![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gegeven van een belgisch Vlaanderen dat dan nog eens om de vijf bot gaat onderhandelen met wallonië is toch een regelrechte nachtmerrie... 't Is nu niet dat zo'n onderhandelingen in't voordeel van de Vlamingen zijn geweest en niets wijst er op dat dat ooit zo zal zijn. Zelfs in een confederatie zullen de traditionelen 't meeste onderhandelen en we weten allemaal hoe goed ze daar in zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Evenwel: ondertussen mogen de mensen van die organisaties toch hun ding doen mag ik hopen... Bart De Wever vindt dat men niet naar de Wake kan gaan en 's avonds naar een discotheek...met zulke van de pot gerukte conservatieven gaan we er ook helemaal niet komen...of wel?
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn dingen die zeker beter gedaan worden op Vlaams niveau, maar anderen dan weer met twee, wegens schaalvoordelen (leger, sociale zekerheid,...) of gedeelde belangen (Brussel). Het mooie aan een confederatie is dat iedereen voor zich uitmaakt wat hij op welk niveau wil doen. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben lid van de nva en hevig flamingant.
Fan van De Wever. Maar hier heeft hij nodeloos gekwetst. Ik heb veel kritiek op de Vlaamse Volksbeweging, die minder en minder 'beweegt' (behoudens wat semi-zelfstandige of aanleunende groeperingen als bijvoorbeeld TAK of Vlaanderen Vlagt ...). Ze zijn te weinig wervend (recruterend) geworden. Maar ze hebben hun verdiensten. En doen zeker niemand iets kwaad. Ik verwacht binnenkort enige verduidelijkende en nuancerende verklaringen van De Wever. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat De Wever onderschat hoezeer zijn partij schatplichtig is aan de Vlaamse Beweging. De N-VA heeft daar zijn wortels, zijn recruteringsbasis voor kaders en een flink deel van zijn bestaansreden.
Vreemd dat hij, net op het moment dat hij de ruime Vlaamse beweging grotendeels losgeweekt heeft van het Vlaams Belang, een volstrekt onnodige oorlog met dat kleine maar zeer gemotiveerde segment veroorzaakt. Hij zal zijn woorden moeten temperen of gaat een serieus probleem tegemoet. Laatst gewijzigd door Helias : 24 oktober 2012 om 12:07. |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Maar zoals u hier terecht opmerkt. This was completely uncalled for.... eentje voor het blunderboek volgens mij...
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind hem, hoewel ik frontaal tegengestelde meningen heb over vele dingen, een schitterend stratheeg, een voortreffelijk debater en een groot leider....daarom ook mijn verwondering als ik hem zo uit de bocht zie gaan....
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() [quote=Fieseler;6382601]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 oktober 2012 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 oktober 2012 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Fieseler;6382601]
Citaat:
Het "originele" aan het N-VA nationalisme is de vaststelling dat "de Waal" een andere gemiddelde politieke mening heeft dan "de Vlaming"... Men zou dus in feite beter ook een "Gents Gewest" en een afzonderlijk "Luxemburgs Gewest" moeten inrichten tot de demografie/politieke evolutie weer eens nieuwe grenzen trekt...
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Nu nog het Nederlands op de universiteiten afschaffen en vervangen door cultuurtalen als het Frans en Engels en we zijn bijna rond.
|
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |