Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2012, 08:25   #21
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
ik heb het u al uitgelegd vriend...gij weet net zoveel van cordon als ik van de dolle vliegenziekte...nul dus...
Het cordon heeft nul komma nul met coalitie te maken...

Maar toch vind ik het schitterend dat u zich op steeds dezelfde wijze blijft belachelijk maken....dit is geen geval van domheid...neen...zelfs dommerikken kunnen, zij het moeilijk, leren...ik vrees eerder voor een zeldzame vorm van Asperger of zoiets...gelukkig is dat niet besmettelijk...
Arme fieseler U begrijpt nog niet eens de basisbeginselen van democratie, maarja dat is te verwachten van een lid van extreem-rechts.

Het cordon is perfect democratisch, iets wat al meermaals uitgelegd is geweest aan u. En toch blijft u uzelf belachelijk maken... Ik ga u echter niet autistisch noemen want dan zou ik mezelf beledigen. Ik sta gelukkig op een hoger niveau dan u.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 08:32   #22
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Arme fieseler U begrijpt nog niet eens de basisbeginselen van democratie, maarja dat is te verwachten van een lid van extreem-rechts.

Het cordon is perfect democratisch, iets wat al meermaals uitgelegd is geweest aan u. En toch blijft u uzelf belachelijk maken... Ik ga u echter niet autistisch noemen want dan zou ik mezelf beledigen. Ik sta gelukkig op een hoger niveau dan u.
bull shit...volgens uw achterlijke kortzichtigheid zou in Kortrijk de CD&V in een cordon steken...tjonge tjonge toch...

Daartegenover staat dat het eigenlijk gewoon wreed is van mijnentwege om u steeds en steeds opnieuw met uw eigen van de pot gerukte ineptie te confronteren...ik moet mij daar dringend over bezinnen...
Oud 25 oktober 2012, 08:46   #23
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
bull shit...volgens uw achterlijke kortzichtigheid zou in Kortrijk de CD&V in een cordon steken...tjonge tjonge toch...
Onjuist, en dat weet u.
Citaat:
Daartegenover staat dat het eigenlijk gewoon wreed is van mijnentwege om u steeds en steeds opnieuw met uw eigen van de pot gerukte ineptie te confronteren...ik moet mij daar dringend over bezinnen...
Likewise. Met extremisten valt niet te praten. De enige reden dat ik op dit forum met uw soort in gesprek ga is omdat het nogal irritant is om irl met een muur te praten. Zelfs voor iemand met asperger wordt dat op den duur ergerlijk. De muur tegenover mijn computer heeft meer politieke intelligentie dan een blokker of pvda'er. Op deze manier kan ik uw gebrek aan inzicht compenseren met het inzicht van de muur tegenover mij, met alle respect voor die muur natuurlijk. Op die manier vormt dit forum een beetje ontspanning op een drukke dag en dat is leuk

Uw gebrek aan kennis over democratische basisprincipes bewijst trouwens waarom het Blok niet als een democratische partij gezien wordt.

Laatst gewijzigd door Effect : 25 oktober 2012 om 08:47.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 09:01   #24
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als het cordon niks met uitsluiting uit coalities te maken heeft, waarmee heeft het dan wèl te maken o groot orakel?
Uit de losse pols:

Het cordon is, zoals u ongetwijfeld weet, een schriftelijke overeenkomst tussen alle partijen minus het VB (en het latere NVA for that matter) waarbij overeengekomen werd om het VB op alle niveau's uit te sluiten van het democratische speelveld.
Dit wil zeggen:
- geen toegang tot inspraak in commissies
- geen mogelijkheid om welke wetgevend initiatief dan ook te nemen
- geen toegang tot de gesubsidieerde media (dit heeft hun uiteindelijk het meeste pijn gedaan)
- geen (of gebrekkige) samenwerking van overheidsdiensten (cfr De Post)
- *broodroof van iedereen die zich bekende tot het VB (cfr Storme versus KUL)
- uitsluiting uit elke staatsgesubsidieerde organisatie (bijv vakbonden)
- oproep tot uitsluiting vanuit elke niet gouvernementele organisatie (Loge,enz)
- uitsluiting van VB'ers uit de overheidsgesubsidieerde organisaties zoals onder andere sociale huisvesting, sommige ziekenkassen,enz
- administeratieve pesterijen tav VB'ers

*/ dit heeft er voor gezorgd
- dat er letterlijk ganse carrières werden uitgebouwd enkel en alleen door het systematische VB bashen zonder enig risico op wederwoord van welk medium dan ook. (voorbeeld: Brinckman, Pauli, De Ceulaer, De Smet, en nog tientallen anderen)

Dat andere partijen geen coalitie aangaan met het VB is in deze slechts een uitvloeisel en mineur probleem in verhouding tot de enormiteit van dit anti-democratische monsterverbond.
Geen wonder dat de vroegere voorstanders van deze schande nu in pure schaamte proberen:
- te ontkennen dat het bestaat
- het te verengen tot een niet coalitieverdrag
- het minimaliseren van de sociale en maatschappelijke diepgang van deze weerzinwekkende onderneming

dus beste Circe: ondanks het feit dat u het voorgaande ontegensprekelijk reeds wist, heeft het "niet in coalitie gaan met het VB" eigenlijk niets te maken met het cordon snaitair...dat is slechts een logisch uitvloeisel van de poging om de partij én zijn kiezers te vernietigen en dit op de meest antidemocratische wijze...

nog iets: men hoeft geen orakel te zijn om zijn geschiedenis te kennen hé...hoe goed pocolinkieworld die ook wil wegmoffelen of "aanpassen"...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 25 oktober 2012 om 09:04.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:21   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het cordon verdeelt, net zoals de opdeling in regering en oppositie trouwens, stemmen in "meer waard" en "minder waard", ofte "meer te zeggen" en "minder te zeggen". In een democratie is het volk, en niet een deel van het volk, aan de macht, en is bijgevolg elke stem evenveel waard. Het cordon is dus, per definitie en volgens de basisbeginselen die jij aanhaalt, niet democratisch.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:48   #26
Roodkapje
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit de losse pols:

Het cordon is, zoals u ongetwijfeld weet, een schriftelijke overeenkomst tussen alle partijen minus het VB (en het latere NVA for that matter) waarbij overeengekomen werd om het VB op alle niveau's uit te sluiten van het democratische speelveld.
Dit wil zeggen:
- geen toegang tot inspraak in commissies
- geen mogelijkheid om welke wetgevend initiatief dan ook te nemen
- geen toegang tot de gesubsidieerde media (dit heeft hun uiteindelijk het meeste pijn gedaan)
- geen (of gebrekkige) samenwerking van overheidsdiensten (cfr De Post)
- *broodroof van iedereen die zich bekende tot het VB (cfr Storme versus KUL)
- uitsluiting uit elke staatsgesubsidieerde organisatie (bijv vakbonden)
- oproep tot uitsluiting vanuit elke niet gouvernementele organisatie (Loge,enz)
- uitsluiting van VB'ers uit de overheidsgesubsidieerde organisaties zoals onder andere sociale huisvesting, sommige ziekenkassen,enz
- administeratieve pesterijen tav VB'ers

*/ dit heeft er voor gezorgd
- dat er letterlijk ganse carrières werden uitgebouwd enkel en alleen door het systematische VB bashen zonder enig risico op wederwoord van welk medium dan ook. (voorbeeld: Brinckman, Pauli, De Ceulaer, De Smet, en nog tientallen anderen)

Dat andere partijen geen coalitie aangaan met het VB is in deze slechts een uitvloeisel en mineur probleem in verhouding tot de enormiteit van dit anti-democratische monsterverbond.
Geen wonder dat de vroegere voorstanders van deze schande nu in pure schaamte proberen:
- te ontkennen dat het bestaat
- het te verengen tot een niet coalitieverdrag
- het minimaliseren van de sociale en maatschappelijke diepgang van deze weerzinwekkende onderneming

dus beste Circe: ondanks het feit dat u het voorgaande ontegensprekelijk reeds wist, heeft het "niet in coalitie gaan met het VB" eigenlijk niets te maken met het cordon snaitair...dat is slechts een logisch uitvloeisel van de poging om de partij én zijn kiezers te vernietigen en dit op de meest antidemocratische wijze...

nog iets: men hoeft geen orakel te zijn om zijn geschiedenis te kennen hé...hoe goed pocolinkieworld die ook wil wegmoffelen of "aanpassen"...
De laatste tijd is het VB niet meer weg te branden op de tv en dit in de strijd om de N-VA maximaal te beschadigen, waar het VB uiteraard gretig aan meewerkt, wat uiteraard haar goed recht is.
Roodkapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:52   #27
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje Bekijk bericht
De laatste tijd is het VB niet meer weg te branden op de tv en dit in de strijd om de N-VA maximaal te beschadigen, waar het VB uiteraard gretig aan meewerkt, wat uiteraard haar goed recht is.
Daarom dat de pers steeds de jongens van VBO en VOKA zo breed aan het woord houden. Zij verkondigen mee de grote boodschap van N-VA.
Stef007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:55   #28
Fieseler

Standaard

Citaat:
Hier ben ik het helemaal mee eens...
Allez..."niet weg te branden" is een oratorische overdrijving maar in vergelijking met voreger zijn ze inderdaad veel meer aanwezig...
Oud 25 oktober 2012, 10:59   #29
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Het cordon verdeelt, net zoals de opdeling in regering en oppositie trouwens, stemmen in "meer waard" en "minder waard", ofte "meer te zeggen" en "minder te zeggen". In een democratie is het volk, en niet een deel van het volk, aan de macht, en is bijgevolg elke stem evenveel waard. Het cordon is dus, per definitie en volgens de basisbeginselen die jij aanhaalt, niet democratisch.
gij zijt avontuurlijk aangelegd Distel...gij probeert een verstokt racist de essentie van democratie te laten vatten...
Oud 25 oktober 2012, 11:01   #30
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
Daarom dat de pers steeds de jongens van VBO en VOKA zo breed aan het woord houden. Zij verkondigen mee de grote boodschap van N-VA.
mooie beeldspraak
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 11:06   #31
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En de leiders van de PVDA zijn tegenwoordig veel slimmer dan die van het VB
Oei. Zijn ze dan bijna even slim als de trotskisten?
Oud 25 oktober 2012, 11:43   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het cordon naar uw mening democratisch is, wat houdt parlementaire democratie dan wel in? Verwart u niet met de Belgische particratie?

In een door en door democratisch land als Zwitserland is het concept CS (laat staan de toepassing ervan) gewoon ondenkbaar. 't Wordt gezien als een aantasting van het Zwitsers model.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 11:44   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw gebrek aan kennis over democratische basisprincipes bewijst trouwens waarom het Blok niet als een democratische partij gezien wordt.
De basisbeginselen van onze democratie zijn de volgende:

a. Iedere burger is gelijk ten opzichte van de wet en van de andere burgers.
b. Bij het geheel van de burgers berust de soevereiniteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 12:15   #34
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben tegen het uitsluiten van partijen, en ik was zelfs tegen het uitsluiten van het VB.

Maar goed, doe maar, zou ik zeggen, dan zullen de mensen de PVDA vlug als de enige echte oppositiepartij bezien, en zal deze partij haar stemmenaantal verveelvoudigen (zoals met het VB gebeurde)

En de leiders van de PVDA zijn tegenwoordig veel slimmer dan die van het VB, ze zullen hun meer radicale ideeën mooier verpakken, aansluiting zoeken bij andere linkse partijen en nog sterker vertegenwoordigd zijn in de vakbonden. De PS voelt zich alleszins al bedreigd op haar linkerflank. Het wordt tijd voor doorbraak van echt linkse partijen, dat was al langer zo in de rest van de wereld, maar nu ook in West-europa (Nederland, Griekenland, onlangs nog Litouwen, etc.) En wees gerust: dat verontrust het grootkapitaal en de bankiers meer dan wat ook, lees maar the economist eens (de spreekbuis van het internationale grootkapitaal) .

In Antwerpen, Zelzate, Charleroi, Mons, etc. zien mensen dat PVDA'ers geen postjespakkers zijn, maar idealisten die zich voor de gewone mens inzetten, met als bekendste vertegenwoordigers de dokters voor het volk. (het schitterend initiatief waar je niets anders dan respect voor kunt hebben)
Stel vast dat de PVDA zowat de enige partij is die overblijft met een geloofwaardig verhaal over de bankencrisis, politieke betrouwbaarheid zonder pastjespakkerij,... Het idealisme van 'dokters voor het volk' houdt al 40 jaar stand...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 12:16   #35
Stef007
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Stel vast dat de PVDA zowat de enige partij is die overblijft met een geloofwaardig verhaal over de bankencrisis, politieke betrouwbaarheid zonder pastjespakkerij,... Het idealisme van 'dokters voor het volk' houdt al 40 jaar stand...
+1
Stef007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 12:17   #36
Roodkapje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Aan hun 'cash' te zien houden ze zeer goed stand.
Van waar zou in feite die cash komen, gezien ze naar ik vermoed alles gratis doen?
Roodkapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 12:52   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan hun 'cash' te zien houden ze zeer goed stand.
Van waar zou in feite die cash komen, gezien ze naar ik vermoed alles gratis doen?
Je zou ze eens moeten vragen hoeveel huizen ze in eigendom hebben.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 14:38   #38
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haat cordons...
Waarom mogen onze vrienden van de PVDA niet deelnemen aan de democratie? Zij zijn toch democratisch verkozen?
Gaan zij nu ook uitroeiingskampen bouwen?
Gaan zij nu plotseling ganse volkeren uitroeien?
Gaan zij de democratie afschaffen door er aan deel te nemen?

Neen, driewerf neen.
Geef de PVDA een stem in het kapitel...laat ze meeregeren.
Zij gaan Ford Genk redden door alle macht aan de arbeider te geven.
Zij gaan de levensstandaard optrekken door een syteem van voedselbonnen.
Zij gaan de inovatie, concurrentie en economie opkrikken door iedereen hetzelfde te betalen.

Maak een wet waarbij het woord "cordon" verboden wordt...en plaats het begrip cordon in een cordon
Ik ga mee met je standpunt, maar in ben van mening dat, zolang er een Cordon is, daar alle extremistische partijen in horen en niet enkel 1. Of een volledig cordon, of tewel (en liefst, uiteraard) geen.
Oud 25 oktober 2012, 14:52   #39
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Ik ga mee met je standpunt, maar in ben van mening dat, zolang er een Cordon is, daar alle extremistische partijen in horen en niet enkel 1. Of een volledig cordon, of tewel (en liefst, uiteraard) geen.
Tja...ikzelf vind deze visie nogal ambigu...
Iemand die geen probleem heeft met democratische fraude (cordon dus) die zou het eigenlijk niet moeten kunnen schelen hoe die geperverteerde democratie dan (met cordon) wordt georganiseerd...
Oud 25 oktober 2012, 15:03   #40
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Heeft er eigenlijk iemand de laatste collumn van Bart De Wever gelezen in de Standaard ?
die had recht uit te pen van Peter Mertens kunnen komen !
(tegen het "wilde kapitalisme, dat zorgde voor het ontstaan van een oligargische haute finance..)

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be