlaanderen besturen met wallonië?
Het gegeven van een belgisch Vlaanderen dat dan nog eens om de vijf bot gaat onderhandelen met wallonië is toch een regelrechte nachtmerrie... 't Is nu niet dat zo'n onderhandelingen in't voordeel van de Vlamingen zijn geweest en niets wijst er op dat dat ooit zo zal zijn.
Zelfs in een confederatie zullen de traditionelen 't meeste onderhandelen en we weten allemaal hoe goed ze daar in zijn...
manta is offline  
Oud 24 oktober 2012, 10:53   #22
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bon...ik nodig u uit om samen met het VVB een aantal, hopelijk verfrissende, ideeen naar voor te schuiven.

http://www.vvb.org/brievenbus

Wat de Wake betreft is het vrij simpel: de Vlaamse ontvoogdingsstrijd, die begonnen is (ook al wil Bart De Wever dat niet meer geweten hebben) in de tranché's van WOI, moet en zal gebeuren op een veld van Zelfbestuur - Nooit meer oorlog - Godsvrede.

Heeft u daar nog jonge, frisse en jeugdige accenten aan toe te voegen?
U bent met constructieve ideeën meer dan welkom...

http://www.ijzerwake.org/index.php?o...=47&Itemid=182
Men kan die boodschap op een ander manier aanbrengen dan nu. nog geen 1000 man op de ijzerbedevaart en 5000 op de Wake. Als je ziet dat er destijds meer dan 10 000 man was op de ijzerbedevaart, dan mag je je toch vragen beginnen te stellen.
Oud 24 oktober 2012, 10:57   #23
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Men kan die boodschap op een ander manier aanbrengen dan nu. nog geen 1000 man op de ijzerbedevaart en 5000 op de Wake. Als je ziet dat er destijds meer dan 10 000 man was op de ijzerbedevaart, dan mag je je toch vragen beginnen te stellen.
Neen, dan MOET je je vragen beginnen te stellen....
Evenwel: ondertussen mogen de mensen van die organisaties toch hun ding doen mag ik hopen...
Bart De Wever vindt dat men niet naar de Wake kan gaan en 's avonds naar een discotheek...met zulke van de pot gerukte conservatieven gaan we er ook helemaal niet komen...of wel?
Oud 24 oktober 2012, 11:29   #24
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waarom zou een onafhankelijk Vlaanderen besturen met wallonië?
Waarom zou ze dat niet doen?

Er zijn dingen die zeker beter gedaan worden op Vlaams niveau, maar anderen dan weer met twee, wegens schaalvoordelen (leger, sociale zekerheid,...) of gedeelde belangen (Brussel). Het mooie aan een confederatie is dat iedereen voor zich uitmaakt wat hij op welk niveau wil doen.
Vito is offline  
Oud 24 oktober 2012, 12:05   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben lid van de nva en hevig flamingant.
Fan van De Wever.

Maar hier heeft hij nodeloos gekwetst.

Ik heb veel kritiek op de Vlaamse Volksbeweging, die minder en minder 'beweegt' (behoudens wat semi-zelfstandige of aanleunende groeperingen als bijvoorbeeld TAK of Vlaanderen Vlagt ...).
Ze zijn te weinig wervend (recruterend) geworden.

Maar ze hebben hun verdiensten. En doen zeker niemand iets kwaad.

Ik verwacht binnenkort enige verduidelijkende en nuancerende verklaringen van De Wever.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 oktober 2012, 12:07   #26
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat De Wever onderschat hoezeer zijn partij schatplichtig is aan de Vlaamse Beweging. De N-VA heeft daar zijn wortels, zijn recruteringsbasis voor kaders en een flink deel van zijn bestaansreden.

Vreemd dat hij, net op het moment dat hij de ruime Vlaamse beweging grotendeels losgeweekt heeft van het Vlaams Belang, een volstrekt onnodige oorlog met dat kleine maar zeer gemotiveerde segment veroorzaakt. Hij zal zijn woorden moeten temperen of gaat een serieus probleem tegemoet.

Laatst gewijzigd door Helias : 24 oktober 2012 om 12:07.
Helias is offline  
Oud 24 oktober 2012, 12:15   #27
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben lid van de nva en hevig flamingant.
Fan van De Wever.

Maar hier heeft hij nodeloos gekwetst.

Ik heb veel kritiek op de Vlaamse Volksbeweging, die minder en minder 'beweegt' (behoudens wat semi-zelfstandige of aanleunende groeperingen als bijvoorbeeld TAK of Vlaanderen Vlagt ...).
Ze zijn te weinig wervend (recruterend) geworden.

Maar ze hebben hun verdiensten. En doen zeker niemand iets kwaad.

Ik verwacht binnenkort enige verduidelijkende en nuancerende verklaringen van De Wever.

.
opbouwende kritiek op het VVB is niet alleen mogelijk...het is zelfs nodig.
Maar zoals u hier terecht opmerkt.
This was completely uncalled for....

eentje voor het blunderboek volgens mij...
Oud 24 oktober 2012, 12:17   #28
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Hebben ze nu nog altijd niet door dat ze totaal niet relevant meer zijn? Dat hun ideeën over Vlaams nationalisme door niemand opgepikt worden? Dat de vlaamse beweging al lang veel meer naar het centrum verschoven is en dat zij als roepende in de woestijn achtergebleven zijn?
Als dat waar is, waarom pleit De Wever dan voor de afschaffing van diezelfde Vlaamse Beweging?
Herr Oberst is offline  
Oud 24 oktober 2012, 12:28   #29
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Los van het feit dat de Ijzerwake nog wel degelijk haar nut heeft (dat de Ijzerbedevaart een zinloos gebeuren is geworden ga ik echter niet ontkennen) gaat de Vlaamse Beweging over veel meer dan dat. De studentenverenigingen, het Davidsfonds, TAK, de Vlaamse vredesvereniging, Meervoud, het verbond der Vlaamse academici, het Vlaamse kruis, de Gezinsbond, allemaal organisaties die lid zijn van de Vlaamse Beweging en volgens De Wever dus ontbonden moeten worden.
Herr Oberst is offline  
Oud 24 oktober 2012, 12:33   #30
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Los van het feit dat de Ijzerwake nog wel degelijk haar nut heeft (dat de Ijzerbedevaart een zinloos gebeuren is geworden ga ik echter niet ontkennen) gaat de Vlaamse Beweging over veel meer dan dat. De studentenverenigingen, het Davidsfonds, TAK, de Vlaamse vredesvereniging, Meervoud, het verbond der Vlaamse academici, het Vlaamse kruis, de Gezinsbond, allemaal organisaties die lid zijn van de Vlaamse Beweging en volgens De Wever dus ontbonden moeten worden.
Zou het kunnen dat Bartje in zijn studententijd serieus gepest is geworden en geen lief kon krijgen?

Ik vind hem, hoewel ik frontaal tegengestelde meningen heb over vele dingen, een schitterend stratheeg, een voortreffelijk debater en een groot leider....daarom ook mijn verwondering als ik hem zo uit de bocht zie gaan....
Oud 24 oktober 2012, 12:33   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat waar is, waarom pleit De Wever dan voor de afschaffing van diezelfde Vlaamse Beweging?
Omdat hij geen tegenspraak van niemand duldt?
Another Jack is offline  
Oud 24 oktober 2012, 12:34   #32
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;6382601]
Citaat:
Kan u zich voorstellen dat Bart De Wever oproept voor het afschaffen van de VVKS, FOS, KAV, Davidsfonds enz?
De VVKS bestaat al lang niet meer. VB'ers leven blijkbaar echt in het verleden...
Le Téméraire is offline  
Oud 24 oktober 2012, 12:44   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Gezinsbond heeft meer ACW-groene kleuren die meer met de Christendemocratie worden geassocieerd.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 oktober 2012 om 12:45.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 oktober 2012, 12:47   #34
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik denk dat De Wever onderschat hoezeer zijn partij schatplichtig is aan de Vlaamse Beweging. De N-VA heeft daar zijn wortels, zijn recruteringsbasis voor kaders en een flink deel van zijn bestaansreden.

Vreemd dat hij, net op het moment dat hij de ruime Vlaamse beweging grotendeels losgeweekt heeft van het Vlaams Belang, een volstrekt onnodige oorlog met dat kleine maar zeer gemotiveerde segment veroorzaakt. Hij zal zijn woorden moeten temperen of gaat een serieus probleem tegemoet.
Toch vreemd dat men steeds op de pianist schiet, in dit geval de grote held De Wever. Zelfkritiek van de Vlaamse Beweging moet je niet verwachten.
Vito is offline  
Oud 24 oktober 2012, 12:58   #35
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De Gezinsbond heeft meer ACW-groene kleuren die meer met de Christendemocratie worden geassocieerd.
De Gezinsbond is lid van het OVV.
Herr Oberst is offline  
Oud 24 oktober 2012, 13:53   #36
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht

De VVKS bestaat al lang niet meer. VB'ers leven blijkbaar echt in het verleden...
goed zo...schelden kunnen we al...we zijn op de goede weg...nu nog een punt zoeken en we zijn vertrokken...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 oktober 2012 om 13:53.
Fieseler is offline  
Oud 24 oktober 2012, 14:03   #37
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Gezinsbond is lid van het OVV.
U verstaat het niet, ze hebben een groen logo. Dit MOET gewoon ACW zijn
Vito is offline  
Oud 24 oktober 2012, 14:14   #38
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;6382601]
Citaat:

hadden al lang door dat Vlanderen met deze man nooit of te nimmer onder het Belgofone juk zullen uitkomen....
Belgofoon ? Er bestaan wel degelijk "belgische varianten" van zowel het Nederlands als het Frans (het duits ? Letzemburgisch ?). Beide varianten hebben elk niet de ambitie om als "belgische taal" alle andere binnenlandse talen en/of de buitenlandse equivalenten te "verdringen".

Het "originele" aan het N-VA nationalisme is de vaststelling dat "de Waal"
een andere gemiddelde politieke mening heeft dan "de Vlaming"... Men zou dus in feite beter ook een "Gents Gewest" en een afzonderlijk "Luxemburgs Gewest" moeten inrichten tot de demografie/politieke evolutie weer eens nieuwe grenzen trekt...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 24 oktober 2012, 14:17   #39
E. Migrant
Banneling

Standaard

Nu nog het Nederlands op de universiteiten afschaffen en vervangen door cultuurtalen als het Frans en Engels en we zijn bijna rond.
E. Migrant is offline  
Oud 24 oktober 2012, 14:25   #40
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Nu nog het Nederlands op de universiteiten afschaffen en vervangen door cultuurtalen als het Frans en Engels en we zijn bijna rond.
Boze Bart!
Vito is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be